Dressuur ijslander Bragi [M1]

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roosje_

Berichten: 6245
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 11:00

Ja hoor hij net een paar maand terug behandeld :j
En hij liep lekker op z'n bitje te kauwen.

Lottie84
Berichten: 8689
Geregistreerd: 17-11-05

Re: Dressuur ijslander Bragi [M1]

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 11:05

Ok, helemaal top!!

GreenRider

Berichten: 1239
Geregistreerd: 05-12-08
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 12:39

Wat een mooi kleurtje heeft hij! Vind dat je hem erg netjes rijd, mooi ontspannen, hier en daar zie je nog wat dingetjes maar als ik het gehele plaatje zo zie word daar mooi aan gewerkt :)

Niek123

Berichten: 2087
Geregistreerd: 19-12-05

Re: Dressuur ijslander Bragi [M1]

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 12:45

mooie combinatie! En je setje staat echt leuk, de aardetinten passen echt bij de kleur van je IJslander.
Waar zijn je laarzen van? heeft namelijk een mooie hoge dressuurboog.

jokari

Berichten: 8771
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 12:48

woehoe wat knap dat je M1 rijdt !

Is het niet moeilijk om het verschil tussen verzameld draven en tölten duidelijk te maken aan paardlief ? Werkt dat uitsluitend op de zit ? Ik kom pas om de hoek kijken wat betreft tölten, dus ik vind een en ander best nog wel moeilijk en weet er ook nog niet zoveel van. :)

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:16

ik word hier toch wel ontzettend enthousiast van zeg! Ik ben een fan :j
En wat staan alle kleuren mooi samen, heel chique met die laarzen en dat dekje, echt ontzettend mooie cominatie :D

Ziet er mooi ontspannen uit en je zit super netjes! Echt leuk om te zien *\o/*

Wiek3

Berichten: 689
Geregistreerd: 19-07-09
Woonplaats: Friesland en Brabant

Re: Dressuur ijslander Bragi [M1]

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:32

Wat een leuk koppel zijn jullie zeg! Top dat jullie al zo goed bezig zijn met de dressuur, ga zo door! :)

00peetje00
Berichten: 2326
Geregistreerd: 22-09-08
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Re: Dressuur ijslander Bragi [M1]

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:50

Wat zijn jullie een leuke combinatie zeg!

Desireetje89
Berichten: 169
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 14:28

Gaaf zeg, zo'n stoere IJslander! Vind hem stevig maar echt niet te dik hoor! IJslanders worden nooit heel slank en hij heeft natuurlijk behoorlijke spieren. Dat weegt ook erg mee. Vind het een erg mooi gebouwd en leuk paard met een keurige amazone met tè gave laarzen :). Ik vroeg me af hoe vaak je alles doet, dus hoe vaak dressuur, buitenritten, endurance, gewoon springen, los gooien en doe je ook soms grondwerk met hem? Was ik gewoon nieuwschierig en benieuwd naar. Knap hoor M1! Heb je meer ervaring met IJslanders? Rijd je ook nog andere paarden en hoelang rijervaring heb je. Ik rijd 16 jaar en ben een middelmatige ruiter. Hoop dat je antwoord. Heel veel plezier met je stoere ruin en hoop vaker wat van jullie te horen. Groetjes!

Anne.

Berichten: 5133
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 14:53

Hij is wel zwaar gebouwd. Lage & zware halsaanzet, een flinke bilpartij en een gewelfde rug. Dat zorgt ervoor dat het geheel nogal flink lijkt zegmaar, mijn merrie heeft dat ook :P :) Mag ik vragen wie de vader is? En watvoor zadel je erop hebt liggen!
Ik vind je rijstijl echt supervriendelijk en netjes :)

Worden IJslanders nooit slank, Desiree? ;)

danberlo

Berichten: 114
Geregistreerd: 14-03-08

Re: Dressuur ijslander Bragi [M1]

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 14:56

Onwijs knap! En leuk paardje <3

Cchanny

Berichten: 8871
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 15:00

Desireetje89 schreef:
Gaaf zeg, zo'n stoere IJslander! Vind hem stevig maar echt niet te dik hoor! IJslanders worden nooit heel slank en hij heeft natuurlijk behoorlijke spieren. Dat weegt ook erg mee. Vind het een erg mooi gebouwd en leuk paard met een keurige amazone met tè gave laarzen :). Ik vroeg me af hoe vaak je alles doet, dus hoe vaak dressuur, buitenritten, endurance, gewoon springen, los gooien en doe je ook soms grondwerk met hem? Was ik gewoon nieuwschierig en benieuwd naar. Knap hoor M1! Heb je meer ervaring met IJslanders? Rijd je ook nog andere paarden en hoelang rijervaring heb je. Ik rijd 16 jaar en ben een middelmatige ruiter. Hoop dat je antwoord. Heel veel plezier met je stoere ruin en hoop vaker wat van jullie te horen. Groetjes!

Worden ze nooit slank??
Heb je de wedstrijd ijslanders gezien die op hoger niveau zitten?
Of de meeste ijslanders? Shetlanders kunnen toch ook mooi slank zijn. :)


Ik vind dat je hem erg netjes rijd, hij toont ook echt mooi aan de maat.
Super leuk!

Desireetje89
Berichten: 169
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 16:19

Cchanny schreef:
Desireetje89 schreef:
Gaaf zeg, zo'n stoere IJslander! Vind hem stevig maar echt niet te dik hoor! IJslanders worden nooit heel slank en hij heeft natuurlijk behoorlijke spieren. Dat weegt ook erg mee. Vind het een erg mooi gebouwd en leuk paard met een keurige amazone met tè gave laarzen :). Ik vroeg me af hoe vaak je alles doet, dus hoe vaak dressuur, buitenritten, endurance, gewoon springen, los gooien en doe je ook soms grondwerk met hem? Was ik gewoon nieuwschierig en benieuwd naar. Knap hoor M1! Heb je meer ervaring met IJslanders? Rijd je ook nog andere paarden en hoelang rijervaring heb je. Ik rijd 16 jaar en ben een middelmatige ruiter. Hoop dat je antwoord. Heel veel plezier met je stoere ruin en hoop vaker wat van jullie te horen. Groetjes!

Worden ze nooit slank??
Heb je de wedstrijd ijslanders gezien die op hoger niveau zitten?
Of de meeste ijslanders? Shetlanders kunnen toch ook mooi slank zijn. :)

Oeps, sorry, was ff vergeten dat ik alleen de ijslanders ken die met iedereen op der rug lopen en af en toe een buitenrit rijden. Maar nu ik het bekijk zijn sommige ook slank en gespierd. Je hebt gelijk, dacht er niet zo goed bij na. Maarja kan gebeuren. Rijd je zelf ook IJslander Cchanny?


Ik vind dat je hem erg netjes rijd, hij toont ook echt mooi aan de maat.
Super leuk!

Ludique96

Berichten: 13662
Geregistreerd: 23-10-10
Woonplaats: 5 km. van m'n paardje af <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 16:21

Leuk hoor! Ziet er goed uit!

Roosje_

Berichten: 6245
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 20:17

Niek123 schreef:
mooie combinatie! En je setje staat echt leuk, de aardetinten passen echt bij de kleur van je IJslander.
Waar zijn je laarzen van? heeft namelijk een mooie hoge dressuurboog.


Mijn laarzen zijn van mondoni :)

REYNIR
Berichten: 778
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:06

Roosje_ schreef:
Dank jullie wel allemaal :)
Leuk om jullie berichtjes te lezen.

@ imre: ik heb al contact met Karin over de foto's :) komt goed!
@ reynir: altijd? Dat is vreemd want heb van vorige jaren eigenlijk geen foto's van hem.
Hij is van de winter wel erg dik geweest maar is de laatste tijd erg afgevallen door de endurence training.
Een speknek zal hij altijd houden mede doordat hij 6 jaar hengst is geweest en rond gebouwd is.
Hij heeft zeker aanleg voor dik worden en daarom staat hij op het moment ook niet op de wei.
Op dit moment is ie goed op gewicht :j dat zei de dierenarts tijdens de endurence vorige week ook.


Oke, dan lijkt het misschien zo. Misschien ook wel door je dekje, dat het wat vertekend. Ik heb wel eerder foto's van je gezien hoor, eerder op bokt en een keer op het ijslanderforum en toen viel het mij ook op.
Mijn ijslander heeft ook behoorlijk aanleg hoor, nu is hij ook te dik, omdat hij rustig aan moet doen vanwege een blessure....

Roosje_

Berichten: 6245
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Donkerbroek

Re: Dressuur ijslander Bragi [M1]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 22:19

Dat zijn recente foto's ;) haha.
Maar we denken er aan hoor :) heb het beste met hem voor!
Hij krijgt geen brok meer maar summer fit koeken en staat in de bak ipv op de wei

Roosje_

Berichten: 6245
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 12:18

Desireetje89 schreef:
Gaaf zeg, zo'n stoere IJslander! Vind hem stevig maar echt niet te dik hoor! IJslanders worden nooit heel slank en hij heeft natuurlijk behoorlijke spieren. Dat weegt ook erg mee. Vind het een erg mooi gebouwd en leuk paard met een keurige amazone met tè gave laarzen :). Ik vroeg me af hoe vaak je alles doet, dus hoe vaak dressuur, buitenritten, endurance, gewoon springen, los gooien en doe je ook soms grondwerk met hem? Was ik gewoon nieuwschierig en benieuwd naar. Knap hoor M1! Heb je meer ervaring met IJslanders? Rijd je ook nog andere paarden en hoelang rijervaring heb je. Ik rijd 16 jaar en ben een middelmatige ruiter. Hoop dat je antwoord. Heel veel plezier met je stoere ruin en hoop vaker wat van jullie te horen. Groetjes!


Per week verschilt het wat en hoe vaak ik iets met hem doe.
Ik heb een keer met hem gesprongen maar daar heeft ie niet echt bepaald aanleg voor. :P
Ik rijd vanaf m'n 5e en ben nu 21. Heb vroeger bij mijn oppas kennis gemaakt met de ijslanders en heb ook op de besmannickhoeve gereden. Daarnaast heb ik altijd dressuur- en springwedstrijden gereden. L springen en Z dressuur met mijn pony's.
Naast mijn IJslander heb ik een pony en 3 paarden. Met de pony en de IJslander geef ik lessen.
Bedankt voor je leuke reactie :)

Niekje1991

Berichten: 327
Geregistreerd: 24-03-11
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 05:44

Onwijs leuk! Daar kun je trots op zijn, petje af!

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Dressuur ijslander Bragi [M1]

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 09:08

Ziet er top uit, vaker foto's plaatsen hoor, leuk!

Marin_ka3
Berichten: 599
Geregistreerd: 14-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 09:13

Mooi paard, super combinatie, straalt veel rust en harmonie uit! Complimenten! *D

_karin_

Berichten: 3926
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Dressuur ijslander Bragi [M1]

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 09:21

Ontzettend fijn om naar te kijken. Prachtig dier en je stuurt hem netjes rond!

jans1999
Berichten: 272
Geregistreerd: 26-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 10:05

haha wat leuk om een IJslander in het m te zien :P rijd je ook gangen wedstrijden met hem??

Miepie77

Berichten: 5586
Geregistreerd: 04-04-11

Re: Dressuur ijslander Bragi [M1]

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 10:39

knap dat je het eruit kunt rijden met zo'n korte gedrongen pony, petje af, mag ik vragen hoe lang je bent? Zelf wel eens op een ijsco gezeten maar dan leek het echt alsof ik mee zou gaan lopen :P

Roosje_

Berichten: 6245
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 10:47

jans1999 schreef:
haha wat leuk om een IJslander in het m te zien :P rijd je ook gangen wedstrijden met hem??

Ja dat heb ik wel eens met hem gedaan alleen vond ie dat maar spannend op de ovaalbaan.
Hij kan leuk tölten maar is geen onwijze uitblinker ;)

Miepie77 schreef:
knap dat je het eruit kunt rijden met zo'n korte gedrongen pony, petje af, mag ik vragen hoe lang je bent? Zelf wel eens op een ijsco gezeten maar dan leek het echt alsof ik mee zou gaan lopen :P

Ik ben maar 1.59m :o daarom pas ik zo goed op hem hihi