Mijn nieuwe Toy Boy

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura01234

Berichten: 1340
Geregistreerd: 24-12-09
Woonplaats: Utrecht

Mijn nieuwe Toy Boy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 18:43

heee allemaal :D

toen ik op vakantie was in Spanje werd ik gevraagd door de eigenaar van Toy Boy of ik hem wilde rijden, de jongen die hem eerst reed stopte er namelijk mee met ingang van augustus.
Die jongen en Toy boy waren altijd zo'n beetje de enige die ook op goed niveau dressuur reden op de manege samen met mij en mijn oude helaas overleden paard Quorde, ik zei natuurlijk meteen ja! ik was zoo blij :D
begin augustus ging ik er dus voor het eerst op, meennnn wat was dat afzien! blijkbaar is Toy boy heel eenkennig en doet hij gewoon NIKS met vreemde mensen.. ik kon niet eens fatsoenlijk draven en galopperen laat staan hem een beetje fatsoenlijk naar beneden krijgen... ik baalde hier wel van dat het niet ging zoals ik wilde natuurlijk maar na 2 weekjes erop rijden 3 keer in de week ging het steeds beter!! ik voelde gewoon dat hij zijn vertrouwen aan mij gaf en elke keer weer lukte er iets nieuws. nou loopt ie echt super en ik ben er echt helemaal blij mee :D echt de beste uitkomst ooit na Quorde!

het is wel even wennen want Toy Boy is al heel ervaren en heb eigenlijk heel mn leven groene paarden gereden die ik zelf alles moest leren, deze kent alles al en denkt heel veel en veel tem oeilijk mee :} dat leidt nogal vaak tot miscommunicaties :+ (hij houdt ontzettend veel van vliegende wissels in galop :} helaas is dit nog even niet de bedoeling haha)
ik weet zeker dat ik heeel veel van dit paard kan leren en we samen een goed team kunnen gaan vormen! de klik is er zeker nou :D

helaas loopt het wedstrijdseizoen in Zwitserland (waar ik woon) maar van april tot november (er is geen winterseizoen) en die laatste 2 maanden zijn er eigenljik alleen mar kampioenschappen waar je je voor had moeten kwalificeren.. ons wedstrijd debuut komt dus waarschijnlijk ergens in april, maar dat maakt helemaal niks uit lekker veel tijd om heeeel goed aan elkaar te wennen!
ergens in september is er wel een onderlinge wedstrijd waar we aan mee gaan doen op de manege :D en in december een pas de deux.

we trainen niet echt op een bepaald niveau, het niveau wat ik op wedstrijd zou moeten rijden is ongeveer gelijk aan M2 of Z. nu zijn we vooral bezig om gewoon een combinatie te vormen.


wat extra info:
Toy Boy K | ruin | vos | 13 jaar | KWPN | kent alle Z oefeningen | Baloubet du Rouet X Julio Mariner XX

juist ja een springpaard en een engels volbloed :+ (renpaard)
voor de geïnteresseerde:

http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/1505618


nou zoveel gepraat hier de foto's!

1. losdraven
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
http://i824.photobucket.com/albums/zz16 ... oyboy4.png

4.
http://i824.photobucket.com/albums/zz16 ... oyboy2.png

5. galopje
Afbeelding

6. poepgezicht :+
Afbeelding

7. hier is ie wel een beetje lang, maar toch fijn beengebruik
Afbeelding

8.
Afbeelding

9. :D
http://i824.photobucket.com/albums/zz16 ... boy9-1.png

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12. speknekkie :)
http://i824.photobucket.com/albums/zz16 ... yboy12.png

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15. die neusgaten vond ik zo leuk :D
Afbeelding

16.
Afbeelding

17. z'n heerlijke uitgestrekte draf!! beetje moeilijk uitzitten vandaar dat poepgezicht :}
Afbeelding

18. en weer lekker lang uitdraven
Afbeelding

19. lief paardje
Afbeelding

20.
http://i46.tinypic.com/2uxtnqp.jpg


*note* toy boy zit nogal moeilijk door, vandaar mijn moeilijke gezicht op sommige foto's :} haha

nog even een filmpje van ongeveer 2 weken geleden.. voor mijn gevoel ziet het er nu beter uit!

http://www.youtube.com/watch?v=xEozmwRScVA

dyoka

Berichten: 2059
Geregistreerd: 28-07-12

Re: Mijn nieuwe Toy Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 18:52

Dat ziet er al leuk uit als jullie pas 2 weken een combinatie zijn!
Leuk paard hoor! :)

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: Mijn nieuwe Toy Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 18:59

Netjes hoor, waar in Zwitserland woon je? Ik ben verliefd op dat land hahah

Laura01234

Berichten: 1340
Geregistreerd: 24-12-09
Woonplaats: Utrecht

Re: Mijn nieuwe Toy Boy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 19:02

dankje! ik woon bij Genève in de buurt, Franstalige deel dus!! vind het ook een super mooi land tenminste waar wij wonen aan het meer net gewoon Frankrijk! ik ga wel weer terug naar Nederland in juni

Jacky_Yorin
Berichten: 13
Geregistreerd: 24-04-08
Woonplaats: heusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 19:14

Ik vind het er netjes uit zien Lau!
Vooral omdat jullie pas net een combinatie zijn.

Ben benieuwd hoe het er over een tijdje uitziet!

Jorinda

Berichten: 13463
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Mijn nieuwe Toy Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 19:15

Ziet er erg fijn uit! Jullie zijn een leuke combinatie :D

Anne_J
Berichten: 188
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 19:16

Ziet er goed uit!

vilouma

Berichten: 1017
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: West-Brabant

Re: Mijn nieuwe Toy Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 23:04

Ik vind echt dat je deze veel en dan ook veel beter rijd dan Quorde, je zit hier zelf ook lekkerder op, hij is gaaf geworden!

onbekend0207
Berichten: 1885
Geregistreerd: 26-04-11

Re: Mijn nieuwe Toy Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 08:23

Leuk laura dat je weer een paard hebt. Vindt hem op de foto's beter tonen. Op het filmpje heb je zoveel
kracht op zijn mond en maakt hij geregeld tactfouten. In de galop moet je hem meer laten rollen zeg maar
dat hij dus over de rug gallopeerd en mooi zijn achterhand eronder brengt. Nu stuitert hij een beetje.
Achterhand mag nog veel meer mee. Probeer met wat minder druk op de voorkant te rijden.

Leuke combinatie!

Laura01234

Berichten: 1340
Geregistreerd: 24-12-09
Woonplaats: Utrecht

Re: Mijn nieuwe Toy Boy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 21:11

bedankt iedereen!

@audrey: klopt helemaal! dat viel mezelf ook nogal op, dit is echt waar ik op probeer te letten zeker in de galop rij ik hem alleen maar voorwaarts, omdat ie zowat vrijwel altijd alleen maar heeel verzameld en klein en zo heeft galoppeerd vind ie dat moeilijk!, gaat al een stuk beter! filmpje is ookal bijna van 2 weken terug! hij was daar ook echt heeeel heet :+ kan nou die energie veel fijner verwerken met mn zit ipv mn handen :)
bedankt voor je reactie :D

@do: hihi hij rijdt ook veel fijner als ik eerlijk moet zijn.. Quorde was altijd zo veel werken! merkte zelf ook dat ik daar snel verkrampt op ging zitten, deze is zo relaxt als die eenmaal voor je wil lopen!

Laura01234

Berichten: 1340
Geregistreerd: 24-12-09
Woonplaats: Utrecht

Re: Mijn nieuwe Toy Boy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 22:28

ik zal binnenkort wel eens een nieuw filmpje maken ;)

vilouma

Berichten: 1017
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 17:00

Laura01234 schreef:
bedankt iedereen!

@audrey: klopt helemaal! dat viel mezelf ook nogal op, dit is echt waar ik op probeer te letten zeker in de galop rij ik hem alleen maar voorwaarts, omdat ie zowat vrijwel altijd alleen maar heeel verzameld en klein en zo heeft galoppeerd vind ie dat moeilijk!, gaat al een stuk beter! filmpje is ookal bijna van 2 weken terug! hij was daar ook echt heeeel heet :+ kan nou die energie veel fijner verwerken met mn zit ipv mn handen :)
bedankt voor je reactie :D

@do: hihi hij rijdt ook veel fijner als ik eerlijk moet zijn.. Quorde was altijd zo veel werken! merkte zelf ook dat ik daar snel verkrampt op ging zitten, deze is zo relaxt als die eenmaal voor je wil lopen!


Ja dat zag je heel erg, daar zat je scheef en gespannen op, deze ga je lekker op zitten en lekker aan rijden, veel beter zo! En natuurlijk nog heeeel veel werk aan maar ik weet hoe die er eerst uitzag haha en dit is echt al veel beter Lau!

Laura01234

Berichten: 1340
Geregistreerd: 24-12-09
Woonplaats: Utrecht

Re: Mijn nieuwe Toy Boy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 15:39

bedankt Do! er is nog heel veel te verbeteren ja maar dat is alleen maar leuk :D ik weet dat het erin zit iig!