Een jaar lang met mijn sukkeltje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MelissaV

Berichten: 3602
Geregistreerd: 31-05-09

Een jaar lang met mijn sukkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-13 18:07

Ik weet het nog goed, september 2012.. Mijn eerste pony,van zijn 3de tot zijn 7de is hij van mij geweest, toen is hij verkocht geweest en vanaf april 2012 mocht ik hem bijrijden 1x in de week. September 2012 kwam hij te koop.
Ik heb geen seconde moeten nadenken, ik kocht hem terug op 21 september 2012, er zaten wel wat haken en ogen aan. Zijn karakter was veranderd en hij was kreupel.

In december was hij niet meer kreupel en zijn we weer beginnen rijden.
Toen kwam 2013: wat een jaar. Bloed, zweet en tranen mag je letterlijk nemen. Ik heb afgezien met hem, maar waar we nu staan, heb ik nog nooit gestaan met een pony. Hij is mijn beste vriend.


Januari:
Er lag sneeuw, de weide was helemaal bevroren. Je stond veel op stal en had veelste veel energie. Ik gooide je geregeld los, maar je bleef druk. Dit resulteerde vaak in meningsverschillen tijdens het rijden. Verschillende keren begon je vanuit het niets te bokken en werd je helemaal gek. Gelukkig ben ik er nooit afgevallen. Ik longeerde je altijd voor het rijden.
Afbeelding

Februari:
Het weer werd beter en jij werd iets rustiger, maar nog steeds was je druk en vervelend. Vaak ging je staken en wou je niets anders meer dan achteruit.
Afbeelding

Maart:
Je begon heel smerig te doen onder het rijden, ook aan de longeerlijn deed je alles om mij het bloed onder mijn nagels uit te halen. In deze periode heeft hij mij geregeld tegen de betonnen muur aan geduwd. Op een bepaald moment gingen bij mij alle alarmbellen af, aan de hand was hij superlief, aan de longeerlijn zonder zadel ook. Hij heeft last van zijn rug. Zijn gedrag sloeg om van zodra hij ook maar iets op zijn rug voelde. Ik heb mijn zadel verkocht en een andere aangekocht.
Alle problemen verdwenen als sneeuw voor de zon. Je werd opeens een hele lieve pony.
Afbeelding
Afbeelding

April:
1 april, onze allereerste wedstrijd. We deden mee aan de horsemanship, door enkele afwezigen moest ik een uur vroeger starten dan verwacht. Met slechts 15 minuten tijd om los te rijden, had ik nogal last van de stress. Turbo bleef echter de lieve pony die hij is en loodste mij door de proef heen. Hij overtrof alle verwachtingen. We werden als 1ste geplaats van 60 combinaties. Wat was ik trots op mijn kleine knolletje.
Afbeelding Tijdens de proef.
Afbeelding

Mei:
We zijn veel gaan buitenrijden en we hebben een hele hoop lol gehad. Ontspanning na de tijd van het harde trainen voor de wedstrijd.

Juni:
Deze maand hebben we niet heel veel gedaan buiten het wekelijks uurtje les en wat buiten rijden ivm examens.

Juli:
Jij kwam naar huis! Grote, groene wei en 24/7 buiten! Je was superhappy op je nieuwe stekje.
Afbeelding
Afbeelding
Helaas kwam aan al dat lekkere genieten al snel een einde, 27 juli kwam jij zwaar hoefbevangen te staan -O- Daar gingen alle plannen van een zomer lang buiten rijden en genieten. Ik baalde enorm, maar het belangrijkste was dat jij weer beter werd.

Je hebt in totaal 3,5 maand stilgestaan. Je was stikchagerijnig als ik 1 van de andere pony's ging rijden, jij wou ook. Ik kon niks meer met je, je wou niet meer stil staan.

Half november begon ik jou weer te longeren, je deed alles superbraaf. Van het moment dat je weer mocht werken, deed je weer alles voor mij.
Afbeelding

Nu heb ik er een keer of 10 opgezeten en hij pakt alles weer super op. Waar hij voordien helemaal flipte na een weekje rust, is hij nu gewoon braaf. Hij doet alles voor mij. Hij heeft zijn plekje gevonden en hij blijft dan ook de rest van zijn leven bij mij.
Afbeelding
Afbeelding Mijn vriendje <3

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Een jaar lang met mijn sukkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 18:09

Leuk overzichtje zeg! Knappe pony!

sophianemo

Berichten: 796
Geregistreerd: 31-07-11

Re: Een jaar lang met mijn sukkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 18:20

Leuke pony!

MelissaV

Berichten: 3602
Geregistreerd: 31-05-09

Re: Een jaar lang met mijn sukkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-13 20:15

Dankje allebei!