Dekhengst Kamillas Tord bijna een jaar lang in Nederland.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daniekvm

Berichten: 95
Geregistreerd: 04-11-10
Woonplaats: Beek en Donk

Dekhengst Kamillas Tord bijna een jaar lang in Nederland.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-17 20:31

Hoi Allemaal!
Begin Maart is knappe Tord alweer in een jaar in Nederland.
We hebben een super fijn eerste jaar achter de rug en benieuwd wat ons nog meer gaat brengen!

Voor de gene die Tord nog niet kennen:
Kamillas Tord
Hengst
Goedgekeurd in Noorwegen, Denemarken en Nederland
7 jaar
1.48
L1+ 5
Ter dekking bij Hengstenhouderij Hestegaarden in Beek en Donk (N-B)

Begin Maart kwam Tord naar Nederland. Gelijk zijn eerste weekend in hier mocht hij mee
lopen tijdens een hengstenshow. Ik had hem hier 1x gereden, klein beetje overdonderd maar ontzettend braaf.
Afbeelding

Daarna hebben we hem even laten bekomen en vooral aan de hand klaar gemaakt voor de hengstenkeuring, waar hij goed gekeurd werd begin April!

Daarna het rijden met hem rustig opgepakt. We moesten ontzettend wennen aan elkaar maar wist toen al dat het helemaal goed zou komen!
Afbeelding
Afbeelding

In Mei maakte we onze aller eerste buitenrit, geen idee wat die zou doen of hoe hij was buiten. Maar op goed geluk, zonder na te denken gewoon gegaan.
Sinds dien volgde de hele zomer lang vele lange buitenritten, alleen of met iemand er bij.
Afbeelding

In Juni mocht Tord mee naar de manege, waar ik heb leren rijden. Hier was open dag en ze hadden ons gevraagd of wij een aantal hengsten wilde komen demonstreren. Die dag was het 31 graden, vreemde bak, hoop publiek, muziek enz en andere hengsten in de bak. Maar weer deed hij het super!
Afbeelding

Eind Augustus was het wederom bloedheet, toch Tord op de wagen geladen om onze aller eerste wedstrijd in de B (onofficieel) te rijden. Dit met resultaat, want we werden 2 keer eerste! Er werd gelijk een startkaart aangevraagd.
Afbeelding

In September trainde we rustig verder en begin oktober hadden we onze eerste officiƫle wedstrijd.
Weer twee keer eerste en gingen gelijk met 3 winsputen naar huis!
Afbeelding
Afbeelding

Het was een drukke maand voor Tord, want een week later mocht hij mee naar een dressuurclinic van Jenny Veenstra, waar hij super liep en veel potentie toonden voor meer dressuurwerk!
Afbeelding

Twee dagen later mochten we alles wat we op de clinic geleerd hadden, laten zien tijden de fjordendag in Limburg. Hier werd Tord weer 2x eerste en bracht 5 winstpunten mee naar huis!!
Afbeelding

Nog 2 winstpunten en waren in 3 wedstrijden L1 startgericht. Ik besloot in November mee te doen aan een wedstrijd tussen de KWPNers, waar Tord zich super staande hield, want we werden 3e en 4e en behaalde onze laatste 2 winsputen in de B!
Afbeelding

Eind November zijn we 2 dagen naar Geldrop geweest voor ons L1 debuut. Hier werd Tord in totaal 4 keer 2e en behaalde we dat weekend 5 winstpunten.
Afbeelding

In December en Januari hebben we lekker rustig aan gedaan, paar keer per week eventjes gereden of gelongeerd. Ik ben hem nu weer meer op aan het pakken, want eind Februari gaan we weer 2 dagen naar Geldrop, om hopelijk onze laatste winstpunten in de L1 te behalen en in het outdoor seizoen de overstap naar de L2 te maken.

Je kan je natuurlijk wel voorstellen dat ik ontzettend blij en trots ben op deze hardwerkende hengst, die ondanks al die mooie merrie's en alle andere dingen die zo ontzettend kunnen afleiden voor een hengst, het wel altijd maar weer mooi voor me doet!

Ik ben benieuwd wat 2017 ons gaat brengen! <3







Theeglas

Berichten: 2544
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Re: Dekhengst Kamillas Tord bijna een jaar lang in Nederland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 20:32

Wat een stoer dier!

Queen123
Berichten: 300
Geregistreerd: 31-03-16

Re: Dekhengst Kamillas Tord bijna een jaar lang in Nederland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 22:48

Wat een gave uitstraling heeft hij zeg! Veel succes met 'm! :))

NikkiLoves

Berichten: 663
Geregistreerd: 10-06-11
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 23:00

Normaal reageer ik nooit maar kon het nou niet laten.. Wat een gave Fjord heb jij zeg <3 Ik heb jullie zien rijden in Geldrop en mijn zusje en ik waren er helemaal gek op! :o

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: Dekhengst Kamillas Tord bijna een jaar lang in Nederland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 23:07

Ik hoopte al zo dat het een Fjord zou zijn met die naam. Tord de Fjord :D. Hij is leuk!

hielkebro

Berichten: 2042
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: zuid

Re: Dekhengst Kamillas Tord bijna een jaar lang in Nederland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 23:27

Wat een prachtig dier!
Super leuke combinatie zijn jullie! ;)

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:11

Myrthee_ schreef:
Ik hoopte al zo dat het een Fjord zou zijn met die naam. Tord de Fjord :D. Hij is leuk!

Ik dacht precies hetzelfde :')

Ts, wat een prachtig paard heb jij onder je kont!

ChuntGrander

Berichten: 96
Geregistreerd: 09-10-13
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Dekhengst Kamillas Tord bijna een jaar lang in Nederland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:31

Gaaf dier! <3