2018 vol shettenpret.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caitlin_K
Berichten: 3768
Geregistreerd: 04-05-11

2018 vol shettenpret.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-18 13:47

Hoihoi.
Hierbij ons nieuwe jaar overzichtje met Dante, Coco en Ilayla.
Een reactie vinden wij leuk <3
Fototechnisch zit er dit jaar niet veel bij, dus we moeten het met iphone-kwaliteit doen :')


Januari
Januari. De maand dat het koud was. Alles lekker rustig aan gedaan. Genoten met de drie pony´s. Hier en daar een beetje vrijheidsdressuur, Coco longeren, Ilayla longeren en Dante lekker kroelen.
Mijn stiefvader maakte die maand deze foto:
1Afbeelding


Februari
Dipjesmaand. Niet veel met de pony´s gedaan behalve een beetje vrijheidsdressuur en natuurlijk netjes uitgemest. Ik moest veel werken, had het druk en het was koud. Gelukkig vermaakte de drie dames zich ook prima terwijl alles lekker rustig was.
Coco Jambette/Spaanse pas
Dante Compliment
Ilayla Liggen

Maart
Lekker poetsen en kroelen met de dames! We waren veel bezig met wandelen, vrijheidsdressuur en lekker kroelen. Dante en Ilayla kregen regelmatig de grote uit-pluisbeurt want hun manen werden steeds langer en langer. Coco daar in tegendeel werden de manen van geknipt, omdat ze er echt niet uit zag dankzij haar zomer-eczeem. Zie hier Dante.
2Afbeelding
Coco haar geknipte manen... :')
Knappe Ilayla...

April
Verhuizen!!! Tenminste, de pony´s verhuisde van plek. We zijn gewoon op dezelfde stalling gebleven. _/-\o_ Coco, Dante en Ilayla stonden in een gigantische binnenstal en gingen de hele middag naar buiten, máár ik wilde eigenlijk dat ze meer buiten zouden staan. Een ander stalgenootje had een paddock met schuilstal waar haar pony stond. Haar pony kon niet samen met een paar andere, en alleen was ook zo zielig. Dus besloten wij het te proberen. Coco, Dante en Ilayla vonden het reuze gezellig, en zo stonden ze samen met Djune.
3. Afbeelding

Mei
Geld-uitgeef-maand. Ik heb in die maand een nieuwe kar gekocht, gezien ik het mennen met Coco weer wilde oppakken en dus ook gelijk niet tuig. Zo trots als een pauw dat ik was. :j
Maar zeg nou zelf? Het staat Coco dan ook érg goed.
4. Afbeelding
We genoten die maand van de heerlijke weers-uitspattingen. Ik heb foto´s die maand in wintertrui, en in korte broek, zo maakte ik deze foto een klein weekje ervoor. :')
5.Afbeelding

Juni
Oefenen... oefenen... oefenen... met Coco! Coco werd steeds beter in het tuig. Eerst er achter lopen, daarna stalgenootjes bij elkaar gesleept om met de band er achter te lopen, en dit zo de hele maand volgehouden. Wat was ik trots op mijn bange pony, die deed alsof het dood normaal was.

Op 21-06 kreeg ik een appje van mijn staleigenaar: Dante is niet lekker, ze ligt de hele tijd. Koliek.
Ik was aan het werk. Nu werk ik in de zorg, en kan ik niet direct weg van mijn werk. Ik sta op een grote groep dementerende ouderen, dus dit kostte mij een hoop stress. Na het bellen met stalgenoten voor de nodige observaties besloten de dierenarts te bellen. Oude stalgenootjes opgetrommeld en die zouden de dierenarts voor mij opvangen. Gelukkig hebben collega´s mij op mijn werk opgevangen zodat ik zo snel mogelijk naar stal kon. Dierenarts gekomen, geen darmbeweging. Medicatie toegediend, en duimen. Man man man, wat een stress! Helaas bleef Dante onrustig, rollen en liggen. Parafine spoot eruit, maar er kwamen geen drollen. Weer contact dierenarts. Opladen en naar de kliniek was het advies. Vlak voordat wij de trailer in gingen, mestte ze een drol. Alsnog naar de kliniek gebracht, sowieso ter observatie!
6.Afbeelding
Dante kreeg een echo, en nogmaals medicatie toegediend. Ter observatie zou ze de nacht daar blijven. De volgende avond kregen wij om 18.30 groenlicht haar weer mee naar huis te nemen. Coco, Ilayla en Djune hadden Dante wel gemist! Dante had een ontzettende klap gehad. Waarschijnlijk had ze teveel stro gegeten. Dus direct thuis op stal de beslissing gemaakt de pony´s op zaagsel te zetten.
7.Afbeelding

Juli
Juli was druk. Veel werk. Dante heeft de hele maand lopen sukkelen. Ze had gewoon een ontzettende klap gekregen van de koliek. Zij heeft de hele maand lekkere knuffelbeurten gehad, maar meer ook niet.
Coco stond inmiddels voor de kar!!!
8.Afbeelding
Coco, Djune en Ilayla lekker slapen. Dante waakt.

Augustus
Ik heb eigenlijk geen foto´s van deze maand. De pony´s hebben hier gewoon lekker rustig aan gedaan. Met Coco nog wat gemend (wel met longeerlijn erbij) en met de twee andere lekker veel gewandeld.

September
Helaas ging het deze maand niet goed tussen Coco, Dante, Ilayla en Djune. Djune mocht niet meer in de stal staan van mijn pony´s en mocht ook ineens niet meer mee eten. Eigenaresse van Djune besloot Djune eruit te halen en met een andere pony te zetten. Zo stonden de dames weer met zijn 3en! Wat een vacht krijgen die mini´s dan al! Eind september een scheerapparaat besteld en de dames geholpen met hun dikke wintervacht. Er zaten eind september nog dagen tussen van +20 graden, en het was gewoon zielig de pony´s zo te zien staan. Kliklinkjes zijn de foto´s waar ze net geschoren zijn. Tevens kwam vriendinnetje Ashley (oude verzorgster) ook nog eens foto´s maken van de pony´s :D
9.Afbeelding
Dante net geschoren.

10.Afbeelding
Ilayla net geschoren.

11.Afbeelding
Coco net geschoren.

Oktober
De pony´s vermaakte zich prima met zijn 3e. Op 21-10 kreeg ik een appje van een stalgenootje. Coco had vast gestaan in haar deken! Ze liep niet goed! Ik was die dag onwijs ziek en de verzorgsters van de pony´s zou naar stal gaan! Uiteindelijk ook naar stal gegaan.
Zo troffen ze Coco aan:
12.Afbeelding
Een stom ongeluk dus. Coco schuurt haar buik (als tic van haar eczeem) en waarschijnlijk met haar buikschuiven is ze onhandig tussen de singel gekomen. Been was dik, Coco was stijf en stond er niet tot nauwelijks op. Filmpjes gemaakt, doorgestuurd naar DA en die adviseerde koelen + rust. Dierenarts verwachtte een verrekte spier. Zo en dan stappen op het harde en koelen.. Nou Oktober bestond dus uit koelen...koelen...koelen en op het harde stappen.
Koelen...koelen...

November
Halverwege deze maand kregen wij weer groenlicht tot het rustig opbouwen van Coco. Nou, rustig.. :')
13.Afbeelding
Coco veranderde in een of andere terrorist. :') Ze haalde capriolen uit die ik me nog niet heb kunnen voorstellen bij haar. Van steigeren, naar spelen, naar ontzettend druk en ongeduldig.
Maar wat was ik blij dat mijn meisje weer goed liep. Ondertussen kregen de pony´s ook een nieuwe stal, álwéér. Een heerlijke plek trouwens, (nog wel dezelfde stal!) en stiekem het beste buitenplekje van onze stal. Met een ruime box, en een ruim paddock erbij. Nog altijd dag en nacht buiten dus, maar nu weer met een pony vriend erbij. <3 Samen met ponyvriendje Nero, een shetlanderruin.
Coco, Dante en Ilayla spelen.
En hun ruime box
14.Afbeelding
+ paddock
Hun paddock

December
Emoiji´s zeggen alles toch?
{:) {:) {:) <|- <|- <|-
15. Afbeelding

Voornemens voor volgend jaar? Niet zoveel pech meer! En gewoon genieten met deze 3 malle pony´s. Ik hoop voor volgend jaar Coco meer op te pakken en wellicht óóit wedstrijdjes te starten. Dante wil ik gewoon lekker haar gangetje laten gaan. Meer vrijheidsdressuur oppakken! En ik hoop Ilayla volgend jaar eindelijk eens te beleren.

Fijne feestdagen! Liefs ons. <3

_Sofie

Berichten: 4433
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: 2018 vol shettenpret.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 23:58

Wat een leuke verzamelening Shetjes :D

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: 2018 vol shettenpret.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 10:23

Leuk jaaroverzicht. Vooral de laatste kerstfoto's is geweldig <|-

Caitlin_K
Berichten: 3768
Geregistreerd: 04-05-11

Re: 2018 vol shettenpret.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-18 10:51

Bedankt beide <3!

Ja die kerstfoto is ook mijn favoriet! Ik maak normaal heel veel foto’s met mijn camera, maar dit jaar viel het tegen *-:) .
Deze is denk ik ook een van de enige die met Mn camera is gemaakt en nog een beetje fototechnisch leuk is. _O-

Anoniem

Re: 2018 vol shettenpret.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 01:31

Heerlijk overzichtje zo Cait! Pieken en dalen. Trots op jou en je heerlijke stel aapies! <3

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: 2018 vol shettenpret.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 08:20

Leuk overzichtje zo!