Rumour (V. Jazz) @ Wedstrijd debuut met mij (M2)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mienetje

Rumour (V. Jazz) @ Wedstrijd debuut met mij (M2)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 17:59

Gister ben ik voor het eerst met Rumour op wedstrijd geweest..
Ik was echt super tevreden, had in de eerste proef 1 foutje (Ze ging even aan de kletter :+ ), verder super tevreden. Had hier echt tegenvallende punten, maar gelukkig had iedereen daar last van..
De tweede proef hadden we behoorlijk grove fouten, zoals beide kanten in de verkeerde galop aanspringen, en met de contra sprong mevrouw over.. Verder opzich wel fijn gereden, hier had ik 180 punten... Al met al super tevreden!!

Rumour is een 13 jarige keurmerrie van de hengst Jazz, en drachtig van Oscar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We zijn er nog lang niet, maar voor zover ben ik super tevreden..
Had haar gister ook precies 4 maand, dus we zijn ook nog niet zo lang een combi ;)

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 18:01

Ik vind het er netjes en ontspannen er uit zien. Alleen je moet proberen naar
voren kijken (Op sommige foto's kijk je naar beneden :P ) Maar jullie zijn verder een leuk combi :)

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 18:02

Leuk paard, typisch Jazz hoofd zit erop.
Alleen je zadel viel me gelijk op, volgens mij ligt die op de schouder.
Zelf zit je er wel netjes op!

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 18:04

Ludique96 schreef:
Ik vind het er netjes en ontspannen er uit zien. Alleen je moet proberen naar
voren kijken (Op sommige foto's kijk je naar beneden :P ) Maar jullie zijn verder een leuk combi :)

Dat ontspannen ontbrak er dus aan volgens de jury?.. Kon zelf ook nergens spanning vinden, maar goed.. ;)
En ja dat naar beneden kijken, ik let altijd super goed op mijn houding, maar vond het toch wel een beetje spannend, waardoor ik idd wat naar beneden kijk, en wat "inelkaar" kruip ;) Had er btw wel beide keren een 7 op ;)

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 18:05

Ladygiroc schreef:
Leuk paard, typisch Jazz hoofd zit erop.
Alleen je zadel viel me gelijk op, volgens mij ligt die op de schouder.
Zelf zit je er wel netjes op!

Dat lijkt idd nu je het zegt op de middendraf foto vooral zo, het zadel ligt verder goed, komt denk ik door de foto's!! ;) Geeft wat een ander beeld..

Ladygiroc

Re: Rumour (V. Jazz) @ Wedstrijd debuut met mij (M2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 18:16

Het viel me vooral bij de eerste foto op, vooral het gedeelte waar jouw knie ligt. Weet niet of dat het type zadel is en of het kwaad kan, maar denk dat als je het iets naar achter schuift het wat lekkerder ligt :)

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 18:18

Ladygiroc schreef:
Het viel me vooral bij de eerste foto op, vooral het gedeelte waar jouw knie ligt. Weet niet of dat het type zadel is en of het kwaad kan, maar denk dat als je het iets naar achter schuift het wat lekkerder ligt :)

Als ik het wat verder naar achter schuif, krijg ik een bommetje :o En ze kan hoog :7
Misschien dat dat ook al een beetje door de dracht komt, ik weet t niet, ze vind t iig niet fijn ;)

Denise82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:27

Voor het totaalplaatje mag ze nog iets meer in de oprichting gaan lopen. Meestal lopen de Jazzen van nature erg in de oprichting, de jouwe mag nog wel iets meer gewicht overnemen. Ben wel benieuwd wat voor veulen eruit gaat komen, wij hebben 2 Oscar's X Olivi! Heb er alleen geen recente foto's van... Als je het leuk vindt kan ik die wel een keer naar je sturen.

Ytjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:34

Leuk paard! En ziet er ook netjes uit. Heeft dit paard ook een tijdje bij Jiska van den Akker gestaan? Volgens mij ken ik hem dan wel :j

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 22:51

@Denise: Ben ik het idd met je eens, dat is ook de reden dat ik geen Z ben gestart.. Wil eerst het M2 goed bevestigd hebben, en haar dus idd hogerop kunnen rijden.. Hebben we op dit moment nog moeite mee.. Alhoewel ze nu wel steeds sterker word, waardoor ze voor al steeds iets hoger komt.. ;)
En ik ben zeker nieuwschierig naar foto's :D

@Ytjuuuh: Klopt, zij heeft hem ook gereden.. Grappig dat je haar dan kent ;)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 15:44

Ziet er goed uit hoor!
hij heeft een fijn achterbeentje!

Ik vind jullie een leuke combi :j

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:13

oei, je zadel ligt inderdaad niet helemaal lekker! Volgens mij is de boom aan de voorkant veel te smal, waardoor die ophoog komt en jij op de achterkant van de lepel zit.. kijk maar eens naar de op 1 na laatste foto, daar zie je dat je helemaal achterop het zadel zit en dat je zweetbladen naar voren steken. En als ik het goed zie heb je een KN zadel en daarbij horen de zweetbladen nagenoeg verticaal naar beneden te liggen. Als ik jouw was zou ik er even naar laten kijken, ook omdat je zegt dat ze een bommetje wordt als je het zadel naar achter legt, kan misschien betekenen dat ze rugpijn heeft?

Verder vind ik het wel een prachtig paard en netjes gereden! :j

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 20:19

@XladyX: Ik ga er de eerst volgende keer dat ik haar rijd een pro pad onder leggen, het viel mijn zus vandaag idd ook op dat ie wat naar achter ligt.. Hij is laatst net na gekeken (Niet opgevuld verder, heeft weinig zin nl nu ze en drachtig is, en nog steeds in spieren groeit, het zadel lag toen ook goed!!), de voorkant is verder niet te smal!
Ik hoop dat het met de pro pad beter word, en anders moet ik maar even zien wat ik ermee ga doen.. Ga haar iig niet door een zadel kapot rijden, dus het komt iig wel goed.. Heb gelukkig nog 2 andere zadels liggen, maar dit was toen degene die goed op haar lag..

En wat betreft dat ze het zadel absoluut niet fijn vind, het is al veel beter als hoe het was.. Toen we bij haar waren te kijken, trapte ze je bijna de box uit zo boos was ze toen ze met het zadel aan kwamen..

Bedankt verder voor jullie reacties :)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:22

Ik vind jullie een mooie combinatie Mieneke! Je rijdt haar netjes. :j

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:54

Wat is t toch een knappe hobbel!

MissNienke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 09:02

Leuk om jullie zo te zien. Ik heb Rumour afgelopen jaar, tot juni gereden. B/L -niveau dus heel anders en leuk om te zien dat ze zich zo snel weer heeft ontwikkeld.

Over het zadel, bij mij was ze zeker geen fan van de singel maar echt boos op het zadel was ze niet. Kan het zijn dat deze boosheid toch met jouw zadel te maken heeft?

Hoe is ze verder? Nog steeds een echte 'pis-merrie'op stal? Of heeft ze wat meer rust gevonden? Ik was wel dol op haar, het is een behoorlijke persoonlijkheid en een echte dame die snel op haar tenen getrapt kan zijn.

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 10:24

@nienke: leuk dat je haar gereden hebt :)
Wat het zadel, ze doet de oortjes wel even naar achter, meer niet.. Wat ik gezien heb toen het zadel er daar op gelegt werd, was ze gewoon echt link, net als dat ze met opstappen steigerde..

Ik vind t echt een super dier, zit wel echt karakter in, maar daar hou ik wel van ;)