2017 Met El diablo

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

2017 Met El diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-17 17:04

2017 is het jaar van nieuwe eerste dingen voor mij en El diablo.
Paspoortje: El diablo
Roepnaam: Papi
Ras: onbekende kruising, mogelijk welsh x ijslander
hoogte: 143cm
Leeftijd 8
discipline: basis allround maar vooral lol met je knol idee

Papi zoals ik hem altijd liefkozend noem, is eigenwijs schrikkerig en vluchterig niet altijd de beste combinatie maar we hebben al veel geleerd dit jaar, sinds ik hem verhuisd heb.
Heeft hij geleerd dat de volgende dingen niet eng zijn en best kunnen en daar niets gebeurd:
Poetsplaats
Wassen
Solarium
Stapmolen
Binnenbak
Buitenbak
Rijles
Trailerladen
Wedstrijd rijden hetzij op eigen locatie
Met meerdere paarden in een paddock wei of bak zijn
Andere dieren onderweg tegenkomen als paarden koeien schapen niet levensbedreigend is
Vlaggen
Restaurants
Mensen met honden die loslopen
Maar bovenal water waar dan ook.
voor de meeste paarden en pony's piece of cake bovenstaande dingen niet meer als normaal.
Papi zou het volgens vorige eigenaren ook moeten kennen maar ging totaal in de stress bij alle bovenstaande dingen en begint nu steeds meer zijn draai te vinden.


Januari: hier was je net een paar uur van mij lekker vies door het slechte weer en de blubber in de winter

Afbeelding

Februari, Maart bezoek van hoefsmid en dierenarts voor kappen en entingen maar ook om te kijken hoe je tandjes waren en tevens verhuizing naar een nieuwe plek waar je de hele dag hooi ter beschikking hebt een groot bestraat gedeelte in de paddock hebt met een afdak wat ruim genoeg is en je beschut tegen slecht weer al moest je nog wel heel erg wennen en verbleef je ook daar liever in de modder

Afbeelding

Afbeelding

April en Mei kwam de tandarts langs de masseur en ging je mee op buitenritjes met bokt maatjes stalgenootjes en heb je zelfs je watervrees en angst overwonnen voor de stapmolen mijn schoonzusje maakte een paar mooie foto's van je


Afbeelding

Afbeelding

Juni Juli en Augustus, zaten vol ritjes vakantie voor ons allebei ik in het buitenland jij lekker op de paddock en op de wei vrijheidsdressuur oefenen


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

September Oktober en November bleven we dressuur oefenen ook in de lessen dit omdat ik hoopte dat het je spieren op zou bouwen en je een betere conditie en postuur zou geven we dede ook mee aan de dressuurwedstrijd op de manege doel was laatste worden en rustig de bak doorrijden en dit is ons kei goed gelukt. laatste met 181 punten en rustig rond gereden.
De lessen gingen gestaag ik loop regelmatig tegen de "beperkingen"van mijn eigen lichaam aan waardoor ik je best in de weg zit. en nu twijfel over onze keuze om dressuurlessen te doen.


Afbeelding

Afbeelding

December inmiddels is het jaar bijna om focussen we ons vooral op buitenrijden zodat je ook buiten rustiger en relaxt wordt dit oefenen we samen met stalgenootjes en wat ben je toch braaf als ik niet kan rijden dan gaan we lekker wandelen. en daarbij oefenen we nog steeds veel vrijheidsdressuur steigeren blijft je favoriete kunstje voet geven doe je ook best enthousiast als ik pas doen nog steeds een beetje ingewikkeld buiging en compliment begint te komen, en steigeren en een halve draai tegelijk daar draai jij je hoeven niet voor om ook het blok beginnen we te snappen want wat ben je leergierig.
je bent en blijft mijn knappe vriendje mijn kleine dappere prins.



Afbeelding
(geweldige selfie van ons tijdens een sneeuwwandeling afgelopen zaterdag)

Afbeelding

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5ACD10E9
Met zijn 2 beste maatjes.

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5AC53CED

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5AC46288

Niet de meeste mooie kwaliteit foto's hierboven waar je op staat daarom nog een laatste knappe dit Bobbi van Olst van ons gemaakt heeft:


https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5A9328D4
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 12-12-17 00:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's in links geplaatst, maximaal 15 zichtbare afbeeldingen toegestaan

01San

Berichten: 18751
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:16

Knappe pony!!
Veel geluk in 2018

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Re: 2017 Met El diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-17 19:37

Thnx :)

KLC

Berichten: 263
Geregistreerd: 20-05-16

Re: 2017 Met El diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 19:40

Wat een leuke pony, veel succes samen volgend jaar!

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Re: 2017 Met El diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 22:52

Leuk overzicht :) kon alleen de tekst moeilijk lezen zonder interpunctie :n

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Re: 2017 Met El diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-17 16:21

Hmm ik heb toch echt hoofdletters leestekens en dergelijke gebruikt.

Misschien niet voldoende dan, ik zal de volgende keer er beter opletten.