Friese merrie Fay @ work

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

EllaBellaah

Friese merrie Fay @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 19:45

Hoi allemaal!
Gisteren heeft mijn vriend wat foto's gemaakt van mij en Fay. Fay is een friese merrie van 8 jaar, ze is altijd recreatief gereden maar de eigenaresse (ze is mijn verzorgpaard) gaat nu wat meer dressuur matig ook oppakken wat ik dan ook doe. De nagefelijkheid in stap begint steeds meer te komen, in draf ook stukjes maar dit vind ze erg lastig. De rechter galop kan ze wel, maar links met heel veel moeite. Ik doe vooral veel oefeningen in stap zoals stukjes wijken, achterhand er onder zetten, voltes rijden etc. Dit ben ik nu ook een beetje in draf aan het doen maar vind ze wel moeilijk.
Het is de bedoeling dat ik over een tijdje les met haar ga krijgen :)
Als jullie tips ofzo voor me hebben hoor ik dit graag!

1. We beginnen met uit het land halen
Afbeelding
2.
Afbeelding
3. Dr hoofdje :)
Afbeelding
4. Net opgestapt richting de bak! (daarom zit ik nog beetje scheef :o )
Afbeelding
5. Stappen
Afbeelding
6. Wat meer oppakken
Afbeelding
7. Een drafje
Afbeelding
8. Pasje wijken
Afbeelding
9. Rechtdoor vind ze erg lastig, ze zwalkt een beetje van links naar rechts over de middenlijn
Afbeelding
10. Helaas niet scherp
Afbeelding
11.
Afbeelding
12.
En als afsluiter eentje van ons samen :)
Afbeelding

Groetjes Ella :evaw:

Ohja cap is eigen keuze!

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:48

x
Laatst bijgewerkt door Dropveter101 op 28-09-23 23:57, in het totaal 1 keer bewerkt

SternPhoto

Re: Friese merrie Fay @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:50

je handen iets meer dragen en ook wat meer naar voren kijken..
wel een mooi paard

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 19:53

Dankje Maren!

@Kani_ejj; bedankt voor je tip! Wij krijgen op de manege altijd te leren je handen 'in de manen te drukken' maar dat doe ik volgens mij iets te letterlijk :o

_Steph_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:55

Leuke combinatie :)

PippaLuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:56

Zoals al gezegt is: iets meer naar voren kijken! Verder ; Mooie merrie.!

zienetdatditgeenhorseatworkis. Sorry daarvoor. haha
Laatst bijgewerkt door PippaLuca op 12-04-11 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:57

Ik ga niks zeggen over caps+schoenen want ik heb nieteens zelf een paard dus ik weet niet hoe dat zit,

wat een onwijs leuk paardje :D

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 20:20

Bedankt allemaal!
T_hijs; maakt niet uit ik vind wat tips juist wel handig!

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:21

leuk ella!!
handen idd iets hoger en naar voren kijken, maar ik weet hoe moeilijk dat af te leren is :P
het is echt een mooi paardje! (ookal hou ik niet zo van friezen :+ )

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:40

Ziet er leuk uit Ella, alleen soms knik je iets in ( bij foto 8 en 9)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 20:42

Hoe bedoel je Simoon? Met m'n polzen ofzo?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:55

Leuk paard!

Heb 1 tip: zet alsjeblieft een cap op! :)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 20:57

Dit is een paard wat te lui is om te schrikken ergens van, als we buitenritje maken zet ik wel een cap op want daar doet ze wel moelijk in de bak echt niet. Maar zoals ik al zei; cap is eigen keus

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:00

EllaBellaah schreef:
Dit is een paard wat te lui is om te schrikken ergens van, als we buitenritje maken zet ik wel een cap op want daar doet ze wel moelijk in de bak echt niet. Maar zoals ik al zei; cap is eigen keus

Het is inderdaad je eigen keus :j Ik gun je alleen geen kapot hoofd of hersenletsel :) Een paard blijft een paard.

miranda1967

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:08

Ella wat leuk om jou en Fay hier te zien !
Ik heb Fay ook eens gereden van de winter omdat ik haar bijrijdster wilde worden.
Ik vond en vind het een schatje !
Lydia was erbij omdat we wilde kijken of het klikte tussen Fay en mij ,dat was wel zo alleen werd ik een een beetje onzeker omdat Fay in de ene hoek van de bak steeds een kabouter zag en daar weg sprong en als Lydia langs de kant stond en ik kwam voorbij galoperen dan ging ze abrupt vol in de ankers en kukelde ik er bijna af.
Na lang dubben hebben ik toen helaas moeten zeggen dat ik het niet aandurfde om alleen met Fay te gaan rijden,en nog twijfel ik daarover of ik hier de juiste keus heb gemaakt want ik had haar zooo ontzettend graag willen verzorgen en rijden ...ik ben blij om te zien dat ze een andere superlieve verzorgster heeft gevonden !
Ik vind het wel een superpaard en ik ben ook een echte friesfan !
Je rijd haar heel erg netjes ! ,gebruik je het elastiek nog wel eens ? dit had Lydia erop gezet en op een gegeven moment liep ze zo mooi nagevelijk dat het elastiek helemaal slap hing.
Wil je eens aan lydia vragen of ik een keer mag komen knuffelen met Fay als ik in de buurt ben ?
Veel plezier met haar en je kan daar prachtig buitenrijden ,heb je dat al een keer gedaan ?

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:11

Hey wat leuk om foto's van fay te zien :D voormalig vriendinnetje van mijn pony. Ziet er leuk uit! Doe maar de groetjes aan Lydia van Jennifer en Saffron :D

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 21:15

Hoi Miranda! Ze ziet inderdaad nog wel eens kabouters in die hoek maar het hangt er ook van af hoe je dit aanpakt als ze daar 'schrikt'. Bij mij is het meer van oeh kabouter... ehm... ohja! *schrikt*. Hahaha
Ik heb zelf nooit met elastiek gereden, vind het zo opzich ook wel goed gaan en probeer het liefst eerst zonder hulp teugels enzo.
Heb 2 weken geleden buiten gereden, is inderdaad erg mooi daar! Buiten kan ze wel erg lopen miepen en bedenkt ze nog wel eens dat de sloot minder eng is :P Terwijl ze in de bak echt super mak is.
Ja dat stilstaan.... Ze kent het woord 'hoo' nogal goed en dat wist ik in het begin ook niet. :o Het is de bedoeling dat ik over een tijdje met dr ga lessen :)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 21:15

Calanddra schreef:
Hey wat leuk om foto's van fay te zien :D voormalig vriendinnetje van mijn pony. Ziet er leuk uit! Doe maar de groetjes aan Lydia van Jennifer en Saffron :D

Saffron ken ik helemaal niet? Heb ik die net gemist zeker?

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:20

Wij zijn afgelopen herfst verhuisd :) saff en fay waren echt jut en jul samen <3

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 21:25

Oh vandaar! Ik ben er sinds de kerst vakantie ongeveer.. Jij hebt echt een ontzettend leuk paardje!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:28

Dankje :D hebben we je idd net gemist :)

miranda1967

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:54

Staat Quel er nog en die haflinger stanley ?
Ja Lydia vertelde me een verhaal over Fay op buitenrit dat maar net goed was afgelopen..daar schrok ik ook wel van eerlijk gezegd want ik ben echt een recreatie ruiter dat vind ik zelf leuker en na dat verhaal vond ik dat wel een beetje tricky.
Pas daarom wel goed op hoor ,veel plezier met haar en doe lydia de groeten !
Als je het goed vind blijf ik je een beetje volgen als je af en toe wat plaatst op bokt want ik kan Fay ook niet helemaal loslaten..

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:57

Leuke foto's Ella! Fay is idd echt knap!
Maar toch zeur ik over je cap en je schoenen, heb het al een keer tegen je gezegd en ze mag dan wel zo braaf zijn, het is en blijft een paard en ze kan schrikken en dan knal jij zo misschien op je hoofd of blijven je voeten in de beugels steken....ookal is ze nog zo braaf...zelf Killy kan schrikken zoals ik al eerder zei....
Maar goed, het is jou keuze. Verder erg leuke foto's!

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 22:04

Is het zadel een Thorowgood of iets in die trant?
Ik vind m niet mooi liggen. Hij kiept achterover en dat belemmert ongetwijfeld het paard ook in meer of mindere mate in de beweging.

Ik zou dit paard lekker actief voorwaarts gaan rijden, waarbij je nog niet teveel aan de voorkant bezig gaat, behalve rechtstellen tusen beide teugels.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 22:06

@Linda; dat is inderdaad mijn keuze en zoals ik hier boven al zei heb ik met buitenrit wel een cap op omdat ik wéét dat ze daar wel behoorlijk kan schrikken enzo.

@Miranda; Quellian en Stanley zijn verhuisd, zo ook Baloe, Ciske (die hengst) en de welshes. Het is dus nog maar een klein clubje. Ik vind het prima als je wat meekijkt hoor! En ik denk dat Lydia het leuk zou vinden als je weer eens bij Fay komt kijken :)