Trainen bij Henk van 't Hof!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Crazykim
Berichten: 14
Geregistreerd: 14-06-12

Trainen bij Henk van 't Hof!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 19:50

Hoi Bokkers!

Afgelopen zondag ben ik weer met mijn paard Zazou op les geweest om te trainen.

{Ik zit er pas weer sinds 1,5 week op omdat hij geblesseerd is geweest en we dus een kleine 2 weken niet hebben kunnen trainen ;( }

We hebben absoluut nog veel verbeter punten maar met hoe het nu gaat en hij alles oppakt ben ik super super trots op hem en mag ik absoluut niet klagen!

Klein paspoortje van Zazou:
Volledige naam: Zazou on Wings
Leeftijd: 13
gekocht: toen hij 10 was.
Discipline: voornamelijk dressuur, afentoe een sprongetje en sinds kort kleine bosritjes aan het opbouwen (angst van mijzelf en Zazou is nog nooit is het bos geweest afgelopen zondag ook voor de 2e keer geweest *\%/* )


We hebben veel up's en downs gehad maar op het moment voelt hij zo goed aan en wilt hij zo graag voor mij werken dat we eindelijk echt op de goede weg zijn /3 :)F

https://www.youtube.com/watch?v=xmtsM-nwxn0&t=110s

Ufurio4e

Berichten: 1394
Geregistreerd: 14-10-12
Woonplaats: Giesbeek

Re: Trainen bij Henk van 't Hof!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 22:11

Wat voor blessure had je paard? Ik vind hem namelijk ontzettend stijf en hij Jan zich niet ontspannen vanuit de bovenlijn. Sorry ik vind dit geen prettig beeld geven. Wat zei gert ervan?

Crazykim
Berichten: 14
Geregistreerd: 14-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 22:13

Ufurio4e schreef:
Wat voor blessure had je paard? Ik vind hem namelijk ontzettend stijf en hij Jan zich niet ontspannen vanuit de bovenlijn. Sorry ik vind dit geen prettig beeld geven. Wat zei gert ervan?
Aan zijn been. we zijn hier ook mee aan het werk. Henk helpt mij hem weer soepel te krijgen en verder te trainen.

Ufurio4e

Berichten: 1394
Geregistreerd: 14-10-12
Woonplaats: Giesbeek

Re: Trainen bij Henk van 't Hof!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 22:15

Ik vind jou houding ook erg dwingend. Miss fijn voor het paard om hem eerst een paar keer te longeren zodat hij weer los laat in de bovenlijn

hagelslag
Berichten: 9027
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 22:15

Zijn je benen erg moe? Ze leiden een appart leven....

JudithGigi

Berichten: 4202
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: Trainen bij Henk van 't Hof!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 22:29

Ziet er prima uit hoor! Na pas 1,5 week weer rijden kun je natuurlijk ook geen grand prix souplesse verwachten. Aan je houding zie ik niks extreem storends. Lekker verder werken :D

Crazykim
Berichten: 14
Geregistreerd: 14-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 22:31

JudithGigi schreef:
Ziet er prima uit hoor! Na pas 1,5 week weer rijden kun je natuurlijk ook geen grand prix souplesse verwachten. Aan je houding zie ik niks extreem storends. Lekker verder werken :D

Dankjewel :) ! Gaan we ook zeker doen!

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Trainen bij Henk van 't Hof!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 22:34

Na zoveel pech loopt hij op zich redelijk prima. Wel vind ik het erg storen dat je hem zo naar voren wil hebben. Beestje heeft gigantisch veel pijn gehad,doet zijn best voor je aangezien jij wilt rijden, en dan rij je hem nog zo naar voren. Is dat met een reden? Zou Niet mijn keuze zijn.

Crazykim
Berichten: 14
Geregistreerd: 14-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 22:40

Lizzyy schreef:
Na zoveel pech loopt hij op zich redelijk prima. Wel vind ik het erg storen dat je hem zo naar voren wil hebben. Beestje heeft gigantisch veel pijn gehad,doet zijn best voor je aangezien jij wilt rijden, en dan rij je hem nog zo naar voren. Is dat met een reden? Zou Niet mijn keuze zijn.
Het is de bedoeling hem via voorwaarts zo los te krijgen en met buiging. Hij is altijd wat traag van achter geweest en dat wil ik ondanks zijn korte blessure er zo min mogelijk in laten sluipen. Als ik met rijden had gemerkt dat hij hier last van had was ik niet verder gegaan ( niet aanvallend bedoeld )

Cioccolato

Berichten: 6610
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 22:43

Zo. Je beweegd je onderbeen echt extreem. Is hij niet aan je been? Probeer je dat te compenseren?
Ik denk dat je zelf evem 3 stappen terug moet.
Scherp aan je hulpen, jij moet veel stiller worden in je been en laat die voorkant voor wat het is. Je kijkt er constant naar. Zonder impuls is het toch niet wat je wil.

Dus. Scherp aan je been, zonder dat je elke keer schopt. Zo voegt je hulp niks toe. Voorwaarts en dan pas aan zijn hoofd bezig gaan. En voorwaarts is niet alleen maar hard(er) draven.

Probeer naar je basis terug te gaan em vanuit daar op te bouwen. Dan komt het vast goed!

Crazykim
Berichten: 14
Geregistreerd: 14-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 22:44

Cioccolato schreef:
Zo. Je beweegd je onderbeen echt extreem. Is hij niet aan je been? Probeer je dat te compenseren?
Ik denk dat je zelf evem 3 stappen terug moet.
Scherp aan je hulpen, jij moet veel stiller worden in je been en laat die voorkant voor wat het is. Je kijkt er constant naar. Zonder impuls is het toch niet wat je wil.

Dus. Scherp aan je been, zonder dat je elke keer schopt. Zo voegt je hulp niks toe. Voorwaarts en dan pas aan zijn hoofd bezig gaan. En voorwaarts is niet alleen maar hard(er) draven.

Probeer naar je basis terug te gaan em vanuit daar op te bouwen. Dan komt het vast goed!


Dankjewel voor je positieve feedback. ik ga er zeker mee aan de slag! :) ( naar beneden kijken doe ik erg onbewust word aan gewerkt )

mala26

Berichten: 5002
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 22:55

Ik heb je filmpje bekeken en eerlijk ik denk dat dit je paard op dit moment niet helpt.
Ik snap het vanuit voorwaarts los laten gedachte maar dat doet ie niet.
Ik zou kleine stukjes naar voren rijden, echt 3/4 passen en weer terug en dat dan 3 keer op een lange zijde. Dan wordt ie pas echt aan je been dan ronde na ronde hard te willen draven. Want hij moet echt veel scherper aan je been, want dat is ie niet. Hij is maar aan je spoor . Verder denk ik dat je je teugels meer op maat moet pakken zodat je in ieder geval een contact teugel hebt. Want je kan wel voorwaarts naar je hand willen rijden maar als je hand daar niet is helpt dat dus niks. Op moment dat je je teugels korter hebt kan je ook makkelijker je hand voor je houden en zal je minder snel de neiging hebben om met je hand op je bovenbeen te werken. Waardoor je beeld ook al stabieler en vriendelijker wordt.
En probeer in de galop je heupen en onderrug losser te laten zodat je meer in de beweging mee zit. Zeker omdat dat stukje vertraagd is zie je heel duidelijk dat je daarin nog niet goed kan blijven zitten. Zal ook makkelijker worden als hij zijn rug beter los laat.

Crazykim
Berichten: 14
Geregistreerd: 14-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 22:57

mala26 schreef:
Ik heb je filmpje bekeken en eerlijk ik denk dat dit je paard op dit moment niet helpt.
Ik snap het vanuit voorwaarts los laten gedachte maar dat doet ie niet.
Ik zou kleine stukjes naar voren rijden, echt 3/4 passen en weer terug en dat dan 3 keer op een lange zijde. Dan wordt ie pas echt aan je been dan ronde na ronde hard te willen draven. Want hij moet echt veel scherper aan je been, want dat is ie niet. Hij is maar aan je spoor . Verder denk ik dat je je teugels meer op maat moet pakken zodat je in ieder geval een contact teugel hebt. Want je kan wel voorwaarts naar je hand willen rijden maar als je hand daar niet is helpt dat dus niks. Op moment dat je je teugels korter hebt kan je ook makkelijker je hand voor je houden en zal je minder snel de neiging hebben om met je hand op je bovenbeen te werken. Waardoor je beeld ook al stabieler en vriendelijker wordt.
En probeer in de galop je heupen en onderrug losser te laten zodat je meer in de beweging mee zit. Zeker omdat dat stukje vertraagd is zie je heel duidelijk dat je daarin nog niet goed kan blijven zitten. Zal ook makkelijker worden als hij zijn rug beter los laat.

Dankjewel voor je tips.

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 23:04

Je filmpje is niet (meer) zichtbaar.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78510
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 09:08

Omdat het filmpje niet meer zichtbaar is en ook niet meer zichtbaar wordt, heeft het geen zin om dit topic open te houden, reactie op het filmpje kunnen niet meer gegeven worden. Daarom hier een slotje.