Leer-concours Ravi en mij @ Susteren + filmpje

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SaskiaKur

Berichten: 6088
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Limburg,Voerendaal

Leer-concours Ravi en mij @ Susteren + filmpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 22:03

Hallo Bokkers,

Jullie hebben nog geen foto's gezien van mij en Ravi op concours. Het gaat ons goed af en de punten rollen langzaam binnen, binnen 4 wedstrijden hebben we dik onze punten voor de B binnen en hebben we volgende week onze L1-debuut. Onze hoogste score in de B is maar liefst 75,6%!! :oo Zondag was onze laatste keer B, absoluut voor mij een leermoment. Met de training houden we Ravi goed bezig met het verder africhten in de hogere klasses, we willen haar nu echt bergopwaarts lopen en langzaam aan begint ze sterkter te worden. Op wedstrijd houden proberen we het simpel te houden, zorgen dat ze goed los is en dat haar tempo goed onder controle is.

In Susteren is het mis gegaan. Met losrijden was ze al wat gespannen, het was namelijk voor ons beide weer concours na 3 maanden wegens een blessure, en probeerde de ontspanning en rust in te brengen. Ik heb dat gevoel weer teruggekregen maar toen ben ik ook weer teveel met druk gaan rijden d.m.v. snelle schakelingen te rijden wat in mijn ogen niet eens hoefde. Er zaten mooie stukke in maar niet goed genoeg om een ontspannen proef te rijden.
En eenmaal in de ring bleek dat ook. Ravi was veelste hektisch en te heet waardoor ik weer mijn benen ging afsteken, terwijl ik mijn been juíst eraan moest laten. Ik ging weer de oude fouten toepassen en de proef werd niets. Ging dingen doen die ik niet moest doen en er zaten veel fouten in. Ik was zo ontzettend boos toen ik uit de ring kwam. Gelukkig had ik nog een 2e proef en kon ik mij herstellen. Voordat ik de 2e proef inging zorgde ik ervoor dat ik die rust terughaalde en dat is me ook uiteindelijk gelukt. De 2e proef hebben we basic gehouden puur voor ons zelf en we hebben dan ook een keurige proef neergezet met 1 storingfout. Ik was tevreden. :j

Je zag het ook duidelijk terug in de punten. 1e proef was ik terecht 4e met 192 punten en de 2e proef had ik gewonnen :)
Ik ben blij dat ik de B nu heb afgerond en dat we weer verder kunnen. Tijdens ons debuut worden er waarschijnlijk ook foto's gemaakt dus jullie horen snel weer van me!

Gr,
Sas

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. In de proef
Afbeelding

4. Hier is ze wel wat beter in haar aanleuning en geeft het wat rustiger beeld, maar nog niet hoe het moet zijn
Afbeelding

5.
Afbeelding

http://img528.imageshack.us/img528/2676 ... xdacau.jpg

6. Fijn galopmoment. Ik zie dat ze steeds sterker word en dat ze zich steeds meer gaat dragen.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. Hier kan je goed die spanning zien
Afbeelding

9. Meer verzameling in de galop
Afbeelding

10.
Afbeelding


Ik wil ook een fijn stukje laten zien. Ben zeer te spreke over deze foto. Deze is genomen tijdens het inrijden, en daarbij kun je zien dat er ook fijne stukken waren.
Mooi bergopwaarts en ontspannen :j

Afbeelding

Ik probeer later nog een stukje van het inrijden te uploaden! :)
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 12-03-09 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast

mkk
Berichten: 137
Geregistreerd: 30-06-08
Woonplaats: dinxperlo

Re: Leer-concours Ravi en mij @ Susteren(Laatste x B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 22:06

erg leuke combinatie! supper foto's!@

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: Leer-concours Ravi en mij @ Susteren(Laatste x B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 22:10

en dit is een B combinatie? :=
ik vind het er erg netjes uitzien! mooi neusje erut gereden, goed achterhand gebruik en stille ruiterhanden ( kijk uit dat je niet gaat bidden! ) :j
alleen af en toe je benen, die steken inderdaad soms was af :)
maar ja.. als je als B combi dat als enige punt hebt, mag je niet klagen hoor ;)

SaskiaKur

Berichten: 6088
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Limburg,Voerendaal

Re: Leer-concours Ravi en mij @ Susteren(Laatste x B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 22:11

De benen afsteken doe ik nu even extra, omdat ik de neiging heb om te gaan klemmen. Maar klopt, op sommige momenten doe ik wel teveel. :j

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Re: Leer-concours Ravi en mij @ Susteren(Laatste x B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 22:15

Als je je onderbenen afsteekt, klem je juist vaak met je bovenbenen.
Overigens wil ik verder helemaal niet zeuren, want het ziet er kéurig uit :D Start je ook op de Almelose Ruiterdagen? En hoe is het met je zus?

Charlottte

Berichten: 2653
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Simpelveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 22:20

Daar zijn de 2 toppers weer :+:

Sjezus Sas, zelfs al rijd je voor jou doen slecht, is het nòg super goed.
Als je zou willen zou je zo binnen een jaar in het Z zitten, ben ik van overtuigd :j
Je weet je punten waar je aan moet werken, heb hier dan ook weinig commentaar op ( doe het je niet eens ns na dus :+ )
Als de rust er is dan komen ook die kleine puntjes goed * wel geloof ik dat het halsstrekken nog een beetje aandacht verdiend Maar ik snap dat dat met deze spanning niet zo goed ging*

Zo wat ben ik blij dat je eindelijk uit de B bent :D maar niet heus |( Nu heb ik geen praatmaatje meer |(

Echt, zoals jij rijdt mogen vélen jaloers op zijn en vélen een voorbeeld aan nemen, waren er maar meer combinaties zoals jullie ( kun je nagaan hoe jullie rijden als julli nóg meer een combinatie gaan vormen )

Sow, weer beetje uitgepraat, zorg maar snel dat je in het L2 komt ( wat sowieso snel gaat heb ik het idee :+ ) Zodat je naar de NK kunt om daar alle prijzen weg te kapen :))


+:)+

MiSzNiTa
Berichten: 1035
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Oosterwolde

Re: Leer-concours Ravi en mij @ Susteren(Laatste x B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 22:23

zier er echt heel netjes uit.
hoe groot is hij eigenlijk en wat waren je punten in de andere proef.

SaskiaKur

Berichten: 6088
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Limburg,Voerendaal

Re: Leer-concours Ravi en mij @ Susteren(Laatste x B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 22:25

Ze is maar een kleintje, maar toont zich erg groot. Ravi zal misschien 1.63/1.64 zijn.
Ik had in de 2e proef 199 punten. :)

Rukaro
Berichten: 1265
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Leer-concours Ravi en mij @ Susteren(Laatste x B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 22:28

Hele fijne foto's en een heerlijk paard!

Marieke__

Berichten: 2499
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Ravenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 22:33

Saskia :D
Ik vind het rijden er heel fijn uitzien!
Vind Ravi een hele fijne merrie en vind jullie een mooie combinatie!
Puntjes weet je zelf en ik zeg: Vaker foto's showen :D 8-)
Succes in t L1, maar ik denk dat dat ook wel goed zou komen 8-) 8-)

wake_up

Berichten: 2413
Geregistreerd: 03-07-08

Re: Leer-concours Ravi en mij @ Susteren(Laatste x B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 10:23

Je hebt echt een prachtig paard :j
Wat is z'n afstamming?
Commentaar heb ik niet echt, ik vind het er keurig uitzien ;)

SaskiaKur

Berichten: 6088
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Limburg,Voerendaal

Re: Leer-concours Ravi en mij @ Susteren(Laatste x B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 12:26

Haar vader is niet zo'n bekende: Donne Jonne (als ik het goed typ). Haar moeder is Clavecimbel :)

Oretha

Berichten: 3456
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Op de rug van een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:31

Wow wat een mooi paard :~ Ziet er echt heeeeel netjes uit! En hele nette punten ook. Ik denk dat je met dit paard erg ver kan komen. Heel veel suc6 met hem.

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:31

jeetje, dit is echt zo'n combi waarvan ik denk, wat doen die in de B, en dat bedoel ik postief hoor! Ik rijd zelf ook B maar heb mijn paardje echt nog niet zo fijn voor elkaar..ik vind je behoorlijk streng voor jezelf, ondanks de kleine foutjes die je noemt, ziet het er nog steeds heel goed uit!

Ellen__

Berichten: 1980
Geregistreerd: 29-01-08
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 13:49

ik dacht ook en jullie rijden B? :+
ziet er echt heel goed uit!
en de proef waarvan jij vond die zo slecht ging toch nog 192 punten,zo slecht ging die dus niet +:)+
succes in de L1 :D

pheebs1992

Berichten: 252
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 13:56

Ik vind je erg netjes rijden,
je zegt dat er spannin is maar vindt dit op de foto's niet zo lijken. Paard loopt in goede aanleuning en zet zijn achterbeen er netjes onder!
Ik dacht dat je al M reed ofzo ^^
goed bezig dus!

x

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Re: Leer-concours Ravi en mij @ Susteren(Laatste x B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 14:23

Tja, ik kan maar weinig zeggen, behalve dat het er super goed uitziet! Als je erbij had gezet dat jullie een M proef reden, had ik je ook wel geloofd hoor! :D Keurig gereden en inderdaad, minder streng zijn voor jezelf!

WildChild

Berichten: 2520
Geregistreerd: 14-12-06
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 14:27

Wauw wat een prachtbeest en wat rijd je hem netjes! Heel mooie constante kwaliteit. Je hebt een nette houding en je paard eensgelijks. Jullie gaan ver komen, dat weet ik zeker!
Laatst bijgewerkt door WildChild op 11-03-09 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

levine

Berichten: 1090
Geregistreerd: 20-02-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 14:30

Jeetje. Als je niet ahd gezegd dat hij zo gespannen was, had ik het niet gezien hoor. Ik vind dat je hem heel netjes aan de sjouw hebt! Hij loopt super ruim en hij loopt fantastisch in de aanleuning (op de foto's he ;) ), mooi z'n neusje eruit! Top +:)+ Je moet ook eens genoegen nemen met wat minder hoor ;)

SaskiaKur

Berichten: 6088
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Limburg,Voerendaal

Re: Leer-concours Ravi en mij @ Susteren(Laatste x B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 16:16

Nou, deze reacties had ik niet verwacht.
Als jullie dit al *wauwie* vinden ben ik benieuwd als ze echt loopt de showen :D :D :~

SHALALA

Berichten: 4373
Geregistreerd: 30-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 19:14

Sas, ookal was het was gespannen en was je een beetje boos na de eerste proef, ik had er van genoten jullie als combinatie te zien :D

Het ziet er echt netjes uit. Jullie komen er wel!! Proficiat nog met de 2e proef! hoeveel punten had je daar ook alweer?

Hoop dat ik bij jullie L1 debuut aanwezig kan zijn!!

sunnymay

Berichten: 822
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Purmerend

Re: Leer-concours Ravi en mij @ Susteren(Laatste x B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 19:43

Stel niet te strenge eisen voor jezelf...
Het ziet er verders netjes uit.
Het is B en het is geen training. Dan kan je toch verwachten dat er wat spaning ontstaat, en vooral als jij bozer wordt...
Jullie als combi zien er super uit en komen er echt wel. Dat ziet de jury ook wel, anders krijg je die punten niet, toch?!
Succes in het L1!

Sjaad

Berichten: 4730
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 20:01

Moooie foto's! Super dat jullie weer in de ring verschenen zijn.
Aan de foto's is absoluut niet te zien dat het minder ging dan normaal, hoor.

Op naar het L1, heel veel succes volgende week!! Geniet ervan!
Ik ben ook benieuwd naar het overig beeldmateriaal van het inrijden ;)

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Re: Leer-concours Ravi en mij @ Susteren(Laatste x B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:56

Daar hebben we knappe Ravi weer, denk dat je ontzettend trots mag zijn op zowel je paard als op je zelf, als je bekijkt naar welke resultaten jullie al gereden hebben. En jij noemt het een mindere wedstrijd, zie eens wat voor punten je dan nog krijgt. Vind het goed hoe je het hebt opgelost en ook heel knap. Jullie zijn zeker weten wel klaar voor het L1, kom ik je wellicht nog eens tegen in de ring.

Ben echt jaloers op hoe netjes jij op een paard kan zitten! Ravi blijft toch elke weer een aparte verschijning.

SaskiaKur

Berichten: 6088
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Limburg,Voerendaal

Re: Leer-concours Ravi en mij @ Susteren(Laatste x B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 22:55