Alves is een 4 jarige ruin (1.53), ik heb hem zelf ingereden en we zijn nu B+3
Hij is super alert op zit makkelijk terug en weg te rijden daar ben ik erg tevreden over.
In draf en stap doet de schakelbak het erg goed op zit en hij wordt hier steeds sterker in door niet meer op de voorhand te ploffen.
Nu zijn we bezig met:
- Mooi door de hoeken rijden (niet meer hoekerig maar mooi met stelling en in mijn tempo)
- Beginnetje met wijken
- De knopjes op de schakelbak in gallop zetten. Wanneer hij mooi op mijn zit terugkomt in tempo ontspant hij zo dat hij niet kan aanspannen en dus in draf valt.
Opzich vind ik dit niet erg, want hij reageert wel op mijn zit en het is aan mij om hem voor het ontspannen weer een paar passen weg te rijden of zelf terug te nemen naar draf.
Ik begrijp dat het best zwaar voor hem is dus ik wil dit in kleine stukjes bereiken, zolang de gehoorzaamheid op me zit er maar is, dit vind ik erg belangrijk!
Ik was gister erg met nieuwe dingen bezig (hoeken, wijken, gallop) op die momenten moet ik de hulpen snappen en onthouden die ik aan mijn paard moet geven en opletten of hij dit doet. Helaas vergeet ik op die momenten hoe ik zelf zit. Om dingen aan te leren geef ik grote hulpen, nu ik de hulpen doorheb en paard weet wat ik wil heb ik weer de tijd om op mezelf te gaan letten.
Het waaide gister hard dus ik kon de helft niet verstaan ik hoorde dat ik teveel op links zat, maar ik moest dus meer op links gaan zitten

Voor mezelf (foto's filmpje houden jullie nog te goed

- rechtop zitten, schouders naar achter
- niet naar beneden kijken
- op allebei de zitbeenknobbels zitten en benen lang houden
- ellebogen in me zij en handen rechtop

Mijn liefste koekie

Volte 15 meter:
Ik verstond niks van wat er werd gezegd

Paar pasjes terugrijden, maar ook de hoek door (hier bedoel ik bv. dat ik zo scheef zit!

Nog een paar kiekjes van terugrijden:
Ok ik zit niet even netjes

Wijken:
Ikke en Alves niet snappen

We moesten wenden voor het wijken gaan, ik heb het 20x over moeten doen had echt een perfectionistische juf

Lol met me lieve knol:
Me handen, me schouders

Gallopfoto's en verbetering op mijn houding krijgen jullie nog te goed!
Al is het niet perfect ik wilde het toch even met jullie delen, al zit ik soms te stuntelen mijn 4 jarige schat loopt toch wel voor me en doet onwijs zijn best