Uckfield (Landino x Jackson) werkt weer mee

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MaaikeMo

Berichten: 3761
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: London

Re: Uckfield (Landino x Jackson) werkt weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 14:09

Heb niet het hele topic doorgelezen, maar je moet echt naar voren rijden, niet een beetje, maar giga naar voren.. arbeidsdraf is een werkdraf.. paard doet op de filmpjes niks..

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 14:12

We zullen vandaag zien of dat werkt :') Weet niet of Patty het al geprobeert heeft. Maar denk inderdaad dat daar de oplossing wel zit :)

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-09 14:41

Meer naar voren rijden heb ik gedaan, hierdoor is ze o.a. ook beter gaan lopen. Voorwaarts is ze van haar zelf te veel, daarom moet ik haar ook terug rijden maar dat van dit topic was echt te veel zonder activiteit te behouden. (wat dan wel de bedoeling is anders heeft het langzamer rijden nog geen nut idd)
Met rijden gaat het nu over het algemeen wel goed. Er zijn nog genoeg dingen die beter moeten maar we gaan weer echt vooruit.
Ben heel benieuwt hoe het dalijk met Pharagirlke gaat. Mijn fototoestel gaat ook mee, er komen meer dan genoeg foto´s ;)

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Uckfield (Landino x Jackson) werkt weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 14:52

fijn dat je zo positief omgaat met tips!
ben benieuwd naar de nieuwe foto's!

Whisperke

Berichten: 3362
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Thorn

Re: Uckfield (Landino x Jackson) werkt weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 14:57

Ach patty komt goed.. Je bent immers een winstpunt rijker geworden vorig weekend.. Komt helemaal goed... Je moet enkel niet vergeten te rijden... Uck moet wat meer je been gaan accepteren zodat je ook aan echt rijden toe komt...

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Re: Uckfield (Landino x Jackson) werkt weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 17:18

Over moeilijk doen op het been? Is ze in orde met haar eierstokken enz? Merries kunnen er ook erg krikkel van worden als er druk op hun buik zit.

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Uckfield (Landino x Jackson) werkt weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 18:19

Ik heb het tweetal en Ukc net voorbij gefietst, zag er wel okay uit met Pharagirlke en daarna Patty, maar ik heb ook maar heel even gezien haha.

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Re: Uckfield (Landino x Jackson) werkt weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 18:22

Ik denk dat we zo wel een topic krijgen van hen. Ben wel benieuwd hoor!

BenfanJarig

Berichten: 4010
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 18:28

Ik heb de topic niet door gelezen, maar een paar reactie's en hoop dat je wat kunt met de tips die je hebt gekregen. Ik zelf vind het absoluut geen fijn beeld geven en zat al met mijn been 'gas te geven' omdat het geheel erg sloom toonde. Het paard wil wel maar de ruiter is veels te druk met het plaatje, de mond van het paard staat contstant open, het dier oogt schraal en dof en er word veels te veel geplukt aan alle kanten om bijna zenuwachtig van te worden als je er alleen maar naar kijkt. Las dat je goed reageerde op het gegeven advies en das zeker fijn te lezen, een goeie ruiter weet dat hij of zij verbeteren kan, en niet alle wijsheid heeft. Daarmee toon je mij dat je zeker een wil hebt. Zie uit naar een volgende topic! hopelijk is er dan ook een hele hoop verbeterd. Succes in ieder geval.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 19:30

was jij dat Horsie? :')

Ik kreeg in het begin wel een paar bokken van missy :') Er kotm zo vast een topic :j Mijn foto's zijn helaas niet dat gezien het regende... (flits heeft de regen erg opgelicht :roll:) dus ik hoop dat Patty's camera er beter tegen kon. Uitgebreid commentaar env erslag zal in dat topic komen, kan wel al zeggen dat Patty een hele fijne ruiter is en Uckfield zeker geen makkelijk paard :n In tegenstelling tot hoe het hier op de foto's lijkt, is Patty heel zacht in haar hand, soms zelfs net iets te zacht, Ze mag net wat kordater zijn :j Maar ook ik heb leuke tips meegekregen van Patty, (mijn binnenhandje dat op Pret weg was, kwam op Uck weer terug :+) dus we hebben er beide van geleerd! Het was erg gezellig en er staat zelfs een uitnodiging of Patty niet eens richting Pretty wil komen. En ik laat echt niet zomaar mensen om Pret :) Dus dat mag al wat zeggen over Patty haar manier van rijden.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 14-03-09 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 19:32

pharagirlke schreef:
was jij dat Horsie? :')

Ik kreeg in het begin wel een paar bokken van missy :') Er kotm zo vast een topic :j Mijn foto's zijn helaas niet dat gezien het regende... (flits heeft de regen erg opgelicht :roll:) dus ik hoop dat Patty's camera er beter tegen kon. Uitgebreid commentaar env erslag zal in dat topic komen, kan wel al zeggen dat Patty een hele fijne ruiter is en Uckfield zeker geen makkelijk paard :n


Jajaaa, jij zal wel gedacht hebben wat is dat voor maf wijf :') Maar ik ken Patty al jaren en praat en roep dus al jaren zo tegen haar als ik voorbij kom, haha.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Uckfield (Landino x Jackson) werkt weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 19:33

haha dacht al "huh" :') Vermoedde wel dat je een vriendin oid zou zijn maar ja :)) Ja, vond het wel een leuk paard :j Zeker eentje waar ze ver mee kan komen als ze dit vast houd :j

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 19:35

pharagirlke schreef:
haha dacht al "huh" :') Vermoedde wel dat je een vriendin oid zou zijn maar ja :)) Ja, vond het wel een leuk paard :j Zeker eentje waar ze ver mee kan komen als ze dit vast houd :j


Ja ik ging even met die jongen naar de shetlanders in de wei er naast die zijn van hem en hij had een nieuwe aangekocht.

Ik heb zelf nooit echt gereden op Uck, maar zo in karakter vind ik haar wel echt bij Patty passen, net zo maf.

Whisperke

Berichten: 3362
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Thorn

Re: Uckfield (Landino x Jackson) werkt weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 20:39

Pharagirlke gelukkig dat jij ook ziet wat ik zie en ook zeg... Patty is te vaak te lief en mag ze best wel wat strenger zijn tegen uck... Zo zie je maar weer dat foto's vertekenen...

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Re: Uckfield (Landino x Jackson) werkt weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 22:15

Heb al vast klein voorsmaakje gehad en ik moet zeggen +:)+

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Uckfield (Landino x Jackson) werkt weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 12:59

Dat klinkt idd anders dan wat de foto's tonen :j Ben erg benieuwd naar het topic! Kon je er wat uitrijden Phara?

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Uckfield (Landino x Jackson) werkt weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 18:02

Niet veel eerlijk gezegd. Ik heb er een paar middendrafjes uitgekregen maar ook daar was het weer heel erg zoeken. Uckfield schiet heel snel in een ongecontroleerde galop. Mijn eigenlijke bedoeling was om dmv veel tempowisselingen haar tempo wat onder controle te krijgen. Dat lukte in draf redelijk goed maar in galop kon ik haar simpelweg niet houden. :n

simo0ne

Berichten: 358
Geregistreerd: 16-12-08
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 13:07

Zelf heb je een hele mooie houding

De eerste 4 filmpjes met het binnenrijden en springen ziet het er veel ontspannender uit dan op de foto's en de filmpjes die volgen. Op De eerste 4 filmpjes loopt ze niet op de rem, zowel in draf als in galop.

En ik zal vooral gaan ontspannen en dan pas meer van haar gaan vragen. Tuurlijk kun je wel wat dressuur oefeningen gaan doen maar probeer haar zo weinig mogelijk onder druk te zetten. Probeer haar actiever te laten lopen want op die eerste 4 filmpjes zie je dan dat ze minder met haar kin naar haar borst loopt