De foto's zijn gemaakt door bokker Nicole. Haar website is www.nicoleromkes.nl. Op deze foto's berust copyright!!!

Wat was ik aan het doen?
Ik vroeg haar op mijn zit terug vanuit een middendraf. Ze komt mooi op achter terug maar vind het vreselijk moeilijk. Komt daardoor iets van mijn hand af. Ze KRIJGT ruimte voor haar "fout". Waarom hou ik haar niet "bij" me? Ik vraag reactie aan de achterzijde van mijn paard. Die krijg ik. Point made. Prima.

Oke.. als ik zeg.. ik had vandaag een hertje.. dan bedoel ik dit dus

Wanneer de achterbenen aan het werk gaan kan ze aan de voorkant nog niet nageven. Ik heb aanspanning.. maar geen ontspanning in aanspanning. Heb licht contact met de mond (te zien aan geen/weinig druk op de bakstukken) En wacht tot zij weer naar mijn hand toe zakt en mijn hand meeneemt. Ik wil haar niet "remmen" dus zet geen druk om "nageeflijkheid" te krijgen (nageven tussen haakjes omdat ik druk van de ruiter accepteren geen nageven vind. Dan krijg je een valse krul in de hals en die wil ik zo min mogelijk toejuichen)
Het voorbeen is te laat weg omdat ze de onderhals opzet.. sja.. kan gebeuren. Voor wat ik kan zien had ze een fractie hierna wel een groot zweefmoment

Ik KAN wel voor me kijken

Zijwaarts aan mijn kuit. Handen mooi even hoog/gelijk, gelijke druk op het bit. Buitenhand netjes begrenzend. Helaas viel ze net een beetje terug in tempo en dan wil ze nog weleens wat verkantelen in het front. Hierna stelde ik haar ook recht-naar voren en weer opzij maar toen was ik al bij de fotografe

Hier nog zo'n momentje dat de hele voorkant van slag is als er meer activiteit vanuit achter moet komen

1 middendraf- 3 momenten
1. Gelijkmatig zweefmoment maar ik wil iets meer voorbeen.. en die lengte krijg ik haar iets meer ruimte geef.

2. Oke.. deze poging mislukte. Ik gaf een ophouding, been en lengte.. maar kreeg geen voorbeen en een eenpootsdraf

3. Iets opvangen en lucht plus kuit aan.. hier komt het voorbeen meer uit. Zweefmoment is wel iets kleiner omdat ze iets "brak" in de schoft bij het uitgooien van het voorbeen. Deze "oprichting" kan ze net niet lekker aan nog en dan blijft ze ook iets strakker in de rug.

Nog steeds vergeet ik afentoe dat ze prima aan mijn kuit reageert *zucht* Laat haar hier net te lang worden in haar lijf helaas. Galop blijft zoeken voor ons beiden. Of ik heb te weinig ruimte en krijg meer achterbeen maar geen taktmatige galop of ik geef net teveel lengte waardoor ze wat uit elkaar valt.
Maargoed.. we zijn lekker aan het trainen en veeeeel aan het schakelen (ook kleine korte schakelingen, niet alleen maar groot.
To be continued....
Groetjes Samantha en dikbil Zyalda
(zo trots op deze foto.. want wat had ze 1,5 jaar geleden nog maar een schraal/duin en onbespierd kontje)