Mijn wedstrijddebuut in... Brazilie!

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 01:05

Marleen schreef:
Wanneer heb je weer wedstrijd?


Gaaf! Gaaf! Gaaf! Gaaf!
(wordt dat woord nog gebruikt in Nederland of zeg ik nu hele ouderwetse dingen? :D )

Ik heb vrijdag en/of zaterdag weer wedstrijd. (startlijst wordt nog bekend gemaakt, zoals gebruikelijk heel kort van te voren.)

En niet zomaar wedstrijd!!
Nee... we gaan nu helemaal voor het eggie!
We mogen namelijk starten tijdens het CDI3***!
De wedstrijd is niet voor het CDI, maar we zitten in het voorprogramma zeg maar. Er worden maar een paar rubrieken aangeboden, en die van mij zit erbij!! (Elementar - Amador I)
Als jury zijn er Mariette Withagens (BEL), Stephen Clark (GBR), en dan nog een man uit Argentinie en 2 uit Brazilie zelf. Al denk ik niet dat ze mijn hobbelproef gaan beoordelen. Al is het ook leuk voor de afwisseling om na Salinero´s Piaffe een punt te moeten geven voor Kees die een veels te grote volte 20m maakt in draf.

En.. we starten dit keer niet voor een mooie rozet of een blinkende medaille, de nummer 1 van onze categorie krijgt een gratis nationale vliegreis naar keuze met Azul Airlines!
Mijn instructeur gaat 3x starten: Met 2 paarden tijdens de nationale 4-jarigen competitie (CAN) die als selectiewedstrijd voor Verden (Duitsland) dient. En met zijn aanstormend talent Utopia tijdens het CDI.

Ik zal jullie zeggen: Ik ga vre-se-lijk zenuwachtig zijn! (Ben het nu al..)
Maar beloof jullie een uitgebreid topic met dito fotos!

Joyce_

Berichten: 6430
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 09:20

Wauwww wat gaaf! oo: Een échte internationale wedstrijd dus, wat gaaf!

Ik ben wel erg benieuwd, de klasse die je dan gaat starten, met welke is dat te vergelijken in Nederland (qua oefeningen ed)? Ik ben echt benieuwd hoe het gaat, logisch dat je zenuwachtig bent! :):)

Haha, ik ben groot fan van jouw avonturen, kijk al uit naar het volgende topic! :D

*zucht* jouw profiel ook... Als ik het geld had, had ik je groom willen zijn :+:

Afwezig
Berichten: 3725
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Mijn wedstrijddebuut in... Brazilie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 09:39

Door dat je de proef uit je hoofd moet leren, en een 20x60 bak is, en meerdere jury's zijn! Heb je al snel het idee dat je in de top van de dressuur mee rijd! Dat is wel erg leuk!

Leuk om zo te lezen dat het hier anders gaat!

Ik weet nog wel op de OS 2008 reed er al een 16 jarig meisje mee! Ik snapte eigenlijk niet hoe dat kon, maar nu wel haha :D

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 09:51

Wauw wat een mooi verslag zeg!
Ik heb echt ieder woord gelezen want ik vond het mega-interessant :)
Klinkt me allemaal echt onwijs moeilijk in de oren in elk geval.

kekaro
Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Purmerend

Re: Mijn wedstrijddebuut in... Brazilie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 09:55

supergaaf om weer eens een verslag van je te lezen ! en echt geweldige foto's!

alvast heel veel succes zaterdag en ik ben benieuwd naar het volgende verslag :D

Anoniem

Re: Mijn wedstrijddebuut in... Brazilie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 11:15

Wat kan jij enorm leuk en boeiend schrijven!
Heb het stuk echt in 1 ademteug gelezen en dat komt niet vaak voor.

erg mooi resultaat, veel succes met je aankomende wedstrijd!

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Re: Mijn wedstrijddebuut in... Brazilie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 14:11

Wauw, prachtig mooi opgeschreven! Ga zo door en hou ons op de hoogte :)

Maareh hoe kom je eigenlijk aan deze droombaan?

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 00:10

Myukii schreef:
Ik ben wel erg benieuwd, de klasse die je dan gaat starten, met welke is dat te vergelijken in Nederland (qua oefeningen ed)?


Is moeilijk te zeggen, want binnen 1 klasse heb je 4 verschillende proeven. (E1, E2, E3, E4) In het wedstrijdprogramma staat welke proef je moet rijden. Maar proef E1 is heel makkelijk, proef E2 is een stuk moeilijker, E3 nog moeilijker, en E4 is heeel moeilijk.
Dus binnen dezelfde klasse kun je een B proef, L1 proef en een L2 proef.
Ik denk dat Elementar vergelijkbaar is met B/L1/L2 maar zonder wijken. Proef E1 is kort en je mag nog veel tussen letters doen en een paar overgangen op de letter, proef E4 is een stuk langer moet bijna alle overgangen op de letter gereden worden. Maar is dus nog steeds dezelfde klasse. Aanstaande zaterdag rij ik E2, en dat is L1 ongeveer.

Myukii schreef:
Haha, ik ben groot fan van jouw avonturen, kijk al uit naar het volgende topic!


Dan hebben we iets gemeen. Want als ergens 'Knappe Crusado' staat dan gegarandeerd dat ik dat topic gelezen heb! (misschien niet gereageerd maar zeker gelezen.) Dus ik zou zeggen: DITO.
Mocht je ooit in de buurt zijn.... dan staat Kees op je te wachten. Mijn instructeur rijdt dan wel met bit, maar zijn jonge paarden worden bitloos ingereden, dus wat dat betreft hebben jullie iets gemeen.

Annekeee schreef:
Door dat je de proef uit je hoofd moet leren, en een 20x60 bak is, en meerdere jury's zijn! Heb je al snel het idee dat je in de top van de dressuur mee rijd!


Ook door de entourage en dat je met een hoedje en stang & trens mag starten. (rij zelf niet met hoedje al mag dat wel, want ik vind dat ik het nog niet verdiend heb met mijn B/L1/L2 proef. Maar voor het persmoment is het wel iets charmanter!) Ze willen hier heel graag op hoog niveau mee gaan draaien, en proberen alles om dat te bereiken. Laatst was ook Eddy de Wolf van Westenrode hier om een clinic te geven en eerste ronde voor de jonge paarden competitie in Verden te jureren. Ze promoten alles zodat je snel door kunt stromen.

Annekeee schreef:
Ik weet nog wel op de OS 2008 reed er al een 16 jarig meisje mee! Ik snapte eigenlijk niet hoe dat kon, maar nu wel haha :D


Ze gaat zaterdag en zondag ook starten! Haar vader heeft een bekende stoeterij al komt haar paard uit Portugal. Ben erg benieuwd naar haar kur op muziek, was vorige keer echt supermuziek. Het scheelt ook wel dat hier procentueel (veel) minder mensen dressuur rijden, dus er is minder concurrentie dan in Nederland. Neemt niet weg dat ook zij aan dezelfde olympische spelen kwalificatie eis moet voldoen netzoals de Nederlanders en Duiters, en dan niet gejureerd door daar oom, maar door dezelfde internationale juryleden zoals dit weekend Mariette Withagens.

Miss_Blimm schreef:
Maareh hoe kom je eigenlijk aan deze droombaan?


Op pagina 5 eerste post staat beschreven hoe ik hier terecht gekomen ben. Net als pagina 3 mijn post van 16:29.

netam12

Berichten: 2941
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Mijn wedstrijddebuut in... Brazilie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:11

Jeetje meid wat kun jij typen zeg.Super lang verhaal. En geloof dat ik toch liever hier wil starten dan bij jou.Allemaal veels te ingewikkeld :). In iedergeval gefeliciteerd nog met je behaalde plaats.. Op na de volgende !!

Sky

Berichten: 5073
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:05

Wat leuk om te lezen hoe anders het daar gaat!
Sommige dingen vind ik heel goed, andere iets minder...
Gefeliciteerd met je goede uitslagen :D

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Re: Mijn wedstrijddebuut in... Brazilie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 20:48

Citaat:
Ik werk voor een engels consultancy & software bedrijf in de dagbladen-en-tijdschriften sector, die hebben vestigingen over heel de wereld. Toen er een plekje was voor een aantal maanden bij de Braziliaanse vesting hebben ze mij gebeld of ik interesse had. (JA!) het beviel van beide kanten zo goed, dat ze me daarna overgeplaatst hebben. (Ik geef eerlijk toe, het paardrijden hielp ook erg in deze belissing want het werk/werken is hier vreselijk zwaar.) Ik heb een werkvisum voor 4 jaar, en in december verloopt de eerste 2 jaar.


Wel heftig dan dat je zoveel werkt EN ook nog veel paardrijd. Al is dat laatste wel voor de ontspanning... ook al span je je in :D

Phylos

Berichten: 5684
Geregistreerd: 29-10-06

Re: Mijn wedstrijddebuut in... Brazilie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 21:01

tjonge jonge mijn complimenten...wat een gweldig verhaal...komt niet vaak voor dat ik de verhalen lees maar dit was prachtig. Echt geweldig omschreven en met humor.
En gefeliciteerd met je prijzen! wat ontzettend knap.
Ik denk dat ik voor NL kies, dit lijkt me erg ingewikkeld allemaal :P maar wel leuk dat je niet aan wp's gebonden zit. Ik kijk uit naar je volgende verslag en alvast heeeeel veel succes met je internationale wedstrijd!

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 02:48

Wederom iedereen bedankt voor de leuke berichtjes!

Het verhaal is eigenlijk toevallig ontstaan. Ik dacht, kom op laten we de fotos plaatsen, maar toen bedacht ik me dat het voor de terecht kritische mede-bokker misschien vreemd is dat ik in een 20x60 bak rij, maar geen hoedje heb, geen zijgangen laat zien, en ik de onvermijdelijke vraag welke klasse het is niet goed zou kunnen beantwoorden.
Dus ik begon deze dingen alvast uit te leggen. En toen ik eenmaal begon, tja... dan maar meteen alle verschillen vermelden.
Anders zou het zo´n verhaal worden van: "Op deze foto draven we."
Maarja, als de lezer DAT niet zelf al zou zien dan zou hij/zij waarschijnlijk ook niet op Bokt zitten.

Phylos schreef:
Ik denk dat ik voor NL kies, dit lijkt me erg ingewikkeld allemaal


Eigenlijk is het makkelijker!
Nederland heeft veeeeeel meer regeltjes, geen hengst als je geen winstpunt in de L2 hebt, geen hoedje voor je Z bent, geen stang en trens voor je Z bent, je mag pas overstappen als je x zoveel % hebt die je ook weer kunt verliezen, winstpunten regeling met 1, 2, 3 of -1, -2,-3 afhankelijk van percentage, ervaren wedstrijd ruiters komen uit tegen net beginnende ruiters, je mag pas een klasse terug of overslaan indien/als/misschien/wanneer, etc.

Het enige wat moeilijker is is de klasse waarin je start bepalen. (serie + categoie)
Maar dat is ook weer makkelijk:
"Ola Senhor de instructeur, in welke klasse zal ik starten?"
"Jij hoort bij Elementar - Amador I."
"-Ok-"

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Re: Mijn wedstrijddebuut in... Brazilie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 07:37

Ik wil ook zo'n baan :D

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Re: Mijn wedstrijddebuut in... Brazilie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 07:39

Ik ben niet nieuwsgierig hoor, maar voordat je verhuisde had of heb je een partner? Hoe vond die het?

Zo niet, ben je al een knappe braziliaan tegen het lijf gelopen? :) en wat zijn je verdere toekomstplannen? Vind het echt superknap dat je doorgezet hebt :D

Rachelll

Berichten: 1961
Geregistreerd: 15-07-06

Re: Mijn wedstrijddebuut in... Brazilie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 08:05

wat gaaf zeg! en kiezen? geniet lekker daar in dat verre brazillie! echt leuk om te lezen en je kan echt super leuk schrijven :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102556
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 08:23

Ik kan niets anders doen dan mij aansluiten bij al mijn voorgangers en zeggen dat je een geweldig paard hebt om te rijden en het super doet. :) Het lijkt mij wel een stuk moeilijker om daar wedstrijden te rijden maar je bent lekker op weg. En het was heerlijk om te lezen. :))

Succes bij je volgende wedstrijd en ik ben benieuwd naar je volgende topic. :D

Zaina

Berichten: 3448
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 09:51

Wat een leuk verslag om te lezen! Je hebt een ontzettend mooi paard onder je kont zeg.
Je profiel is ook geweldig om te bekijken trouwens, wat een paarden! :~
Het hele systeem klinkt me nog behoorlijk ingewikkeld in de oren hoor, maar je hebt het goed gedaan, gefeliciteerd :D

josie
Berichten: 5412
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 20:09

Wat ontzettend leuk geschreven!
Leuk hoor al die verschillen, heel leerzaam.
Wat een uitdagingen zeg, alleen al het weer..............
dan nog maar niet te spreken over al die kanjers daar, ik doel op de paarden :D
Heel veel succes, dit kotm echt wel goed.
Ondanks de zenuwen wel echt proberen te genieten hoor, zulke kansen krijg je niet zo maar meer.
Gewoon weg super!

Afwezig
Berichten: 3725
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 22:24

Rivano schreef:
Annekeee schreef:
Ik weet nog wel op de OS 2008 reed er al een 16 jarig meisje mee! Ik snapte eigenlijk niet hoe dat kon, maar nu wel haha :D


Ze gaat zaterdag en zondag ook starten! Haar vader heeft een bekende stoeterij al komt haar paard uit Portugal. Ben erg benieuwd naar haar kur op muziek, was vorige keer echt supermuziek. Het scheelt ook wel dat hier procentueel (veel) minder mensen dressuur rijden, dus er is minder concurrentie dan in Nederland. Neemt niet weg dat ook zij aan dezelfde olympische spelen kwalificatie eis moet voldoen netzoals de Nederlanders en Duiters, en dan niet gejureerd door daar oom, maar door dezelfde internationale juryleden zoals dit weekend Mariette Withagens.


Ik bedoelde het eigenlijk met het junioren systeem en Young riders wat wij hier hebben :)

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 04:49

Miss_Blimm schreef:
maar voordat je verhuisde had of heb je een partner? Hoe vond die het?


Had geen partner, dus dat scheelde, en ben inderdaad alleen hier naartoe vertrokken. Mijn ouders en vrienden vonden het wat minder. Brazilie is wel erg ver weg, en Belgie begint ook met een B en is ook héúl leuk vonden ze...

Miss_Blimm schreef:
ben je al een knappe braziliaan tegen het lijf gelopen?


Er lopen hier inderdaad heel veel knappe braziliaanse mannen rond. En ook heel veel knappe braziliaanse vrouwen...., en wel met een verhouding van 1 staat tot 4. Voor elke man zijn hier 4 vrouwen beschikbaar. Wel handig dat in dressuur voornamelijk mannen meedoen, misschien zal ik over die snoepwinkel eens een fototopic starten.

Miss_Blimm schreef:
en wat zijn je verdere toekomstplannen?


Op het werk gewoon overleven, met de paarden proberen elke wedstrijd een aantal onderdelen beter te doen, ook eens een Working Equitation wedstrijd starten, en als het dressuurseizoen in december afloopt eens heel diep nadenken of ik terugkeer naar Nederland of nog een jaartje blijf.

josie schreef:
Ondanks de zenuwen wel echt proberen te genieten hoor, zulke kansen krijg je niet zo maar meer.


Aan die zin heb ik vandaag (Kampioenschap Copo do Adestramento Classico International) een paar keer aan moeten denken.. En meteen in praktijk gebracht. ;) Thanks!

Annekeee schreef:
Ik bedoelde het eigenlijk met het junioren systeem en Young riders wat wij hier hebben


Zo´n soort systeem hebben ze hier ook, maar omdat er minder ruiters zijn wordt er sneller doorgestroomd. Als in het junioren team iemand rijdt die ook aan de olympische kwalificatie eis kan voldoen, dan wordt hij/zij er meteen uitgeplukt en bij het A kader gezet. En dit keer met succes. Na vandaag heeft ze zich ook officieel gekwalificeerd voor de wereldspelen in 2010 in Kentucky. De kur op muziek was echt geweldig. (de muziek zeg maar, maar het rijden was ook heel goed hoor.)

Bellatrix schreef:
Succes bij je volgende wedstrijd en ik ben benieuwd naar je volgende topic


Je succes heeft geholpen vandaag!
Heb misschien weer voer voor een nieuw topic, alleen niet zoveel fotos vandaag, dus moet nog kijken hoe ik dat op ga lossen.
(vandaag deden we het voorprogramma van het CDI3*, maar er was nog veel meer te zien en doen.)

Norway_girl

Berichten: 2046
Geregistreerd: 27-11-06
Woonplaats: Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 09:36

Zo wat gaaf zeg! :oo Lekker dier heb je onder je billen. Ziet er goed uit :j

Hoe bevalt het leven daar? (vast een vraag die je nog nooooit gehad hebt :P )

xPlayboy

Berichten: 291
Geregistreerd: 13-01-09
Woonplaats: zevenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 09:53

Wouw leuk hoor ,
wil ik ook wel heen .

MiniMouse

Berichten: 3051
Geregistreerd: 23-08-06
Woonplaats: Odijk

Re: Mijn wedstrijddebuut in... Brazilie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 10:10

Wat een ontzettend leuk verslag WAUW! Wat heb jij een mazzel zeg om deze kans te ervaren!
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Veel succes verder!

WolinLotte

Berichten: 4305
Geregistreerd: 31-05-07
Woonplaats: Kranenburg, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 10:27

Wat schrijf jij het leuk :D !!
Leuk verslag om te lezen en je hebt werkelijk een mooi dier onder je kont :j .
Gefeliciteerd met je prijzen en behaalde plaatsen +:)+