365 dagen met Eppie (v. Westenwind): angst... NK... cross?!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
horsii

Berichten: 7602
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 23:33

Wat leuk om eppie voorbij te zien komen, ze ziet er super uit. Ik heb vroeger gelange tijd bij haar op stal gestaan, erg leuke fijne merrie.

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: 365 dagen met Eppie (v. Westenwind): angst... NK... cross?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 23:59

Dit is nou een topic waar ik echt heel erg vrolijk van word <3

_karin_

Berichten: 3918
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Utrecht

Re: 365 dagen met Eppie (v. Westenwind): angst... NK... cross?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 09:17

Wat een combinatie <3 echt elke foto straalt plezier en geluk uit! Mooi prijzenbord ook!

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: 365 dagen met Eppie (v. Westenwind): angst... NK... cross?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 10:37

Geweldig, zeg. Wat een verhaal! Proficiat!

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: 365 dagen met Eppie (v. Westenwind): angst... NK... cross?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 13:48

Ik vond Femme Fatale heel tof. Je liet het rijden er heel eenvoudig uit zien dus ik was verbaasd toen jullie struggles bleken te hebben maar je hebt zowel voor haar als jezelf denk ik een heel eerlijk besluit genomen. En deze merrie vind ik misschien nog wel leuker. Ik hou van aparte vosjes en zo te zien wil ze graag voor je werken. Lekker van genieten. Ik rij ook een vosje die niet erg bij mijn beeld van een sportpaard past maar ik heb plezier voor 10 met dat beest en dat is toch het allerbelangrijkste.

Ik denk dat je aan Eppie een maatje voor het leven hebt en dat is nog veel meer waard dan rozetten en winspunten.

Odysseus

Berichten: 22477
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-18 14:12

Wat een hoop reacties!! Super leuk en lief!


Dee_Es schreef:
Ik vond Femme Fatale heel tof. Je liet het rijden er heel eenvoudig uit zien dus ik was verbaasd toen jullie struggles bleken te hebben maar je hebt zowel voor haar als jezelf denk ik een heel eerlijk besluit genomen. En deze merrie vind ik misschien nog wel leuker. Ik hou van aparte vosjes en zo te zien wil ze graag voor je werken. Lekker van genieten. Ik rij ook een vosje die niet erg bij mijn beeld van een sportpaard past maar ik heb plezier voor 10 met dat beest en dat is toch het allerbelangrijkste.

Ik denk dat je aan Eppie een maatje voor het leven hebt en dat is nog veel meer waard dan rozetten en winspunten.


Het rijden was 90% van de tijd heel eenvoudig met haar. De eerste twee jaar was ze overwegend braaf, het laatste jaar gingen we als combi sterk achteruit. Het was een heel fijn dier, totaal niet kijkerig of schikkerig. Maar wel ééntje waar je altijd scherp op moet blijven. Ik ben dan toch gewoon teveel een amateur, die 's avonds na werk lekker ontspannen wil rijden. En niet continue super geconcentreerd moet rijden zodat mijn paard niets geks doet. Spanning bouwde ze van binnen op en dan kwam dat er soms als een explosie uit, waarbij ik vaak net aan bleef zitten (of niet :+ ) . Ik ben gewoon geen held. Tijd lang heeft mijn (voormalig) trainster haar 4 dagen per week gereden en ook nog een tijd een springruiter erop. Maar zelfs daarna was mijn vertrouwen zo beschadigd dat zelfs een "fijne rit" niet als zodanig voelde. Het voelde meer als "zo dat heb ik weer overleefd"... Steeds vaker had ik allerlei smoesjes waarom ik er niet op ging: "Teveel wind, teveel regen, te fris, te weinig tijd... Oeps nu heeft ze al een week niet gelopen... Nu ga ik er helemaal niet meer op" en het hoofdstuk "wedstrijden rijden" was al helemaal van de baan. Inmiddels loopt ze internationaal met haar nieuwe amazone, die zijn twee handen op een buik.

De angst zat ook zo in mijn systeem dat ik de eerste weken Ep zelfs nog met een bokriempje aan het zadel heb gereden... (Achteraf moet ik daar heel erg om lachen haha). Als ze een keer iets het teugelcontact verbrak dan zat ik al met een hartslag van 160 want zo begon de rodeo bij Femme. Ik weet ook de eerste keer nog dat ik er thuis op ging, onder begeleiding van mijn trainster. Die me direct de "enge" hoek in stuurde, die ik al máánden had ontweken met Femme }:0 . Het heeft zeker echt wel enkele maanden geduurd voor ik dat al die spanning in mijn systeem kwijt geraakt ben. Inmiddels kan ik zeggen dat ik helemaal angstvrij ben. Zelfs als het windkracht 8 is en de ingepakte hooibalen keihard klapperen op de korte zijde rij ik er nog met een lange teugel langs en dénk ik er niet eens aan. Heerlijk.

Pippaa schreef:
Wat heeft ze een goede en eerlijke uitstraling. Aan haar blik kan je zien dat ze een paard is wat heel veel vertrouwen kan geven. Prachtig dier. Wat fijn dat jullie elkaar hebben gevonden en nu zo heerlijk veelzijdig aan het werk zijn! Geniet nog maar langs tijd van elkaar!



Dankjewel! Ze is inderdaad zo betrouwbaar... Voor de ereronde op het NK scheet ik best wel een beetje in mijn broek :+ Je ziet altijd wel een paar paarden op hol slaan, ik zag mezelf al met 120 km p/u door die baan gaan zodra die muziek aan ging. De twee andere paarden gingen inderdaad direct er vandoor. Maar die van mij liep alsof ze het dagelijks deed. Vandaar ook het blije handje op de foto in de lucht, ik durfde warempel mijn teugel los te laten zo safe voelde het aan haha.

Ze heeft laatst ook voor het eerst "gebokt" (tussen aanhalingstekens, want meer dan een paar bolle galopsprongen waren het niet :') ) nadat ze blij was na een sprong. En ik was niet eens bang, ik moest er vooral heel hard om lachen.



LuffB schreef:
Geweldige eppie!

Ik ben zo blij voor je dat je haar tegen bent gekomen! Kijk eens naar wat een geweldige stappen je samen met haar hebt mogen en kunnen nemen!
Ook ben ik heel blij dat we ons eerste dressuur seizoen zo samen zijn begonnen. Mijn eerste opmerkingen van : die van jou is wel een paard toch? Brak meteen het ijs en nu zijn we echte vosse vriendinnetjes!
Kan niet wachten tot we volgend seizoen cross maatjes kunnen worden ;) hahaha


Haha die opmerking heeft echt het ijs gebroken en ik vind het zó leuk hoe wij nu met elkaar omgaan. Super veel zin in wat 2019 ons samen gaat brengen, ik kan niet wachten op het crossen met je! *\o/*

Odysseus

Berichten: 22477
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-18 14:31

Ellen001 schreef:
Gefeliciteerd met je topper. Leuk paard en wat een resultaten!

Ik (50+) heb ook zo'n fijn Westenwindje! We doen dressuur, oefenspringen en oefencrossjes.
We gaan ook vaak het bos in.

Zie ook het topic over Westenwind-nakomelingen.

[ [url=m/ZvJ5ZZ.jpg]Afbeelding[/url] ]



Super leuk om andere Westenwindjes te zien, en wat zijn ze allround!! Ik meld me zeker even aan in jullie topic. :)

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: 365 dagen met Eppie (v. Westenwind): angst... NK... cross?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 14:37

Wat een super leuk verhaal zeg! Hele leuke combinatie zijn jullie!

Ik herken hier veel van mezelf in, ik heb ook een prachtig donker dressuurpaard, plaatje om te zien, maar ook een hele periode van angst gehad. Gelukkig ben ik hier met behulp van een supertoffe bijrijdster grotendeels vanaf gekomen, alleen de galop is soms nog een dingetje (als het hard waait of als ze hengstig is), niet dat ze wat doet maar ik bedoel dat me eigen angst dan weer naar boven komt.

Vind het echt super knap dat je de keuze heb gemaakt om je andere paard te verkopen en gewoon rustig verder te zoeken. Ik hoop dat ik die keus nooit hoef te maken en dat het vanaf nu goed blijft gaan, maar dit is echt een mooi voorbeeld van dat het soms de beste keus is.

Vind jullie echt zo leuk samen heel veel plezier verder de komende jaren!

Felien_Kyra

Berichten: 2089
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: 365 dagen met Eppie (v. Westenwind): angst... NK... cross?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 14:56

Ik onthoud nooit echt snel mensen en hun paard op bokt door fototopics maar op een of andere manier als ik jullie topic zie dan denk ik elke keer weer: WAUW! <3

Vind het een prachtige paardje en jullie een hele mooie combinatie! Is jullie gegund dat 2019 net zo goed verloopt :j

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 17:13

Van een grote zwarte ruin naar een kleine vos merrie ... ik ga altijd voor de 2e ! :)
Wat een sympathieke merrie/ combinatie zijn jullie!
Welke klasse starten jullie eigenlijk ?

Veel succes en geluk met haar gewenst !

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: 365 dagen met Eppie (v. Westenwind): angst... NK... cross?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 17:30

Ik mag toch hopen dat Femme Fatale een merrie is anders heeft ze wel een hele gekke naam gekregen ;)

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 18:27

Klein detail.. ;)

anniekow

Berichten: 644
Geregistreerd: 21-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 18:42

Wat een leuk paard!

moniiquee

Berichten: 1056
Geregistreerd: 01-07-07
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:46

Wat zijn jullie een prachtige combinatie. En het mooiste, het plezier straalt er vanaf :D!

Odysseus

Berichten: 22477
Geregistreerd: 15-06-07

Re: 365 dagen met Eppie (v. Westenwind): angst... NK... cross?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-18 10:51

Bedankt!

moonvw

Berichten: 711
Geregistreerd: 22-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 12:02

Wat leuk om te lezen!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: 365 dagen met Eppie (v. Westenwind): angst... NK... cross?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 12:08

Geweldig he, wat het JUISTE paard kan doen?
Ik heb mijn paint vorig jaar verkocht en een haflinger teruggekocht - tot ontsteltenis van vele stalgenoten. Beste keuze die ik had kunnen maken! Als de klik er is, je je veilig voelt... dan heb je een wereldpaard aan ieder dier denk ik. En hoe mooi ook, als je je niet ok voelt, wordt het niks. Gaaf dat je je vos gevonden hebt (ik heb een zwak voor vosmerries, ondanks - of juist dankzij - de reputatie) :)