Een rotjaar met een klein lichtpuntje komende dagen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Een rotjaar met een klein lichtpuntje komende dagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-13 12:54

Zowel op paarden als op familegebied een verschrikkelijk jaar achter de rug.

Ik kreeg in december 2012 eindelijk de sleutel voor een eigen huisje in Rhenen *\o/*
In januari na wat miscommunicatie en verhuisstress de paarden verhuisd van Bennekom naar Veenendaal.

In februari vierde ik mijn 30ste verjaardag en mijn house warming party in 1. Ilona was zo lief om taarten te bakken naar mijn idee


Afbeelding


:9



Helaas na een paar weken kreeg Bambam bronchitis. DA gebeld en na een paar ladingen medicijnen ging het beter.
Mijn voornemen dit jaar was om de week menles te nemen. Zodat het kleine kreng eindelijk eens voor de sulky kwam te staan.


Afbeelding


Tussen half maart en half mei hadden we goede weken.


Afbeelding


Zelfs mijn vader durfde een wandeling aan

Afbeelding


Heerlijk over de Utrechtse Heuvelrug kunnen wandelen en af en toe een stapritje op Norvid gedaan.


Afbeelding

Afbeelding


De dag na Pinksteren overleed mijn opa aan longkanker. Dat was een zwaar moment voor mij.
Om mezelf weer wat plezier te geven toch eindelijk gezwicht voor een speelmaatje voor mn kat.


Afbeelding

Afbeelding


Eind juni kreeg Norvid een peesblessure. Gezien zijn leeftijd en 'gebruiksdoel' besloot ik niet om met hem allerlei onderzoeken te laten ondergaan.
2 weken op pijnstilling gezet, helaas werkte dat niet, dus pijnstilling voorgezet.
Half augustus ging het zo slecht dat ik dacht dit is het dan.

Hij stond met opgetrokken flanken en had overduidelijk pijn. Weer de DA gebeld, hij schrok ook maar adviseerde rust en een fysiotherapeut/ ostheopaat want hij zat vast in zijn onderrug/ bekken.

Aangezien ik eigenlijk vanaf week 1 tegen het voerschema aanliep op deze stal, Norvid steeds onder de voet gelopen werd en ik door een oud stalgenootje geïnformeerd was dat er op mn oude stal nog plaats was ben ik meteen de dag nadat de DA geweest was meteen teruggegaan naar mn oude stekkie.

Paarden werden begroet als oude vrienden, ik voelde me ook meteen weer opgelucht.
Ostheopaat is geweest en heeft Norvid behandeld en hij ging langzaam aan vooruit.


Afbeelding


Gezien de DA kosten en gezien mijn nieuwe auto ook aardig veel onkosten met zich meebracht de menlessen tijdelijk helemaal stopgezet (en we gingen zo goed -O- )

Dus maar gewoon weer zelf oefenen


Afbeelding


En weer lekker aan de wandel


Afbeelding


In oktober ging het weer slechter met Norvid, hij begon te veel af te vallen en had last van jeuk. Weer de DA over de vloer gehad. Bloed afgetapt, medicijnen en een injectie gekregen. Norvid loopt nog steeds onregelmatig maar volgens de DA heeft hij geen pijn.
2 weken later jeuk is nog steeds niet over, wondjes lijken zich verder te verspreiden en het bloedonderzoek was goed. DA weer geweest, zijn huid is helemaal ontstoken. Advies Norvid scheren en dan wassen met een huidrustgevende shampoo, plus weer medicijnen.


Afbeelding


Ook dit hielp niet, dus weer contact opgenomen met de DA. We kregen biotine en gelukkig merkte ik na een paar dagen meteen verschil. Geen nieuwe wondjes/ korstjes meer *\o/*


Ilona is ook nog langs geweest om mooie foto's te maken van mijn heren.
Norvid hier gelukkig nog met haar :')


Afbeelding

Afbeelding


Inmiddels grote veranderingen op stal gehad, oude stalgenoten gingen weg en nieuwe stalgenoten kwamen.
Door het overmatig geren en het belachelijke idee dat Bambam niet voor zichzelf kan opkomen liep Norvid weer heel slecht.
Met als dieptepunt 2 weken geleden, Nor stond op 3 benen, niemand mocht aan zn benen komen. DA weer geweest, ontstekingsremmer en pijnstilling gegeven. Na 2 dagen weer contact opgenomen met mn vaste DA over hoe en wat. Doordat Nor dus al zo lang met die pees staat zijn zijn spieren afgenomen, nu heeft hij dus een losse knie.
Blijkbaar is 2 ha niet voldoende voor beweging dus ik moet hem ondanks zijn onregelmatigheid weer gaan oppakken. Ik mag longeren, maar ik vind dit eng (vanwege de onregelmatigheid) en het is Nor zn hobby niet. Dus we gaan weer stevig aan de wandel.

Aangezien het tussen onze nieuwe stalgenoten goed klikt zijn we afgelopen weekend lekker uit eten geweest en aansluitend hebben we een stukje gewandeld met de paarden.


Afbeelding


Dit is op en top Norvid, hij voelt zich duidelijk beter :+
Het klikt gelukkig ook goed tussen mijn katten.


http://i94.photobucket.com/albums/l99/N ... to1151.jpg


En dan uiteindelijk hebben we eind december en ik zit op hete kolen want ik word tante binnen nu en een paar dagen!!!!

*\o/* *\o/* *\o/*


Ik wilde mijn Boktdinnetjes Ilona, Leane, Sandra en Nans heel hartelijk bedanken voor hun schouders (sorry voor het snot en de tranen) en troostende en bemoedigende woorden. :+:
Ook oud stalgenootje Ingrid voor de juiste woorden op de juiste momenten, bedankt. _/-\o_
En natuurlijk mijn huidige club stalgenoten Petra, Valeska, Monique, Thys en Jurgen voor de troostende schouders, de wijze woorden en bovenal de gezelligheid. Laten we er een schitterend 2014 van maken. +:)+

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Re: Een rotjaar met een klein lichtpuntje komende dagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 13:33

Je hebt het ook verdient een top 2014! En je mag altij snotteren en huilen hoor op mn schouder daar is een wasmachine voor :D

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Een rotjaar met een klein lichtpuntje komende dagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-13 13:36

Thanks :+:

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70532
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 15:56

Dat is een bewogen jaar geweest! Hopelijk wordt aankomend jaar heel wat beter en gaan jullie samen veel geweldige momenten beleven :)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Een rotjaar met een klein lichtpuntje komende dagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 15:59

Wat een heerlijk plaatje van die shettenbillen <3
Ik wens je veel geluk en succes in 2014, komt zeker goed! :)

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:04

Goh meid wat een gedoe allemaal.

Sterkte nog even de laatste paar weken van dit jaar, en tante worden is natuurlijk onwijs super! Dat is zeker een lichtpuntje hoor! Lekker van genieten.

Ik hoop dat 2014 voor jouw een heel goed jaar mag zijn!

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Een rotjaar met een klein lichtpuntje komende dagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 17:31

Je hebt een mooi overzicht gemaakt Iloon.

Hopelijk komt Bam Bam volgend jaar eindelijk voor de kar en komt Norvid er weer helemaal bovenop!

Succes! :+:

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Een rotjaar met een klein lichtpuntje komende dagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 17:35

Mooi overzicht zeg! :j

2014 wordt vast meer een geluksjaar! :D

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Een rotjaar met een klein lichtpuntje komende dagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 12:23

Bedankt voor de lieve berichtjes :+:
We gaan gewoon lekker positief beginnen.

ravellie

Berichten: 3074
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:36

Wat een jaar Ilona
Ik wens je een goed en gezond 2014

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: Een rotjaar met een klein lichtpuntje komende dagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 20:05

Wat een baal jaar zeg!!! Hopelijk word 2014 jullie jaar!! :D Ik gun het je van harte!!

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Een rotjaar met een klein lichtpuntje komende dagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 20:50

Mijn lichtpuntje Zoë:

Afbeelding


Vanochtend geboren :D

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Re: Een rotjaar met een klein lichtpuntje komende dagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 21:59

Ah wat lief! Van harte gefeliciteerd!