Dag kleine Fer

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Narcissa
Berichten: 3047
Geregistreerd: 29-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 16:33

Een zware keuze. Heel veel sterkte! Ik duim dat hij het leuk gaat vinden in Duitsland bij zijn nieuwe baasjes.

Timo

Berichten: 1940
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 00:13

Sterkte de aankomende tijd! Ik zag dat de volgende topper alweer klaar staat! :D

Vanuit mij nog een fotootje tijdens een van jullie Lichte Tour wedstrijden! :)

Afbeelding

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Dag kleine Fer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 00:20

Gefeliciteerd met de verkoop en toch ook sterkte met het gemis.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 00:28

jeetje wat een zware beslissing heb je genomen zeg.


blijf je contact houden met de nieuwe eigenaren? :)

x_tico

Berichten: 4188
Geregistreerd: 10-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-16 08:37

Timo schreef:
Sterkte de aankomende tijd! Ik zag dat de volgende topper alweer klaar staat! :D

Vanuit mij nog een fotootje tijdens een van jullie Lichte Tour wedstrijden! :)

[ [url=m/bdqKRS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw wat lief! Dankjewel!
Klopt! We hebben een jong paard gekocht en ik hoop hier net zo veel plezier mee te hebben als met Fer!

We houden zeker contact! We gaan er over een week of 4 gelukkig al heen!

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 16:37

ja de voormalig aes ggk Te Amo is nu van jullie toch?

heel veel geluk ermee. *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

x_tico

Berichten: 4188
Geregistreerd: 10-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-16 21:27

Ketaki schreef:
ja de voormalig aes ggk Te Amo is nu van jullie toch?

heel veel geluk ermee. *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Klopt! Dankjewel :)!!

Orlando2013

Berichten: 118
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 19:49

eiber schreef:
Moeilijke beslissing? Lijkt me niet: kiezen voor houden of verkopen. Keuze gemaakt om te verkopen. Je had ook kunnen kiezen het beestje te houden, uit dank voor het feit dat hij zo fijn met je heeft samengewerkt en dat jullie zoveel bereikt hebben samen. Dan had hij bij jou oud kunnen worden en had je hem niet hoeven missen. Nu sta je hem af, voor het geld. Prima,dat is een keuze maar dan geen krokodillentranen a.u.b.


Gaat dit over paardenliefde of alleen over GELD????
Het is en blijft echt wel moeilijk om een paard te verkopen en vooral als je samen met je paard ZZ-L dressuur hebt gereden.

Ik weet niet wat jou paardenliefde inhoud???

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 20:29

Orlando2013 schreef:
eiber schreef:
Moeilijke beslissing? Lijkt me niet: kiezen voor houden of verkopen. Keuze gemaakt om te verkopen. Je had ook kunnen kiezen het beestje te houden, uit dank voor het feit dat hij zo fijn met je heeft samengewerkt en dat jullie zoveel bereikt hebben samen. Dan had hij bij jou oud kunnen worden en had je hem niet hoeven missen. Nu sta je hem af, voor het geld. Prima,dat is een keuze maar dan geen krokodillentranen a.u.b.


Gaat dit over paardenliefde of alleen over GELD????
Het is en blijft echt wel moeilijk om een paard te verkopen en vooral als je samen met je paard ZZ-L dressuur hebt gereden.

Ik weet niet wat jou paardenliefde inhoud???

daar gaat het nu niet om.

zij heeft uitgelegd WAAROM zij het dier verkocht heeft.

wellicht om jonge kinderen goed te leren rijden, als leerpony,

mag ze er daarom geen verdriet van hebben, omdat ze het dier daarom verkocht heeft.

:? :?

Davina1402

Berichten: 771
Geregistreerd: 28-02-13

Re: Dag kleine Fer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 10:06

Tjonge jonge.. wat een reactie zeg... Als ik het zo lees met nog meer paarden thuis en niet de minste... zal het het echt niet om het geld gaan... En als was dat wel zo...

Niet iedereen is hetzelfde...

Ik begrijp je heel goed TS.... je hebt deze keuze ook voor je pony gemaakt...

Heel veel sterkte... heb juist respect voor je moeilijke besluit...

En het is al eerder gezegd.. het gemis gaat slijten... dan blijven de mooie herinneringen... en die zijn er zat...

Eefiepeefie

Berichten: 864
Geregistreerd: 27-01-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 13:00

Sterkte! :j

Ik heb mijn paard in januari ook op 11-jarige leeftijd verkocht, met dezelfde reden als jij. Bij ons geboren en mijn allerbeste vriendje, maar ook wij hadden onze max bereikt. Daarnaast vond ik dat hij te weinig aandacht kreeg nu mijn jonge hengst ingereden zou worden. Hij heeft geweldige baasjes gevonden waar hij het misschien nog wel beter heeft dan bij mij. Geloof me dat maakt het verdriet veel minder groot! Natuurlijk is er wel eens een traan maar die wordt snel gevolgd door een lach en hele dierbare herinneringen. Het komt goed, echt!

Eefiepeefie

Berichten: 864
Geregistreerd: 27-01-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 13:04

Orlando2013 schreef:
eiber schreef:
Moeilijke beslissing? Lijkt me niet: kiezen voor houden of verkopen. Keuze gemaakt om te verkopen. Je had ook kunnen kiezen het beestje te houden, uit dank voor het feit dat hij zo fijn met je heeft samengewerkt en dat jullie zoveel bereikt hebben samen. Dan had hij bij jou oud kunnen worden en had je hem niet hoeven missen. Nu sta je hem af, voor het geld. Prima,dat is een keuze maar dan geen krokodillentranen a.u.b.


Gaat dit over paardenliefde of alleen over GELD????
Het is en blijft echt wel moeilijk om een paard te verkopen en vooral als je samen met je paard ZZ-L dressuur hebt gereden.

Ik weet niet wat jou paardenliefde inhoud???


Poeh poeh wat een nare reacties zeg..

Ik denk inderdaad dat het mee gespeeld heeft dat ze iemand anders met deze pony heel erg blij heeft gemaakt. Zeker van een pony op dit niveau kunnen jonge ruiters heel veel van leren!

eiber
Berichten: 478
Geregistreerd: 11-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 13:55

OK....nog 1 keer dan: ik verwijt de TS niet dat ze haar paard verkoopt ( hoewel ik dat zelf na zoveel jaren trouwe dienst en een heel verhaal dat het paard zo veel voor haar betekent, niet logisch vind) maar dat ze er krokodillentranen over huilt. Dat zie hier veel vaker gebeuren: iemand geeft aan dat hij/zij zijn paard zo lief heeft, "mijn beste maatje", etc. om er vervolgens niet voor terug te deinzen die "liefde van hun leven" te verkopen uit tijdgebrek. Onder het storten van een waterval aan tranen, want: "hij krijgt het zo veel beter ".
Je kunt toch kiezen? Hou hem dan zelf. Maak tijd vrij, koop er niet een ander paard voor in de plaats, maar zoek een paard van iemand met hetzelfde probleem als jij om op te rijden. Iedereen gelukkig, paard omdat hij lekker bij zijn maatjes en in zijn vertrouwde omgeving kan blijven, jij omdat je weer lekker aan je ambities toekomt, en omdat je geen afscheid hoeft te nemen van je beste vriend.
Of: je verkoopt hem aan iemand die hem inderdaad een tweede kans geeft,een beter tehuis geeft dan jij en brengt hem dankbaar daarvoor naar zijn nieuwe huis, waar je, na het geld te hebben geincasseerd,ook nog eens in dit geval regelmatig bij hem op bezoek mag komen.
Dat dramatiseren van die keuze, dat is waar ik niet tegen kan.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 14:01

eiber schreef:
OK....nog 1 keer dan: ik verwijt de TS niet dat ze haar paard verkoopt ( hoewel ik dat zelf na zoveel jaren trouwe dienst en een heel verhaal dat het paard zo veel voor haar betekent, niet logisch vind) maar dat ze er krokodillentranen over huilt. Dat zie hier veel vaker gebeuren: iemand geeft aan dat hij/zij zijn paard zo lief heeft, "mijn beste maatje", etc. om er vervolgens niet voor terug te deinzen die "liefde van hun leven" te verkopen uit tijdgebrek. Onder het storten van een waterval aan tranen, want: "hij krijgt het zo veel beter ".
Je kunt toch kiezen? Hou hem dan zelf. Maak tijd vrij, koop er niet een ander paard voor in de plaats, maar zoek een paard van iemand met hetzelfde probleem als jij om op te rijden. Iedereen gelukkig, paard omdat hij lekker bij zijn maatjes en in zijn vertrouwde omgeving kan blijven, jij omdat je weer lekker aan je ambities toekomt, en omdat je geen afscheid hoeft te nemen van je beste vriend.
Of: je verkoopt hem aan iemand die hem inderdaad een tweede kans geeft,een beter tehuis geeft dan jij en brengt hem dankbaar daarvoor naar zijn nieuwe huis, waar je, na het geld te hebben geincasseerd,ook nog eens in dit geval regelmatig bij hem op bezoek mag komen.
Dat dramatiseren van die keuze, dat is waar ik niet tegen kan.

dan had jij er ook voor kunnen kiezen, om NIET te reageren of te kijken in het topic.


het is namelijk aan de ts, wat ze erin zet :o :o :j :j

xTweetyx

Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 14:06

eiber schreef:
OK....nog 1 keer dan: ik verwijt de TS niet dat ze haar paard verkoopt ( hoewel ik dat zelf na zoveel jaren trouwe dienst en een heel verhaal dat het paard zo veel voor haar betekent, niet logisch vind) maar dat ze er krokodillentranen over huilt. Dat zie hier veel vaker gebeuren: iemand geeft aan dat hij/zij zijn paard zo lief heeft, "mijn beste maatje", etc. om er vervolgens niet voor terug te deinzen die "liefde van hun leven" te verkopen uit tijdgebrek. Onder het storten van een waterval aan tranen, want: "hij krijgt het zo veel beter ".
Je kunt toch kiezen? Hou hem dan zelf. Maak tijd vrij, koop er niet een ander paard voor in de plaats, maar zoek een paard van iemand met hetzelfde probleem als jij om op te rijden. Iedereen gelukkig, paard omdat hij lekker bij zijn maatjes en in zijn vertrouwde omgeving kan blijven, jij omdat je weer lekker aan je ambities toekomt, en omdat je geen afscheid hoeft te nemen van je beste vriend.
Of: je verkoopt hem aan iemand die hem inderdaad een tweede kans geeft,een beter tehuis geeft dan jij en brengt hem dankbaar daarvoor naar zijn nieuwe huis, waar je, na het geld te hebben geincasseerd,ook nog eens in dit geval regelmatig bij hem op bezoek mag komen.
Dat dramatiseren van die keuze, dat is waar ik niet tegen kan.


toch ben ik van mening dat een paard, in dit geval pony, die enorm veel geniet van wedstrijd, dat je die niet thuis hoort te houden.

Ik denk dat die pony enorm blij is als hij bij iemand opnieuw kan beginnen met de wedstrijden en niet telkens op zulk hoog niveau moet presteren op de wedstrijd.

verder vind ik ook, als je niet positiefs kan zeggen, zeg dan liever niet want het is wel een topic waarin TS wilt laten zien op trots ze is op haar pony

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 18:36

Heftig! En Sterkte!
Ik zit hier in hetzelfde schuitje, met wat ik zal doen.

Je weet dat het beter is om haar te koop aan te bieden. Maar diep van binnen weet je ook dat je dat niet wilt! :(

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Dag kleine Fer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 18:43

Ts heel veel sterkte zoals je al zegt je gaat hem erg missen maar maakt deze keuze uit liefde voor het paard.

Bah wat een rare reactie eiber, reageer dan gewoon niet..

eiber
Berichten: 478
Geregistreerd: 11-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 19:09

mvdbijl schreef:
Ts heel veel sterkte zoals je al zegt je gaat hem erg missen maar maakt deze keuze uit liefde voor het paard.

Bah wat een rare reactie eiber, reageer dan gewoon niet..


Waarom niet? Ik scheld niet, ik vloek niet, ik geef gewoon mijn mening. En sommige mensen willen dan ook nog een keer uitgelegd krijgen waarom ik er zo tegen aankijk. Dus dat doe ik dan.
Als je niet tegen kritiek kunt moet je niet op een openbaar forum je hart luchten.
Het zou idioot zijn als iedereen, die een afwijkende mening heeft, dit maar voor zich zou moeten houden.
Je hoeft het helemaal niet met mij eens te zijn, maar je kunt ook niet voorschrijven waar ik wel en niet op mag en kan reageren.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 19:21

mvdbijl schreef:
Ts heel veel sterkte zoals je al zegt je gaat hem erg missen maar maakt deze keuze uit liefde voor het paard.

Bah wat een rare reactie eiber, reageer dan gewoon niet..


Mee eens.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Dag kleine Fer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 19:36

Ik begrijp wat eiber bedoelt.
Ieder z'n mening toch.

Wat een prachtige pony! Hopelijk is hij vlug gewend op zijn nieuwe stekje!

x_tico

Berichten: 4188
Geregistreerd: 10-05-05

Re: Dag kleine Fer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-16 21:51

Hij is inmiddels al goed gewend en krijg veel foto's van hem! Hartstikke fijn voor hem! :)

Bedankt iedereen voor de lieve reacties!! :)

eiber
Berichten: 478
Geregistreerd: 11-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 12:14

Stamper schreef:
Heftig! En Sterkte!
Ik zit hier in hetzelfde schuitje, met wat ik zal doen.

Je weet dat het beter is om haar te koop aan te bieden. Maar diep van binnen weet je ook dat je dat niet wilt! :(


Waarom is dat beter dan???

x_tico

Berichten: 4188
Geregistreerd: 10-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-16 12:24

eiber schreef:
Stamper schreef:
Heftig! En Sterkte!
Ik zit hier in hetzelfde schuitje, met wat ik zal doen.

Je weet dat het beter is om haar te koop aan te bieden. Maar diep van binnen weet je ook dat je dat niet wilt! :(


Waarom is dat beter dan???

Zou je deze discussie verder willen voeren in pb.. is mijn topic niet echt voor bedoeld :)

eiber
Berichten: 478
Geregistreerd: 11-07-05

Re: Dag kleine Fer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 18:32

OK. Je hebt gelijk. Doeg!

Tsplendid

Berichten: 1755
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 21:38

Allereerst.. Sterkte :(:) Ik ken het maar al te goed, zelf vorig jaar in dezelfde situatie gezeten. Wat moeilijk maar inderdaad zoals je zegt, houden van is ook kunnen loslaten. Ik vond jullie altijd een mooie combi maar er zal vast ook een mooie toekomst voor je klaar staan met andere paarden! :+: