2011, was verschrikkelijk!

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: 2011, was verschrikkelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 17:11

Ik snap niet waarom er zo op Marjoow gereageerd wordt. Ook ik heb haar posts gelezen (net als de rest van het topic) en het komt op mij absoluut niet over als een aanval. Het zal op esmir en PhiaBink vast zo overkomen omdat het voor hun een zeer heftig jaar is geweest, maar een klein beetje vriendelijker mag best...

Ik heb het ook meegekregen van Rubis. Vond het een erg mooie Fjord en schrok ook best toen ik ineens een topic zag waarin je liet weten dat hij was ingeslapen. Wat een vreselijke lijdensweg moeten jullie doorstaan hebben... Ik heb diep respect voor alles wat je voor hem gedaan hebt... Heel erg veel sterkte, en hopelijk heb je in 2012 meer geluk. :(:)

picobello

Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: 2011, was verschrikkelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 18:55

Meid, ik kan alleen maar zeggen dat ik hoop dat 2012 voor jou een topjaar wordt, dat heb je wel verdiend!

S_uus

Berichten: 18981
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Hengel , een stukkie fietsen van me pony af

Re: 2011, was verschrikkelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 19:04

Jezus, ben serieus even verbaast !
Ik wist van je topic over de wond in je arm , maar de rest rondom Ruub nooit gevolgd.
Veel sterkte hoor, wat erg dit!
Hij was een super mooie fjord, en hij is je zeker dankbaar, dit was geen leven meer :(:)

NeverGiveUp

Berichten: 7266
Geregistreerd: 23-12-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: 2011, was verschrikkelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 19:52

Jeetje wat heb jij volgehouden, zo lang een ziek paard en ook nog die aanval, echt respect!
Y;(

nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Re: 2011, was verschrikkelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 20:45

Jeetje wat heb jij een vreselijk jaar achter de rug! Ik wens je heeel veel sterkte met het verlies van je mooie paardje en hoop dat 2012 je alle goeds mag brengen!

NdV74
Berichten: 3466
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Re: 2011, was verschrikkelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 20:54

Jeetje, jij mag met recht zeggen dat 2011 een rotjaar was, zelfs nu het jaar nog niet voorbij is.

Zo jammer dat het zo moest aflopen, je hebt gedaan wat je kon. Helaas was deze kanjer -want dat was hij echt- niet meer te redden.

Jytte
Berichten: 1876
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 21:40

Dankje roos!

Kayleigh_: ik denk niet dat het nodig is om die discussie weer op te rakelen, dat heb ik met Marjoow hier al uitge"praat", zoals je hebt kunnen lezen.
Dankjewel voor de lieve reactie verder!

Iedereen bedankt voor de lieve reacties!!
Ik lees regelmatig dat hij zo lang zo ziek was, ik weet dat t onterecht is maar regelmatig denk ik toch, had ik maar....

Ja die littekens herinneren me iedere dag weer aan Ruub.. Vergeten zal ik hem iig nooit..

VanHuisUit

Berichten: 6694
Geregistreerd: 06-01-08
Woonplaats: Fiere Noarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 21:42

Wat een drama! Denk je dat je alles gehad hebt met je vorige paard, overkomt het je op een verschrikkelijke manier nog een keer |(

Wij hebben ons paard vorig jaar in een klap verloren, niets lang ziek, gewoon binnen eigenlijk 2 uur dood. Ook ik denk nog zo vaak had ik zus of had ik zo.... hopeloos... Maar heel langzamerhand kan ik weer gewoon 'blij' zijn met mijn nieuwe paardje. Afgelopen maandag voelde ze zich niet zo lekker....wat was ik bang dat er weer iets vreselijks zou gebeuren...bij Rizanta was er tussen 'niet zo lekker' en 'dood in de vrachtwagen' maar zo'n korte tijd...

Maandag knapte Bente snel weer op, vandaag heb ik weer lekker gereden... maar het doet je wel beseffen dat het nog zo aan de oppervlakte is dat verdriet.

Om dat nog eens mee te maken, ik zou niet weten hoe ik daarmee om zou moeten / kunnen gaan. Ik wens je heel veel sterkte toe, hij was zo prachtig!

quintolover

Berichten: 1331
Geregistreerd: 06-07-05
Woonplaats: assendelft

Re: 2011, was verschrikkelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 21:52

Diep respect voor je! Wat heb jij een geld en tijd erin gestoken om hem goed te krijgen.
Helaas mocht het niet baten en heeft hij je alsnog moeten verlaten.
Hij was dapper hij was sterk, zelfde als jou. Helaas kon je dit niet van te voren weten, en je weet nooit
wanneer hij dit heeft opgelopen. Het is wel allemaal snel snel gegaan zeg, wat een narigheid! Ik hoop voor je dat 2012 wat beter worden. Hoe gaat het nu met je wond? Het is net een hoefijzer zo erg ziet het eruit. Heel diep ook. Maar diep respect wat jij voor hem over hebt gehad!!

BSSK
Berichten: 314
Geregistreerd: 21-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 21:56

Ik heb énorm veel respect voor jou meid.
Je hebt alles gedaan wat je kon. Rubis heeft een fantastisch baasje aan je gehad.
Vind het natuurlijk heel triest dat jullie tijd samen zo kort was, maar ik weet zeker dat Rubis het niet beter had kunnen treffen dan bij jou.
Je hebt, in zijn belang, dan ook een ongelofelijk dappere beslissing genomen. Ik wens je alle sterkte toe en een verdiend, beter 2012. Liefs x

siepjes
Berichten: 326
Geregistreerd: 01-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 22:05

Boh wat heb jij veel voor hem gedaan- je bleef in hem geloven dat er iets mis was (ik denk dat vele anderen anders gehandeld zouden hebben). Hij is op het juiste moment bij jou gekomen- in de winter van zijn leven heeft hij bij jou warmte gekregen. Het voelt zo onrechtvaardig- en o wat wil je dit niet. Maar het lot heeft zo bepaald. Hij heeft bij jou gevonden wat hij zocht in deze moeilijke tijd voor hem. Ik hoop dat het je niet weerhoudt om je liefde opnieuw aan een ander paardje te schenken- zo te lezen heb je veel te geven en staat er vast ergens hier in het land al iemand op jou te wachten. Ik wens je heel veel sterkte. En probeer ook nu nog zo veel mogelijk van hem te genieten - ook al is hij er fysiek niet meer- dat zal je goed doen.

Jytte
Berichten: 1876
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 22:26

VanHuisUit: klopt, je hebt ook gelijk.. maar dat gevoel bekruipt me nogsteeds wel eens.. Ik blijf terugdenken aan wat mijn dierenarts zei, ik ken hem al jaren.. Hij zei ook dat hij het niet anders had gedaan.. Ik sta voor 300 % achter de beslissingen die je genomen hebt.. En ik moet echt zeggen, wat een topvent is dat.. Bel me even morgen hoe het gaat he? Bel ff als je weer getemperatuurd hebt he? Ik belde hem op een maandagochtend, Ruub was slecht, hij luisterd een half uur mn verhaal aan, denkt mee, praat mee, en zegt vervolgens dat ik huppeldepup moet bellen omdat hij zelf op vakantie is.. Echt een topvent, ik denk dattie doodmoe van mn smsjes en telefoontjes is geworden :')

De uitslagen waren voor hem net zo verassend als voor mij.. hij zei dat hij nog nooit een paard had meegemaakt die zoveel, zulke erge ziektes had.. En dat Ruub zich ongelooflijk groot heeft gehouden al die tijd..

quintolover: Dankjewel.. Met mijn arm gaat het wel.. Het blijft een enorme plek, en bij inspanning en nu met de kou hou ik wel last..

Zo is het nu Afbeelding (t is eigelijk best heel groot zie ik zo op die foto, het is mn bovenarm, net onder mn schouder)

Siepjes: ja, daar hebben zich er meer over verbaasd.. Maar ik heb in het begin wel gedacht dat er een andere oorzaak was voor die aanval.. Typisch mensen he, overal een waarom achteraan plakken.. En eigelijk vertrouwde ik hem te snel weer. Bizar, want hij heeft nog meer mensen in de takken gebeten.. maar ik heb jaren met hengsten gewerkt, en de keren dat Rubis mensen beet, was geen "hapje" of een etterig bijtje,.. Hoe meer ik erover nadacht, hoe meer ik aan de "het is een hengst theorie" ging twijfelen.. Ik zie het nog zo voor me hoe het ging.. Hoe hij keek, hoe snel het ging.. het was uit het niets..
Ik weet nog dat ik met hem in de paddock stond, hij stond los, en er hing een vriend van me over het hek. We stonden te praten, terwijl ik ter hoogte van Rubis zn hoofd bij hem in de paddock stond.. En dan plots uit het niets, viegt hij naar vooren en grijpt hem in zn takken... Die blik, de manier waarop.. ik herbeleefde het bijna , ik kan het niet beschrijven wát het dan precies was wat ik zag aan hem..

Hij was niet vals, hij was ziek...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 01:22

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-02-23 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Annemun
Berichten: 146
Geregistreerd: 30-11-09

Re: 2011, was verschrikkelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 12:12

Heel veel sterkte Esmir. En je hebt jezelf niets te verwijten. Je hebt je uiterste best gedaan hem beter te krijgen en de oorzaak te achterhalen. Niemand (de oude eigenaar / handelaar / of jij) kan er iets aan doen dat hij deze ziektes heeft gekregen. De besmette teek is de dader van een van zijn ziektes, niemand anders. Het is dikke pech dat dit jou paardje en jezelf is overkomen, maar zijn lot lag al vast. Maar troost je in de gedachte dat je paardje bij jou de beste zorg, begrip en liefde heeft gekregen die hij kon wensen.

missje

Berichten: 2161
Geregistreerd: 04-10-06
Woonplaats: buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 18:01

wat een enorme pech heb je gehad en heel verdrietig hoe het af is gelopen.
hoop dat de laatste maand van 2011 je weer wat op kan fleuren en weet zeker
dat je 2012 weer volop gaat genieten :j .

Jytte
Berichten: 1876
Geregistreerd: 12-05-04

Re: 2011, was verschrikkelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 09:21

Thanks Nancy!!
Ik weet het ook zeker!! Ben al weer behoorlijk opgefleurd! :)

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Re: 2011, was verschrikkelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 17:28

Wat een heftig verhaal Esmir... Ik herinner me nog ergens het verhaal van de beet gelezen te hebben op een forum, maar verder was ik niet op de hoogte. Vreselijk allemaal, dat wens je niemand toe. Je kan jezelf helemaal niks verwijten... soms zou het toch makkelijk zijn als ze konden praten, hè?
Sterkte :(:)

Duhelo

Berichten: 28629
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 17:44

esmir schreef:
VanHuisUit: klopt, je hebt ook gelijk.. maar dat gevoel bekruipt me nogsteeds wel eens.. Ik blijf terugdenken aan wat mijn dierenarts zei, ik ken hem al jaren.. Hij zei ook dat hij het niet anders had gedaan.. Ik sta voor 300 % achter de beslissingen die je genomen hebt.. En ik moet echt zeggen, wat een topvent is dat.. Bel me even morgen hoe het gaat he? Bel ff als je weer getemperatuurd hebt he? Ik belde hem op een maandagochtend, Ruub was slecht, hij luisterd een half uur mn verhaal aan, denkt mee, praat mee, en zegt vervolgens dat ik huppeldepup moet bellen omdat hij zelf op vakantie is.. Echt een topvent, ik denk dattie doodmoe van mn smsjes en telefoontjes is geworden :')

De uitslagen waren voor hem net zo verassend als voor mij.. hij zei dat hij nog nooit een paard had meegemaakt die zoveel, zulke erge ziektes had.. En dat Ruub zich ongelooflijk groot heeft gehouden al die tijd..



Hij was niet vals, hij was ziek...

Hier zeggen ze:
Ak en amme helpen niet ...
(effe vertaald. nadien denken van: ALS ik dit gedaan had, of ALS ik dat gedaan heb, dan ZOU het zo gegaan zijn,... dit helpt allemaal niet.)
Aan de symptomen te zien KON je gewoon niet weten hoe ziek hij effectief was, simpelweg omdat het constant iets anders was!ik denk dat je je uiterste best gedaan hebt voor dit paard, en meer zelfs, en dat hij je daarvoor heel erg dankbaar is. Je hebt goed gehandeld!
En hij was een prachtpaard!

Maar wat ik nu niet zo goed begrijp in het topic: weet je eigenlijk al hoe hij al deze ziektes opgelopen/gekregen heeft, of is dit nog een raadsel?
En kwam het door een van de ziektes dat hij zo omsloeg in gedrag?

Nogmaals heel veel sterkte gewenst!

Jytte
Berichten: 1876
Geregistreerd: 12-05-04

Re: 2011, was verschrikkelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 17:55

Dankjewel.. En je hebt ook gelijk.. Hij heeft alle zorgen gehad die hij nodig had.. En ik kon ook niet weten dat hij zo ziek was.

Ik weet intussen wel eea over waar en hoe hij de ziektes heeft opgelopen, maar daar kan ik nog even niets over zeggen..
Ja vermoedelijk is de gedragsverandering(en) te wijten aan de lyme..

Duhelo

Berichten: 28629
Geregistreerd: 29-05-03

Re: 2011, was verschrikkelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 18:01

oh, oke, nu snap ik al ietwat beter de "geheimzinnigheid" in het topic (niet verkeerd bedoeld hoor ;) )
Enneuh, tuurlijk heb ik gelijk ;) , je paardje heeft het beste baasje gehad dat ieder paard zich ooit kan wensen!!!

Change3x

Berichten: 6626
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 18:19

Wat vreselijk ,wat een mooie Fjord !
Heel veel sterkte ! ;(

Elinexx
Berichten: 1093
Geregistreerd: 20-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 23:51

Wat een rotjaar voor je...
Sterkte ermee!

Marloessjee

Berichten: 1264
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: 2011, was verschrikkelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 00:05

Wauw, wat een vreselijk mooie fjord <3

Sterkte.... en hopelijk meer geluk in 2012!

juudii5

Berichten: 4024
Geregistreerd: 27-08-09
Woonplaats: Bosjesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 16:12

;( Jeetje wat een rot jaar...
Ik hoop voor je op een beter 2012...
Al zal het verdriet nog blijven :(:)

hollie

Berichten: 910
Geregistreerd: 02-06-07
Woonplaats: winterswijk-miste

Re: 2011, was verschrikkelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 11:44

Hey Meis,

Resprect voor jouw en je paard, want ook hij heeft wat doorgemaakt.
Heel veel sterkte de komende tijd en hopelijk komt er snel weer een super lieve fjord