In september vorig jaar begon ik met lessen bij een nieuwe trainer. Ondertussen lag ik er al een jaar uit op school, of ik ooit terug kan of ga weet ik nog niet. Maar door die lessen vond ik het plezier terug in het bezig zijn met paarden. Net zoals toen ik 16 was, wist ik het nu echt zeker. Ik wil verder in de paarden.
Ik ben een plan gaan schrijven over hoe ik het voor mij zag en vond daarin een sponsor die mij daarbij wilde helpen. Met als einddoel een eigen draaiend bedrijf én de grand prix rijden. Met mijn trainer ben ik het gesprek aan gegaan. "Dat is een lastige zware weg, maar als jij er voor wilt gaan met mij gaan wij dat doen."
Al snel werd duidelijk dat ik met mijn lijf een bepaald type paard nodig zou hebben. Als ik een paard rijd die te zwaar is in de aanleuning of hulpen, kan je mij opvegen. Als snel kwam ik dan weer in het staartje van de spaanse paarden. Cartujano kon ik zonder "zware" problemen wel rijden.
Én toen ontmoette ik de Lusitano's

Hierbij wilde ik een blog/vlog bij houden over onze reis. Die is ook bezig achter de schermen. Ik hoop binnenkort écht een "lancering" te gaan maken. Daarnaast zijn wij al wel te volgen via instagram op de naam de in mijn onderschrift staat
Als eerste mijn beste spaanse vriendje Cartujano, mijn rots in de branding. Man wat hebben wij een dalen gehad, de grootste spiegel die er is.
Wij hebben binnen een klein jaar van B naar de L2 gereden, met af en toe grote pauzes. Hij heeft nog veel meer in zijn mars!
Permanentje van de wedstrijd

Op 11 december 2015 vloog ik voor het eerst in mijn eentje naar Portugal om Lusitano's te kijken. Een van de paarden was de 8 jarige hengst Dolár.

Als vervolg daarop vlogen mijn vader, onze dierenarts en ik op 19 april weer naar Portugal om paarden te keuren. Dat gaat daar wel iets anders dan bij de Nederlandse klinieken.

Op 16 juni 2016 kochten wij ons tweede paard in Nederland: Een 8 jarige hengst Digital

Op 4 juli 2016 kwam de derde musketier erbij: Dolár do penedo
Op 10 juli kwam Dollie aan bij ons op stal.

Gezien ze in Portugal paarden anders houden dan in Nederland moest Dolár leren dat hij los kon staan. We zijn begonnen in de ton, ondertussen staat hij net zoals de andere hengsten buiten.

Van 3 tot 7 augustus vond het Lusitano EK plaats in Duitsland, hier was Digital ook bij met zijn vorige eigenaresse. Hier werden zij eerste in de midden tour.

Op 25 september vond de Lusitano keuring plaats op het knhs centrum in Ermelo.
Wij hadden niks gewonnen deze keer. Maar voor mij was mee doen even belangrijker dan winnen. Eerste keer samen vreemd terrein. Digital kwam de wagen uit alsof hij niks anders gewend was. Op een stal vol schreeuwende hengsten bleef hij super rustig. Inrijden ging fijn maar het voorbrengen zelf hadden wij beide te veel spanning.

Maar goed óók als hengst heb je niet altijd zin om te werken.

Ondanks dat je niet zou zeggen dat ze hengst zijn.. Toch even kijken of er een merrie is geweest

Nu we richting kerst en oud en nieuw gaan, staat er even niks op de planning. Dus buiten de dagelijkse dingen, ook even tijd voor schoonheid slaapjes.

Voor volgend jaar staat er op de planning Cartujano naar de M2 en indien alles goed gaat het, naar het Z te rijden, Digital uit te brengen vanaf het zomer seizoen en Dolár weer terug te krijgen in zijn training conditie. Hopelijk kunnen wij tegen het einde van volgend jaar verdere stappen nemen voor eigen locatie en onze 4e musketier. Maar als eerste hoop ik mijn lijf beetje bij beetje terug te kunnen krijgen zodat wij er écht tegenaan kunnen.
Tot die tijd, blijf ik genieten van mijn drie ontzettend lieve, knappe, werkwillige boefjes. Op naar 2017!