Nu 7 jaar later is Jim getransformeerd naar brave pony. Okee, buiten heeft hij nog wel wat neurotische trekjes, maar in de bak kun je er een kanon naast afschieten tegenwoordig. Zonder overigens sloom of lui te zijn. Hij is gewoon heel braaf en meewerkend.
Hollands welvaren staat overigens op streng dieet en 6 dagen in de week beweging, maar in deze tijd van het jaar komen de kilo's er sneller aan dan ze er vanaf gaan helaas.
Ook kinderen gaan sinds een paar jaar weer goed. Vandaag mocht Mila komen rijden. Mila is vorig jaar in augustus of september al een keer geweest. Ze had toen nog geen les en heb ik haar wat leuke stuuroefeningetjes in stap en draf laten doen. Maar zoals elke besmet pennymeisje ging ze op de manege lessen en nu bijna een jaar verder kwam ze weer naar Jim. En Jim? Die was de perfecte überbrave kinderpony

Ik hoor net uit betrouwbare bron dat ze zich een week niet wil wassen, want ze ruikt zo lekker naar Jim

Eerst heeft ze wat gestapt en gedraafd. Lekker aan elkaar wennen vooral. Jim heeft daar altijd even voor nodig. Maar al snel draafden ze rond alsof ze wekelijks op Jim lest

Galop wilde ze wel graag aan de longeerlijn. Dat durft ze soms tijdens de les wel los, maar met nieuwe pony's is dat nog wel spannend. Jim vond het wat raar, maar na wat aandringen galoppeerde hij braaf zijn rondjes en hoefde ze eigenlijk alleen maar mee te liften.

Na Mila wilde haar zusje, die eerst niet eens echt mee wilde, toch ook een rondje rijden. Dus cappie geruild en erop om een rondje te stappen. Grote zus bleef erbij.

Na het rijden in de bak wilde Mila heel graag buiten stappen. Tuurlijk, doen we ook nog. Ik ben er wel naast blijven lopen, maar ook hier was hij heel braaf. Onderweg even gepraat over eigen pony's en dat ze beter eerst een verzorgpony kan zoeken om ook het verzorgen te leren ("Maaaam, ik wil een verzorgpony!" ).

En toen moest er natuurlijk nog zonder zadel gespeeld worden

Ondanks dat ik dat eigenlijk nooit doe, deed hij alsof hij niet anders gewend was. Ze hebben nog lekker rondgehobbeld in de bak, tussen de pionnen door, over de brug.

En bij een echte pennypony met pennymeisje hoort natuurlijk de reis ronde de wereld. Heel stoer zonder zadel.

Kijk ze nou