Fjord Vera Z2 startgerechtigd!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine92
Berichten: 5356
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-13 16:59

Yvank_ schreef:
Ziet er netjes uit. Je paardje loopt lekker los door zn lijf dat zie je wel eens anders :) . Ze zou naar mijn idee wel wat meer afdruk mogen hebben en met nog wat meer impuls van achteren draven. Maar dat komt vast vanzelf wel goed.

Ik vind persoonlijk wel dat je duidelijk kan zien dat je paard niet lek prikt met de spoor maar je hakken iets optrekt waardoor je knie los zit en eigenlijk te hoog ligt op het zadel waardoor je benen gaan schommelen. Ik denk persoonlijk dat dit puur te maken heeft met de lengte van jouw benen en de stokmaat van je pony. Op mijn vorige haflinger had ik ditzelfde probleem en hoe goed ik mijn best ook deed mn benen hingen nooit helemaal stil :D . Op mijn huidige haflinger die een stuk groter had ik dit probleem helemaal niet omdat mn benen er daar aan liggen en niet iets onderuit komen.


DAT is inderdaad het probleem. Dankje! Ik wist niet hoe ik moest formuleren.
Dat van die juist losse knieƫn noemde ik ook al eerder in het topic, en de combi van mijn benen icm rond ponylijfje ook. Maar dit is precies de goede verwoording, dank je!

Oretha

Berichten: 3447
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Op de rug van een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 17:04

De onrustige beenligging herken ik bij mezelf op mijn fjord. Ik heb ook zulke onrustige onderbenen als ik mijn fjord rijd (ook voorheen Z dressuur). Het is niet dat ik haar dan been geef, maar puur dat ik ze niet stil kan houden door haar gangen. Ik heb het ook zonder beugels. En op andere paarden heb ik het niet. Het lijkt wel of het komt door de ponygangen.
Ik heb ook van alles geprobeerd, maar kan ze echt niet stil houden, mijn benen liggen alleen stil op het moment dat ik een hulp geef. Dat is juist het grappige. Als mijn onderbenen onrustig zijn raak ik mijn pony niet, ook niet met mijn spoor. Maar op het moment dat ik wel een hulp geef liggen ze stil.

Ik vraag me dus af of je er echt wat aan kan veranderen, ik lees iig even mee. Want als iemand DE tip ervoor heeft, graag! :D

Verder vind ik het er super uitzien +:)+ , de moeilijkheden zie ik zeker terug. Maar ze loopt erg ontspannen door de baan. We kunnen van een fjord niet verwachten dat ze als Totilas door de baan gaan.
Vind het beeld heel netjes en je rijd ook keurig op de letters, dus kan me voorstellen je de ze punten rijd!

Heel veel succes en plezier alvast voor het Z2 :)

Dorine92
Berichten: 5356
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-13 17:08

_tarja_ schreef:
De onrustige beenligging herken ik bij mezelf op mijn fjord. Ik heb ook zulke onrustige onderbenen als ik mijn fjord rijd (ook voorheen Z dressuur). Het is niet dat ik haar dan been geef, maar puur dat ik ze niet stil kan houden door haar gangen. Ik heb het ook zonder beugels. En op andere paarden heb ik het niet. Het lijkt wel of het komt door de ponygangen.
Ik heb ook van alles geprobeerd, maar kan ze echt niet stil houden, mijn benen liggen alleen stil op het moment dat ik een hulp geef. Dat is juist het grappige. Als mijn onderbenen onrustig zijn raak ik mijn pony niet, ook niet met mijn spoor. Maar op het moment dat ik wel een hulp geef liggen ze stil.

Ik vraag me dus af of je er echt wat aan kan veranderen, ik lees iig even mee. Want als iemand DE tip ervoor heeft, graag! :D

Verder vind ik het er super uitzien +:)+ , de moeilijkheden zie ik zeker terug. Maar ze loopt erg ontspannen door de baan. We kunnen van een fjord niet verwachten dat ze als Totilas door de baan gaan.
Vind het beeld heel netjes en je rijd ook keurig op de letters, dus kan me voorstellen je de ze punten rijd!

Heel veel succes en plezier alvast voor het Z2 :)


Dank je!
Het is iig fijn dat we nu weten wat het probleem is, want die beschrijvingen aan het begin van de topic herkende ik helemaal niet. Deze wel..
Dus, als iemand de oplossing weet..

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 17:16

NesxNas schreef:
jansje73 schreef:
Positieve reacties en tips dat zijn dingen die wil horen !!

1. Dit is niet jouw topic.
2. Negatieve punten kunnen uiterst waardevol zijn in de zin van tips en opbouwende kritiek.
3. Als je alleen maar een topic maakt om positieve reacties, moet je maar een lege OP maken. O, nee dat kan niet want dan wordt je topic gesloten.


1. Nee dit is niet mijn topic !
2. die heb ik al beschrijven elders hier eerder !

Iejoor

Berichten: 2596
Geregistreerd: 19-12-13
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 17:19

Mooie pony! Netjes gereden

horsii

Berichten: 7722
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 17:35

Wat zijn jullie een leuke combinatie zeg. Knap dat jullie al zo ver gekomen zijn.
Enkelt het spoort gebruik is ook wat mij opvalt.
voor de rest petje af

MarvanTom

Berichten: 4253
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 19:09

@ jansje73 en NesxNas:
Zoeken jullie het uit via pb? Lijkt mij wel zo gepast.

Ik vind het alleen maar supergoed om met een Fjord, de 'eeuwige underdog', zo ver te komen. :j
Ik vrees ook dat de ponygangen het probleem zijn, de beweging op zich.
'Klemmen' is de oplossing niet, lijkt mij, dan verstoor je de ontspannen indruk.
Of zou dat wel werken? *port TS* Ga eens proberen..? :D

Dorine92
Berichten: 5356
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-13 19:10

Haha ff lekker spannen en klemmen :P Wie weet.. haha

Horseland93

Berichten: 522
Geregistreerd: 29-09-09

Re: Fjord Vera Z2 startgerechtigd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 19:15

Ziet er goed uit hoor! super team!
jullie komen erwel :D

Wel jammer dat het filmpje steeds overslaat, daardoor miste ik wel een aantal oefeningen ..

Dorine92
Berichten: 5356
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-13 19:22

Horseland93 schreef:
Ziet er goed uit hoor! super team!
jullie komen erwel :D

Wel jammer dat het filmpje steeds overslaat, daardoor miste ik wel een aantal oefeningen ..

Ja maar anders was het filmpje 80minuten ofzo... :P
Heb wel van alle oefeningen wat erin staan

Tabaluga12

Berichten: 2946
Geregistreerd: 12-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 19:34

Ahhhh dit filmpje maakt mijn avond, mijn favo boktfjord!!

Een fjord die op dit niveau zo loopt.. Nou petje af hoor! Het blijft een stijgende lijn. Veel plezier en succes samen.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:14

Dorine92 schreef:
geerke schreef:
tja...ik denk dat je ieder commentaar kunt zien als afbrandend...anders heet het een compliment,toch? :+

Mooie fjord!Je rijd hem heel netjes....een minpuntje,maar die weten we nu wel. ;)
Het verbaast mij wel dat de jury daar niets over schrijft.


Uhh heb je nooit gehoord van opbouwend commentaar??
Opbouwend en afbrandend, groot verschil.
Zosls ik al zei lijkt het door de schokkerigheid van youtube erger dan het is, dus vandaar dat de jury er niks van zegt. Het is namelijk niet zo heel vreselijk, hooguit een schoonheidspuntje..
Of zijn de Z juryleden in Nederland ook al niet meer goed genoeg in de ogen van bokt?




gelukkig ben je niet snel beledigt.. ;) .Ik schrijf niets verkeerds,en ik ben niet ''heel Bokt''.
Die van opbouwend commentaar snap ik niet,commentaar is commentaar.Dat is nooit opbouwend.
Maar nogmaals...mooie fjord en hele mooie prestatie!
Maar goed,ik kan mij voorstellen dat je door al dat afkrakende/afbouwende kritiek vrij pissig word.
Dat je zelfs het compliment in mijn post niet meer ziet :')

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Re: Fjord Vera Z2 startgerechtigd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:22

Ik vindt je fjord heel erg leuk lopen, met de mijne kan ik niet eens fatsoenlijk een volte galoperen. :')
En met de benen herken ik ook, het is een hele kunst om ze stil te houden. ;)

Laura_x_
Berichten: 4574
Geregistreerd: 24-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:32

Annemun schreef:
Wat moet jij een braaf, lief, vergevingsgezind paard hebben die het toestaat dat je hem constant met de sporen in zijn buik zit te prikken! Loopt hij anders niet ofzo?
Sorry hoor, maar ik kan dit niet aanzien. Dat noemt zich dan misschien ook paarden liefhebster terwijl het paard constant die sporen op het zelfde plekje ingedrukt krijgt. Vergelijk het eens dat jij met een pen 50 keer in je arm geprikt wordt. Ik weet zeker dat je bij 15 keer al afhaakt. Sorry, moest het ff kwijt.


Jij verwoordt hetgeen wat ik wil gaan posten. Ik ben na een paar seconden afgehaakt bij het filmpje, wat zit jij te prikken zeg.. :n
En van dat vergevingsgezinde paard vind ik wel kloppen, je hebt echt een heel vergevingsgezind paard :Y)

Al met al blijft het een hele leuke pony, maar ik zou echt gaan werken aan je beenhouding! Eerst die sporen af en aan je eigen 'probleem' gaan werken, dat zou ik gedaan hebben ;)

Edit: Een stille beenhouding is echt wel aan te leren, op welke pony dan ook (lijkt me). Het kost alleen tijd. :j
Laatst bijgewerkt door Laura_x_ op 21-12-13 20:34, in het totaal 2 keer bewerkt

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:32

MarvanTom schreef:
@ jansje73 en NesxNas:
Zoeken jullie het uit via pb? Lijkt mij wel zo gepast.

Ik vind het alleen maar supergoed om met een Fjord, de 'eeuwige underdog', zo ver te komen. :j
Ik vrees ook dat de ponygangen het probleem zijn, de beweging op zich.
'Klemmen' is de oplossing niet, lijkt mij, dan verstoor je de ontspannen indruk.
Of zou dat wel werken? *port TS* Ga eens proberen..? :D



Ik vind het ook super goed dat met haar fjord al zover is gekomen ! Dat heb ik ook gezegd in de eerste paar regels !

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:36

Toen ik nog met mn fries reed had ik ook onrustige benen. Komt omdat die net als jouw Fjord zo rond zijn! Wat iets hielp waren a symmetrische beugels verkeerd om aan je zadel hangen (korte kant binnen).

Verder, mooie gangen heeft Vera hoor! Veel succes nog met haar en gefeliciteerd met je startgerechtigdheid. Super goed! :)
Laatst bijgewerkt door Starbreeze op 21-12-13 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:36

jansje73 schreef:
MarvanTom schreef:
@ jansje73 en NesxNas:
Zoeken jullie het uit via pb? Lijkt mij wel zo gepast.

Ik vind het alleen maar supergoed om met een Fjord, de 'eeuwige underdog', zo ver te komen. :j
Ik vrees ook dat de ponygangen het probleem zijn, de beweging op zich.
'Klemmen' is de oplossing niet, lijkt mij, dan verstoor je de ontspannen indruk.
Of zou dat wel werken? *port TS* Ga eens proberen..? :D



Ik vind het ook super goed dat met haar fjord al zover is gekomen ! Dat heb ik ook gezegd in de eerste paar regels !



maar dat word niet gelezen... :D

_Nancy

Berichten: 14106
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:48

Wauw mooie fjord! :~

Ziet er heel erg netjes uit! Al stoor ik me wel af en toe aan je zwabberende benen, maar goed. :o
Uitleg en verklaring heb je al gegeven.
Het is ook niet makkelijk om alles even goed uit te zitten, in de galop vind je ik je houding wel echt super fijn.

Ben benieuwd naar meer topics van jullie! :D

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Re: Fjord Vera Z2 startgerechtigd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 21:05

Ik begin echt met het lezen bij de eerste regels van een topic .

Dorine92
Berichten: 5356
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-13 21:11

geerke schreef:
Mooie fjord!Je rijd hem heel netjes....



Dat je zelfs het compliment in mijn post niet meer ziet :')

Jawel ik zag em hoor! :)

Dorine92
Berichten: 5356
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-13 21:14

Tabaluga12 schreef:
Ahhhh dit filmpje maakt mijn avond, mijn favo boktfjord!!

Een fjord die op dit niveau zo loopt.. Nou petje af hoor! Het blijft een stijgende lijn. Veel plezier en succes samen.


Heeee daar is de vera-fan weer :D We proberen de stijgende lijn vast te houden, al was het alleen maar om weer zo'n leuke reactie van jou te krijgen! ;)

MarshaAldo

Berichten: 196
Geregistreerd: 21-10-12
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 21:19

Werk aan je benen. Het ziet er namelijk niet vriendelijk uit. indd wat ik hier ook lees alsof je het paard lek prikt.

verder ga zo door! leuk fjordje. mag je trots op zijn *\o/*
Laatst bijgewerkt door MarshaAldo op 21-12-13 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

ktje01
Berichten: 59
Geregistreerd: 18-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 21:20

Wauw gefeliciteerd supergoed!!!! veel succes bij de andere wedstrijden :)

Sjolvir

Berichten: 25303
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Fjord Vera Z2 startgerechtigd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 21:37

Wauw! Gefeliciteerd! Je bent de Z1 echt doorgevlogen.

Heb het flimpje maar even gekeken, nadat ik al het commentaar hier zag, niet alles helemaal maar in de 18 minuten een aantal keer.

Wat ze zeggen over je benen is waar.
Nou ken ik dat probleem ook (heb ook een fjord, echter op die fjord kan ik ze vele malen stiller houden dan op mijn zwarte) dat van die zwabber benen.
Jammer genoeg raak je Vera toch regelmatig ook met je spoor, al is het misschien onbewust.
Zou er toch echt op gaan letten en je er meer bewust van gaan worden, dan wel er wat zitlessen tegen aan gooien.
(ik heb bij mijn zwarte de mazzel dat mijn benen zo lang zijn, dat ik hem niet perongeluk kan raken zeg maar.)

Verder zou ik als ik jou was even met mijn instructeur overleggen of je kinketting niet een gaatje strakker moet.
Los lijkt soms heel vriendelijk, maar je stang is bijna overal gekanteld in een hoek van bijna 90 graden.
Dat kan 2 oorzaken hebben, je trekt te hard, of je kinketting is wel heel erg los. (fout die ik maakte)

Verder jammer dat je nog niet aan je changementen begonnen bent, daar heb ik nu nog spijt van dat ik toen voor de contra ging... zucht....
Maar allicht dat je voorgangers er wel al changementen mee hebben gereden, kan me zo voorstellen dat ze die wel een keer spelenderwijs hebben meegepakt? Maakt het voor jou handiger als dat zo is.

Nog heel veel succes! Eerst op de selecties en kampioenschappen eventueel en dan in het Z2!!!

En ik hoop dat al die ruiters die altijd zitten te miepen dat ze geen punten rijden omdat ze geen duur paard hebben nou eens een keer een stuk tape op hun mond plakken.
Lijkt me dat ook jij aantoont dat je met een niet bewegings monster best een heel eind kan komen.

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 21:40

Knap hoor! Heel netjes, je hebt haar goed voor elkaar +:)+ ! Heel veel succes in de Z2!


Ik stel voor dat iedereen hier een filmpje post, van hun eigen rijkunsten, waarbij de benen natuurlijk super stil liggen :+