Golden Velvet een week OHZ

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
czarina

Berichten: 1265
Geregistreerd: 07-10-08
Woonplaats: Aan het einde van de wereld..

Re: Golden Velvet een week OHZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 21:46

Oei ik schrok toen ik de foto's zag.. Echt een leuk dier en fijn dat jullie zo'n goed band hebben..
Maar het is nog zo'n enorme ongespierde magere uk en het is op de fotos duidelijk te zien dat hij last heeft met het gewicht. Gewoon puur door het nog niet hebben van juiste bespiering en dan ook nog mager zijn..
Maar de juiste bespiering hebben om een ruiter te dragen is trouwens iets heel anders dan een dot vet op de ribben zodat het dier niet zo iel lijkt. Maar beide heeft ze hard nodig..

Maar fijn te lezen dat je er niet meer op hebt gezeten en dat ze lekker op het land staat..

Kahawa
Berichten: 5344
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 23:23

tessyke schreef:
ik hoef jullie niets te bewijzen :)
ik ga alleen laten zien hoe mooi ze al is bijgekomen :)

verder heb ik er ook niet meer mee gereden


Fijn dat je er niet meer mee hebt gereden. :)

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 23:29

tessyke schreef:
ik hoef jullie niets te bewijzen :)
ik ga alleen laten zien hoe mooi ze al is bijgekomen :)

verder heb ik er ook niet meer mee gereden


Je hebt je paard iets te bewijzen ;)

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Re: Golden Velvet een week OHZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 23:33

mijn paard miss maar aan jullie niets :)

ik wil gewoon duidelijk maken dat niemand zich moet verantwoorden voor internet :)

mysecrets
Berichten: 1991
Geregistreerd: 31-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 01:48

Mag ik misschien vragen waarom je buiten rijd zonder bescherming van de benen? Gewoon een vraag...

Je vraagt of mensen het commentaar vriendelijk willen houden, er wordt je gewoon eerlijk verteld waar het op staat.
Eerst vriendelijk, jij reageerd erop alsof ze ik weet niet wat tegen je vertellen..
Het lijkt dus alsof je niet tegen commentaar kan, maar als niemand hier op bokt je had gewaarschuwd, was je waarschijnlijk gewoon doorgegaan met rijden.

Ik snap wel dat je je pony graag onder het zadel wilt, maar denk dan goed na of je pony er ook klaar voor is.
Ik kan je echt verzekeren dat het nog veel beter gaat als je pony een paar maanden op het weiland heeft gestaan en lekker bespierd enz. is!
Misschien is het handig om wat meer info op te zoeken over grondwerk, het is namelijk heel leuk voor jou en je pony en jullie band zal er (als je het goed doet) nog beter door worden.

Ik wens je veel succes met je pony, het is een plaatje om te zien en ik hoop dat je wat met het advies doet! :)

AnnemiekvM

Berichten: 8258
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 09:07

tessyke schreef:
mijn paard miss maar aan jullie niets :)

ik wil gewoon duidelijk maken dat niemand zich moet verantwoorden voor internet :)



Als je zulke foto's plaatst heb je wel degelijk iets te verantwoorden :Y)

Maar ik ben blij dat je er niet meer hebt opgezeten (als dit waar is) en dat je haar lekker op de wei zet.
Je zult zien dat je daar echt goed aan doet!!

Mandy_B

Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-01-07
Woonplaats: Stoutenburg

Re: Golden Velvet een week OHZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 09:26

Wat goed dat je er niet meer op hebt gereden!! Dan wordt ze ook vanzelf weer wat dikker. :D

Kahawa
Berichten: 5344
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 09:28

tessyke schreef:
mijn paard miss maar aan jullie niets :)

ik wil gewoon duidelijk maken dat niemand zich moet verantwoorden voor internet :)


Je paard idd wel en het lijkt er niet op dat je ook tegenover je paard nou echt een reden voor hebt. (Behalve dan: ja ik wil gewoon nú rijden). Bovendien kan ik me nog steeds niet voorstellen dat daar een goede reden voor is.

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 11:14

Foutje....

heyhallohey
Berichten: 315
Geregistreerd: 23-06-07
Woonplaats: Pijnacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 11:21

Ontzettend leuk paardje zeg, en ook onzettend fijn dat je er eigenlijk al alles mee kan, dus gewoon zonder bit rijden etc. Lijkt me echt fijn om dat te kunnen doen met je eigen paardje. En ook al zonder zadel :):)
Lijkt me heerlijk!!!
Veel plezier met je paardje! Jullie passen echt goed bij elkaar:)

jasmijnlover
Berichten: 226
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Mooiste plaatjes in Drenthe ( vries)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 11:36

`heel mooi paardje.
en het gaat denk ik helemaal goed komen met jullie:)
sommige dingen denk ik zelf ook van tja eigen veiligheid. maar dat zijn keuzes die je zelf moet maken.

maar al deze reacties hier. jeetje zeg bijna elk berichtje heeft de zelfde inhoud als je het allemaal zo erg vind lijken ga dan een week bij de TS langs en dan zul je het met je eigen ogen kunnen zien of het goed of slecht is hoe ze er mee om gaat.

en als men tegen woordig >70 kilo al te zwaar vind. dan blijven er nog maar weinig mensen over die kunnen paardrijden want dat is volgens mij een redelijk gemiddelt gewicht tussen de 18 + ers

veel plezier met je paardje zal allemaal goed komen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 12:46

_/-\o_ Amen _/-\o_

Diane65
Berichten: 1639
Geregistreerd: 22-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 12:49

Beste Jasmijnlover,

Uiteraard weet ik niet wat de stokmaat van de pony is, maar ik heb geleerd dat een pony met een stokmaat van rond de 1.50m iemand kan dragen tot een kilo of 65.
En dan zal het zeker ook nog schelen als de bespiering van de pony optimaal is, en de ruiter op een zadel zit zodat er nog licht gereden kan worden.
TS plaatst zelf foto's waarop duidelijk te zien is dat de pony last heeft van haar rug, ze drukt de rug weg, steekt de hals in de lucht en de gezichtsuitdrukking en het orenspel geven ook niet echt plezier aan. Ik hoef in dit geval dus echt niet een week bij TS over de vloer om het tegendeel te zien.

Biebabeloeba
Berichten: 653
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 12:52

Ik ben +18, en geloof mij dat maar 3% van de mensen, die ik ken en die van mijn leeftijd (20, ok nog jong en fruitig :+) meer dan 70 kilo wegen! Enkel de ouderen, vrienden van mijn ouders ed, kunnen tegen de 70 of meer wegen , afhankelijk per persoon natuurlijk, maar de meerderheid die ik ken doet dat niet hoor! Je mag nu allemaal denken dat ik enkel kleine, anorectische dwergen ken, maar ik praat hier over gewone mensen ;)
(België zijn we natuurlijk vaak nog wat kleiner dan die lange, hollandse staken :+ dus dat telt dan ook weer mee)

Maar goed, als je dan meer weegt, zoek je ook gewoon een breder gebouwd paard uit, dat je gewicht kan dragen. Volgens mij kan iedereen paardrijden, zelfs mensen van 100 kilo, maar je moet gewoon het juiste paard vinden (voor die mensen dus bv een shire of trekpaard ofzo).

En hier is het paardje gewoon nog niet ok voor de ruiter. Dat zal wel in orde komen, want de ruiter is zeker niet te dik, maar het paardje moet eerst nog groeien ed.

PercyLeen
Berichten: 6895
Geregistreerd: 08-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 13:25

Ik denk dat het hier niet zozeer gaat om het gewicht vd ruiter maar om de toestand van het paardje! Die van mij is nu 3 en heeft een veulen aan de voet maar zij heeft al zoveel meer body dan dit paardje en ik laat haar nog een halfjaar op het land lopen..Dit paardje kan haar straks ook makkelijk dragen maar ze is nu gewoon nog te schraal (vind ik)

Biebabeloeba
Berichten: 653
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: België

Re: Golden Velvet een week OHZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 13:50

@Jeanine84, ik weet het, maar dit was meer een antwoord op wat jasmijnlover zei, dat de meeste mensen dan helemaal niet meer mogen paardrijden.

SannevdM
Berichten: 2796
Geregistreerd: 06-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 14:33

Izaa_ schreef:
Oakland1990 schreef:
Vind dit nogal onverantwoord.
Dier ziet er ten eerste nog te jong uit om al op te gaan zitten, een jaartje wei zou haar deugd doen.
Cap op je kop, het feit dat je hem niet op hebt getuigd niet van veel "verstand"...
Niet mijn stijl


Het is niet dat hetnjou stijl niet is dat je haar zo moet afkraken,
ze oogt misschien jong, maar ze is 3 jaar en we rijden er ook nog maar net op,
dit paard is gewoon heeeeeel braaf,
en dat ze haar cap niet opzet is haar eigen keus en daar moet je je niet mee bemoeien ;)


We?? Nu snap ik het niet meer.. Tessyke, jij bent toch de enige die erop rijdt.....

Tessyke, hoe oud ben je? Want je komt op mij nog vrij jong over, ook in je uitspraken. Dat geeft verder niks, maar er zijn hier mensen die je proberen te helpen. Je reageert praktisch nergens op en het enige wat eruit komt, is dat je alles zo fantastisch doet en dat jou manier perfect is. Oké, dit zeg je misschien niet letterlijk, maar zo komt het wel op mij over.

Heb je naar je zadel laten kijken? Of deze goed ligt? Of ligt deze volgens jou goed? Heb je begeleiding? Of denk je dat je dit ook allemaal prima in je eentje kan.

Vergeet niet; de beginselen (het inrijden dus) is zo belangrijk. Alles wat je nu kapot maakt, doe je straks 10 keer langer over om weer goed te krijgen. Als je het überhaupt weer goed krijgt.

Als jij echt om je paard geeft, ga je het komende half jaar/ jaar andere dingen met je pony doen. En er helemaal niet op. Ga lekker longeren en daarmee spiertjes kweken, lange wandelingen maken etc. etc. Er is nog zoveel naast het rijden. Ik weet zeker dat je pony er zo van zou opknappen. Daarnaast durf ik je bijna op een briefje te geven, als jij zo doorgaat met eigenwijs zijn help je, je paard de vernieling in. Wat concreet inhoud dat jij ook eerder afscheid van je 'maatje' mag gaan nemen.

Dit alles is absoluut niet gemeen bedoelt. Maar ik hoop wel dat het wat met je doet. Zet je trots eens op zij en wees wat minder eigenwijs.

Mandy_B

Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-01-07
Woonplaats: Stoutenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 14:44

SannevdM schreef:
We?? Nu snap ik het niet meer.. Tessyke, jij bent toch de enige die erop rijdt.....

Tessyke, hoe oud ben je? Want je komt op mij nog vrij jong over, ook in je uitspraken. Dat geeft verder niks, maar er zijn hier mensen die je proberen te helpen. Je reageert praktisch nergens op en het enige wat eruit komt, is dat je alles zo fantastisch doet en dat jou manier perfect is. Oké, dit zeg je misschien niet letterlijk, maar zo komt het wel op mij over.

Heb je naar je zadel laten kijken? Of deze goed ligt? Of ligt deze volgens jou goed? Heb je begeleiding? Of denk je dat je dit ook allemaal prima in je eentje kan.

Vergeet niet; de beginselen (het inrijden dus) is zo belangrijk. Alles wat je nu kapot maakt, doe je straks 10 keer langer over om weer goed te krijgen. Als je het überhaupt weer goed krijgt.

Als jij echt om je paard geeft, ga je het komende half jaar/ jaar andere dingen met je pony doen. En er helemaal niet op. Ga lekker longeren en daarmee spiertjes kweken, lange wandelingen maken etc. etc. Er is nog zoveel naast het rijden. Ik weet zeker dat je pony er zo van zou opknappen. Daarnaast durf ik je bijna op een briefje te geven, als jij zo doorgaat met eigenwijs zijn help je, je paard de vernieling in. Wat concreet inhoud dat jij ook eerder afscheid van je 'maatje' mag gaan nemen.

Dit alles is absoluut niet gemeen bedoelt. Maar ik hoop wel dat het wat met je doet. Zet je trots eens op zij en wees wat minder eigenwijs.


Hier ga ik in mee.
Als je heel graag wilt gaan rijden misschien kan je dan wat minder vaak gaan rijden zoals 1x in de week?? of 1x in de twee weken.
Waarom ga je niet wat leuke dingen aan de hand doen of gewoon in de bak zoals een voetbal??

Celiien

Berichten: 13269
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 15:30

Celiien schreef:
over het weiland ga ik niet begnnen, het is al vaak genoeg gezegd;
maar wat is bij de laatste 2 foto's dat touwtje dat via het touwhalste naar het zadel gaat, als ik mag vragen?
(misschien is het wel onderdeel van het tuig, maar beng ewoon nieuwgierig ;) )

gezien geen antwoord op mijnvraag;
het lijkt wel een martingaal trouwens of niet?

Diane65
Berichten: 1639
Geregistreerd: 22-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 15:41

Het lijkt mij ook wel iets dergelijks, het lijkt wel een stootteugel. Mag toch niet hopen dat dat zo is :n


Celiien schreef:
Celiien schreef:
over het weiland ga ik niet begnnen, het is al vaak genoeg gezegd;
maar wat is bij de laatste 2 foto's dat touwtje dat via het touwhalste naar het zadel gaat, als ik mag vragen?
(misschien is het wel onderdeel van het tuig, maar beng ewoon nieuwgierig ;) )

gezien geen antwoord op mijnvraag;
het lijkt wel een martingaal trouwens of niet?

Anoniem

Re: Golden Velvet een week OHZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 16:17

OEf, het is een halstertouw wat eraan is geknoopt bij wijze van stootteugel... ik had er nog niet op gelet maar ik vind dit het toppunt van, nou ja, laat ook maar...

Ikima

Berichten: 3342
Geregistreerd: 01-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:20

heyhallohey schreef:
Ontzettend leuk paardje zeg, en ook onzettend fijn dat je er eigenlijk al alles mee kan, dus gewoon zonder bit rijden etc. Lijkt me echt fijn om dat te kunnen doen met je eigen paardje. En ook al zonder zadel :):)
Lijkt me heerlijk!!!
Veel plezier met je paardje! Jullie passen echt goed bij elkaar:)

Passen goed bij elkaar? Ze is te zwaar en te lang voor het paardje zoals die er nu bij staat.

nientje78

Berichten: 3432
Geregistreerd: 29-09-07
Woonplaats: Hanzestad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:27

tessyke schreef:
ik vertrouw haar idd blindelings en zij mij, ze is bij mij geboren en altijd in mijn handen geweest.

Cindy is ook bij mij geboren, vertrouw haar ook als geen ander.
MAAR HET IS EN BLIJFT EEN VLUCHTDIER!!
Ook al vertrouw je haar het blijven beesten en ze kunnen altijd ergens van schrikken.
Juist van de dingen waar je het minst van verwacht.

Doe iig een cap op ;)

ukoldaatje

Berichten: 1517
Geregistreerd: 21-10-06
Woonplaats: Bruinisse,schouwenduiveland

Re: Golden Velvet een week OHZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 18:11

Mijn fjord heb ik als veulen gekocht van ong 5 maanden. Ze komt uit een natuurgebied.
Ik vertrouw haar ook, maar echt niet 100%!!!
Het is en blijven vluchtdieren zonder aan en uit knopje!

Mijn fjord heb ik pas ingereden op 5 jarige leeftijd, omdat ze zo lang veulen is gebleven, mijn veearts zei op een gegeven moment, deze dame blijft haar hele leven lang veulen!

Na 2 jaar extra op de wei gestaan te hebben is ze lekker uitgezwaard en stevig om ingereden te worden. Het had ook met 4 jaar gedaan kunnen worden, maar ik had het heel druk door mijn andere paarden toendertijd. Dus heeft ze een jaartje langer op de wei mogen staan.

En ze is nu een echte ouderwets gebouwde fjordedame van 10 jaar alweer!

Diane65
Berichten: 1639
Geregistreerd: 22-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 18:57

Dan blijft ze in elk geval met haar kop naar beneden lopen als ze weer last krijgt van nog meer rugpijn, haar rug wil wegdrukken en haar hoofd daarom omhoog gooit. Dit is echt eenn ongelooflijk stukje ruiter(on)kunde. Echt ongelooflijk.

suleilitha schreef:
OEf, het is een halstertouw wat eraan is geknoopt bij wijze van stootteugel... ik had er nog niet op gelet maar ik vind dit het toppunt van, nou ja, laat ook maar...