Mijn wedstrijddebuut in... Brazilie!

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IKbenEllen

Berichten: 9878
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 10:43

Rivano schreef:
al denken ze hier dat ik in piepklein Nederland, waar iedereen uiteraard een Salinero-kloon ter beschikking heeft en natuurlijk elke dag les van Anky krijgt, een voorsprong heb. :D

:')

Geweldig geschreven! Zou niet met je willen ruilen, zit hier prima in dit kikkerlandje ;) Maar ik geniet zeker van je verhalen en foto's van prachtige paarden :9

Forcalquier

Berichten: 2070
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 10:57

Wat ontzettend gaaf dat je zo'n kans hebt gekregen via je werk, maar toch lijkt het mij ook best eng.
Je weet niet waar je terecht komt en hoe het er aan toe gaat,vond je de eerste dagen niet moeilijk qua aanpassingen?

Ik heb 1 jaar geleden een aanbod vanuit Mexico gekregen (als groom)maar heb het afgeslagen omdat ik toch bang was voor het grote onbekende,vind het dan ook erg knap dat jij die stap hebt kunnen nemen.

Zijn er buiten je familie om eigenlijk dingen die je heel erg mist aan Nederland?

Ik heb je uitleg over de klasses nu 3x gelezen maar moet je eerlijk bekennen dat ik het nog steeds een ingewikkelt systeem vind, ik denk dat je zoiets in real life moet ervaren eer je zoiets goed begrijpt.

Vind het er echt allemaal zo super uitzien daar,vooral die paarden zijn om te kwijlen en dan die wedstrijdterreinen...ook zo mooi,heel wat anders dan een afgezet weilandje met auto's als juryhokje :D

Ik kijk net als veel medebokkers uit naar je volgende intressante topic, heel veel succes daar.

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Re: Mijn wedstrijddebuut in... Brazilie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 16:56

En is er al een nieuw topic? ;)

Wel balen dat elke man daar 4 vrouwen 'kan hebben'. Maar ach, misschien kom je er wel je prins op het witte paard tegen :D

TessaM
Berichten: 416
Geregistreerd: 20-11-08

Re: Mijn wedstrijddebuut in... Brazilie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 17:14

Supermooi paard en leuk dat je 2x keer tweede bent geworden.
Maar de klasses vindt ik toch wel ingewikkeld.

Mando

Berichten: 15776
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 17:24

Wat een vreselijk leuk verslag heb je er van gemaakt. Ik heb het echt met een glimlach zitten lezen.

Gefeliciteerd met je overwinning.. geweldig.. een hollandse schone die alle knappe warmboeden eruit rijdt.. geweldig. Je engeltje is stiekum toch met je mee gevolgen naar Brazilie.

Het is ook heel fijn te lezen dat je het daar zo naar je zin heb...

Geniet ervan en je topics en verhalen blijven we volgen..

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 18:56

Norway_girl schreef:
Hoe bevalt het leven daar?


Alles is hier leuk! (En nee, ik schrijf niet voor de lonely planet)
Ik kan echt een waslijst wegpennen met dingen die hier geweldig zijn. Er is echter ook een waslijst aan dingen die niet geweldig zijn. En dat is zo´n beetje alles mbt werk en veiligheid. (even voor de zekerheid, ik heb dus naast de paarden ook een fulltime kantoorbaan waar echt geen paard in voorkomt.) Maar wat werk betreft kun je echt beter in Nederland zitten, op alle andere gebieden vind ik Brazilie een aanrader.

MiniMouse schreef:
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?


Puur toeval. Ik verveelde me in het weekend en wilde het paardrijden na lange tijd weer oppakken. (buitenrijden ofzo) Maar niemand die ik kende had iets met paarden dus ben ik zelf op zoek gegaan naar een manege. Via internet kwam ik toevallig hier terecht want niet elke instructeur spreekt engels... maar had werkelijk geen idee wat ik aan zou treffen. Wist ook niet dat het een grand prix dressuurstal was. Daar kwam ik die dag pas achter. Na 1 les dacht ik eigenlijk dat hij me niet meer terug zou laten komen, want het was nou niet echt een succes. Maar omdat ik zo gemotiveerd en niet ruw was mocht ik blijven lessen. En van het 1 kwam het ander.. en na een tijdje mocht ik ook op de andere paarden rijden, en kwam het aanbod van Kees zijn eigenaar om wedstrijden te gaan starten. Voor hetzelfde geld was ik op een boerderij terecht gekomen met alleen toeristische wandelpaarden. Laten we zeggen dat ik ZWAAR mazzel gehad heb!

wendyashley schreef:
Je weet niet waar je terecht komt en hoe het er aan toe gaat,vond je de eerste dagen niet moeilijk qua aanpassingen?


Ben eerst voor 3 maanden gegaan. Pas daarna hoefde ik te beslissen of ik zou blijven of niet.

wendyashley schreef:
Zijn er buiten je familie om eigenlijk dingen die je heel erg mist aan Nederland?


- Fietsen (is hier ten zeerste af te raden!)
- Zo´n beetje elke supermarkt uit Nederland. (of weet iemand hier hoelang je mandioca, chuchu, inhame, cara of maxixe moet
koken/opwarmen/verhitten/braden/frituren of misschien toch maar bakken?
- hollands 6 uur etenstijd
- libresse
- Lekkere limonade siroop
- warm water in je huis. (en niet alleen in de douche. Zelfs de wasmachine en keuken lopen op koud water.)
- Gezellige terrasjes/centrums
- hollandse werktijden
- hollandse verzekeringen en sociaal stelsel
- openbaar vervoer
etc.

wendyashley schreef:
Ik heb je uitleg over de klasses nu 3x gelezen maar moet je eerlijk bekennen dat ik het nog steeds een ingewikkelt systeem vind,


Je rijdt een proef semi-vergelijkbaar aan Nederland B, L, M1, etc. Met het verschil dat de mensen waartegen je uitkomt dezelfde wedstrijdervaring hebben als jij. Mensen met meer of minder wedstrijdervaring worden in een andere groep gezet.
Heb jij nog nooit een M1 proef gereden, dan hebben de anderen in je groep dat ook nog nooit gereden. In welke groep je zit kun je aan je instructeur vragen, die zal je indelen. (heel makkelijk ;) )

Miss_Blimm schreef:
En is er al een nieuw topic?


Heb maar 4 fotos.. Weet niet of ik aan het minimum voldoe op een topic te openen.

Miss_Blimm schreef:
Wel balen dat elke man daar 4 vrouwen 'kan hebben'. Maar ach, misschien kom je er wel je prins op het witte paard tegen :D


Europese vrouwen zijn wel erg 'in'. Want wij hollanders zijn zo lekker exotisch! :D

renee16

Berichten: 4900
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:32

Wat leuk om te lezen hoe anders de wedstrijden in het buitenland verlopen...
Klinkt wel allemaal heel erg ingewikkeld als je zo hoort.
Als ik het zo hoor moet ik echt aan de nationale wedstrijden hier denken.. Veel meer hapening als een concours hier.

Is het wel normaal wekelijks te starten?

Enne het water in de bak is wel van de regen toch mag ik hopen ;)

Ziet er verder ook netjes uit :) Gefeliciteerd met je prijzen.. Al het idee naar een hoger niveau over te stappen?

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Re: Mijn wedstrijddebuut in... Brazilie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:28

Hahaha je mist libresse en de hollandse kaaskoppen zijn 'exotisch'!

Volgens mij moet je al je gebeurtenissen en typsels goed bewaren. Kan je ooit een boek schrijven ;)

Yavanna

Berichten: 2687
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 09:11

Het is weer geweldig om te lezen Rivano, maar heb je nu deze keer ook weer goed gereden? Want dat kan ik eigenlijk nergens terughalen...:)
En wanneer mag je weer? Ik bedoel, het is toch eigenlijk een soort verslaving, hoewel ík geen wedstrijden rijdt, maar mijn dochter wel, vind ik het geweldig om te groomen.. ( hoe bedoel je verwend nest, ma vlecht, ma poetst, ma zadelt op, en ma wordt boos :D )
En ik ben nog steeds nieuwsgierig en afwachtend naar je pb ;)

Glitter_
Berichten: 2072
Geregistreerd: 28-07-08

Re: Mijn wedstrijddebuut in... Brazilie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 09:28

Rivano,
Wat een leven heb jij. Ik heb eerst alles over dak gevolgd. En nu een ruim jaar later zit je in Brazil! Vind het echt super knap van je!& Super voor je dat je nu wel flink mazzel hebt!!

Kirsten_S

Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-12-06
Woonplaats: Almere

Re: Mijn wedstrijddebuut in... Brazilie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 13:57

Zooo vond het echt geweldig interessant om het te lezen!! En wat een geweldig mooie paarden heb je onder je kont zegge!! Nouuu nouu, zou bijna overwegen om daarheen te verhuizen! VInd het ook knap dat je het gedurft heb om daarheen te gaan. Heel veel succes nog daar, en stuur alsjeblieft wat zon hier heen :P

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 05:29

renee16 schreef:
Als ik het zo hoor moet ik echt aan de nationale wedstrijden hier denken.. Veel meer hapening als een concours hier.


Inderdaad. Niets geen rokerige kantines en afgezette weilanden. Als ik dat vertel zijn ze helemaal verbaasd. Ze hebben echt het idee dat ze hier een boerendorp festiviteit met dito modderbak hebben en wij in Nederland alleen perfect georganiseerde paardengala´s met eb en vloed bodems.

renee16 schreef:
Is het wel normaal wekelijks te starten?


Er zit altijd een week tussen. En het is nogal verdeeld. Heb 6 juni wedstrijd, en dan pas weer in augustus. En in de zomer (Nederlandse winter) zijn er ook geen wedstrijden.

renee16 schreef:
Al het idee naar een hoger niveau over te stappen?


In het volgende jaar, anders verlies ik al mijn ranking punten.
Het is normaal dat je 1 jaar lang in dezelfde klasse start, en het jaar erna in een hogere. Want voor elke wedstrijd krijg je punten voor het klassement, maar als je overstapt begin je weer met 0. Dat zou betekenen dat je in je nieuwe klasse nooit het klassement meer kunt winnen, en in je oude klasse heb je weer niet genoeg punten om te winnen. Dus t/m december blijf ik in deze klasse.

Yavanna schreef:
maar heb je nu deze keer ook weer goed gereden? Want dat kan ik eigenlijk nergens terughalen...


Klopt, ik dacht ik open een nieuw topic, maar ik denk niet dat 4 fotos genoeg zijn. Mijn fotograaf kwam net te laat...
Maar het rijden ging goed. Had 65.2%, 66% en 62.4% en dat was genoeg om de eerste plaats te veroveren. En normaal betaal je alleen voor wedstrijden en ga je met de eer aan de haal, dit keer gaf de eerste plaats recht op een gratis vlucht binnen Brazilie. Dus de vakantie gaat een verre binnenlandse bestemming worden! Amazone woud knuffelen met anacondas had ik zelf in gedachte. (PB is in de maak)

Kirsten_S schreef:
Nouuu nouu, zou bijna overwegen om daarheen te verhuizen!


Koffers pakken, muggenstift, zonnenbril en bankpasje mee en vliegen maar. Zo ver is het niet. In een dag ben je weer in Nederland. Met de auto naar Italie is verder. ;)

Kirsten_S schreef:
en stuur alsjeblieft wat zon hier heen


Het is hier winter. Heel koud....... vries bijna aan het zadel vast, is maar 20 graden hiero! :D

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 05:57

foutje

zebra_zorro

Berichten: 42
Geregistreerd: 11-06-07
Woonplaats: Lunteren

Re: Mijn wedstrijddebuut in... Brazilie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 09:48

Wat een mooi verhaal. Leuk om een keer een kijkje te nemen in een tropisch paarden- en ruiterleven.

Ik ben ook paardenbezitster in een tropisch land (Kameroen of all places...), maar helaas ontbreekt hier de wedstrijdkultuur volledig. In de wijde omtrek geen manege of rijschool te bekennen. Maar ja, buiten rijden is ook leuk.

Heb je daar bij jou een beetje uitrijmogelijkheden? Als je zegt dat fietsen al af te raden is...?

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Mijn wedstrijddebuut in... Brazilie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 09:56

Rivano geweldig, wat omschrijf jij het allemaal prachtig zeg! Zo duidelijk en met humor, heerlijk om te lezen. Prachtpaard heb je ook onder je kont!!

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 20:09

zebra_zorro schreef:
Ik ben ook paardenbezitster in een tropisch land (Kameroen of all places...)


Kameroen... wow! Dat lijkt me een vele grotere overgang dan naar de city of São Paulo waar op elke straathoek een McDonalds is! Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe het daar is. Zit je in een stedelijk gedeelte?

zebra_zorro schreef:
Heb je daar bij jou een beetje uitrijmogelijkheden? Als je zegt dat fietsen al af te raden is...?


In de buurt van de club van de wedstrijd kun je niet buitenrijden, maar ze hebben op het enorme bosrijke terrein wel "uitrijpaden, een galopbaan en een eventing baan" aangelegd. São Paulo stad is zoals New York. Zet je 1 hoef buiten het terrein dan wordt hij waarschijnlijk meteen aangereden door een motor, taxi of ander wild gespuis.

Op de plek waar ik les, kun je wel heerlijk buitenrijden, maar dat is dan wel eerst ruim een uur reistijd met de auto heen en weer ruim een uur terug. (Afhankelijk van de file, anders is het het dubbele)
En om het helemaal af te maken: met buitenrijden kom je (ongetwijfeld tegen ieders verwachting in!!) geen insecten tegen. We hoeven ze dus nooit in te spuiten met anti vlieg. Het enige wat we tegenkomen zijn hele mooie vlinders... (oja, en slangen.)

Dniekje
Berichten: 4680
Geregistreerd: 20-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 20:48

aah super leuk zeg :D!

prachtig verhaal erbij gedaan zeg,
en super gereden :D!

en je hebt ook nog eens een prachtig paard onder je kont :+:

ladylay

Berichten: 3984
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Santa Barbara, California USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 21:02

fantastisch verslag.
zat laatst op de fiets en moest nog aan je denken.
naar je ongelovelijke lange topic, dacht ik, hoe zal het haar vergaan.
zit ze nog steeds in verweggiestan of niet.
en ja dus, super hoor !

woon je daar nu ook vast of ?
en heb je een huis daar, of woon je ook op die stal.
en die kantoorbaan, is dat ook leuk daarzo ?


en dat niveau wat je starte, waarmee is dat te vergelijken en welke oefeningen ? :D

IKbenEllen

Berichten: 9878
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:34

Rivano schreef:
(oja, en slangen.)

IIIIIEEEEEUUUWWWW :wave: ik ging niet :D

MotherGoose

Berichten: 120
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Fightertown USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 02:00

Hey Rivano, gefeliciteerd met je 1e plaats. Echt een supermooi paard. :)

Muca
Berichten: 19
Geregistreerd: 21-03-09

Re: Mijn wedstrijddebuut in... Brazilie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 05:00

Oi, tudo bem?
Wat een leuk verslag! Kun je mij misschien de gegevens geven waar jij rijdt en les hebt? Ik woon nml. ook in São Paulo. Ik heb vroeger in Nederland veel paard gereden en nu ik jouw foto's en verslag heb gezien, lijkt het me wel heel erg leuk om het paardrijden weer op te pakken of zeker eens een keer naar een van je volgende wedstrijden te komen kijken!

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 21:47

ladylay schreef:
woon je daar nu ook vast of ?
en heb je een huis daar, of woon je ook op die stal.
en die kantoorbaan, is dat ook leuk daarzo ?


Woon voor vast met een werk/verblijfsvergunning van 2 jaar. Die verloopt in december dus zo rond augustus moet ik beslissen of ik dan terugga of het verleng met nog een jaar of misschien 2 jaar. Ik huur een appartement in sao paulo, maar zou liever op de stal wonen. Alhoewel, dat wordt dan geen tv en internet...
Kantoorbaan is leuk, super collegas, veel vrijheid en verantwoordelijkheid. Maar het is hier geen lui-lekkerland Nederland. Een kantoorkamer met raam is een groot privilege en zeker geen recht. Werken doe je minimaal 12 uur per dag. Een of 2 vakantiedagen opnemen mag bijvoorbeeld niet. Je krijgt 20 dagen, en die moet je als 1 geheel opnemen, daarna weer 11 maanden aan 1 stuk doorwerken.. En zo nog honderden voorbeelden. Als ik vertel hoe het in Nederland is denken ze dat ik een grap maak. Maar toch heb ik het erg naar mijn zin, en een ervaring die je nooit meer vergeet.

ladylay schreef:
en dat niveau wat je starte, waarmee is dat te vergelijken en welke oefeningen ? :D


Denk iets van L1?
=> Overgangen op de letter van draf naar middenstap en van middenstap naar draf.
=> Overgang op de letter van middenstap naar uitgestrekte stap en uitgestrekte stap naar middenstap.
=> Volte 10 meter.
=> Overgang galop naar draf op de A-C lijn tijdens een volte.
=> Draf naar galop tussen 2 letters, galop naar draf op de letter.
=> gebroken lijn in uitgestrekte stap zonder teugels. :P
Bij 1 niveau hoger dan dit moet je de hele proef doorzitten.

Muca schreef:
Ik woon nml. ook in São Paulo.


Yeah! Ik ga je een Pb sturen! Een boktmeeting in Brazilie.

Phylos

Berichten: 5684
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 22:17

ik houd dit topic nog steeds in de gaten! En zie dat ik je weer kan feliciteren met een 1e prijs. Super! +:)+
Het lijkt mij toch ook wel heeeerlijk om eens een paar jaar ergens anders ervaring op te doen...Zie hier ook iets staan over kameroen, lijkt mij ook heeeeeeeeeeeeeeeelemaal geweldig...jammer genoeg nog ff een jaartje bikkelen op de middelbare school en ja zonder universiteit of hbo ben ik nog nergens..dus zit nog wel een paar jaartjes vast aan Nederland.
Maar jij nog heel veel plezier en succes daar!..ennuh wees maar blij met het weer...hier is het dan misschien wel zomer...maar meer dan 15 graden is hier niet te krijgen hoor :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 23:07

He die Rivano, wat een beauty heb je onder je bips. Heel netjes gereden proef. Wat leuk, lees nu je bofkonterij met Kees.

Veel foto's sturen, kunnen we weer zwijmelen.

ChiChi
Berichten: 293
Geregistreerd: 17-06-02

Re: Mijn wedstrijddebuut in... Brazilie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 14:02

Geweldig om eens te lezen hoe het er in een ander land aan toe gaat in de paarden wereld, interessant hoor!
Je profiel ook even bekeken, wat een geweldige paarden hebben ze bij jullie!