Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AM_Horses

Berichten: 2616
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 21:14

Hoi allemaal, ik kom met hier ook maar eens aanmelden. Een aantal zullen mijn veulen nog wel herkennen uit de dikke buiken topic.
Voor haar verhaal en updates:
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=175&t=1942900

Haar naam is Nigrante is van de hengst Formidable en moeder is van Rhodium x Democraat. Ouders zijn bijde in mijn bezit, wat het extra speciaal maakt.

Afbeelding

De hoefjes van Nigrante zijn nu 2x gedaan door de smid.

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 21:16

Groot gelijk hoor, Alicelover. Ik laat ze ook liever voor niks komen dan een keer te weinig.

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 21:32

Nigrante. :+:

Ben heel benieuwd wat voor nakomeling jou hengst mij brengt volgend jaar, Annet.

Over de smid: Rey is nu 5 maand oud en twee keer gedaan. Gewoon lichtjes bijgewerkt. Wij houden hem bij. Zo hoop ik eventuele beenstanden voor te blijven. Smid komt toch om de 7/8 week hier, dus waarom niet hem ook na laten kijken en veilen of bijwerken. Worden ze alleen maar makkelijk van. Op mijn opfokadres komt de smid ook ongeveer zo vaak, dus laat hem dan ook standaard even zien.

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 21:39

Twinklebel schreef:
Groot gelijk hoor, Alicelover. Ik laat ze ook liever voor niks komen dan een keer te weinig.

En mijn bezorgdheid heeft ook al een paard haar leven gered. Koliek.... Parrafine hielp maar even dus da pijnstilling laten geven en 's avond 23:00 stonden we op de kliniek. Was een ontsteking in de darmwand op een stuk wat er niet uit geopereerd kon worden. Overlevingskans 20%. Maar toch geprobeerd, inslapen kon altijd nog. Paard knapte steeds verder op. Kliniek dacht alleen dat sport wel voorbij zou zijn. Maar na een jaar ging ze zo fijn dat ik in overleg weer was gaan starten met motto zien wel hoever we komen. Ben met haar nog Z geworden. En is later verkocht, paard was ondanks alles weer helemaal goed geworden. Medisch wonder in onze ogen. Ze heeft haar kosten uiteraard nooit opgebracht, maar elke euro was het waard!

AM_Horses

Berichten: 2616
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 21:45

Alicelover. Ik ben ook heel erg benieuwd :j

Ik laat het ook liever wat vaker doen. Worden ze makkelijk van en weet ik zeker dat haar voetjes 'goed' blijven.

Twinklebel. De laatste weken voor je merrie... Wat zal dit moeilijk zijn! Heel veel sterkte de laatste tijd :(:)

Idd liever een keer te veel De da laten komen, als te weinig. :j

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 21:51

Welkom!

Dankje Pino! Ondeugend hoofd he! _O-
Fijn dat het goed gaat!

Begrijpelijk Aliceliver. Zou ik ook doen :j

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 21:55

Ah, knappe Nigrante! Geen schimmeltje zo te zien?

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 21:56

Mijn knappe Chica's Walita kon ik helaas niet redden. Hoe hard ik mijn best ook deed.....Ze was 8 maand toen we haar kochten. Helaas toen ze 3/4 was begonnen de vage klachten. Da veel erbij gehad en de kliniek met haar plat gelopen. Na ons ongeluk waar ik nog altijd last van heb en wat beperkt. (ze is in stap op mij gevallen) werden de vage klachten steeds erger. Tot dat rijden niet meer vertrouwd was. Ze is nog een tijdje weidemaatje geweest en toen ze ook toen last kreeg op de wei heb ik haar in laten slapen. Ze had een storing in het zenuwstelsel. Geen wobbler of atactisch, maar kreeg soms vanuit het niets geen impuls meer door. Waardoor ze struikelde of viel. En daardoor vaak kreupel raakte. Röntgen gewoon goed. Scans goed. Het is en blijft een raadsel wat het precies was. Maar we hebben echt alles geprobeerd. Ons B debuut nooit kunnen rijden en met 8'jaar al op en ingeslapen. Voor dat ze echt pijn zou krijgen en langere tijd kreupel zou zijn.

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 22:00

AM_Horses schreef:
Alicelover. Ik ben ook heel erg benieuwd :j

Ik laat het ook liever wat vaker doen. Worden ze makkelijk van en weet ik zeker dat haar voetjes 'goed' blijven.

Twinklebel. De laatste weken voor je merrie... Wat zal dit moeilijk zijn! Heel veel sterkte de laatste tijd :(:)

Idd liever een keer te veel De da laten komen, als te weinig. :j

En we moeten nog zo lang wachten. :):)

AM_Horses

Berichten: 2616
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 22:08

Jeetje wat een verhaal alicelover. Zo zie je maar... Die foto's zeggen niet alles.
Ja heel lang wachten :') al komt de eerste hier eind februari al :D

Twinklebel. Nope een 'gewone bruine' wil nu toch echt wel graag een keer een schimmeltje en liefste een merrie. :Y)

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 22:15

Dat was ook mijn grootste wens, en gelukkig gelukt!

AM_Horses

Berichten: 2616
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 22:21

Twinklebel schreef:
Dat was ook mijn grootste wens, en gelukkig gelukt!


Absoluut. Ze is prachtig! En extra bijzonder...

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 22:44

AM_Horses schreef:
Jeetje wat een verhaal alicelover. Zo zie je maar... Die foto's zeggen niet alles.
Ja heel lang wachten :') al komt de eerste hier eind februari al :D

Twinklebel. Nope een 'gewone bruine' wil nu toch echt wel graag een keer een schimmeltje en liefste een merrie. :Y)


Ik wil als de tijd het tegen die tijd het toelaat echt even papa en zijn kids bewonderen. Heb obelisk ook in het echt bekeken. Lekker Penny. :')

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 22:45

Twinklebel schreef:
Dat was ook mijn grootste wens, en gelukkig gelukt!

Nijn is een plaatje!
Later ondanks alles toch een beetje Vien bij je.

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 23:15

Lijkt mij OK mooi twinkle, dat je een stukje in het veulen nog bij je hebt.

Ik stond net voor de stal en zag de merrie al boos doen tegen Belle. Volgens mij kan ik ze beter snachts apart houden en alleen nog samen op 't land gooien.. Tot de merrie van Billie, Belle accepteer of tot ik een maatje heb. Of tot Billie afgespeeld wordt _O-

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 06:06

alicelover schreef:
Twinklebel schreef:
Dat was ook mijn grootste wens, en gelukkig gelukt!

Nijn is een plaatje!
Later ondanks alles toch een beetje Vien bij je.

Een beetje van Vien, en een beetje van haar grote zus hoop ik.....want dat is vooral de reden dat ik haar gefokt heb, nog een keer zo'n geweldig paard te hebben.
[VN] Hoe gaat het nu met de boktveulens? Gouden merrieveulen 2009

Unicornetto
Berichten: 2385
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 12:33

Sarah, wat schattig die foto's van na zijn ontsnapping. Wel balen dat het de keer daarna niet zo goed ging. :(

Evita, mooi dat het goed is gegaan! Snap wel dat je haar gaat missen. Staat ze ver weg?

Alicelover, zo die is groot! Snap wel dat je de dierenarts dan laat komen, en gelukkig is het niks ergs. :) Gaat hij komend weekend naar de opfok?

Luf_midnight, die foto! <3 Die van jou wordt ook een leuke maat!

Plutolover, heb je al een plek gevonden om wat bij te voeren? Moet vast wel ergens lukken als ze aangeven dat dat mag. :)

Askim, welkom! Knap veulen heb je!

Cioccolato, mooie foto!

Pino, mooi dat het allemaal goed is gegaan en dat hij het goed doet in de groep.

AM_horses, welkom!


Over hoe groot ze worden, die van mij wordt waarschijnlijk rond de 1.48. Vader is 1.48 en moeder 1.47, maar de vader schijnt wel groot te fokken.
Ik ben heel benieuwd! Ik ben zelf maar klein en ik wilde graag een pony die net een stukje groter is dan mijn Fjord van 1.41. :D

Verder doet hij het heel goed. Hij heeft lekker zijn vrienden nu, dus die vermaakt zich wel.
Af en toe ga ik even knuffelen en wat oefenen met voetjes geven. Dat doet hij heel goed en interesseert hem eigenlijk niet. :Y)
Ik hoop echt dat hij zo relaxt blijft.
Het is nu alleen oppassen, want hij beet me al in mijn kont vandaag toen ik zijn voorvoetje wilde pakken. :+

Afbeelding


Afbeelding

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 15:59

San_ner: nee nog geen plek gevonden. Maar heb hem ook nog niet uit de groep gehaald. Eigenlijk moet je dan soort van met z’n 2en zijn. Want de rest wilt ook mee..

Vooral als hij binnen staat, is er maar 1 deur en dat is dezelfde deur als ze met z’n alle naar buiten gaan.

Maar heb geen haast. Miss van weekend als ik vriendlief mee krijgt.

Ik ging vandaag ook voetje optillen. En iets langer vast houden. Maar t is een echte haf. Het is dat ik z’n voetje ook vast houdt met neerzetten.. wang ik zag al dat hij niet optijd goed neer zou zetten. anders was die op z’n snufferd gegaan omdat hij niet helemaal in balans stond..

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 20:10

Nou ik en Tjitske hadden ook wat, ik ging haar hoefje op tillen.

Mevrouw dacht jaa laten we lopen, heel leuk op 3 benen en boem ze lag op de grond, helemaal in de spagaat :+ Ze bleef ook zo rustig liggen keek even naar hoe ze lag en ging toen maar op staan. Zat een beetje onder het zand, ook haar mond vol zand oeps.

Gek beesie.

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 21:01

Twinkle, Nijn wordt vast een topper. En hoop dat het je nu echt gegund is en alle pech nu jou overslaat. Zodat je lekker kan genieten zonder zorgen van Nijn. :(:)

San_ner: Dat gaat hem vast lukken.
Wat een heerlijke knuffelfoto. Fijn dat hij nu echt geaccepteerd is.

Rey gaat morgenochtend naar de opfok.
Nieuwe fase breekt aan. Vind het erg spannend, maar ook wel weer prettig. Kan hij mooi groot worden en spelen. En kan ik merrie weer oppakken met bak tot mijn beschikking en uittellen naar juni 2019 naar Rey zijn zusje of broertje. :j


Plutolover, maar ik neem aan dat bijvoeren niet nodig is? Ik zou het persoonlijk dan ook niet doen. Ik zou zeggen lekker in de groep laten en veulen laten zijn. Niet teveel mee om willen pielen.

Ho oeps Janine. Heeft ze zich niet verrekt bij de val? Ze heeft iig weer wat geleerd. Lopen op 3 benen werkt niet. _O-

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 21:04

Ik hoop het niet ze liep gewoon daarna weer normaal, ook gelijk even weer voetje gevraagd. En aan been gevoeld. Misschien morgen beetje stijfjes.

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 21:22

Even afwachten dus. Gelukkig kunnen die kleintjes best veel hebben.

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 21:23

Ja klopt, ze schoof als het ware vooruit want ja ik had het been nog vast en ging heel snel.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 21:32

Bijvoeren is zeker niet nodig. Maar vind wel fijn als ik hem ga poetsen hem ‘apart’ kan zetten. Krijg nu allemaal kleuters om me heen. Terwijl ik 1 op 1 momentje wilt voor 5/10 min

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 21:49

Haha oh zo herkenbaar. Billie geeft nu ook netjes z'n voor en achterhoek. Linkerkant. De rechterkant moet ik nog aan beginnen _O-

Ik ken het niet met een opfok dus weet niet hoe haalbaar het is om ze eruit te trekken. De opfokken die ik ken, hebben die mogelijkheid niet.
Ik blijf bij voeren, gezien we ze toch thuis houden blijven ze brokjes krijgen.

Spannend Aliceliver. Maar wel leuk!