Dit zijn screenshots uit een film, van mijn allereerste echte officiële alleen & los gereden les, die door lieve Detroit@Bokt & haar vriend is gemaakt

Voor wie Fiëgo niet kennen, hier is zijn verhaal te lezen: [PP] [VOLG] Fiëgo in training.
Beknopte informatie:
Een 6-jarige KWPNruin, Indorado x Indoctro x Ahorn, 3 jaar in mijn bezit en +/- 2 jaar onder het zadel (wat niet soepel is verlopen).
Voor mijzelf was dit pas weer de 3e of 4e keer los in de binnenbak (sinds een half jaar) en mijn eerste echte officiële les waarbij ik van begin tot eind zelf los gereden heb. Ben daarvoor echt nog wel eens opgestapt, maar had zelf ontiegelijk veel spanning gecreeerd bij hem. Dus dat was niet echt rijden te noemen..
In de tussentijd is hij een jaar goed doorgereden door een stalgenoot, maar sinds gisteren moet ik het toch weer alleen gaan doen en heb gelijk maar haar les overgenomen! Als je dit vorige maand tegen me had gezegd, dan had ik je voor gek verklaard

Dit zijn wij

Even kijken hoe ie is over een balkje..

Eerst maar eens in stap over meerdere balkjes..

Nou, da's niet boeiend.. dus draf kan ook joh..

Je ziet me denken; Pfoe.. we zijn eroverheen

Toen werd het laatste balkje schuin gezet, weer even wennen

Maar dan wordt het toch erg leuk

En dan wordt het nog even moeilijker gemaakt

En een filmpje door een ander stalgenootje gemaakt..
Ik ben zo blij

Hoewel ik allang blij ben dat ik op mijn eigen paard weer echt rij, heb ik zelf wel wat kritische puntjes opgeschreven.
- Schouders ontspannen en langs m'n lichaam houden.
- Handen mogen meer gedragen
- Tenen naar binnen en hakken meer uitdrukken
- Niet naar voren vallen
Qua rijden heb ik meegekregen om niet teveel binnenstelling te vragen op de linkerhand (al is die niet op de foto's te zien, jammer genoeg!).. en op de rechterhand meer mijn buitenhand te gebruiken.
En dit vond Fie er trouwens zelf van..