Ivory's Girl weer een jaar verder...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ivorysgirl1
Berichten: 44
Geregistreerd: 29-09-13
Woonplaats: emmen

Ivory's Girl weer een jaar verder...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 13:21

van een jaar lang ups en downs te hebben gehad, wil ik jullie ook ons jaar laten zien,
het is zeker geen makkelijk jaar geweest, maar er zaten gelukkig ook super momenten in,
Ivory is een 10 jarige dravers merrie, met een verleden, helaas bouwt Ivory op sommige momenten nog zoveel spanning op,
dat je er niks meer mee kunt beginnen, dit is al stukken verbeterd maar we zullen nog moeilijke dagen krijgen,

we beginnen januari met sneeuw, niet veel kunnen rijden, doordat de bakken bevroren waren,
dus lekker in het sneeuw spelen is dan het leukste ,
Afbeelding

dan februari , een maand waar we een afspraak maakten voor paardenfluisteraar paulien, van het boek paard praat met mij,
een emotionele sessie volgde , waarin duidelijk werdt wat Ivory heeft moeten doorstaan in 5 jaar tijd,
gelukkig konden we onze training weer voortzetten dus het rijden kwam ook steeds meer,
Afbeelding

in maart, reden we vaak met alleen een halster met teugels eraan, van galop tot dravers draf in het bos , we konden het allemaal, en het maakte ons niks uit, wat mensen ervan zeiden,
Afbeelding

in april begon de ellende, mensen op onze oude stal konden niks met je beginnen, je raakte te vaak in paniek, tijdens het overzetten van stal naar stal voor het uitmesten, vaak in ontsnapt , en niemand kon je aan, helaas ook niet veel gereden door je paniek aanvallen in stal , je was het vertrouwen in mensen volledig kwijt..

rond de maand mei ging het beter, langzaam aan werd je weer makkelijker en konden we alles weer oppakken,
ook kregen we plezier in het rijden, maar ook de andere dingen , werden weer leuk,
Afbeelding
Afbeelding

de maanden juni/juli was het tijd om veel op buitenrit te gaan, en te genieten van elkaar, maar ook springen en dressuur waren we weer aan het oppakken , alles op jou tempo , en als het even niet ging , dan kwam het een andere keer wel weer,
Afbeelding
Afbeelding

rond augustus zijn we opzoek gegaan naar een andere stal, en die hebben we gevonden,
10 minuten fietsen van huis af, en jawel hier kon je iedere dag naar buiten, hadden we meer gelegenheid om te rijden, en werdt er goed voor je gezorgd ,
Afbeelding

september en oktober vlogen voor ons voorbij, we gingen serieuzer rijden dan we deden, en ik merkte dat je wel degelijk aanleg voor de dressuur hebt, ook gingen met nog veel op buitenrit , ook werd je meer jezelf en begon je weer lekker gekke bekken te trekken op stal,
Afbeelding

nu de maand november bijna voorbij is , besef ik pas hoe zo'n bewogen jaar we achter de rug hebben,
gelukkig ben ik blij dat ik altijd door heb gezet, en we kunnen zeggen dat onze band alleen maar sterker wordt,

Afbeelding
Afbeelding

vanaf volgend jaar proberen we iedere week weer les te nemen, en gaan we de wedstrijden starten tussen de paarden,
mij gaat het niet om het winnen , maar om de ervaring, en kijken hoe ver we kunnen komen, ze is dan wel een draver maar kan zeker een goede dressuurproef neerzetten, op naar 2014 !!!

Tanja_14

Berichten: 504
Geregistreerd: 26-10-13

Re: Ivory's Girl weer een jaar verder...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 23:37

ziet er super leuk uit! veel plezier volgend jaar en succes!