Kleuter Sjaan (v. Negro x Jazz) is er weer!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Re: Kleuter Sjaan (v. Negro x Jazz) is er weer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 17:34

Tuurlijk houd je altijd dingen om aan te werken. Anders zou paardrijden maar saai worden. Het is juist heel leuk om aan iets te werken en doelen te stellen.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Kleuter Sjaan (v. Negro x Jazz) is er weer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 17:45

Wat een fijn paard. Gelukkig dat het weer goed met haar gaat en zo vanaf de foto's denk ik dat ze volgend jaar niet misstaat in de pavo.

Super mooie plek waar je staat, ik rijd er altijd met een jaloerse blik langs als ik met mijn paarden een rondje hei doe.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 18:13

damian23 schreef:
Avalanche81 schreef:
wauw, wat een conclusies weer. Ik adviseer alleen maar om niet teveel bovenin te rijden, en mijn tweede reactie was niet op TS maar op Janine1990. Dus heel creatief gelezen, maar is totaal niet wat ik zei.

En als het Sjaan makkelijk afgaat, lijkt mij dat alleen maar prima. Ik geloof dat ik eerder ook al zei dat ik het beeld heel prettig vind.


Ik snap wat je bedoeld. Zeker met paarden met een heel actief achterbeen, lijkt het ze heel makkelijk af te gaan. Maar als je goed kijkt draagt het achterbeen helemaal niet en is vooral aan het stuwen ipv te dragen (zie maar eens hoe ver het achterbeen naar achteren wordt geplaatst). Dat soort paarden zou ik zelf ook niet te hoog instellen maar eerst krachtiger te maken zodat ze zichzelf in die hogere houding weten te dragen. Achterhand zakt waardoor het hoofd omhoog komt. Niet alleen het hoofd hoger instellen.


Uhh... ik weet niet hoor... Als je bij een paard van deze leeftijd al een compleet gedragen paard wilt zien, dan gaat er toch echt iets mis. Een paard wordt niet zo geboren, hooguit met een bult aanleg, zoals deze.

Deze redenering kan ik ook totaal niet volgen... Een paard trainen doe je in verschillende houdingen, van één constante houding wordt geen enkel paard beter. Maar goed, het is natuurlijk des bokts om alleen op een bepaalde houding te becommentariëren en het vooral NIET in context te plaatsen.

Vind dit weer een hoop boekjesgelul... :o

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-17 19:24

damian23 schreef:
Avalanche81 schreef:
wauw, wat een conclusies weer. Ik adviseer alleen maar om niet teveel bovenin te rijden, en mijn tweede reactie was niet op TS maar op Janine1990. Dus heel creatief gelezen, maar is totaal niet wat ik zei.

En als het Sjaan makkelijk afgaat, lijkt mij dat alleen maar prima. Ik geloof dat ik eerder ook al zei dat ik het beeld heel prettig vind.


Ik snap wat je bedoeld. Zeker met paarden met een heel actief achterbeen, lijkt het ze heel makkelijk af te gaan. Maar als je goed kijkt draagt het achterbeen helemaal niet en is vooral aan het stuwen ipv te dragen (zie maar eens hoe ver het achterbeen naar achteren wordt geplaatst). Dat soort paarden zou ik zelf ook niet te hoog instellen maar eerst krachtiger te maken zodat ze zichzelf in die hogere houding weten te dragen. Achterhand zakt waardoor het hoofd omhoog komt. Niet alleen het hoofd hoger instellen.

Ik denk dat dat laatste niet aan de hand is, het gaat namelijk over natuurlijk evenwicht en balans waarin je paard kan gaan ontwikkelen.
En daarbij mag een 3 jarige stuwen, voorwaarts is in deze fase prima, daarnaast komt het achterbeen ook mooi onder de massa. Als ze 6 is krijgen we het over op het achterbeen komen en echt gaan dragen.

Katja schreef:
Wat een fijn paard. Gelukkig dat het weer goed met haar gaat en zo vanaf de foto's denk ik dat ze volgend jaar niet misstaat in de pavo.

Super mooie plek waar je staat, ik rijd er altijd met een jaloerse blik langs als ik met mijn paarden een rondje hei doe.

Volgens mij ben ik je wel eens tegen gekomen op de hei, alleen zit ik dan op kastelen van jachtpaarden :')
Als het meezit, zullen we zeker een poging doen om de selecties mee te rijden. Stiekem wil ik heel graag een keer halve finale rijden, gewoon om in die grote ring te mogen rijden }:0


MyWishMax schreef:
Ik vind haar echt enorm gaaf en durf absoluut geen commentaar te geven. Je houdt altijd dingen om aan te werken, maar je weet zelf heel goed wat je aan het doen bent en het blijft een jong paard.

Ik ben echt heel benieuwd hoe ze zich blijft ontwikkelen

Jouw Negro is net zo knap!

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 19:48

Janine1990 schreef:
Uhh... ik weet niet hoor... Als je bij een paard van deze leeftijd al een compleet gedragen paard wilt zien, dan gaat er toch echt iets mis. Een paard wordt niet zo geboren, hooguit met een bult aanleg, zoals deze.

Deze redenering kan ik ook totaal niet volgen... Een paard trainen doe je in verschillende houdingen, van één constante houding wordt geen enkel paard beter. Maar goed, het is natuurlijk des bokts om alleen op een bepaalde houding te becommentariëren en het vooral NIET in context te plaatsen.

Vind dit weer een hoop boekjesgelul... :o


Misschien moet je even beter lezen of vragen voordat je conclusies trekt. Ik vind je reactie behoorlijk beledigend, met je "boekjesgelul". Je kan ook even normaal reageren.

Ik schrijf nergens dat ik verwacht dat een driejarige compleet gedragen is.
Ik schrijf wel dat ik vind dat je een paard wat nog niet sterk genoeg is niet te lang zo hoog moet instellen. Prima dat je in verschillende houdingen traint, maar zo hoog instellen is erg zwaar voor een jonkie wat nog zo aan het stuwen is (oppassen dat ze niet te voorwaarts lopen). Daarom snap ik wat Avalance81 bedoeld dat ze adviseert om dat niet te veel boven in te rijden.

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Re: Kleuter Sjaan (v. Negro x Jazz) is er weer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 10:26

Beterschap voor jouw Sjaan Iris. Ik hoop dat het vlot zal genezen!
Volgende topic met springbalkjes ;-)

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-17 16:14

PaysBas schreef:
Beterschap voor jouw Sjaan Iris. Ik hoop dat het vlot zal genezen!
Volgende topic met springbalkjes ;-)

Drafbaljes vind ik voorlopig heftig zat :o

Maar Damian23, dat is toch niet aan de orde hier?

luckie_jill
Berichten: 10
Geregistreerd: 17-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 20:29

echt een stoere kleuter hoor!