Afegelopen zaterdag is dan eindelijk het haflingerweekend van start gegaan

Met dressuur hebben we B met startkaart gestart voor de cat. C. Dressuur vinden we beiden erg moeilijk, vooral op vreemd terrein. Ze liep die ochtend erg loom en voorzichtig, iets wat ze nooit doet dus ik wist ook niet zo goed hoe ik het moest oplossen. Toch het beste ervan gemaakt en dat resulteerde in 175 pt. en kampioen B dressuur en 176 pt.
Er zitten ontspanningsmomenten tussen waar we het voor elkaar krijgen om zowel een actief en ondertredend been als buiging te krijgen. Helaas waren die momente zeldzamer als ik had gehoopt en dus staan ze niet op de foto.

Eerst even rustig rondstappen en laten kijken.

En een drafje. *Contact houden met de mond*

He, dit is leuk!

Ik ben heel blij met dit beenwerk

Galopje

En toen ons favoriete onderdeel: Springen! Officieel springen we nu M+0. De hindernissen stonden vandaag op 90 cm, wat voor ons in een officieel parcours ook M is. De eerste 2 sprongen waren nog wat onzeker en we zijn ook echt nog een beetje zoekend in de M. Dit was onze 3e keer met zo'n hoogte. Tot en met 7 ging het heel goed. Toen haalde ze opeens een rare kont-gooi manouvre uit waardoor ik werd gelanceerd

Ik kon haar zonder beugels niet de ondersteuning geven die ze nodig had op de dubbel. Ik moest teveel bezig zijn om te blijven zitten. Dus ook een balkje op de 2e sprong van de dubbel. Tevens de laatste hindernis.
Maar wel een persoonlijk nieuw record behaald! 4 strafpunten in een parcours met M hoogte. Dat maakte ons reservekampioen in het 90 cm

Hindernis 1

Hindernis 3

Hindernis 6, waar gaan mijn voeten heen?

Hindernis 7, ik steun hier teveel op de hals

En klaaar

Hierna was het tijd voor de parade! Misschien wel het gaafste onderdeel van de dag. Wij als Gelders duo reden natuurlijk met de Limburgse vlag!

Binnenkomen in draf, zoek de donkere pony

Netjes opstellen

Nog een keer vanuit een andere hoek
http://i1085.photobucket.com/albums/j42 ... G_1333.jpg
En natuurlijk stiekem een dutje doen

En tot slot (helaas wel half op de foto), het bewijs van ons lintje!

Laten jullie een reactie achter nu jullie hier toch zijn? Tips zijn overigens welkom