4 maanden na mijn heupbreuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

4 maanden na mijn heupbreuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 23:58

Sommigen van jullie zullen het nog wel weten...
[LZP] Tjah, van een fotoshoot naar het ziekenhuis

22 juli viel ik tijdens een fotoshoot van Modesta (PRE) af en brak hierbij mijn bovenbeen/heup.

Nu, 4 maanden hierna ben ik inmiddels een maandje weer aan het opbouwen met rijden en ik wil hiervan graag wat foto's en filmpjes delen :)
Gewoon omdat ik trots op ons samen ben en dan in het bijzonder op Modesta omdat ze zoveel veranderd is de afgelopen maanden en ontzettend veel rekening houdt met mij.

In de eerste tijd van het opbouwen heb ik Mo zelf scheef gereden, wat hartstikke logisch is want mijn rechterbeen is lang zo sterk nog niet als het was en ook de subtiliteit is er nog niet helemaal :+ Vooral linksom merk ik dat ik mijn buitenbeen er eigenlijk niet aan kon leggen maar dit begint weer langzaamaan terug te komen.

Gelukkig begint het gevoel voor het rijden wat meer terug te komen en kan ik haar zelf ook weer steeds rechter rijden.

Al met al ben ik al heel blij dat ik er weer op zit en dat het eigenlijk naar omstandigheden ook al best heel goed gaat!
Het touwtje op de filmpjes en sommige foto’s om haar hals zit er omdat dat de 1e keer was dat ik weer in de grote bak reed en ik onverwachtse bewegingen nog niet zo makkelijk uit kan zitten!

1.

Een voorbeeldje van hoe ik nu loop :+ (normaal loop ik nog met 1 kruk maar met longeren dus niet)

2.

3.

En de foto's van een paar keer verzameld:

4.
Afbeelding
Modesta haar knappe manenbos :+:

5.
Afbeelding
Losstappen

6.
Afbeelding
Hier zie ik het compenseren in mijn heup goed, ik ga naar voren hangen. Dus, meer op mijn kont en bekken kantelen.

7.
Afbeelding
Soms rolt ze nog wat op, hierin moet ik mijn hand naar voren brengen en haar (nog) actiever maken.

8.
Afbeelding
Geconcentreerde koppies :+

9.
Afbeelding
Een heel fijn drafje, de foto was van heel veraf genomen, vandaar de kwaliteit :)

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding
Ver weg maar toch :+

13.
Afbeelding
Uitrusten en luisteren naar instructie...

14.
Afbeelding
Onze mooie paarse deken <3

15.
Afbeelding
En nog even samen :+:

Wees een beetje lief voor me, ik ben nog volop aan het revalideren en het rijden is nog lang niet wat het zijn moet maar langzaam aan komen we er wel weer :)

Mendy1984

Re: 4 maanden na mijn heupbreuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 00:01

mooie knollie :)
en jullie gaan goed vooruit samen.. ;)
blijf wel naar je lichaam luisteren he :)

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 00:04

Fijn dat je weer kunt rijden, ziet er netjes uit! :) Succes nog!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 00:06

Leuke paard zeg en ja het is nog wat gevoelig bij jou, maar met de tijd wordt het minder en kan je beter zitten en bewegen.

Wel vrij heftig hoor als je zoiets breekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 00:12

Thanks Mendy! Ach, anders krijg ik wel op mijn lazer van jullie stalgenoten, toch? :+

Ragdollcat: Modesta en ik hadden een fotoshoot in de duinen en ik zou er alleen zonder zadel even op zitten (stilstaand) maar Mo schrok en heeft het op een rennen gezet. Aangezien ze net gewassen was en ik geen lange broek aan had ben ik er zo afgeschoven.
Niet spectaculair, wel pijnlijk :+

Ik zit idd nog een beetje 'op eieren'. Dit wordt gelukkig met de keer beter dus zal wel gauw over zijn :)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 00:15

Robijntjah schreef:
Thanks Mendy! Ach, anders krijg ik wel op mijn lazer van jullie stalgenoten, toch? :+

Ragdollcat: Modesta en ik hadden een fotoshoot in de duinen en ik zou er alleen zonder zadel even op zitten (stilstaand) maar Mo schrok en heeft het op een rennen gezet. Aangezien ze net gewassen was en ik geen lange broek aan had ben ik er zo afgeschoven.

Ik zit idd nog een beetje 'op eieren'. Dit wordt gelukkig met de keer beter dus zal wel gauw over zijn :)

Ja, ik heb mijn post gewijzigd, want ik zag een link van hoe het was gebeurd en toen wist ik het weer, deze link had ik ook gelezen.

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 00:27

Robijntjah schreef:

*D *\o/*

floor2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 01:40

Fijn dat je weer kunt rijden!

_Lente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 02:05

<3 Toppers!!
Echt super hoe jullie samen gewoon weer op de goede weg door gaan :)

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 10:26

Goed bezig, Jolijn! Fijn om te zien dat jullie weer samen aan het werk zijn :)

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 10:58

Wat heerlijk dat je weer op je paard zit!Balans en vertrouwen moeten groeien en komt vast weer goed!
Vind dat je er al netjes op zit zo kort na je ongeluk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:05

Heb mijn bekken in 2009 ook gebroken door een trap van een paard. Door wat medische foutjes *kuch* heb ik er wel blijvend letsel aan overgehouden maar goed, ik rij toch alweer sinds 6 maanden na het ongeluk en kan verder ook nog erg veel.

Alleen heb ik tot op heden nog steeds last met mijn rechterbeen om inderdaad het als begrenzend aan te leggen of om te gebruiken als motiverend binnenbeen. Dit komt omdat ik ook fikse spierschade en zenuwschade had. Van die spierschade is een gedeelte chronisch. Ik kan dan ook alleen maar zeggen doe rustig aan, forceer jezelf niet en werk opbouwend. Doe fysio bij als je kan of nog niet doet en vraag aan je instructie om er rekening mee te houden. Ik let extreem op zijn zit en doe opbouwende oefeningen voor de buik en de rug omdat dit alles toch ook je bekken en heupen ondersteunt en heel wat spieren lopen via rug of buik naar je lies en omvatten je bekken dan ook.

Komt wel goed :)

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:07

Ik heb toen ook meegelezen in je topic. Heftig zeg. Maar ik moet zeggen dat ik vindt dat je al weer snel "opgeknapt" bent. Ga rustig zo door maar vergeet vooral niet naar je eigen lichaam te luisteren.

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:13

Geweldig, op dezelfde dag breken we ons been, we zitten bij dezelfde valclinic tijdens Horse Event en nu openen we ook nog een uur na elkaar een topic met onze vorderingen :') Volgens mij lopen we gelijk op!

Fijn dat je alweer lekker aan het opbouwen bent het ziet er goed uit, ga zo door!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:03

Haha idd Simone, best grappig!

Bedankt allemaal, luisteren naar mijn lichaam is nog een leerdoel al gaat het steeds beter, ik weet inmiddels waar ik op afgestraft wordt en maak bewuster keuzes...

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:11

Leuk zo'n topic Jolijn :)
Niet overhaasten en dan gaat helemaal goed komen met jullie!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:45

Wat fijn om te zien dat jullie weer aan de slag kunnen!

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 13:12

Super om te zien dat je weer lekker kan rijden :D
Fijn voor jullie *\o/*

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 13:57

Wat goed dat je alweer zó rijd ! Komt helemaal goed met jullie, jullie zijn een top stel samen !

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 17:05

Wat heerlijk om je weer te zien rijden Jolijn :D

En het ziet er al super uit. Tuurlijk zijn er verbeterpunten maar dat mag ook na zo'n ongeluk en zo'n lange tijd niet gereden te hebben.

Jullie zijn toppers hoor.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:15

Oehhh ziet er alweer goed uit toch!!! :D Heerlijk dat jullie weer aan de gang kunnen :D :):)

Islien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 19:12

sow wat ben jij een doorzetter ! echt respect voor je
super leuk om te zien dat het al weer zo snel goed gaat

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:21

DIt gaat de goede kant op dame! Super hoor!
Lekker doorgaan, maar wel rustig aan :Y) Ziet er weer leuk uit!

Madieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:38

Echt super Jolijn!!! +:)+ Je bent een echt doorzetterje...

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:44

Fijn om te zien dat je weer aan het rijden bent. Dat het allemaal nog niet zo soepeltjes gaat, geeft niet. Dat komt nog wel. Ik vind het in ieder geval al knap dat je na zo'n korte tijd alweer op je paard zit. Petje af voor je doorzettingsvermogen. Heeft je paard al die tijd ook vakantie gehad of heeft iemand anders hem voor je gereden?