Knappe Cordia(Brummershoeve boss) op Ch Oosterwolde L1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

saskiaojan

Knappe Cordia(Brummershoeve boss) op Ch Oosterwolde L1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 14:42

Hallo Allemaal,

paspoort

Cordia v. Brummershoeve Boss x Sulaatiks Vivaldi
merrie
9 jaar oud
L1 dressuur
New Forest

[RIJ-ITP] Knappe Cordia (Brummershoeve Boss) op de gevoelige plaat

vorige topic, toen was ze nog niet van mij, ondertussen heb ik haar gekocht, want ons boek was nog lang niet uit.

We starten momenteel L1, dit gaat steeds een beetje beter, Cordia heeft nl 1 probleem en dat is als ze moe wordt dat ze gaat duiken, in de training gaat dit al steeds stukjes beter maar op concour is het vooral in de 2de proef nog moeilijk.

Ik heb haar in mei 2013 zelf zadelmak gemaakt en doorgereden, eind okt heb ik voor het eerst B gestart en dat hebben we in december met 2 winnende proeven afgesloten, helaas werd ze in januari kreupel (mok) en kon ik in maart pas weer gaan beginnen met rijden. Toen nog 2 keer B gestart en in april de eerste L wedstrijd.

Ik heb geen haast met haar, we doen alles op ons eigen tempo en ook dan komen we vanzelf daar waar we heen willen.

Ook spring ik af en toe een oefenparcoursje met haar, ze is natuurlijk springgefokt, dit kan ze ook erg goed, geeft een zeer vertrouwt gevoel ook al heeft ze nog weinig ervaring.

Sorry voor het verhaal, dan nu de foto's!

geconcentreerd koppie
1)
Afbeelding

2)
Afbeelding

3)
Afbeelding

stap verruimen
4)
Afbeelding

halsstrekken
5)
Afbeelding

hier duikt ze er wat achter
6)
Afbeelding

7)het is moeilijk aan mijn hoofd te zien :')
Afbeelding

8)
Afbeelding

9)
Afbeelding

10)
Afbeelding

11)
Afbeelding

Nog een sprongetje op koningsdag
12)
Afbeelding

Galopje
13)
Afbeelding
en nog een probeersel met mijn andere topper Ojan!

14)
Afbeelding

15)
Afbeelding

Bedankt voor het kijken, rijtechnisch commentaar mag en is ook welkom, maar hou het netjes! Ik heb elke week priveles en ben me bewust van mijn eigen fouten 8-)

Groetjes!

Foto's zijn gemaakt door Fotojanick.nl, er rust copyright op en we willen ze dus ook nergens terug zien zonder toestemming.

FriesWytske

Re: Knappe Cordia(Brummershoeve boss) op Ch Oosterwolde L1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 15:03

Vind het er op zich wel netjes uitzien.
Maar 1 vraagje. Heb jij wel plezier in het rijden. Het ziet er bij jezelf erg gespannen uit. Ontspan die schouders eens. Denk dat dat dan al een heel ander beeld geeft.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:12

Heb jou zondag zien rijden. Was ook tweede starter volgens mij. Je stond net bij de jury.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:21

Ze ziet er goed gezond uit Saskia! Ik vind het over het algemeen een fijn beeld geven. Ze is wel wat neerwaarts gebouwd en duikt er inderdaad nog wat achter maar het gaat zo te zien niet ten koste van het achterbeen en de bewegingen. Dus dan komt de rest ook vanzelf! Wel een ding, het is aan jou niet te zien dat je lekker ontspannen aan het genieten ben. Ga zitten in het zadel, schud je schouders goed los, ontspan jezelf en ga dan lekker rijden! Komt het hele plaatje ten goede. Daarnaast gooi je op die manier het gewicht ook wat meer naar de achterhand wat het voor de pony weer makkelijker maakt om voor wat opener te worden! Maar lekker doorgaan want ze is erg leuk! :D
En super dat je haar toch gekocht hebt.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 18:27

FriesWytske schreef:
Vind het er op zich wel netjes uitzien.
Maar 1 vraagje. Heb jij wel plezier in het rijden. Het ziet er bij jezelf erg gespannen uit. Ontspan die schouders eens. Denk dat dat dan al een heel ander beeld geeft.

ik heb een heleboel plezier in rijden, toch onbewust wat spanning denk ik, was de 2de keer buiten tussen de bordje, thanx!

Lithya schreef:
Heb jou zondag zien rijden. Was ook tweede starter volgens mij. Je stond net bij de jury.

klopt, welk nummer was jij? Kreeg leuk commentaar van de jury.

lisannee93 schreef:
Ze ziet er goed gezond uit Saskia! Ik vind het over het algemeen een fijn beeld geven. Ze is wel wat neerwaarts gebouwd en duikt er inderdaad nog wat achter maar het gaat zo te zien niet ten koste van het achterbeen en de bewegingen. Dus dan komt de rest ook vanzelf! Wel een ding, het is aan jou niet te zien dat je lekker ontspannen aan het genieten ben. Ga zitten in het zadel, schud je schouders goed los, ontspan jezelf en ga dan lekker rijden! Komt het hele plaatje ten goede. Daarnaast gooi je op die manier het gewicht ook wat meer naar de achterhand wat het voor de pony weer makkelijker maakt om voor wat opener te worden! Maar lekker doorgaan want ze is erg leuk! :D
En super dat je haar toch gekocht hebt.

Idd, ze heeft haar bouw niet heel erg mee, maar als ze kracht gaat ontwikkelen achter komt het vast goed, ik heb alle tijd.
ja onbewust toch wat spanning en er stond een complete fanclub langs de kant..... dus dat legt ook extra druk op en dan wil ik te netjes rijden.
Dank je!

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 19:59

Cordiaaaaa, Knappe pony! *\o/* .

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 20:16

Was ook 2e starter.

Ja je had best wat fans mee.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 23:18

Leuk hoor, je doet hetzelfde als ik, hele proef meeleven :o :D
Relax! Je paard is leuk zat, ga zitten en enjoy the ride!

Tussen de bordjes is best lastig, moet ik toegeven.

Vind Ojan, ook wel een snoepje hoor.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-14 07:36

cheidie schreef:
Cordiaaaaa, Knappe pony! *\o/* .

hihi, jij staat ook nog ergens op de foto!

Lithya schreef:
Was ook 2e starter.

Ja je had best wat fans mee.

nou ja mee, mijn lesmensen vinden het leuk om te komen kijken als je in de buurt start :j

Sjolvir schreef:
Leuk hoor, je doet hetzelfde als ik, hele proef meeleven :o :D
Relax! Je paard is leuk zat, ga zitten en enjoy the ride!

Tussen de bordjes is best lastig, moet ik toegeven.

Vind Ojan, ook wel een snoepje hoor.

volgende keer ga ik doen alsof ik een buitenritje rij.... /3
thanx!