Paard: Pathos, kentucky mountain saddle horse ruin van 7 jaar (gangenpaard)
Ik rij met een westernzadel, maar rij dus geen western, gewoon recreatief, beetje dressuur.
Gisteren heb ik weer eens op mijn paard Pathos gereden. Ik ben in maart geopereerd aan mijn heup, daarvoor had ik al amper gereden en daarna al helemaal niet. 2 maanden geleden heb ik 2 keer een kwartiertje gereden en daarna kreeg Pathos droes. Hij is er best wel ziek van geweest, dus heeft alleen maar op de wei gelopen. Ook is ie behoorlijk af gevallen, vooral zijn bespiering is weg gevallen. De singel zat nu op zijn strakst nog te los, dus hij is best veel kwijt geraakt.
Ik dacht dus gisteren beetje rustig een beetje hobbelen buiten, ik kan niet lang rijden en Pathos ook niet dus dat komt goed uit.
Hij dacht daar alleen anders over, want had helemaal geen zin. Helaas was ik mijn zweepje vergeten dus daar maakt ie dan misbruik van door stil te gaan staan en dan krijg ik hem met geen mogelijkheid meer vooruit. Dat deed ie overigens voor dat ie ziek werd ook al, hij is vrij dominant en als ie dan saaie dingen moet doen, zoals rondjes rijden in een bak of grasveld dan gaat ie stil staan. Een tikje met de zweep brengt hem dan snel op andere gedachte en dan is het ook klaar ook.
Maar goed ik wou dus op het grasveld bij de wei rijden, daar had ie geen zin in, dat werd weer eens stil staan dus. Daarom ging ik maar een rondje door het park, daar ging ie in de ankers en verzette geen stap meer

Mijn houding is natuurlijk waardeloos, maar ik ben al blij dat ik erop kom. Ik zit in stoelzit (deed ik altijd al) en scheef en trek mijn hakken op. Ook trek ik af en toe teveel aan de teugels. Als het moeilijk word voor Pathos dan gaat ie van tolt naar draf en dit zit voor mij voor geen meter. Als ik hem dan terug neem, dan word ie dus wat sterk in de mond. Dan trek is misschien wat teveel aan de teugels, mede ook omdat ik dan mijn evenwicht slecht kan bewaren.
Op sommige foto's zit ie in tolt en sommige in draf of stap
Hier dus de foto's, gemaakt door mijn vriend.

Ten slotte nog een filmpje, toen liep dus wel lekker in tolt. ik hoop dat de link het doet.
http://orinoko1.hyves.nl/#show_reaction ... _state__=1