Golden Velvet een week OHZ

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:27

Kijk, als je een deuk in je hoofd wilt vallen, moet je dat zelf weten ;)
Verder vind ik dit niet om te juichen, dier is veel te iel en ik kan er ook niet blij van worden dat je er zonder zadel opgaat.
Verder ga ik geheel met Mindfields mee, dit dier is er nog niet aan toe om te worden bereden, ze moet echt nog behoorlijk uitzwaren. Verder, zal wel nu allemaal mensen over me heen gaan krijgen, maar ik vind jou te zwaar ogen voor zo'n onontwikkeld jong ding. Ruggetje zakt op sommige foto's nu al door en als je zo doorgaat, is deze in de rug verpest voor je er erg in hebt....
Geef haar tijd zodat ze sterk kan worden en ga er mee aan het longeren maar rijden is ze gewoon nog lang niet aan toe.

Biebabeloeba
Berichten: 653
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 17:51

Hey, wil echt niet poedersuiker doen (gewoon ff een vraagje ;) )
Die 1ne foto met 2 paarden, zijn dat Velvet en Loena?
In je profiel staat dat Loena maar 1.47m hoog is, en dat Velvet haar papa een fries is....
Op de foto is Velvet echter nog veel kleiner dan haar mama, is ze dan wel al volledig uitgegroeid?

Verder vind ik de band die je met je paard hebt fantastisch, maar zonder cap op een jonkie (ik doe altijd met cap, maar vind over het algemeen dat het eigen keuze is, enkel bij zo'n jonge paarden moet je echt voorzichtig zijn) is wel gevaarlijk.

Mindfields

Berichten: 6512
Geregistreerd: 16-12-05
Woonplaats: Omgeving Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 17:55

Ik heb ook even in je profiel gekeken en dit zinnetje (over je andere paard)viel mij op:

omdat ze te vroeg was opgeleerd en omdat ze achterstond met haar bouw heb ik haar bij aankoop laten uitgroeien tot haar 4 jaar en stilletjes aan begonnen we te rijden.

Velvet heeft exact hetzelfde 'probleem' maar daar zit je nu al op.

Wacht gewoon nog een half jaar minimaal voor je erop gaat joh, maak haar eerst sterk en ga dan verder met rijden. Je hebt toch geen haast?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 17:55

Ik denk dat ze jullie boodschap nu wel begrijpt.
Er zou eigenlijk een nieuwe bokt-regel bij moeten komen.
Alleen zinnen gebruiken waar geen máár in voorkomt.

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 23:13

Biebabeloeba schreef:
Hey, wil echt niet poedersuiker doen (gewoon ff een vraagje ;) )
Die 1ne foto met 2 paarden, zijn dat Velvet en Loena?
In je profiel staat dat Loena maar 1.47m hoog is, en dat Velvet haar papa een fries is....
Op de foto is Velvet echter nog veel kleiner dan haar mama, is ze dan wel al volledig uitgegroeid?

Verder vind ik de band die je met je paard hebt fantastisch, maar zonder cap op een jonkie (ik doe altijd met cap, maar vind over het algemeen dat het eigen keuze is, enkel bij zo'n jonge paarden moet je echt voorzichtig zijn) is wel gevaarlijk.


profiel is ook al jaren oud...
Loena is ondertussen een paard
Velvet is iets kleiner nog maar ze heeft nog tijd om te groeien


verder vind ik dat er erg veel gemierenneuk is hier, ik heb amper 5 minuten voor de foto erop gezeten zonder zadel.
geen idee of jullie het gezien hebben maar op de 2 laatste zadels draagt ze een zadel...

Cap is en blijft nog steeds mijn eigen keus, respecteer dat ook dan!

Mindfields schreef:
Ik heb ook even in je profiel gekeken en dit zinnetje (over je andere paard)viel mij op:

omdat ze te vroeg was opgeleerd en omdat ze achterstond met haar bouw heb ik haar bij aankoop laten uitgroeien tot haar 4 jaar en stilletjes aan begonnen we te rijden.

Velvet heeft exact hetzelfde 'probleem' maar daar zit je nu al op.

Wacht gewoon nog een half jaar minimaal voor je erop gaat joh, maak haar eerst sterk en ga dan verder met rijden. Je hebt toch geen haast?

Velvet heeft niet "hetzelfde" probleem ;)
Loena heeft een verleden, Velvet niet

Zij moet gewoon nog wat aankomen en daar zijn we op de moment aan aan het werken. Het is nu niet dat ik elke dag op dat diertje rijd hoor en als ik rij is het hooguit een kwartiertje :roll:

Mensen roepen hier van "gooi ze op het land"
Velvet is nog steeds mijn eigen paard dus mijn beslissingen zijn uiteindelijk doorslaggevend...
Bovendien werd ze nu opgeleerd staat ze binnenkort een maandje of 3 stil, in de zomer weer even oppakken en in de winter staat ze ook gewoon stil

Verder zou ik het fijn vinden als het gezeik over cap enzo nu zou ophouden ;)
ik respecteer jullie antwoorden en nu wordt het ook eens tijd dat jullie mijn gedacht ook respecteren

Ikima

Berichten: 3342
Geregistreerd: 01-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 23:25

Mooi dat je haar binnenkort een paar maanden rust geeft maar waarom niet nu en dan in september weer oppakken, het paard is nog niet sterk genoeg om jou gewicht te dragen, niet vervelend bedoeld maar het kan dan wel jou paard zijn maar dat is nog geen reden om het paard, zoals ze nu is, zwaar te belasten en om eerlijk te zijn ben jij nu wat te zwaar voor haar. Ik neem aan dat je lang plezier van je beestje wilt hebben, dat heb je dus waarschijnlijk niet als je het op jou manier gaat doen. Je hebt 3 jaar gewacht dus wat maken voor jou die paar maanden uit, voor je paard kan het heel veel uitmaken.
Laatst bijgewerkt door Ikima op 26-04-09 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Mindfields

Berichten: 6512
Geregistreerd: 16-12-05
Woonplaats: Omgeving Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 23:26

Zelf weten, ik wacht wel op het topic waarin je vraagt waarom ze ineens niet meer zo braaf is.

Sorry kan hier zo gallisch van worden......ze is overduidelijk echt nog te jong en te iel om jou te dragen en toch ga je er op zitten. Haar rug is zo zwak nog.....

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 23:34

paard is te lui en te braaf om stout te zijn...

totdat ze goed voer krijgt en dus genoeg energie krijgt ,dan komt de jeugdigheid eruit en zal je een dik verschil gaan merken
Dit dier heeft iig een goede bijvoeding nodig en een jaartje wachten met verder beleren zou geen verkeerde zijn

mag ik vragen waarom je zo een haast hebt?

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 10:02

ikdoemaarwat schreef:
paard is te lui en te braaf om stout te zijn...

totdat ze goed voer krijgt en dus genoeg energie krijgt ,dan komt de jeugdigheid eruit en zal je een dik verschil gaan merken
Dit dier heeft iig een goede bijvoeding nodig en een jaartje wachten met verder beleren zou geen verkeerde zijn

mag ik vragen waarom je zo een haast hebt?

zozo jij kent mijn paard blijkbaar beter dan ik?

onder het zadel is ze erg lui maar in de wei barst ze van energie, beestje is gewoon braaf

haast heb ik absoluut niet, genoeg paarden hier om te rijden
ik wil ze gewoon nu onder het zadel, half mei stopt dit tot augustus en dan wordt ze even doorgereden tot oktober

PercyLeen
Berichten: 6895
Geregistreerd: 08-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:08

Je wil ze gewoon nu onder het zadel maar waarom perse nu dan? En waarom niet eind van de zomer? Je zegt zelf ook dat ze nog groeit en dat ze nog dikker moet worden maar waarom moet ze dan ook al onder het zadel lopen? Waarom geef je haar dan niet de zomer periode om te groeien en aan te sterken, zonder dat ze ook al onder het zadel moet lopen?

Mindfields

Berichten: 6512
Geregistreerd: 16-12-05
Woonplaats: Omgeving Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:16

Door dat zinnetje ik wil ze gewoon NU onder het zadel begin ik er een hele nare bijsmaak bij te krijgen....

Paard staat op plekje 2 en (ego van het)baasje op plekje 1 zo blijkt nu.

Wat jammer.

Ikima

Berichten: 3342
Geregistreerd: 01-03-07

Re: Golden Velvet een week OHZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:25

Het belang van het baasje gaat dus duidelijk voor het belang van het beestje. Natuurlijk is je paard in de wei fris en vrolijk, dan hoeft ze niet zo'n gewicht te dragen. Wees nou verstandig en geef je paard vanaf nu tot september rust, ga haar desnoods longeren om sterker te worden en spieren te kweken maar ga er nu niet op zitten.

Lovely1

Berichten: 2725
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Nijmegen/Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:28

Niet mijn pakkie an dit. Ik zou het dier ook nog een flinke poos op het land gooien. Daar heb je later veel profijt van en idd werken aan flink wat spier.
Verder vraag ik me af waarom je geen cap op hebt?! Het is een kleine moeite en die nieuwe dingen van tegenwoordig voel je haast niet meer. Er zijn mensen op bokt die nu zouden willen dat ze een cap op hadden gehad. Het hoeft maar één keer verkeerd te gaan en je hebt je hele leven spijt. Je paard kan braaf zijn maar ook jij kan je evenwicht verliezen en ook je paard kan schrikken van iets onbenulligs. Daarnaast laat het paard nu nog alles over zich heenkomen (enigezins overdonderd dat er iemand op z'n rug zit) maar straks wordt het puberen en uitproberen.

Kahawa
Berichten: 5344
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 11:18

Waarom kies je er voor om haar juist nu al te beleren? :)

Ik ken jou en je paard niet, maar ze is nog erg onbespierd en schraal. Waarschijnlijk is ze dus nog volop in de groei. Ik zou wachten tot ze wat meer uit gegroeid is en in betere conditie is. Dat rijd voor jou ook fijner want ze is nu nog zó iel en zonder zadel vind ik dan ook niet zo verstandig.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15502
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 11:38

Ook ik vind het nog te vroeg om op dit paard te zitten. Ik zou dmv longeren zorgen voor meer spieropbouw. Mooier zou nog zijn om dit paard lekker op het land te zetten en na een half jaar nog eens te kijken. Dan heeft ze de zomer gehad om te groeien.
Dan heb je op een langere termijn nog plezier van dit paard.

AnnemiekvM

Berichten: 8258
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Golden Velvet een week OHZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 11:46

Ik vind het wel knap dat je zo veel vertrouwen hebt in je pony. Maar vind je niet als je naar de foto's kijkt dat je echt te zwaar bent voor jouw pony op dit moment?

Jouw pony is nog een baby om te zien. En hij groeit echt nog wel een stuk, maar dat heeft even tijd nodig.

Met wat meer geduld kan het echt een mooie pony worden. En je hebt toch genoeg paarden om te rijden....

Je hebt al 3 jaar moeten wachten. Wat maakt het uit als je nu nog even moet wachten....???

Kahawa
Berichten: 5344
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 11:49

tessyke schreef:
ik wil ze gewoon nu onder het zadel, half mei stopt dit tot augustus en dan wordt ze even doorgereden tot oktober


Is dit nou echt de enige reden? Waarom wil je haar perse nu onder het zadel?
Ik ben serieus benieuwd naar een echte reden hiervoor.

Anoniem

Re: Golden Velvet een week OHZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 12:00

Zelfde vraag als Skygirl hier, Tessyke..... het beestje is nu wel goed zadelmak dus waarom zou je haar doorrijden tot half mei? Als je haar nu in de wei zet en haar er rond september weer uithaalt, is ze dit heus niet vergeten en zal ze je er heus niet naastgooien.
Met nu doorrijden bereik je alleen maar dat je de rug naar de filistijnen helpt en spieren krijgt ze er niet van. Lijkt me niet eerlijk ten opzichte van je paard.....
Nog even ter verduidelijking, ik heb vorige week vijf minuten op mijn merrie gezeten ahum, die in juli drie jaar wordt. Vanmorgen heb ik er in de paddock nog eens drie minuten op gezeten en drie rondjes gestapt door de paddock, daarna heb ik haar op de trailer gezet, naar de grote wei gebracht waar ik haar ergens in augustus wel weer een keer uitvis. Overigens is het een relatief groot paard, 1.65 en ze ziet er aanmerkelijk voller uit als jouw pony, ze kan kwa exterieur makkelijk door voor een vierjarige.... alleen ik zei de gek, haar baasje, vindt het nog te vroeg voor haar en ik weet honderd procent zeker dat ik er in augustus zo weer opkan... en wegrijden.

So0p_
Berichten: 2864
Geregistreerd: 17-06-05

Re: Golden Velvet een week OHZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 12:12

Wat ben je van plan dat je haar nu onder het zadel wil hebben en dan weer een tijd niet?

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Re: Golden Velvet een week OHZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 12:31

gaat bokt die reden iets aan soms?
naar mijn weten ben ik nog steeds geen verantwoording schuldig aan internet

Anoniem

Re: Golden Velvet een week OHZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 12:32

Niet aan internet nee, maar wel aan je paard......

Ikima

Berichten: 3342
Geregistreerd: 01-03-07

Re: Golden Velvet een week OHZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 12:36

Je kunt nu wel boos op ons zijn maar wij zeggen dit alleen maar in het belang van je paard, je wilt toch lang plezier van haar hebben? Zet haar alsjeblieft nog even deze zomer op de wei, het arme dier is er lichamelijk nog niet aantoe.

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 12:38

Ikima schreef:
Je kunt nu wel boos op ons zijn maar wij zeggen dit alleen maar in het belang van je paard, je wilt toch lang plezier van haar hebben? Zet haar alsjeblieft nog even deze zomer op de wei, het arme dier is er lichamelijk nog niet aantoe.

ik ben helemaal niet boos ;)
ieder heeft zijn eigen manier met jonge dieren en dat respectreer ik ook :j
en als je even had gelezen zie je ook dat ze terug op het land gaat :)

met 3x in de week 15 minuutjes ermee te gaan wandelen gaat die rug echt niet om zeep hoor, ze heeft een goed passend zadel en als ze het niet aan zou kunnen had ze me er al lang afgegooid

Meetje22

Berichten: 3605
Geregistreerd: 15-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 12:41

Oke heb mezelf geprobeerd in te houden maar dan toch maar een reactie.
Ik begin met het positieve en dat is dat het een mooi paardje is en zeer lief toont.
Dan de andere kant.
Jij bent veel te zwaar voor dit niet ontwikkelde dier.
Laat het beestje alsjeblieft nog een jaartje op het land staan want op deze manier help je em naar zn grootje.
Zn rug buigt nu al door en dat heeft niet eens wat te maken met rijden zonder zadel maar met het feit dat zn rug nog week is.
Ik denk dat een wat groter,breder paard beter bij je past.
Laat deze lekker staan voor ielere,kleinere meisjes.
En over het eraf gooien als ze niet zou willen is natuurlijk onzin,dit dier is niet eens in staat om jou eraf te gooien.
Daarnaast moet je niet vergeten dat een paard een zeer loyaal dier is die zn baasje graag pleziert en zn eigen belangen daarvoor aan de kant zet.
Laatst bijgewerkt door Meetje22 op 27-04-09 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Ikima

Berichten: 3342
Geregistreerd: 01-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 12:42

Ik geef het op, je weet het blijkbaar zo goed. Succes met je paard en hopenlijk staat er niet binnenkort een topic op bokt: Help, mijn paard staakt en heeft rugproblemen. :evaw: