Samen met pep weer eens gelest

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Re: Samen met pep weer eens gelest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 13:25

Zadels zijn ontworpen voor steun maar ook voor drukverdeling. Je kan eventueel ook een barebackpad gebruiken om wel je vrije gevoel te houden, maar wel de druk beter te verdelen. :D
Ik denk verder wel dat er hier een tikkeltje overdreven word gereageerd in dit topic, we hebben het tegen kinderen he?

SGorter
Berichten: 514
Geregistreerd: 13-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 13:30

Romypameijer schreef:
Hoihoi ik ben romy, ik ben de andere bijrijdster van pep wat jammer dat we elkaar nog neit gesproken hebben! Ik verzorg en rijd pep nu ongeveer 5 maandjes en heb totaal geen moeite met het nagevelijk lopen ik heb nog nooit les met haar gehad en ik rijd haar zelf zo zonder zadel, zweep en sporen. Ik hoef haar 1 tik met mijn been te geven en ze maakt gelijk al verschril van tempo. Waar het bij jou denk ik aan ligt is je zelfvertrouwen doordat jij misschien wat banger bent ( niks ergs aan) maar dat voelen paarden wel aan. ik vertrouw pep 100% en heb haar zelfs zonder zadel en zonder hoofdstel gereden. De dingentjes waar jij tegen op hikt heb ik totaal geen problemen mee bij pep omdat ze weet dat ik de baas ben op het moment dat ik op haar rug zit en dat moet ze denk ik bij jou ook gaan denken. Vertrouwen speelt een grote rol bij paarden ik zou je graag willen helpen met tips of ik zou langs kunnen komen op de dagen dat je rijd en je dan helpen. Je hoef me niet te betalen of iets ik zou her super vinden om jou van je problemen af te helpen dus als je mijn hulp wilt Kan je mij een pb sturen? Facebook: romypameijer ik zou het heel leuk vinden! ❤️

Hier een paar fotos van mij en pep:
[ [url=m/EZvSyJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vjx1ud.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XQTxGM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/lOOXBG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/4cwm7F.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XQTxGM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/NtFHPq.png]Afbeelding[/url] ]



Hopelijk tot snel!
Groetjes Romy


Ik vind dit nou niet echt een beter beeld, anders maar zeker niet fijn. Erg gespannen en geforceerd aan de voorkant, pony veel te diep en in de valse knik, wordt op bijna alle foto’s met harde hand gereden. Het lijkt mij daarom ook niet echt verstandig dat jij TS gaat ‘lesgeven’. Denk dat ze veel meer heeft aan proffesioneel lessen, en dat zou jij ook wel kunnen gebruiken aan de foto’s te zien.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 13:34

Cinnepin schreef:
Wat hannanas zegt, zag ik dus ook...paard loopt daar echt niet beter, wel anders. Veel te diep in een valse knik.
Ik heb ff gespiekt in profiel van eigenaar, daar staat dat de pony al sinds 2016 met pensioen is? Aparte manier van pensioen :P



Ik heb werkelijk nog geen enkele reactie in een rijgerelateerd topic gezien waarin jij niet de term 'valse knik' gebruikt :Y) misschien kunnen we denken in oplossingen en niet in problemen, zeker omdat je het tegen jonge dames hebt, die duidelijk ietwat onervaren zijn. Geen reden om ze te demotiveren door alles moeilijker en zweveriger te maken dan het is.

Les is altijd goed, als het goede les is, maar ik zie zelf geen probleem als Romy niet dagelijks zonder zadel zwaar werk verricht ik vermoed dat dat iets wekelijks is ofzo.

De pony heeft zijn opleiding gehad en dit is het 'uitbollen'. Af en toe beweging omdat het dier aangeeft dat leuk te vinden. De eigenaar wekt de indruk dat ze het dier meteen volledig pensioen zou geven vanaf dat het lichamelijke klachten toont bij het rijden. Ik zie echt geen probleem, behalve dat Romy misschien later spijt kan hebben dat ze niet eerder zich wat meer is gaan verdiepen in rijkunst, maar dan nog kan ze dat dan doen. Bij een jong dier of een dier waar nog plannen mee zijn zou ik als eerste roepen dat men les moet nemen, maar dit... laat het los OF draag bij op een verstaanbare en vriendelijke (!! je hebt het tegen jonge mensen) manier ipv te doen alsof het magie is.

Romypameijer
Berichten: 11
Geregistreerd: 22-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 13:37

SGorter schreef:
Romypameijer schreef:
Hoihoi ik ben romy, ik ben de andere bijrijdster van pep wat jammer dat we elkaar nog neit gesproken hebben! Ik verzorg en rijd pep nu ongeveer 5 maandjes en heb totaal geen moeite met het nagevelijk lopen ik heb nog nooit les met haar gehad en ik rijd haar zelf zo zonder zadel, zweep en sporen. Ik hoef haar 1 tik met mijn been te geven en ze maakt gelijk al verschril van tempo. Waar het bij jou denk ik aan ligt is je zelfvertrouwen doordat jij misschien wat banger bent ( niks ergs aan) maar dat voelen paarden wel aan. ik vertrouw pep 100% en heb haar zelfs zonder zadel en zonder hoofdstel gereden. De dingentjes waar jij tegen op hikt heb ik totaal geen problemen mee bij pep omdat ze weet dat ik de baas ben op het moment dat ik op haar rug zit en dat moet ze denk ik bij jou ook gaan denken. Vertrouwen speelt een grote rol bij paarden ik zou je graag willen helpen met tips of ik zou langs kunnen komen op de dagen dat je rijd en je dan helpen. Je hoef me niet te betalen of iets ik zou her super vinden om jou van je problemen af te helpen dus als je mijn hulp wilt Kan je mij een pb sturen? Facebook: romypameijer ik zou het heel leuk vinden! ❤️

Hier een paar fotos van mij en pep:
[ [url=m/EZvSyJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vjx1ud.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XQTxGM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/lOOXBG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/4cwm7F.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XQTxGM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/NtFHPq.png]Afbeelding[/url] ]



Hopelijk tot snel!
Groetjes Romy


Ik vind dit nou niet echt een beter beeld, anders maar zeker niet fijn. Erg gespannen en geforceerd aan de voorkant, pony veel te diep en in de valse knik, wordt op bijna alle foto’s met harde hand gereden. Het lijkt mij daarom ook niet echt verstandig dat jij TS gaat ‘lesgeven’. Denk dat ze veel meer heeft aan proffesioneel lessen, en dat zou jij ook wel kunnen gebruiken aan de foto’s te zien.


Misschien moet je ff de reacties hier voor lezen voordat je commentaar gaat geven wat al 10x gezegd en ik rij absoluut niet met een harde hand gebruik mijn hand bijna niet eens maar zoals ik al zei lees de reacties hier voor even!

pateeke
Berichten: 2296
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 15:00

Romypameijer schreef:
Egoïstisch? Ik zeg zeker niet dat ik alles kan maar vind het fijn om zelf bezig te zijn meestal zijn we niet eens hard aan het werk maar doe ik de dingen die het paard leuk vind in de meeste vrijheid dat je het paard maar kan geven ik vind plezier maken met je paard belangrijker dan alles perfect doen dat je wel met zadel MOET rijden voor de druk te verdelen wat een BULSHIT word hier gezegd! Ik rij zonder zadel omdat ik het leuk vind en omdat ik weet dat het paard Het ook fijn vind dus alles behalve egoïstisch


En hoe weet jij wat dit paard leuk vindt? Op welke manier maakt pep duidelijk dat ie 't leuk vindt wat jullie doen? Waaruit leidt je dat dus af met andere woorden?

Romypameijer
Berichten: 11
Geregistreerd: 22-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 15:24

pateeke schreef:
Romypameijer schreef:
Egoïstisch? Ik zeg zeker niet dat ik alles kan maar vind het fijn om zelf bezig te zijn meestal zijn we niet eens hard aan het werk maar doe ik de dingen die het paard leuk vind in de meeste vrijheid dat je het paard maar kan geven ik vind plezier maken met je paard belangrijker dan alles perfect doen dat je wel met zadel MOET rijden voor de druk te verdelen wat een BULSHIT word hier gezegd! Ik rij zonder zadel omdat ik het leuk vind en omdat ik weet dat het paard Het ook fijn vind dus alles behalve egoïstisch


En hoe weet jij wat dit paard leuk vindt? Op welke manier maakt pep duidelijk dat ie 't leuk vindt wat jullie doen? Waaruit leidt je dat dus af met andere woorden?


Ik weet zelf wel wanneer ze iets leuk vind oortjes naar Vooren en fanatiek mee doen dit bedoel ik niet alleen met rijden maar ook alle andere dingen die we doen ik zie aan haar houding of ze Iets wel of niet leuk vind

sevke

Berichten: 5276
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 15:24

pffff. wat een zeiktopic. Laat dat meisje nu toch eens plezier hebben met haar pony. Het ziet er nu toch niet uit dat ze de pony afbeult, he.
Gewoon verder oefenen, TS : alles komt in orde :)
even een vraagje ivm iets wat ik mij al heel erg lang afvraag : waarvoor dient dat mutsje over die oren eigenlijk? Ik heb al meer dan 35 jaar paarden, maar nog nooit zoiets gehad. Daarom dat ik mij dat afvraag.

Romypameijer
Berichten: 11
Geregistreerd: 22-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 15:27

sevke schreef:
pffff. wat een zeiktopic. Laat dat meisje nu toch eens plezier hebben met haar pony. Het ziet er nu toch niet uit dat ze de pony afbeult, he.
Gewoon verder oefenen, TS : alles komt in orde :)
even een vraagje ivm iets wat ik mij al heel erg lang afvraag : waarvoor dient dat mutsje over die oren eigenlijk? Ik heb al meer dan 35 jaar paarden, maar nog nooit zoiets gehad. Daarom dat ik mij dat afvraag.


Volgensmij voor stof en vliegen maar weet niet heel zeker

Anomien

Berichten: 7440
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Samen met pep weer eens gelest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 15:48

Volgens mij hebben beide ruiters plezier in het rijden. Echter is de 2e ruiter wel wat beter in het rechtstellen maar rijdt het dier vervolgens vals nagevelijk. Beiden hebben ze niet echt een goede basis, opzich niet erg. Maar dit dier loopt er niet lekker onder.... vooral niet als ze al zo lang hebben moeten dienen en daarna nog in de krul getrokken of scheef worden gereden.


Lekker een nieuwe instructice zoeken... en dan samen aan de basis werken. Kans groot dat je EN langer EN nog meer vooruitgang boekt dan je verwacht.


Succes. En dit was meer geschreven voor de eigenaar. De ruitertjes weten (nog) niet beter.

nardxash

Berichten: 4037
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 16:07

sevke schreef:
pffff. wat een zeiktopic. Laat dat meisje nu toch eens plezier hebben met haar pony. Het ziet er nu toch niet uit dat ze de pony afbeult, he.
Gewoon verder oefenen, TS : alles komt in orde :)
even een vraagje ivm iets wat ik mij al heel erg lang afvraag : waarvoor dient dat mutsje over die oren eigenlijk? Ik heb al meer dan 35 jaar paarden, maar nog nooit zoiets gehad. Daarom dat ik mij dat afvraag.

Dat mutsje dient voor de vliegen maar ook voor het geluid minderen als paarden snel schrikken.
Bij pep gebruik ik hem omdat ze dan minder snel afgeleid word buiten door geluiden

nardxash

Berichten: 4037
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Re: Samen met pep weer eens gelest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 16:10

Wat zijn de laaste reacties weer lekker zeikerig.
Zoals al eerder genoemd zijn zowel ik en Romy beide andere type ruiters en halen we plezier uit het rijden met pep.
Ik heb les en zoals de eigenaresse aangeeft komen ik en pep van ver en ga ik dat nu niet opgeven.
Ik hoef geen Z met haar te rijden.
Het zou fijn zij als iedereen nu wat aardiger tegen elkaar kan doen en elkaar niet komt afkatten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:12

Romypameijer schreef:
Kinke schreef:
ik denk dat jullie allebei op zoek moeten naar een goede instructeur


Ik ben niet echt op zoek naar een instructeur ik doe dit voor mijn lol hoef niet verder te komen of wedstrijden te strarten heb het hartstikke naar mijn zin met het paard en vind dat het hartstikke goed gaat.

Maar dat jij er lol in hebt betekent niet dat je pony dat ook heeft. Ik krijg pijn in mijn nek als ik kijk naar de foto's waar jij er op zit. Je zal er ongetwijfeld het beste mee voor hebben maar hij loop absoluut niet goed op die manier.

Cinnepin

Berichten: 8988
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:15

SinneJ schreef:
Cinnepin schreef:
Wat hannanas zegt, zag ik dus ook...paard loopt daar echt niet beter, wel anders. Veel te diep in een valse knik.
Ik heb ff gespiekt in profiel van eigenaar, daar staat dat de pony al sinds 2016 met pensioen is? Aparte manier van pensioen :P



Ik heb werkelijk nog geen enkele reactie in een rijgerelateerd topic gezien waarin jij niet de term 'valse knik' gebruikt :Y) misschien kunnen we denken in oplossingen en niet in problemen, zeker omdat je het tegen jonge dames hebt, die duidelijk ietwat onervaren zijn. Geen reden om ze te demotiveren door alles moeilijker en zweveriger te maken dan het is.

Les is altijd goed, als het goede les is, maar ik zie zelf geen probleem als Romy niet dagelijks zonder zadel zwaar werk verricht ik vermoed dat dat iets wekelijks is ofzo.

De pony heeft zijn opleiding gehad en dit is het 'uitbollen'. Af en toe beweging omdat het dier aangeeft dat leuk te vinden. De eigenaar wekt de indruk dat ze het dier meteen volledig pensioen zou geven vanaf dat het lichamelijke klachten toont bij het rijden. Ik zie echt geen probleem, behalve dat Romy misschien later spijt kan hebben dat ze niet eerder zich wat meer is gaan verdiepen in rijkunst, maar dan nog kan ze dat dan doen. Bij een jong dier of een dier waar nog plannen mee zijn zou ik als eerste roepen dat men les moet nemen, maar dit... laat het los OF draag bij op een verstaanbare en vriendelijke (!! je hebt het tegen jonge mensen) manier ipv te doen alsof het magie is.



Misschien heeft de ts er meer aan dat je haar tips geeft ipv mijn reactie te bekritiseren. Helaas loopt het gros ook in een valse knik en niet nageeflijk, omdat voor veel mensen het krulletje belangrijker vinden dat correct rugeebruik. In het andere topic waren we het al niet eens en zullen we hier ook niet worden. Dus laat het gewoon gaan. Wat je nu doet is een beetje een onnodige discussie uitlokken

Avalanche

Berichten: 16316
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:16

Romypameijer schreef:
alles perfect doen dat je wel met zadel MOET rijden voor de druk te verdelen wat een BULSHIT word hier gezegd! Ik rij zonder zadel omdat ik het leuk vind en omdat ik weet dat het paard Het ook fijn vind dus alles behalve egoïstisch

Nou, het is niet zo, dat omdat jij het bullshit vindt dat het dat ook is.

Ik kan het ook onzin vinden dat Amerika bestaat, helaas voor mij trekt Amerika zich daar niet zoveel van aan, en bestaat dus nog gewoon. Ik kan ook vinden dat de aarde plat is, maar de aarde zelf is ondanks dat ik dat vind wel redelijk rond :D

Hier onderbouwing voor wat ik zeg: https://scientifichorsemanship.wordpress.com/2013/03/

pateeke
Berichten: 2296
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:20

Romypameijer schreef:
Ik weet zelf wel wanneer ze iets leuk vind oortjes naar Vooren en fanatiek mee doen dit bedoel ik niet alleen met rijden maar ook alle andere dingen die we doen ik zie aan haar houding of ze Iets wel of niet leuk vind


Ik bedoel het niet onaardig.
Andere mensen proberen je goed bedoeld tips te geven; jij geeft aan wat jij leuk vindt en welke interpretaties je maakt. Die interpretaties kunnen correct zijn, maar kunnen ook verkeerd zijn. Daarom ook mijn vraag om aan te geven wat je ziet ipv hoe jij peps gedrag interpreteert.
Ok, oren naar voren is een gedrag, maar dat kan echt wel een heleboel betekenen; misschien heeft ie er inderdaad plezier in, maar het kan evenzeer betekenen dat hij vooral gericht is op wat zich in de omgeving afspeelt. *Fanatiek meedoen* is ook weer een interpretatie, geen gedrag of observatie.

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:37

Knert schreef:
Volgens mij hebben beide ruiters plezier in het rijden. Echter is de 2e ruiter wel wat beter in het rechtstellen maar rijdt het dier vervolgens vals nagevelijk. Beiden hebben ze niet echt een goede basis, opzich niet erg. Maar dit dier loopt er niet lekker onder.... vooral niet als ze al zo lang hebben moeten dienen en daarna nog in de krul getrokken of scheef worden gereden.


Lekker een nieuwe instructice zoeken... en dan samen aan de basis werken. Kans groot dat je EN langer EN nog meer vooruitgang boekt dan je verwacht.


Succes. En dit was meer geschreven voor de eigenaar. De ruitertjes weten (nog) niet beter.



De ‘ruitertjes’ zijn gelukkig geen 12 meer.
Instructie zoeken ze zelf, regelen ze zelf. Als Ashley deze instructrice fijn vindt, moet ze vooral bij deze blijven!
Ik ben al blij dat ze les wil nemen.

MissWeenie

Berichten: 359
Geregistreerd: 28-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:38

Ik pak even de popcorn....

nardxash

Berichten: 4037
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 16:42

jolmer20 schreef:
Knert schreef:
Volgens mij hebben beide ruiters plezier in het rijden. Echter is de 2e ruiter wel wat beter in het rechtstellen maar rijdt het dier vervolgens vals nagevelijk. Beiden hebben ze niet echt een goede basis, opzich niet erg. Maar dit dier loopt er niet lekker onder.... vooral niet als ze al zo lang hebben moeten dienen en daarna nog in de krul getrokken of scheef worden gereden.


Lekker een nieuwe instructice zoeken... en dan samen aan de basis werken. Kans groot dat je EN langer EN nog meer vooruitgang boekt dan je verwacht.


Succes. En dit was meer geschreven voor de eigenaar. De ruitertjes weten (nog) niet beter.



De ‘ruitertjes’ zijn gelukkig geen 12 meer.
Instructie zoeken ze zelf, regelen ze zelf. Als Ashley deze instructrice fijn vindt, moet ze vooral bij deze blijven!
Ik ben al blij dat ze les wil nemen.

Ik sluif mijn hier helemaal bij aan.
Ben deze discussie wel aardig zat aan het worden.
Is toch heel makkelijk on via een paar foto’s waar ik heel trots op was mensen de grond in te jagen.

Avalanche

Berichten: 16316
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 17:53

jolmer20 schreef:
De ‘ruitertjes’ zijn gelukkig geen 12 meer.
Instructie zoeken ze zelf, regelen ze zelf. Als Ashley deze instructrice fijn vindt, moet ze vooral bij deze blijven!
Ik ben al blij dat ze les wil nemen.

Nou dat is bij mij gewoon een harde eis. 2 keer per maand priveles bij mijn instructrice. Als je dat niet wil, prima, wordt er ook niet gereden.

Vealosz

Berichten: 4557
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 18:00

Avalanche81 schreef:
jolmer20 schreef:
De ‘ruitertjes’ zijn gelukkig geen 12 meer.
Instructie zoeken ze zelf, regelen ze zelf. Als Ashley deze instructrice fijn vindt, moet ze vooral bij deze blijven!
Ik ben al blij dat ze les wil nemen.

Nou dat is bij mij gewoon een harde eis. 2 keer per maand priveles bij mijn instructrice. Als je dat niet wil, prima, wordt er ook niet gereden.


Raad eens? Dat ben jij!
Jolmer is duidelijk meer van het plezier. En wie zijn wij om dat te ontkrachten?

Haar dier, haar keuze. Ongeacht wat wij ervan vinden.

Anomien

Berichten: 7440
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 18:04

Avalanche81 schreef:
jolmer20 schreef:
De ‘ruitertjes’ zijn gelukkig geen 12 meer.
Instructie zoeken ze zelf, regelen ze zelf. Als Ashley deze instructrice fijn vindt, moet ze vooral bij deze blijven!
Ik ben al blij dat ze les wil nemen.

Nou dat is bij mij gewoon een harde eis. 2 keer per maand priveles bij mijn instructrice. Als je dat niet wil, prima, wordt er ook niet gereden.



Ik ben ook voor les. Begrijp me goed. En ik bedoelde het minder naar dan dat het opgevat wordt. Sorry.

En ook goed dat ze het zelf regelen. Maar ik betwijfel of deze instructrice wel verstand van zaken heeft. Hoe Kun je je leerling zo scheef laten zitten? Scheve sporen en sporen om harder te gaan. Dat scheve zie je met het instappen toch al? De ander trekt hem in de krul.

Als eigenaar is het top dat je het zo zijn gang kunt laten gaan. De ruiters (zal ze geen ruitertjes meer noemen) hebben niet echt de juiste gekozen, vind ik zo. Ik had ingegrepen en een betere geeist.

Misschien zegt dat meer over mij dan over de eigenaar... dat ik mijn dieren op deze wijze niet liet berijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 18:04

Ik kan je beloven dat ze nog meer plezier met de pony gaan beleven als ze er beter op leren rijden.

Avalanche

Berichten: 16316
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 18:07

@ Vealosz: Dat blijkt. Moet ze ook zelf weten :)
Persoonlijk hou ik m'n paard liever heel, en dan heb ik 1000x liever TS erop dan Romy. Want ook al is er ruimte voor verbetering, TS rijdt het paard niet kapot, heeft gewoon netjes een zadel erop, trekt 'm niet in de krul, enz. En dan heb ik wel een lesgeefmens die TS ook met haar angst kan helpen. Te voorzichtig is het probleem niet. Zonder zadel in de krul trekken wel, daar gaat het paard wel van stuk. En daar heb ik persoonlijk geen lol van.

@ Knert: precies! @ Danique: weet ik wel zeker idd

Anomien

Berichten: 7440
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 18:07

Danique schreef:
Ik kan je beloven dat ze nog meer plezier met de pony gaan beleven als ze er beter op leren rijden.


Dat zei ik ook al. Die pony heeft al L/m gelopen en kan die meiden met gemak zo de B door laten vliegen...

Niet dat het mij om de wedstrijden gaat, want thuis groeien in je rijden is ook erg leuk!!

Pak die kans...! Gaat de pony ook langer mee.

Anoniem

Re: Samen met pep weer eens gelest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 18:10

Maareh, TS, eigenaar en andere bijrijdster: Waarom zou je niet bij een (betere) lesgeefster gaan rijden? Al is het maar een keer in de maand.

Zelfs Anky van Grunsven heeft nog les!