Nieuwe aanwinst Zelitta (Selleen x Fabricius) voor het eerst

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ozzyhorse
Berichten: 373
Geregistreerd: 09-06-09

Re: Nieuwe aanwinst Zelitta (Selleen x Fabricius) voor het eerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 06:04

Mooi paard en je zou niet zeggen dat het een tuiger is. Beugels inderdaad wat korter en je zit erg ver in het zadel, maar ik geloof niet, dat het de bedoeling is, om hier allemaal commentaar te geven.
Sneu voor je andere paard maar schrijf die niet te snel af. Een jaartje in de wei gooien kan wonderen doen, ongeacht wat de dierenartsen zeggen. Inslapen kan altijd nog en dat kun je niet terug draaien.

nadita

Berichten: 5032
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: Grunneger Laand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 09:14

ozzyhorse schreef:
Mooi paard en je zou niet zeggen dat het een tuiger is. Beugels inderdaad wat korter en je zit erg ver in het zadel, maar ik geloof niet, dat het de bedoeling is, om hier allemaal commentaar te geven.
Sneu voor je andere paard maar schrijf die niet te snel af. Een jaartje in de wei gooien kan wonderen doen, ongeacht wat de dierenartsen zeggen. Inslapen kan altijd nog en dat kun je niet terug draaien.


Een ernstige vorm van spat wordt niet beter als je het paard een jaar in de wei zet. Dat zou met een banden- of peesblessure nog een oplossing kunnen zijn. TS geeft aan dat het paard pijn heeft en in mijn ogen maakt ze de goede keuze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 09:18

ozzyhorse schreef:
Mooi paard en je zou niet zeggen dat het een tuiger is. Beugels inderdaad wat korter en je zit erg ver in het zadel, maar ik geloof niet, dat het de bedoeling is, om hier allemaal commentaar te geven.
Sneu voor je andere paard maar schrijf die niet te snel af. Een jaartje in de wei gooien kan wonderen doen, ongeacht wat de dierenartsen zeggen. Inslapen kan altijd nog en dat kun je niet terug draaien.


Waarom een paard nog een jaar met veel pijn op de wei laten staan? Omdat je er dan geen afscheid van hoeft te nemen? Robijn heeft nu al heel veel pijn en vind het een moedige en dappere beslissing van Jolijn om haar in te laten slapen.

Vind het een leuk dier Jolijn alleen waarom heb je die afschuwelijke lelijke HH pad erop liggen :+ ? jegh dat kan echt niet hoor. Wanneer mag ik haar in het echie komen bewonderen?

Anoniem

Re: Nieuwe aanwinst Zelitta (Selleen x Fabricius) voor het eerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 11:18

Iedereen heel erg bedankt! Beugels zijn dus idd al een gaatje korter :)

Ozzyhorse: deze opmerking heb ik vaker gehoord maar is in het geval van mijn paard alleen maar tijd rekken en het mezelf en het paard nog moeilijker maken. Ze kan al niet meer draven en LIGT te grazen, lijkt mij genoeg zeggen he?
Gelieve dit soort uitspraken dan ook niet zomaar te doen want dit doet me echt ontzettend pijn!


Cimmy: hahaha ik vond hem wel hip :')
Wanneer heb je tijd om haar in het echt te komen bewonderen? :))

Lydia_

Berichten: 2818
Geregistreerd: 14-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:14

Jeetje wat een gaaf paard is dit zeg! Mooi aansprekend koppie en zo van uit deze foto's te zien denk ik dat ik dit een hele leuke combinatie ga vinden! +:)+

Vicky_88

Berichten: 5033
Geregistreerd: 15-02-07
Woonplaats: Overpelt

Re: Nieuwe aanwinst Zelitta (Selleen x Fabricius) voor het eerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:46

@ ozzyhorse, wat is dat nou weer voor poedersuiker opmerking?
ts laat hier haar nieuwe aanwinst zien en jij begint over robijn en dat ze haar maar een jaar de wei op moet gooien. ik heb van heel dichtbij meegemaakt hoeveel verdriet het de ts deed en trouwens nog steeds doet. ts wil haar nieuwe paardje laten zien en jij gaat zulke dingen het topic ingooien? denk ff na.

jolijn, nogmaals ik ben super blij! jij en zelitta klikt beter dan ik en zelitta! jammer, maar ben echt enorm blij dat jullie gelukkig zijn samen.

xCointreau

Berichten: 18
Geregistreerd: 15-02-09
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 13:04

Wat een prachtige merrie! En die gangen, wauw ;D

ozzyhorse
Berichten: 373
Geregistreerd: 09-06-09

Re: Nieuwe aanwinst Zelitta (Selleen x Fabricius) voor het eerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 14:19

Ik bedoel er niks verkeerds mee, wat ik zei over het andere paard. Verder wist ik niet, dat het zo erg was, dat ze niet eens meer wil draven.
Maar het zegt heel veel over jullie, als er 1 iemand een verkeerd woord typt, vliegen jullie er als vliegen op de stroop opaf.
TS, veel sterkte met Robijn. En veelrijgenot van je nieuwe paard.

Britt

Berichten: 18906
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Nieuwe aanwinst Zelitta (Selleen x Fabricius) voor het eerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 17:33

Dat komt omdat er veel meer achter zit en het veel dieper zit dan je kan weten, vandaar dat je op moet passen met wat je zegt, je weet niet wat er achter zit ;)
We snappen wel dat je er vast niks verkeerds mee bedoelt, maar het kan wel heel hard aankomen als je weet hoe lang het al speelt en wat de TS er allemaal al mee heeft geprobeert en hoeveel het dier voor dr betekent. Dat zijn denk ik opmerkingen die je beter via pb kan doen en dan niet meteen suggestief kan maken maar eerst kan vragen waarom iemand kiest voor een oplossing als deze. Die komen meestal niet uit de lucht vallen ;)
Daarom gaan mensen er behoorlijk hard tegenin.

Gekkie10
Berichten: 231
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Limburg, Bit

Re: Nieuwe aanwinst Zelitta (Selleen x Fabricius) voor het eerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 17:59

Heeey wat een leuk paardje!
veel plezier ermee

Barbara_

Berichten: 3310
Geregistreerd: 12-02-05
Woonplaats: Middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 21:56

Jolijn, prachtig paard, maar dat dekje dat kan dus ECHT niet! Nog even en je wordt geband uit het setjestopic hoor! ;)
Ik hoop dat je heel veel plezier gaat beleven met Zelitta!

mentjuh

Berichten: 3230
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Arendonk

Re: Nieuwe aanwinst Zelitta (Selleen x Fabricius) voor het eerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 13:53

Heey jolijn :)
Echt een mooie merrie! heel veel geluk met haar :D

Anoniem

Re: Nieuwe aanwinst Zelitta (Selleen x Fabricius) voor het eerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:47

Dankjulliewel! :D

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 02:48

Wat een leukerd! Lief koppie zit er ook op :)
Toont nu echt nog als een jong groen dier maar dat veranderd vast snel!

Maar klopt de afstamming wel? Selleen is toch een Fabricius?
Overigens zit er een paar generatie's achter Fabricius ook de hengst Hoogheid, en dat is Oregon x Oregon dus dat is anders best heftige inteelt als dit idd een Selleen x Fabricius is.

Ik bedoel trouwens de Fabricius met als vader Renovo, er is uit hetzelfde jaar nog een kwpn hengst Fabricius, die is van Cor de la Bryere, als het hier om de 2e gaat is het geen inteelt maar als het de Renovo is dan dus wel.
Hoeft niet persé slecht te zijn ofzo, zie Hoogheid, maar vind het dan wel een gewaagde/aparte keus van de fokker.


Hoe dan ook tis een leuk dier en hoop dat je er veel geluk en plezier mee mag hebben!!! :D

Anoniem

Re: Nieuwe aanwinst Zelitta (Selleen x Fabricius) voor het eerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 23:25

Het is idd vrij heftige inteelt ;)

Maar haar volle zusje heeft ster behaald op de keuring dus is niets mis mee :+

Dankjewel voor de rest :)

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Re: Nieuwe aanwinst Zelitta (Selleen x Fabricius) voor het eerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:42

Jolijn, ik zie dat je een ander paard hebt.
Gefeliciteerd!!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:21

Dan heeft het in het geval van de volle zus goed uitgepakt :D
IS die als tuigpaard of rijpaard aangeboden en ster geworden?

Als die van jou wat meer spieren heeft en wat meer paard is moet je maar eens kijken of ze net als haar zus is geworden(als je daar foto's van hebt?) en ook sterwaardig is :)

Maar verder eerst maar eens lekker genieten van je paardje en ik hoop dat je met haar voorlopig geen DA hoeft te zien en meer geluk hebt!! Gewoon leuke dingen doen en plezier hebben!

Anoniem

Re: Nieuwe aanwinst Zelitta (Selleen x Fabricius) voor het eerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 10:06

Ik heb helaas nog geen foto's van haar zus kunnen vinden, zij is als tuigpaard ster geworden. Ik denk erover om volgend jaar naar de Gelderse keuring te gaan met Zelitta!

Ik hoop het ook, ze is rontgelogisch gekeurd dus het kan iig niet zoiets worden als bij Robijn binnen een jaar...

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 11:50

Zeg helaas nooit nooit, Des was ook 100% oké op de rontgen en 13 mnd later niet meer maargoed aan de andere kant, we kochten een 16 jarige zonder te laten keuren en die is 23 geworden en toen ivm longaandoening ingeslapen, en op de benen was ze nog altijd goed! Geen dag kreupel geweest in de jaren die ze hier was!
Ga er maar vanuit dat je je portie pech wel hebt gehad en nu meer geluk hebt :j
En je weet iig dat ze nu op dit moment 100% goed is dus dat is wel al een risico minder.

Spannend volgend jaar keuring, leuk!!
Wil ik met Hilde ook doen!
Eerst een (hopenlijk) goede IBOP rijden en dan naar de keuring :D
heb er al helemaal zin in, bedacht het alleen iets te laat voor dit jaar haha ;)