Uckfield (Landino x Jackson) werkt weer mee

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Uckfield (Landino x Jackson) werkt weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 23:54

Vorige week is Uck weer mee geweest naar stage. (Het vorige topic: [RIJ-ITP] Uckfield (Landino x Jackson) )
Deze week zijn we ook bezig geweest met springen. Het belangrijkste hierbij is op het moment: Controle hebben en houden.
Een nichtje van daar heeft vrijdag wat van filmpjes gemaakt.

http://www.youtube.com/watch?v=26Ed8IgAjhU Galop
http://www.youtube.com/watch?v=Df5QtCYB ... re=related Galopwissel
http://www.youtube.com/watch?v=MUYqwmt- ... re=related Springen
http://www.youtube.com/watch?v=T-HrcCCF ... re=related Springen

Met de carnaval nu staat Uck weer thuis en blijven we verder trainen. Ze begint zelf weer steeds beter haar best te doen, ook al vind ze het allemaal erg moeilijk.

Afbeelding

http://i82.photobucket.com/albums/j270/ ... _0408-.jpg

http://i82.photobucket.com/albums/j270/ ... 409--1.jpg

Afbeelding

Afbeelding

http://i82.photobucket.com/albums/j270/ ... _0469-.jpg

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://i82.photobucket.com/albums/j270/ ... _0560-.jpg

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dit willen we hebben :D
Afbeelding

Filmpjes:
http://www.youtube.com/watch?v=p9fSCTcnoNc
http://www.youtube.com/watch?v=XvOU5_4e8Ec
http://www.youtube.com/watch?v=2c9zhwQlbJ0
http://www.youtube.com/watch?v=26Ed8IgAjhU
http://www.youtube.com/watch?v=78V8YfkaQXA
http://www.youtube.com/watch?v=76JTIMWnEu4

Calanddra

Berichten: 14122
Geregistreerd: 27-02-03

Re: Uckfield (Landino x Jackson) werkt weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 00:00

Ik vind haar persoonlijk te diep lopen, achterhand zit er ook nog niet echt lekker onder, veel staart gezwiep en heeft ze nou op elke foto haar mond open? :=

Ook op de filmpjes zie ik iemand die teveel met de voorkant bezig is en te weinig van achteren. Ze mag veel voorwaartser lopen en meer ruimte van voren krijgen.

Vind het er niet zo prettig uit ziet eerlijk gezegd :o

CarpeDiem

Berichten: 7419
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Back in Brabant!

Re: Uckfield (Landino x Jackson) werkt weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 00:09

Ik zou graag veeel meer ontspanning en losgelatenheid zien. Op alle fotos loopt je paard met zn mond open, het beeld ziet er getrokken uit.

Controle kun je ook hebben bij een ontspannen paard. Probeer daar heel erg aan te werken. Om steeds meer een beetje je paard losser te kunnen en durven laten, zonder je controle te verliezen.

Elanor

Berichten: 6791
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 00:18

Je hebt echt al veel vooruitgang geboekt sinds je haar hebt. :j Toch mag je denk ik veel, veel meer naar voren rijden. :) Ze loopt nu echt in een 'houdinkje', met een gespannen rug. Op elke foto heeft ze haar mond open en op de filmpjes zie je dat ze achter alleen maar hele kleine pasjes maakt en veel met haar staart zwiept. De handrem zit er als het ware op.
Je zit zelf keurig (je houding boekt volgens mij grote vooruitgang!), maar je wil té netjes rijden denk ik. Wat je kunt doen is even niet steeds denken aan de neus op de loodlijn en arbeidstempo. Lekker naar voren, lichtrijden in plaats van doorzitten, been eraan, even flink laten verruimen en halsstrekken. Probeer maar eens met losrijden om het haar hals als het ware voór je uit te duwen alsof je teugels stokjes zijn, terwijl je contact houdt. Ook dat kan met controle, daar kun je meer mee oefenen denk ik. Ze kropt nu van voren op en gooit zich op jouw hand, ze kan daardoor niet goed achter ondertreden (zie ook de taktfouten) en spant haar rug. Ze moet iets meer zelf aan het lopen en daarvoor heeft ze wat meer ruimte nodig. Als je daarin ontspanning kunt vinden zul je haar veel meer met je zit terug kunnen vragen naar een arbeidstempo, en hoef te haar voor niet meer zo tegen te houden. :)

Wat ik ook lijk te zien is dat je je teugel erg in je vingers vasthoud. Probeer om ze echt in je vuist te houden, met je vingers eromheen gesloten. Je moet de beweging van de mond kunnen volgen doordat je je polsen naar buiten hebt gedraaid en van daaruit mee veert. :)
Laatst bijgewerkt door Elanor op 25-02-09 00:41, in het totaal 5 keer bewerkt

Patriciavt

Berichten: 11405
Geregistreerd: 16-07-05
Woonplaats: Almere

Re: Uckfield (Landino x Jackson) werkt weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 00:23

Ik volg bijna al je topics. Wat me steeds weer opvalt is dat ze kort is in haar bewegingen. Haar achterhand is er niet lekker bij en ook van voren is ze niet lekker lossig..
Kan van de foto's niet goed zien hoe je haar van voren hebt, maar ik zou zeggen lekker wat meer halslengte en naar voren rijden, actief!

Ik vind het wel een onwijs leuk dier!!!

Kelly_ann

Berichten: 5158
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 00:39

Leuk dier :j

Heb ook even de filmpjes gekeken.
Ik zou lekker gaan lichtrijden, iets vlotter draven, en met ontspanning, met name in de rug van het dier.
Pak je ze wel op, of eigenlijk ook als je lager instelt, neusje eruit, nu is er geen ruimte voor ruggebruik.
Op je tweede filmpje zie ik dribbelpasjes in je overgang naar stap/halt. Zoals op de foto: 'dat willen we hebben' je ziet dat het paard hier zelf de neus naar voren brengt om zichzelf te kunnen blijven dragen, werk dan niet terug. Fijn dier dat ze dat zo kan, maar het beeld klopt niet met wat je verder laat zien in je rijden.

Hoor ik nu ook tanden klapperen? Rijd de neus er meer uit, en het geklapper wordt misschien wel minder, net als de open mond.

Zerena

Berichten: 3893
Geregistreerd: 29-12-04

Re: Uckfield (Landino x Jackson) werkt weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 00:47

Ik vind het een leuk dier.

Ik heb ook even de foto's in je profiel bekeken maar daar vind ik haar een veel fijner beeld geven, daar loopt ze veel beter in de halshouding en lijkt ze ook veel meer voorwaarts zijn.

driebergen
Berichten: 1588
Geregistreerd: 22-09-06
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 01:00

Hoi,
De filmpjes geven een erg gespannen beeld. Zowel bij jou als bij je paard. Het ziet er erg in de krul getrokken uit en veel te kort in zijn gangen wordt. De mond is zelfs geopend, een teken van spanning of pijn.
Hier wordt je paard niet beter van en als ik eerlijk moet zijn, vind ik haar er niet zo glanzend en gezond uitzien.

Misschien is het voor jou en je paard goed om echt terug gaan naar de basis. Gewoon lang rijden, neus er gewoon uit en niks van voor vragen. lekker voorwaards rijden en veel wendingen rijden. Daar wordt je paard soepeler van.
Ga op zoek naar en instructrice die je leert vanuit ontspanning naar de aanleuning toe te gaan.

Ik denk dat je een heel leuk paard hebt en dat je daar een hoop plezier van kan hebben.
Persoonlijk denk ik dat je goed moet kijken naar je paard en bekijk bij welke manier van rijden ze beter wordt. Er zijn namelijk vele wegen die naar Rome leiden.

heel veel succes!!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Uckfield (Landino x Jackson) werkt weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 01:05

Toen je de eerste foto's plaatste liep ze niet tactzuiver en dat doet ze nu nog niet. Je rijdt veel te veel op je hand. Laat haar lopen, nu vang je iets op wat er simpelweg niet is. Vindt haar trouwens veel te eng lopen in de hals, zou die echt veel meer uitschuiven, nooit langer dan 1 zijde verkorten en dan weer uitschuiven, tot je er zelf handig genoeg in bent, en dat zij durft ontspannen, op eender welke aanspanning.

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 10:18

poes schreef:
Toen je de eerste foto's plaatste liep ze niet tactzuiver en dat doet ze nu nog niet. Je rijdt veel te veel op je hand. Laat haar lopen, nu vang je iets op wat er simpelweg niet is. Vindt haar trouwens veel te eng lopen in de hals, zou die echt veel meer uitschuiven, nooit langer dan 1 zijde verkorten en dan weer uitschuiven, tot je er zelf handig genoeg in bent, en dat zij durft ontspannen, op eender welke aanspanning.


Dat ben ik niet met je eens, ja, op veel foto's loopt ze nog niet helemaal tactzuiver, maar op sommige wel en ook zo in het rijden loopt Uckfield al veel zuiverder.

Ik zal me even voorstelen, ik ben de fotograaf van gister. Ik ken Patty al jaren en Uckfield al sinds ze haar heeft. Uckfield heeft inderdaad wat moeite met haar achterhand er onder te zetten, misschien inplaats van dat steeds te zeggen ook wat tips hoe Patty hier aan kan werken?

Verder werd er ergens gezegd dat op de foto's lijkt alsof Uckfield er in getrokken wordt. Dit is absoluut niet waar, Patty houdt wel wat spanning maar zeker niet trekken, dat is echt een no-go voor haar.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Uckfield (Landino x Jackson) werkt weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 10:21

Je bent inderdaad een stuk beter gaan zitten!

Maar het plaatje (en ik heb de filmpjes ook bekeken) komt nog steeds ontzettend gespannen over. Probeer haar veel meer naar voren te rijden en laat de aanleuning voorlopig even zitten. Het is veel belangrijker dat ze eerst ontspanning in haar eigen lichaam gaat vinden. Daar heb je straks veel meer baat bij ipv in deze houding door te blijven trainen. Ze zet zich vast en dat gaat alleen maar meer tegen je werken.

TessB
Berichten: 672
Geregistreerd: 13-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:15

Ik vind het storend dat het paard op bijna elke foto zijn mond open heeft. Ik ben het wel eens met driebergen. Geef haar voor meer ruimte en maak veel overgangen en veel schakelen om het paard meer van achteruit te laten lopen.
Ik vind het wel een leuk paard, succes met verder oefenen :)

Morrie05

Berichten: 1140
Geregistreerd: 20-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:15

Lijkt wel of je te streng bent met je hand waardoor ze niet lekker los kan lopen en het er dus een beetje strak uit ziet! Je moet haar meer op je zit en meer vanuit je benen naar beneden rijden!
En dan had ik nog iets! Misschien is het handig om een borstbeschermer te kopen want vind dit een beetje zielig behoorlijke kale plek en dat wil dus zeggen dat het schuurt en lijkt me niet lekker voor het paard!

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 15:38

xx_Horsiex schreef:
poes schreef:
Toen je de eerste foto's plaatste liep ze niet tactzuiver en dat doet ze nu nog niet. Je rijdt veel te veel op je hand. Laat haar lopen, nu vang je iets op wat er simpelweg niet is. Vindt haar trouwens veel te eng lopen in de hals, zou die echt veel meer uitschuiven, nooit langer dan 1 zijde verkorten en dan weer uitschuiven, tot je er zelf handig genoeg in bent, en dat zij durft ontspannen, op eender welke aanspanning.


Dat ben ik niet met je eens, ja, op veel foto's loopt ze nog niet helemaal tactzuiver, maar op sommige wel en ook zo in het rijden loopt Uckfield al veel zuiverder.

Ik zal me even voorstelen, ik ben de fotograaf van gister. Ik ken Patty al jaren en Uckfield al sinds ze haar heeft. Uckfield heeft inderdaad wat moeite met haar achterhand er onder te zetten, misschien inplaats van dat steeds te zeggen ook wat tips hoe Patty hier aan kan werken?
Verder werd er ergens gezegd dat op de foto's lijkt alsof Uckfield er in getrokken wordt. Dit is absoluut niet waar, Patty houdt wel wat spanning maar zeker niet trekken, dat is echt een no-go voor haar.


er staan al tips, van voren meer ruimte geven, de motor achterin moet eerst aan staan, voordat je aan de voorkant kan gaan werken.
Het paard doet niets van achteren, omdat het van voren wordt tegengehouden, of het trekken of tegenhouden is maakt niet uit want je ziet het in de beenzetting terug! ze loopt erg kort, ik heb ook weleens andere filmpjes van jullie gezien waar ze qua beenzetting een stuk ruimer/ losser was!

ik zou lekker gaan lichtrijden, voor losser laten en van achter naar voren gaan rijden, veel overgangen etc, aan die kleine voltes is ze nog niet toe, daar duikt ze op de voorhand, eerst moet de kracht van achteren komen!!

veel succes, maar dat gaat vast wel lukken :j

_Zsazsa_
Berichten: 4486
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 16:09

je krijgt een hoop goede tips hier waar je zeker veel mee kunt.. Ik ga ook met al mijn voorgansters mee..

De mond is op elke foto open, het gestaart gezwiep, strakke gespannen hals, wegedrukte rug en korte bewegingen en niet overal tactmatisch! Dat is een hoop om aan te werken, maar het komt voor uit een probleem en dat is puur dat je geen ontspanning hebt.

Ik krijg een beetje het idee dat je haar te veel wil optillen van voor, je bent te druk bezig met haar hoofd/hals houding!
Aan je eigen zou je daar al mee kunnen beginnen door diep te gaan zitten, en ontspannen voor je uit te kijken. Door het naar beneden kijken neem jij al een gespannen houding aan.
Vervolgens aan je paard beginnen, ik zou haar liever wat lager en ronder zien. niet zo hoog en strak ingesteld.. Ze zal dan veel meer haar passen af maken. Gooi er wat meer impuls achter en dan komt ze van achter ook bij!

je hebt een leuk paard, doe wat met de tips die je krijgt en dan krijg je een heel leuk paard!

__PSM__

Berichten: 6603
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: ......

Re: Uckfield (Landino x Jackson) werkt weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 00:05

Ik heb juist het idee dat doordat je haar wat veel met je hand rijdt, je haar achterbeen helemaal blokkeerd, dat zie je heel duidelijk op de eerste en de laatste foto... De eerste foto is kort en strak, de laatste foto al veel meer lengte en lossigheid.... Probeer lekker voorwaarts te rijden, dan komt die oprichting vanzelf :D

Ik heb wel eens fijnere foto's van je gezien :D

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 00:10

Weet je zeker dat je paard lichamelijk nergens een blokkade heeft: scheef, vast in rug enz.
Hij blijft zo hoog in het kruis, lijkt z'n bekken niet te kunnen kantellen, heeft heel weinig buiging in z'n gewrichten, nauwelijks lengte buiging, loopt voordturend achter de loodlijn, zwiept erg met staart. Al met al weinig lossigheid.Heb het idee dat je wel erg je best doet, maar als een paard echt vast zit in z'n lichaam of scheef is in de heupen of iets dergelijks, dan kan je dat niet puur rijtechnisch oplossen. Dan heb je eerst een goede osteopaat of iets dergelijks nodig.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 01:59

xx_Horsiex schreef:
poes schreef:
Toen je de eerste foto's plaatste liep ze niet tactzuiver en dat doet ze nu nog niet. Je rijdt veel te veel op je hand. Laat haar lopen, nu vang je iets op wat er simpelweg niet is. Vindt haar trouwens veel te eng lopen in de hals, zou die echt veel meer uitschuiven, nooit langer dan 1 zijde verkorten en dan weer uitschuiven, tot je er zelf handig genoeg in bent, en dat zij durft ontspannen, op eender welke aanspanning.


Dat ben ik niet met je eens, ja, op veel foto's loopt ze nog niet helemaal tactzuiver, maar op sommige wel en ook zo in het rijden loopt Uckfield al veel zuiverder.

Ik zal me even voorstelen, ik ben de fotograaf van gister. Ik ken Patty al jaren en Uckfield al sinds ze haar heeft. Uckfield heeft inderdaad wat moeite met haar achterhand er onder te zetten, misschien inplaats van dat steeds te zeggen ook wat tips hoe Patty hier aan kan werken?

Verder werd er ergens gezegd dat op de foto's lijkt alsof Uckfield er in getrokken wordt. Dit is absoluut niet waar, Patty houdt wel wat spanning maar zeker niet trekken, dat is echt een no-go voor haar.


De tips komen na de eerste twee zinnen...

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 09:54

poes schreef:
De tips komen na de eerste twee zinnen...


Ik had het ook niet over jou Poes, sorry dat dat misschien zo over kwam. Mij ging het om de eerste paar reacties, ik vond dat daarna de reacties juist wel vol met tips zaten, sorry als het zo over kwam.

Leentje_

Berichten: 6062
Geregistreerd: 18-10-05

Re: Uckfield (Landino x Jackson) werkt weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 11:21

Zo de meeste tips zijn al gegeven, ook ik vind dat je paard zeker niet 100% zuiver loopt hoe die door een klinische keuring is gekomen dat weet ik niet :n maar 1 ding weet ik wel als het mijn DA was denk ik niet dat ze goedgekeurd was, sorry ;)
Ik zou er zeker een osteopaat bij laten komen je paard loopt als een houten paardje !
verbetering sinds je eerste topic zie ik ook niet, je verwacht dat ze beter en soepeler zou gaan lopen maar ze loopt net niét soepeler ..

Ga haar meer van achter naar voor rijden en laat die voorkant los..
jij trekt haar gewoon in deze houding en dat is niét de manier.. het feit alleen al dat haar mond continu openstaat :n
heb je eigenlijk wel begeleiding van een goede instructeur ?

petradek

Berichten: 507
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 11:27

Patriciavt schreef:
Ik volg bijna al je topics. Wat me steeds weer opvalt is dat ze kort is in haar bewegingen. Haar achterhand is er niet lekker bij en ook van voren is ze niet lekker lossig..
Kan van de foto's niet goed zien hoe je haar van voren hebt, maar ik zou zeggen lekker wat meer halslengte en naar voren rijden, actief!

Ik vind het wel een onwijs leuk dier!!!


Ze loopt zo kort omdat jij haar aan de voorkant ontzettend in een krul trekt. Laat alsjeblieft die voorkant los en veel tempowisselingen met een ontspannen, maar wel verbinding hebbend teugeltje. Dan komt ze vanzelf naar beneden, kan ze lekker los door het lichaam worden en haar passen afmaken.

Jij zit er zelf erg netjes op, maar je spant volgens mij je bovenbenen nog wel te veel aan. Let op! Als je je bovenbenen gespannen houdt, dringt dit door tot het paard zijn rug, zo houdt het paard ook zijn rugspieren gespannen.

Ik zie een leuke combinatie, die met een goede instructrice (dus niet zelf aan gaan modderen) echt super kan gaan worden! :j

petradek

Berichten: 507
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 11:39

xx_Horsiex schreef:
poes schreef:
Toen je de eerste foto's plaatste liep ze niet tactzuiver en dat doet ze nu nog niet. Je rijdt veel te veel op je hand. Laat haar lopen, nu vang je iets op wat er simpelweg niet is. Vindt haar trouwens veel te eng lopen in de hals, zou die echt veel meer uitschuiven, nooit langer dan 1 zijde verkorten en dan weer uitschuiven, tot je er zelf handig genoeg in bent, en dat zij durft ontspannen, op eender welke aanspanning.


Dat ben ik niet met je eens, ja, op veel foto's loopt ze nog niet helemaal tactzuiver, maar op sommige wel en ook zo in het rijden loopt Uckfield al veel zuiverder.

Ik zal me even voorstelen, ik ben de fotograaf van gister. Ik ken Patty al jaren en Uckfield al sinds ze haar heeft. Uckfield heeft inderdaad wat moeite met haar achterhand er onder te zetten, misschien inplaats van dat steeds te zeggen ook wat tips hoe Patty hier aan kan werken?

Verder werd er ergens gezegd dat op de foto's lijkt alsof Uckfield er in getrokken wordt. Dit is absoluut niet waar, Patty houdt wel wat spanning maar zeker niet trekken, dat is echt een no-go voor haar.


Trekken in de mond een No-Go voor haar? := Kijk dan maar eens in het eerste springfilmpje, hoe ze het paard na een sprong superhard terug rukt naar de draf. Hoezo trekken een No-Go? :wave:

petradek

Berichten: 507
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 11:44

Eciara05 schreef:
Lijkt wel of je te streng bent met je hand waardoor ze niet lekker los kan lopen en het er dus een beetje strak uit ziet! Je moet haar meer op je zit en meer vanuit je benen naar beneden rijden!
En dan had ik nog iets! Misschien is het handig om een borstbeschermer te kopen want vind dit een beetje zielig behoorlijke kale plek en dat wil dus zeggen dat het schuurt en lijkt me niet lekker voor het paard!


Ik had een borstbeschermer bij mijn paard om. Blijkt dat dat ding juist enorm schuurde wat resulteerde tot hele kale schouders! Nu heb ik em niet meer om (ong. een maandje) en er zit alweer allemaal haar op de kale plekken. Heb 2 verschillende borstbeschermers geprobeerd. Als je een goede deken hebt, dan kan je het misschien beter zonder borstbeschermer proberen :)

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 11:54

petradek schreef:
Trekken in de mond een No-Go voor haar? := Kijk dan maar eens in het eerste springfilmpje, hoe ze het paard na een sprong superhard terug rukt naar de draf. Hoezo trekken een No-Go? :wave:


Ik denk dat ik Patty heel wat beter ken dan jij, Patty is niet iemand die haar paard in de krul trekt of wat dan ook. Ja ze is daar streng geweest, maar dat komt omdat Uckfield heel enthousiast wordt bij het springen en soms de rem kapot gaat. Dat kan een reden zijn geweest dat Patty streng is geworden in de hand, niet goed maar dit kan gebeuren. Voor de rest vind ik de toon die jij aanslaat zeer onprettig.

vilouma

Berichten: 1017
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 11:58

xx_Horsiex schreef:
petradek schreef:
Trekken in de mond een No-Go voor haar? := Kijk dan maar eens in het eerste springfilmpje, hoe ze het paard na een sprong superhard terug rukt naar de draf. Hoezo trekken een No-Go? :wave:


Ik denk dat ik Patty heel wat beter ken dan jij, Patty is niet iemand die haar paard in de krul trekt of wat dan ook. Ja ze is daar streng geweest, maar dat komt omdat Uckfield heel enthousiast wordt bij het springen en soms de rem kapot gaat. Dat kan een reden zijn geweest dat Patty streng is geworden in de hand, niet goed maar dit kan gebeuren. Voor de rest vind ik de toon die jij aanslaat zeer onprettig.


een paard kan ook de mond opendoen van de spanning,en spanning zie ik er jammergenoeg wel in..
vind het wel een leuk plaatje opzich om te zien.
en ja hij loopt een beetje op de voorhand,niet in verschrikkleijk ernstige staat,dus gewoon lekker aan werken en dan komt t wel goed ;)