Met Piet van Calice @ work

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cocolate
Berichten: 174
Geregistreerd: 08-03-09

Re: Met Piet van Calice @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 19:18

leuk hoor!
pobeer alleen wat minder naar voren te hangen!

Qimm

Berichten: 15218
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 19:20

ah springruiters hoeven niet rechtop te zitten, ik geloof dat ik mijn rijrrichting aan ga passen aan mijn houding :D

Meer leuke pony, lekker om toch nog even te kunnen rijden toch? :j

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: Met Piet van Calice @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 19:36

;) Nee die moeten ook rechtop zitten, maar duiken toch sneller naar voor.
Al heeft uitleg geven uberhaupt weinig zin hier :+ Jij bent de enige geloof ik die uberhaupt nog verder leest.

Heerlijk om nog eventjes te kunnen hobbelen :)

Qimm

Berichten: 15218
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Met Piet van Calice @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 19:38

en daar gaat het om, tjonge als je niet extreem dressuurmatig aan de slag gaat (trainen) maar gewoon even lekker wil hobbelen hoeft het toch niet superperfect te zijn? Maar goed, dat denk ik dan :P

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: Met Piet van Calice @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 19:44

Groot gelijk, vind ik dus ook.

Uppojono

Berichten: 3643
Geregistreerd: 10-05-05
Woonplaats: Loppersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 19:45

Citaat:
Schoenen komen netjes bij de paardenwinkel vandaan. Beugels gaan niet korter, dat zit waardeloos en ik zit zo prima.


Ik kon het echt niet laten om hier even op te reageren. Het kan best dat die schoenen uit een ruitersportzaak komen, maar ze zijn niet gemaakt om te rijden. Ook al je maar af en toe rijdt kun je blijven haken in de beugel en meegesleept worden. Ik rij ook heus weleen met sportschoenen en is gewoon niet slim.

Van mij hoef je je beugels ook niet korter, maar je zit zo niet prima. Ook met deze lange beugels kun je hakken naar beneden drukken. En als je je daar niet druk om maakt geen probeelm, het moet leuk blijven. Maar je zit is niet prima..

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: Met Piet van Calice @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 19:46

Jup, klopt, hakken moeten ook naar beneden, staat in beginpost.
Beugels zijn knap om te blijven hangen. Zijn veiligheidsbeugels en die klappen dus mee :) Wel zo veilig.

Uppojono

Berichten: 3643
Geregistreerd: 10-05-05
Woonplaats: Loppersum

Re: Met Piet van Calice @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 20:00

Okeej, dan is het super idd.. Is idd veilig zow. Voor de rest een erg leuk paardje en geniet van de keren dat je van dit paardje kunt genieten..

WiskyBokjes
Berichten: 9755
Geregistreerd: 14-03-07

Re: Met Piet van Calice @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:29

Ziet er goed uit :j Commentaar is al gegeven, jij weet zelf wat jij moet doen dus is geen commentaar voor nodig. :)

Over schoenen, wat maakt het nou uit of je met laarzen rijd of met schoenen. Als ze met deze schoenen rijd met chaps zou er niks aan de hand wezen dus zie het probleem niet.
Jullie kunnen niet bepalen hoe zij moet zitten met de beugels, dat voelt ze zelf het beste aan.

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Met Piet van Calice @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:36

Ziet er leuk uit,
Leuk dat je daar af en toe op mag rijden!

Stoer paard trouwens!! Echt dat roze halster is echt super vet :P
Heeeel veel plezier saampjes nog met rijden!

Vithou

Berichten: 5629
Geregistreerd: 26-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:36

Leuk paardje :)
En die schoenen vind ik gewoon kunnen, het is toch maar voor een keertje, je rijd er niet dagelijks mee dusja.
Ik vind het echt netjes voor ene pony die je normaal niet echt rijd, en die ook nog eens fris is buiten.
Wat me ook opvalt is dat je niet streng bent in je handen, erg fijn :)

Dus samengevat.. ik vind het er gewoon superleuk uitzien hoor !
En als jij zo fijn vind met die beugels dan zou ik ze lekker zo laten, je kiept idd een beetje voorover, daar zou je misschien nog een beetje op kunnen letten, voor de rest toppie :)

Edit; Ik ben verlieffffdd op die deken en halster :+: :')

sjouks
Berichten: 879
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Met Piet van Calice @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 13:04

Aah wat een leuke haflinger! Ik vind dat je nog prima rijd voor dat je eigenlijk helemaal niet zo vaak rijd ;)

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: Met Piet van Calice @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 23:51

knappe pony is die piet! typisch bokt gezeik haha

ik vind het er netjes uit zien en tja commentaar heb je zelf al gegeven!

Ndewilde
Berichten: 275
Geregistreerd: 15-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 23:54

ziet er goed uit! commetaar geef je zelf al!
leuke haf hoor!
mischien moet de rest die niet goed leest, beter lezen wat de TS schrijft, ze rijd een paar keer!
ALS JE MAAR PLEZIER HEBT +:)+

liefhelietje

Berichten: 1920
Geregistreerd: 12-08-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 00:07

WiskyBokjes schreef:
Over schoenen, wat maakt het nou uit of je met laarzen rijd of met schoenen. Als ze met deze schoenen rijd met chaps zou er niks aan de hand wezen dus zie het probleem niet.


Het gaat er juist met rijschoenen om dat er een hak onder zit. Bij deze schoenen blijf je nergens 'steken', mocht je voet eventueel door de beugel schieten. Nou is het natuurlijk met veiligheidsbeugels wat minder erg. Ik heb zelf ook wel eens gereden met schoenen zonder hak (foei) en je glijd gewoon te makkelijk door de beugel heen. Ben het met Uppojono (ff of topic O:) heb trouwens tegen je gereden in delfzijl 1 mrt;), ook naar 't zandt volgende week??) eens dat dit geen geschikte rijschoenen zijn, dat heeft met chaps niets te maken. Maar ik kan er ook wel inkomen hoor dat je geen laarzen wilt kopen voor die enkele keer dat je rijdt. Veel plezier met de laatste paar keer!

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: Met Piet van Calice @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 00:27

Er zit een hak onder ;) Een vrij flinke ook zelfs :) Ik ga er vanuit met 12 jaar rijervaring en 10 jaar eigen paard dat ik wel wat weet ;) Ik ga echt niet met gympies rijden :)

Weet je wat zo opvalt. Normaal wordt er altijd gezeurd over cap. Nou is er iemand die met cap rijdt. En er MOET gezeik komen. Heeeerlijk dat bokt :)

Ndewilde
Berichten: 275
Geregistreerd: 15-07-06

Re: Met Piet van Calice @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 00:28

Ik vind je schoenen echt geen probleem hoor, natuurlijk zijn laarzen wel beter maar is het niet over cap dan is het wel ergens anders over niets van aantrekken!

liefhelietje

Berichten: 1920
Geregistreerd: 12-08-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 00:29

Ok, dat had ik niet goed gezien op de foto's het leken gympies. Ik heb zelf niets tegen rijden met schoenen, zolang er maar een hak onder zit. Jahhh op bokt wordt altijd wel weer iets gevonden om over te zeuren.. wil hier niet aan mee doen dus sorry :o

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 00:31

joycedekker schreef:
Ok, dat had ik niet goed gezien op de foto's het leken gympies. Ik heb zelf niets tegen rijden met schoenen, zolang er maar een hak onder zit. Jahhh op bokt wordt altijd wel weer iets gevonden om over te zeuren.. wil hier niet aan mee doen dus sorry :o

Dat is het punt, mensen nemen maar gewoon dingen aan. Daarom vind ik het zo jammer. Ik heb schoenen aan MET hakken maar omdat dat op de foto's moeilijk te zien is gaan mensen ervan uit dat het gympen zijn.
Zo jammer dat mensen hun eigen conclusies trekken.

liefhelietje

Berichten: 1920
Geregistreerd: 12-08-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 00:37

LovingTweety schreef:
joycedekker schreef:
Ok, dat had ik niet goed gezien op de foto's het leken gympies. Ik heb zelf niets tegen rijden met schoenen, zolang er maar een hak onder zit. Jahhh op bokt wordt altijd wel weer iets gevonden om over te zeuren.. wil hier niet aan mee doen dus sorry :o

Dat is het punt, mensen nemen maar gewoon dingen aan. Daarom vind ik het zo jammer. Ik heb schoenen aan MET hakken maar omdat dat op de foto's moeilijk te zien is gaan mensen ervan uit dat het gympen zijn.
Zo jammer dat mensen hun eigen conclusies trekken.



Je mag aan de hand van foto's toch wel conclusies trekken? Als het dan een keer de verkeerde is, je legt uit hoe het wel zit en ik zeg netjes sorry moet 't ook klaar zijn?? ;(

Ndewilde
Berichten: 275
Geregistreerd: 15-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 00:37

staat toch duidelijk dat je ze bij een paardenzaak heb gekocht!
en zijn het wel gympen voor een keer maakt het echt niet uit!
ik bedoel het is je eigen verantwoording toch :O

Qimm

Berichten: 15218
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 13:29

joycedekker schreef:
Je mag aan de hand van foto's toch wel conclusies trekken? Als het dan een keer de verkeerde is, je legt uit hoe het wel zit en ik zeg netjes sorry moet 't ook klaar zijn?? ;(


maar als je de 20e bent die daar mee komt en ts heeft het dus al 19x uitgelegd (fictief getal) snap ik wel dat ze hapt. je had ook even de reacties een beetje door kunnen lezen en had je die opmerking niet hoeven te maken, geen gedoe, iedereen blij.

liefhelietje

Berichten: 1920
Geregistreerd: 12-08-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 15:40

Qimm schreef:
joycedekker schreef:
Je mag aan de hand van foto's toch wel conclusies trekken? Als het dan een keer de verkeerde is, je legt uit hoe het wel zit en ik zeg netjes sorry moet 't ook klaar zijn?? ;(


maar als je de 20e bent die daar mee komt en ts heeft het dus al 19x uitgelegd (fictief getal) snap ik wel dat ze hapt. je had ook even de reacties een beetje door kunnen lezen en had je die opmerking niet hoeven te maken, geen gedoe, iedereen blij.



Ik heb de reacties doorgelezen! Er werd gesteld dat het verkeerd was omdat ze geen chaps droeg! Hiermee was ik het niet eens en ik heb verteld dat schoenen juist gevaarlijk zijn als er geen hakken onder zitten.. Dat heb ik nog geen 20 keer voorbij zien komen.

Qimm

Berichten: 15218
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Met Piet van Calice @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 15:53

20x was dus een fictief getal, heb echt niet alle reacties zitten tellen, maar een groot deel van het topic draaide al om de schoenen zoals je misschien wel had kunnen lezen.

D_MR schreef:
Ik zou niet met zulke schoenen rijden


mkk schreef:
.. en een paar laarzen..


bobolien schreef:
maar rubberen laarzen zijn goedkoop en een stuk veiliger als schoenen


Uppojono schreef:
Het kan best dat die schoenen uit een ruitersportzaak komen, maar ze zijn niet gemaakt om te rijden.


***

LovingTweety schreef:
Dit zijn rijschoenen, netjes bij de divoza gekocht. Voor die paar keer dat ik rij ga ik geen laarzen kopen ;)



LovingTweety schreef:
Beugels zijn knap om te blijven hangen. Zijn veiligheidsbeugels en die klappen dus mee :) Wel zo veilig.


Nee de afwezigheid van de hak is niet expliciet genoemd. maar ts heeft dus veiligheidsbeugels, en zelfs met een hak kun je doorschieten. Guttegut, heeft iemand een keer braaf een cap op wordt er wel wat anders gezocht om over te nuilen.

Maar goed, genoeg geleutert, en al helemaal over het schoeisel.

enniee

Berichten: 3022
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 15:56

x_Rebecca schreef:
Eeeef! Wat een leuke foto's! :D
Zieturgoeduithoor!
Maareeh... roze voor een jongentje? :') *mist de logica*


Is vast homo :+