Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cioccolato

Berichten: 6610
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 23:17

Snap ik. Stroom kwam niet goed door maar ondertussen wel. Ze heeft ook al wel de nodige tikken gehad van 't stroom.

Het is maar een leuke grappig post, geen serieuze _O-

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 11:05

Denk dat ze het wel laat als ze flink stroom krijgt effe bij de buurvrouw op bezoek komt ze ook weer terug dan?

Cioccolato

Berichten: 6610
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 11:18

Ja ze heeft er nu 2 keer bij im gestaan gisteravond en ook beide keren weer terug. 't was nieuw dus even interessant _O-

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 21:57

Cioccolato schreef:
Ja ze heeft er nu 2 keer bij im gestaan gisteravond en ook beide keren weer terug. 't was nieuw dus even interessant _O-

slim veulen _O-

Pino96

Berichten: 562
Geregistreerd: 11-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 09:27

@Cioccolato Haha! Wat is ze al nieuwsgierig

Ik ben 10 dagen op vakantie geweest en bij terugkomst was die van mij toch wel écht heel duidelijk gegroeid!
Het wordt ook zwart om zijn ogen en neus, dus hoogstwaarschijnlijk is hij binnenkort gewoon zwart zoals de fokker al had voorspelt haha. :o

Afbeelding

Afbeelding

Kayleigh__

Berichten: 1072
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Midden

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 09:33

Hij is echt super leuk Pino! Ik ben fan :D

Opfok hier helemaal rond. Maandag nieuws gehad van mijn eerste keuze dat er een uitvaller was en Harry daar heen kan. Super fijne opfok en lekker dichtbij.
Zaterdag gaan wij weer bij Harry op bezoek. Op de foto’s te zien is hij alweer flink gegroeid en is zijn veulenvacht en nu redelijk goed af. Heb zin om weer te kijken en dan nog even geduld voor hij naar ons komt :)

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 20:16

Zo, weer bijgelezen!

@Luf_Midnight: ah D’leh is zo knap, die eerste foto dat die door de voorbenen gaat _O-

@alicelover: had al in je topic gereageerd :D maar Rey is heel aansprekend!

@Seven: zelf geen ervaring met keuringen maar het lijkt me inderdaad wel een toffe ervaring voor zo’n jonkie! Jammer dat hij zich niet zo liet zien als thuis, maar wel positief dat alles zo vlot verliep. Hebben ze alleen maar voordeel van in de toekomst :j

@Evita_3: wat is ze leuuuk! Fijn dat je al een opfok hebt gevonden :-)

@vicky: erg lastige keuze inderdaad! Ben overigens wel benieuwd naar meer foto’s van de jouwe, vind het zo’n gaaf kleurtje en aftekening :D

@Cioccolato: wat een draak _O- als ze zo ontdeugend blijft ga je je handen daar nog mee vol hebben :+

@Pino96: zooo ik vond hem al ontzettend leuk maar nu ben ik wel erg benieuwd geworden hoe die gaat uitgroeien als die zwartbont wordt!

@Kayleigh__: handig dat jullie eerste keuze een plekje vrij heeft! Hoe oud is Harry nu? Regreso is nu 2,5 maanden en behalve rond zijn ogen staat hij nog volledig in de veulenvacht.


Hier zijn we vandaag weer wezen kijken. Hij stond achteraan de weide en kwam nu samen met mams meteen aangelopen, lekker kroelen etc. Vorige keren was hij wat meer afwachtend en afstandelijker naar mij toe, dus het is fijn om te zien en voelen dat hij me steeds meer herkent en vertrouwt :+: geen camera meegenomen deze keer maar m’n moeder heeft met mijn telefoon wel de allereerste foto van ons samen genomen!

Afbeelding

Cioccolato

Berichten: 6610
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 21:31

Mooie foto!

We hebben onze handen nu al vol.. Doen haar ook altijd binnen en buiten met halster en touw want ze wandelt gewoon weg.. _O-
Maar ze is wel heel lief

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 22:06

Billionache, leuke foto.
Rey is nu ruim 10 week en hij zit ook nog volledig in de veulenvacht. Alleen rond zijn ogen, snuit en een paar stipjes op zijn voorhoofd komt wat van zijn vacht tevoorschijn.

Cio, Whaha al een echte merrie dus met een eigen willetje. Zit in ieder geval karakter in, goed teken.

Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 23:12

Afbeelding
Afbeelding
Me grote knuffelbeer! Ook even mama’s hoofdstel passen

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 01:22

Vandaag is Amanda Melchior hier geweest voor promotiefoto's van een nieuw veulenhalster. Ik zeg aanrader! Merk is Equ All en hij is super handig met zijn clipsysteem.

Afbeelding
Afbeelding
Rey is er ook blij mee; "Dankjewel baas"
Afbeelding

Zijn knappe mama.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Mama aan het werk, Rey zijn eigen feestje. :')
Afbeelding
Afbeelding

One happy Family
Afbeelding
Afbeelding

Sorry voor de spam. :o

Cioccolato

Berichten: 6610
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 07:12

Wat een gave foto's!
De merrie is ook echt heel gaaf!

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 10:17

Ik heb nog een paar plaatsjes van Amanda Melchior gekregen. :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En zijn knappe mama. <3
Afbeelding

paramuse
Berichten: 326
Geregistreerd: 21-10-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 11:44

Heerlijk al die veulen foto's!!!!
Hier ook wen leuke verrassing ontvangen.
Ze is al weer bijna 2 maand oud.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Cioccolato

Berichten: 6610
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 12:38

Mooie foto's weer!

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 15:49

Wat komen er weer super gafe foto’s langs! Ze groeien ook zo hard. De mijne zie ik 11 aug pas weer..

Cioccolato

Berichten: 6610
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 16:14

Hier ondertussen de 2e en laatste geboren.
Afbeelding

Kayleigh__

Berichten: 1072
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 17:06

Biollionache;
Harry is van 21-03-18, nu 4 maanden.
Wat een lieve foto van jullie samen!

Grappig dat hoofdstel, Luf Midnight. Kleur staat goed!

Prachtige foto’s, Alicelover!

Leuk veulen Paramuse.

En wat een knap koppie Chiocolatto!

Tijd gaat snel hè. Datum dat Harry komt is nu ook rond. Vier september gaan wij hem halen. Afgelopen zaterdag zijn we weer bij hem langs geweest. Hij is echt nu goed verhaard en is echt knap. En brutaal :D
Denk dat ie de opfok wel leuk gaat vinden, lekker spelen.

Afbeelding

Vriendjes <3
Afbeelding

Pino96

Berichten: 562
Geregistreerd: 11-06-18

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 18:36

Ahhh Cioccolato <3 Wat is ie leuk!

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 18:45

Paramuse, tijd gaat snel he? Nog maar lekker van genieten voor je het weet zijn E alweer afgespeend.

Voor de gene die een gekocht hebben is het wel fijn. Des te eerder staan jullie knapperds thuis.

Cio, mooi veulen!

Zo wat is Harry de lucht in geschoten. En mooi verhaard ook.

Kimsel94
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-05-10

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 22:29

Wat een knappies allemaal zeg!
Harry is ook echt al groot geworden, wauw!

Gisteravond is Judith Broer fotos komen maken van Nexxie, alvast 2 fotos gekregen op voorproefje <3
Afbeelding
Afbeelding

Ze zijn echt te leuk samen! Nexxie is trouwens net 3 maandjes oud nu. Aanstaande vrijdag is ook de centrale keuring van het KWPN... Ik had me ingeschreven maar ben ondertussen wel erg aan het twijfelen of ik nog wel zal gaan... Dresuur merrieveulens zijn van 1430 tot 1515, en er zijn er alsgoedis al een aantal afgezegd vanwege de voorspelde hitte.. Nu hebben ze daar op het terrein er alles aan gedaan om het aangenaam te maken voor de paarden, dus daar zullen ze beter staan dan thuis op stal. Het is alleen die 20min die ze op de trailer staan...
Wat zouden jullie doen?

Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 22:57

Wat een leuke foto’s allemaal! :)

@Kimsel: eerlijk gezegd snap ik niet dat ze überhaupt de keuring door laten gaan met deze temperaturen. Er zullen genoeg, zo niet bijna alle, veulens zijn die nog nooit op een trailer hebben gestaan en zich misschien wel druk gaan lopen maken. Ik vind dat zo’n organisatie dan ook wel “maatregelen” mag nemen. Overal zie je hitte-protocollen, KNHS vandaag ook weer een bericht op FB mbt het warme weer en reizen met paarden...
Ik weet niet of ik rond dat tijdstip met mijn paarden zou gaan reizen. Je zit dan op het heetst van de dag. Is er geen box oid beschikbaar waar je moeder en veulen in kunt zetten? Dan kan je wellicht voor en na de ergste warmte van en naar huis gaan. In dat geval zou ik het nog wel overwegen. Maar met dit weer op het heetst van de dag gaan reizen... ik denk dat ik af zou melden. Dan vind ik het welzijn van mijn paarden belangrijker dan een keuring. Daar kan je bij wijze van spreken ook volgend jaar nog heen.

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 23:38

Knappe Nexxie <3

Cioccolato

Berichten: 6610
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 06:29

Ik zou sochtends vroeg heen gaan en savonds laat weer terug. Tussendoor lekker op stal. Lijkt me prima te doen maar dan moet je wel een lange dag willen.

Trailer met temperaturen in de 20 graden kan prima. Als je goed ventileert en kan blijven rijden, dus geen file etc. En als er file is gelijk de eerste afslag pakken, desnoods met politie begeleiding en binnen door de weg vervolgen. Maar betekend dus dat je de klep achter ook open moet kunnen hebben van boven. Dus dan zou ik weer zorgen voor een veulen rek.

Ik zou niet gaan reizen op het heetst van de dag met de trailer dicht. Snap ook niet dat ze een tropenrooster hebben gemaakt.

Kimsel94
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-05-10

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 07:51

Thanks voor die tip! Er zijn inderdaad boxen beschikbaar gesteld dus hoop dat er nog een vrij is!