Blue: ook aan jou de vraag, licht eens toe op welke fotos ze wel/niet goed loopt, dan kan ik me een beter beeld vormen. Verder doen we ook rustig aan, maar ze pakt alles super op en wordt ook de klasses hitgepunt.
Mooi paard! Loopt ook lekker zal wel een slim dier zijn zo kort onder het zadel! Kan ook niet anders (hehehe);verre familie van die van mij denk ik (aan de naam te zien...).
Allereerst, gaaf paard! Maar ook hier weer zo'n mierenn**ker. Je hebt het er namelijk over dat je paard sterk was. Ik zie echter nergens een sterk paard, maar wel een sterke ruiter! Zeker je onderbenen die zo naar voor steken geven het idee dat je achterover hangt om te trekken. (Of dat nu waar is of niet.) Bekijk de foto's nog eens. Die binnenhand lijkt me niet helemaal zoals het hoort op sommige momenten. Probeer de momenten dat ze er net niet helemaal fijn doorheen is, op te lossen met je been. Voorwaartse hulp, handen ontspannen maar met contact, zij loopt tegen het bit aan en zakt er weer netjes in. En als je stelling wilt, geef ruimte! Hand opzij, niet naar je toe. Anders blokkeer je haar alleen.
Ook had ik graag wat meer afwisseling in de foto's gezien. Ik zie haar nu nergens in afwisselende posities qua hoofd hals houding. En juist daar worden ze soepeler en sterker van.
Bedankt voor de reacties, hoewel ik me er niet helemaal in kan vinden. Ben juist erg 'open' in mijn handhouding, krijg daar ook regelmatig complimenten over van de jury, afgelopen weekend nog zelfs 7ens en 8en voor houding/zit en rijvaardigheid. Dat voorwaartse hulp, tegen bit aanlopen en inzakken is erg leuk bedacht, maar bij een merrie die liefst in je hand gaat hangen en bak doorgaat in uitgestrekte draf, werkt dat helaas niet Wisselingen in hoofd.halfhouding rijd ik wel, maar omdat ik zelf erg benieuwd was hoe het plaatje nu was, heb ik vooral dit op de camera laten zetten.
Miekje: ik ben sinds januari nu 7 keer gestart, dus lijkt mij dat dat erg eerlijk is in 6 maanden. Start nu in juli pas weer en zoals het er nu uitziet op de Brabantse 21 augustus.
super gaaf paardje! hele mooie hals houding! let wel op je onder benen die gaan nog wat te ver naar voor. verder vind ik dat het er netjes uit ziet en over je handen. dat kan ook aan de foto's liggen
CalvinenGino
Geplaatst: 08-06-11 11:21
Als eerste mooie paardje he!! En wat een punten En wat een bewegingen
een opmerking, bij foto 4 en 5 lijkt het alsof je SB wil rijden, als dat zo is, meer met de buitenteugel naar binnen brengen en dan met je binnenbeen vooruit (dwars) laten lopen klinkt beetje vaag, hoop dat je het begrijpt het lijkt er nu op dat je te veel binnenhand hebt.
Maar hoe dan ook, het komt helemaal goed in de toekomst!
listiglistje
Geplaatst: 08-06-11 11:36
Ik vind het er goed uitzien hoor, je weet waar je mee bezig bent blijkt ook wel uit je scores
Ik had eerst hetzelfde probleem of er bovenin en dat het paard er vanonder flink aan trekt, maar daardoor soms ook sterk wordt en dus niet echt voor je is en van de hand af loopt. Maar goed dit geeft net wat meer spektakel en scoort wel goed in de ring...maar in een verder stadium van africhting zal je paard nog meer op het achterbeen moeten komen en daardoor ook de aanleuning lichter worden en de impuls vanzelf beter woden.
Je moet onderscheid maken en de balans vinden tussen training (verbetering) en proefgericht (scoren) Focus je daarom in de training op controle/lossigheid en van de hand af rijden, bij mij werkt dit door hem wat ronder en dieper in te stellen en veel controleoefeningen te doen en veel te schakelen mn echt terugkomen op het achterbeen (bv kleine volte) en weer vertrekken vandaar uit. Richting de wedstrijd werkt je een paar dagen proefgericht daar naar toe of regelmatig op het einde van je training (ik doe beide)
Over je benen te ver naar voren, dat kan ook aan je zadel liggen.... op mijn KN zat ik eerst perfect qua houding, maar op mijn nieuwe Prestige liggen mijn benen ook veel meer naar voren Maar desondanks loopt mijn paard beter onder de nieuwe prestige
Diana: Brabantse is nog alles behalve zeker hoor, maar we hopen het natuurlijk wel!
Calvin: dankje, van die schouderbinnenwaarts heb je gelijk, maar omdat we hier pas mee begonnen zijn, moet ik haar zo nog helpen.
Listiglistje: dankje! In de proef scoort het inderdaad goed, maar thuis zijn we al aan het trainen dat ze de hand beter opzoekt, omdat we weten dat we anders later in de problemen gaan komen. Dat ronder en dieper instellen doen we met losrijden ook veel, maar regelmatig gaan we in de training ook naar de wedstrijdhouding toe omdat ze daar ook nog veel moet leren qua loslaten, wat ze onderin al wel steeds beter gaat doen. Bedankt verder voor je tips!
Qua beenhouding heb ik geprobeerd er goed op te letten, en denk dat het komt doordat ze zo voorwaarts is en ik mijn hakken (te) veel uitdruk. Ook denk ik dat een deel aan het zadel ligt, op mijn werk rijden we met KN's en dan heb ik ze al beter op de plaats. Verder denk ik ook dat het op de foto;s iets vertekend, qua jurycommentaar hoor ik er namelijk nooit iets over.
Oké dat kan natuurlijk heel goed zijn, ik zeg het maar, stel de jury krijgt ook dit beeld dan zou het zonde zijn maar kennelijk is dat niet, da's goed. Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar een filmpje? Wie weet een volgend topic.