LRV Wedstrijd Koningshooikt met mijn Andalusiër

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

furioso

LRV Wedstrijd Koningshooikt met mijn Andalusiër

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 08:12

Hallo iedereen !

Sinds kort rij ik tornooien bij de LRV Bornem (België)

Ik heb al een lange weg afgelegd samen met mijn paard..

Dankzij de LRV hebben we nu wekelijks les en wedstrijden :)

Ik ben trots op mijn paard en daarom wil ik ook deze foto's laten zien omdat er heel wat verbetering in zit, maar natuurlijk nog lang niet perfect ;)

De foto's zijn van 21 juli en als je erop klikt dan krijg je ze in het groot te zien :)

Info:
Furioso
7 jaar
Heb ik nu ongeveer 2.5jaar en sinds oktober 'echt' met dressuur bezig
Heeft een te fanatieke galop die nu al heel wat gebeterd is :)

We rijden dus in de B1 :)

Mijn werkpunten weet ik en hoeft dus daarom ook niet elke keer herhaald te worden :)

1. Ik kijk naar Furie.. mag ik niet doen :n
Afbeelding

2. ik denk dat dit een goed beeld is maar ik weet het niet helemaal zeker :+
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

De volgende foto's staan sowieso op volgorde

5. Een bergopwaartse galop heeft hij echt wel (nu nog meer gecontroleerd en het is helemaal top :)) )
Afbeelding

6.
Afbeelding

7. Dit vond ik eerst een mooie foto, tot dat ik hem wat beter bekeek..
Ik hang naar binnen |o en ik trek mijn teugels naar mij toe
Afbeelding

8. Overgang naar draf
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

Puntjes:
* Voor mij kijken en niet naar mijn paard
* handen hoger houden
* Nageeflijkheid moet nog beter maar is al heel hard verbeterd
* Spanning, Fur is heel snel gespannen en het is dan ook moeilijk om het er terug uit te krijgen en zeker als je met de proef bezig bent :P
* Recht blijven zitten en niet naar binnen hangen
* en nog wat dingetjes waarschijnlijk :+

Ik heb ook nog een filmpje van het viertal dressuur

Let wel op, dit is een L-proef en we rijden nog maar B en ja dan loopt er al is iets fout en bij Furioso was dit in de galop aangezien hij ruimer galoppeerd dan de rest :)
Dit is het filmpje van 21 juli: https://www.facebook.com/photo.php?v=22 ... =2&theater
We werden 5de van de 11

Filmpje van in Wortel op 30 juni: https://www.facebook.com/photo.php?v=22 ... =2&theater
We werden voorlaatste :+
Hier liep Furioso wel goed en maakte ook geen fouten in de galop en in het vorige filmpje wel ;)

Lieve mensjes willen jullie lief zijn en blijven voor ons ?
Het heeft me veel moeite gekost om de foto's toch op bokt te zetten aangezien ik in het begin al heel veel commentaar over me heen heb gekregen en nu werk ik er ook aan dus alles wordt echt weer beter :j

Dirtylove

Re: LRV Wedstrijd Koningshooikt met mijn Andalusiër

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 08:17

Super mooi paard heb je! <3_____<3

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 08:19

Leuk, Furioso, jullie gaan zeker vooruit! Heb je zelf enig idee waar die spanning vandaan komt?
Plaatje 2 is idd een beeld van jullie op de weg. Nu je handen nog wat minder breed en minder spanning erop.

OlympicOrry

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 08:33

Hoi furioso,

Ik heb jullie proef live kunnen bewonderen en vond het er zeker niet slecht uit zien.
Ik denk dat als bij jullie de spanning (vooral bij fur heb ik de indruk?) weg is jullie proeven een pak gaan verbeteren.
Dat was bij mij en mijn zafina ook zo hoor.
Verder vind ik dat je hem erg netjes rijd.
Ik had wel de indruk dat de overgangen nog niet altijd zo vlotjes gaan, hierin vooral proberen de rust te bewaren.

Maar verder jullie komen er wel daar ben ik zeker van +:)+

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 10:47

Mooi! :D en wat een zalig paard!

BabFer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 11:41

Ziet er zeker niet slecht uit.
Je verbeterpunten haal je zelf aan.
Let er idd goed op dat je niet teveel naar je paard wil kijken, want dan ga je onbewust ook wat schuin zitten. Dit is bovendien zeer slecht voor je eigen nek. :D
Misschien kun je de gespannenheid oplossen met het paard meer recht te richten? In je een van je vorige topics haalde je aan dat hij in het prille begin schuin door de bocht ging tijdens de gallop.
In elk geval, doe zo verder, jullie hebben al een hele weg afgelegd en jullie zijn een leuke combinatie.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 11:47

Leuk om weer een fototopic te zien en dat jullie echt bezig zijn om vooruit te komen +:)+
Goed dat je zelf je aandachtspunten weet. Foto 2 ziet er ontspannen uit, maar als je naar de foto kijkt, zie je dat niet alleen jij naar voren kijkt, maar Furioso daardoor ook naar voren valt. Echt een aandachtspuntje dus inderdaad.

Ik weet niet of je het zelf voelt, maar er lijkt wat spanning in je armen te zitten. Probeer dit te controleren door ze af en toe wat 'los te schudden'. En denk dat als je lekker veel (schijn)overgangen rijdt, de ontspannenheid en aanleuning vanzelf komt.

Komt vast goed met jullie :D

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 17:34

Bedankt Dirtylove :)

Barroco Ik heb werkelijk geen idee..
Ik probeer hem rustig en aan het werk te houden zodat hij gefocust moet blijven maar dat is ook lastig soms voor hem.
Ik galoppeer niet of heel weinig voor mijn proef aangezien hij er nu nog enorm heet en nog gespannender van word.
Als iemand DE tip weet dan hoor ik het graag :))

OlympicOrry Je hebt gelijk hoor ! En ik heb er ook al veel aan gedacht...
Als Furie zijn spanning weg is dan is hij top om te rijden ! Nageeflijk, aandachtig, werkwillig,.. alles gewoon dat nodig is :P
En je hebt ook gelijk met de overgangen :j ook omdat hij zo gespannen is krijg ik hem moeilijker in een tragere gang (van draf naar galop gaat met gemak :)) )

CrazyIris Hahaa dank je :D

RebeccaC De galop is al erg verbeterd en werken we altijd in de les aan, aangezien daar meer ruimte is en het ook een echte piste is (bij mij thuis is een weide die we tot piste gebombardeerd hebben en in galop ben ik samen met hem er al 2x gevallen, mede door het schuin in de bochten gaan in combinatie met een te hoog tempo -O- thuis oefen ik dus voornamelijk op stap/draf/halt/achteruit en al de rest dat je in deze gangen kan doen :P
En ook bedankt ! Ik hoop echt dat Furioso zijn spanning met de tijd weggaat want ik weet dat we veel beter kunnen :j

Madelief88 Dankje ! Ik heb nu echt héél hard op mijn houding gelet en het is ook beter maar zeker niet perfect :P
Ik heb inderdaad te neiging om mee voorover te gaan hangen of niet rechtop te zitten en dat werkt niet mee voor Fur..
Mijn armen ja dat zou wel kunnen, ik was tijdens de proef heel geconcentreerd bezig en misschien dat mijn armen wat te gespannen waren dan, ik zal erop letten :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 17:45

Hij wordt steeds mooier zeg! <3
En jullie rijden gaat elke keer weer vooruit, super dat je er zo mee bezig bent! :j

puntjes zijn al genoemd, probeer gewoon rustig door te werken aan rust en ontspanning...

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 21:09

Hihih bedankt Nouvel ! Hij wordt inderdaad knapper <3
Er aan blijven werken doen we zeker :) Zondag is er terug een tornooi in Essen-hoek en de 15de in Herselt :D

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:24

Hij is echt heel mooi! :) Ik vind het er op de foto's wat gespannen uitzien maar dat zijn momentopnames, en tips worden al gegeven :j

p.s. ik zou de volgende keer een hemdje dragen onder je blouse ;)

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:10

Wat een knap paard is het toch!
Ik vind jullie al zeker verbeterd.
Denk dat als de spanning minder wordt het ook straks makkelijker gaat.
Is ook een kwestie van kilometers maken en lekker blijven starten. :)

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 19:29

Britt_S Dankjewel ! En ja spanning is nog altijd te zien maar is wel al een hele hoop minder :D
Hihih jaa je hebt gelijk ! Na dat ik de foto's bekeek, zag ik het ook :P
Maar het was 33°c toen dus het maakte me echt niet uit en het viel ook niet hard op anders hadden mensen me er wel op attent gemaakt :))

Cath Mercii :D
We doen ons best en blijven in ieder geval door oefenen en genieten ^^

Hier een filmpje hoe hij zich kan uitleven op de wei (waar hij 24/7 in staat en nog energie teveel heeft onder het zadel := )
http://www.youtube.com/watch?v=OHBAVl3N ... e=youtu.be