Lars zijn 1e maanden ohz !

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Lars zijn 1e maanden ohz !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-18 11:37

Hallo allemaal :wave:

2016 en 2017 waren voor mij echt dieptepunten in mijn paardenhobby. Mijn pony werd erg ziek en heb na 2 jaar medische ellende afscheid van haar moeten nemen op 12 jarige leeftijd. Ik ben hier heel ziek van geweest. In die tijd had ik Lars al maar was hij een veulen. Inmiddels is hij (niet zo erg := ) gegroeid en heb ik hem thuis zelf met hulp zadelmak gemaakt en ingereden.

Afbeelding

Lars is een 3 jarige fjordenruin met de afstamming Gio x Zortin.
Hij is net aan 1.40 en brunblak van kleur. Ik heb Lars sinds hij 6 maanden oud is en staat bij mij thuis.
Ik heb hem zelf alles geleerd en dat is zo gaaf. Hij heeft een ontzettend mooi karakter en past helemaal bij mij. Ik ben super gelukkig met hem ondanks dat ook hij niet gezond is. Hij heeft super veel huidproblemem, ik dacht eerst aan heftig zomereczeem maar aangezien het jeuken doorgaat in de winter ga ik binnenkort voor een uitgebreide allergietest. Door zijn gejeuk ziet zijn vacht en manen/staart er helaas niet optimaal uit maar we doen ons best.

Lars is verder een heel lief, zachtaardig paard met een hart van goud. Hij is erg nuchter en laat alles toe. Ik heb als voorbereiding veel geoefend met het barebackpad (had nog geen geschikt zadel) en met lange teugelen. Ik heb 2x gelongeerd maar dat was nog geen succes. Een grote volte was voor hem nog veel te klein en te lastig. Hij heeft dan ook nog geen sportlichaam, maar dat komt wel.

We rijden 2x per week 20 minuten. Als ik les heb ik rij een halfuur wat soms uitloopt naar 40 minuten.
Ik longeer hem nu ook nog 1x per week. Inmiddels kan hij die cirkel wel aan.

Galop zie je nog niet op de foto’s. Dit omdat we hier pas mee zijn begonnen. Hij vindt het nog erg lastig (en ik daarom ook!).

1e keer erop was niet spannend maar echt genieten <3 Heb zeker een traantje gelaten op dit moment.

Afbeelding

Heb 4x aan de longe gereden, waarbij mijn vader meeliep de bak rond. Vooral gestapt en 2x een stukje draven.

Afbeelding

De 1e keer los! Zo trots op hem.
De zwarte vlekken op zijn hoofd komen van het schuren. Zijn hoofd was
een week later bijna kaal.

Afbeelding

Afbeelding

De 1e keer naar de vereniging bij ons om de hoek. 5 minuutjes met de trailer. Een goede oefening voor hem. Het trailerladen hadden we al ruim geoefend.

Afbeelding

In augustus zijn we begonnen met lessen om de week. Deze instructrice kan ons zo goed helpen. Ben ontzettend blij met haar.

Afbeelding

We gaan met kleine stapjes vooruit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Inmiddels hebben een prachtig nieuw zadel wat ons allebei super goed past en waar Lars heerlijk onder loopt. We zijn in oktober een keer naar het bos geweest wat hij enorm spannend vond dus daar gaan we mee oefenen binnenkort. Ook lessen we lekker verder en ik wil in 2020 met hem gaan starten. Zijn lichaam zit hem dressuurmatig niet bepaald mee maar ik vind het juist een heerlijke uitdaging. Ik ben ontzettend trots op hem en mijzelf. Ik stap elke keer met een grote glimlach op en stap met een nog grotere lach weer af. Mijn baby. Mijn Larsie <3 Samen gaan we hopelijk heel veel genieten in 2019.

Volgend jaar is zijn ‘zus’ Rissa aan de beurt om beleerd te worden en heb ik 2 kleuters te rijden <3

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door xApple op 20-12-18 11:46, in het totaal 3 keer bewerkt

AnnetteFlame

Berichten: 1444
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Lars zijn 1e maanden ohz !

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 11:42

Jaaaaaaaa Lars! Wat een topper is het en wat zijn jullie een mooi team. Jullie komen er wel! Heel veek plezier met Rissa beleren :)

Es_ther

Berichten: 18721
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 11:43

Wat een geweldig dier heb je daar!

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-18 12:48

@Anetteflame: Dankjewel :D Gaat vast lukken met Rissa. Zij is ook al zo’n enorme lieverd.

@Esther; Dankjewel! Dat is hij zeker :D

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 15:28

Wat een ontzettend leuke Fjord en wat pak je het inrijden netjes op! Echt foto's waar je blij van wordt.

jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Lars zijn 1e maanden ohz !

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 15:29

Lars <3

Leuk dier vind ik het :D

Dee_Es

Berichten: 3667
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Lars zijn 1e maanden ohz !

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 16:04

Dat ziet er toch al super uit? Ik vind jullie echt een leuk stel. Alvast veel plezier samen in 2019.

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Lars zijn 1e maanden ohz !

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 16:13

Op naar een gezond / sportief en leerzaam 2019 met Larsje en Rissa! *\o/*

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: Lars zijn 1e maanden ohz !

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 16:30

Lars is echt een superknap Fjordenkind <3 Succes met het verder doorrijden van 'm in het nieuwe jaar, komt zeker goed!

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: Lars zijn 1e maanden ohz !

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 18:36

Ach ik vind Larsje leuk! <3

En wat ziet het er al goed uit op de foto's zeg! Heerlijk genieten.

Komt vast helemaal goed volgend jaar! *D

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Re: Lars zijn 1e maanden ohz !

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 18:43

Mooi overzicht van je knappe pony! Ik volg jullie op instagram en vindt jullie altijd leuk om te zien samen. We zijn volgens mij redelijk gelijk begonnen met inrijden van onze puppy's dus daarom vind ik het extra leuk om te zien hoe het bij jullie gaat en hoe jij de dingen aanpakt!

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Lars zijn 1e maanden ohz !

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 18:55

Wat een knappe fjord! Heel leuk om te zien.