Beatdith goes L1!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hebbesje

Berichten: 1702
Geregistreerd: 01-03-08
Woonplaats: Helmond

Beatdith goes L1!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 16:13

Hoihoii,

Hier is weer een topicje van Beatdith. Beatdith is en 4 jarige merrie van United x Jazz.
Ik heb haar zelf in en door gereden en het gaat allemaal nog boven verwachting.
We zijn na de Brabantse over gegaan naar de L1. De proeven zelf gingen niet zo heel lekker
voor mijn gevoel maar de 2e was beter dan de eerste. Ze was in de eerste proef wat heet en
loperig (is ook te zien op sommige foto's) maar in de 2e proef bleef ze al wat beter bij me.
De hoefslag lag er ook erg diep in wat de concentratie soms wat verstoorde.
In de eerste proef had ik 181 punten en in de tweede proef was ik 1e met 195 punten van de 21 :)

Onze moeilijke punten zijn:
Beatdith wordt vlug heet en is erg sensibel. Ik kan het tegenwoordig steeds makkelijker opvangen
zodat we toch goed de ring rond kunnen komen en is ze der echt voor mij :)
Ze is nog erg jong in haar lijf en ze moet nog sterker worden van achter maar ik vind dat ze al steeds
meer paard begint te worden.
Ook moet ik er aan denken dat ik mijn hand open en naar voren houd. Dan loopt ze super. Ik heb vlug
de neiging om haar ronder te zetten als ze wat heet is terwijl ze netjes op de loodlijn loopt. Dus ook
als ze heet is, hand naar voren en gas er op dat werkt het beste :)

We proberen minimaal een keer in de twee weken buiten te rijden. Dat houd haar lekker fris in der bol
en ze wordt er mooi sterk van.
Ik wil Linda (stipke) enorm bedanken voor de mooie foto's!!
De foto's zijn allemaal van de eerste proef.

Draf
Afbeelding
Idem.
Afbeelding
Net voor het wijken. Hier wordt ze wat kort.
Afbeelding
Middengalop (hier werd ze dus heet)
Afbeelding
Middengalop andere kant
Afbeelding
Begin van het terug rijden vanuit de middengalop
Afbeelding
Stap
Afbeelding
Deze vind ik echt stoer :o
Afbeelding
Halthouden
Afbeelding

Nuttig commentaar mag altijd :)

Bedankt voor het kijken!

Mendy15
Berichten: 212
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Beatdith goes L1!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:18

ziet er super uit hilde! :)
komt wel goed met jullie!

MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:20

Wow wat loopt ze netjes :~
Nuttig commentaar geven kan ik niet maar ik ga wel proberen om een keertje met je mee te gaan :P

Borivage

Berichten: 418
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: NB te ZH

Re: Beatdith goes L1!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:26

Ziet er goed uit!!!! Leuke aparte naam voor zo'n mooie merrie.
Wat me opvalt is dat de combinatie een beetje gespannen overkomt en heb het idee dat je even het plezier van paardrijden mist waardoor het wat gedwongen lijkt over te komen.

Dit moet je niet verkeerd opvatten, ik weet dat wedstrijden veel zenuwen mee brengen maar probeer je zenuwen voor jou als je paard weg te laten gaan, relax l& ach een beetje en dan komen jullie zeker nog heel ver!!!!

seabiscuitje

Berichten: 1419
Geregistreerd: 11-10-07
Woonplaats: Beilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:28

+:)+ :D +:)+

Ziet er mooi uit..voor het wijken kantelt ze haar hoofd iets lijkt het.
Ga zo door :), en je hebt echt een keurige zit!

MiniMouse

Berichten: 3051
Geregistreerd: 23-08-06
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:31

Ziet er leuk uit, vergeet niet je armen/schouders te ontspannen.
Sommige fotos werk je erg tegen voor het gezicht! Ophouding is niet erg, maar vergeet niet los te laten.
Paard is toch sterker, jij moet hem slimmer af zijn ;)
Succes!
Laatst bijgewerkt door MiniMouse op 15-09-10 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

seabiscuitje

Berichten: 1419
Geregistreerd: 11-10-07
Woonplaats: Beilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:33

MiniMouse schreef:
Ziet er leuk uit, vergeet niet je armen/schouders te ontspannen.
Sommige fotos werk je erg tegen voor het gezicht!
Succes!


Inderdaad, op de galopfoto's vooral goed te zien.
Maar ik snap ook wel weer als 't beestje heet is (zoals ts schrijft) dat je iets probeert tegen te houden

Laarvv
Berichten: 218
Geregistreerd: 19-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:36

Heeeel leuk beest! lekkere gangen ook!
Is dit in heesch? *D

Hebbesje

Berichten: 1702
Geregistreerd: 01-03-08
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 16:38

Dankjulliewel :D :D

Idd, met het wijken lijkt ze iets te kantelen, wel heb ik daar 7ens voor gekregen dus denk dat het dan maar minimaal is geweest ;) (of dat ze net te strak werd?)
@ Borivage: Ik kan echt genieten van wedstrijden rijden :) Op de brabantse heb ik stralend rond gereden met een bigsmile dus ik kan het wel haha ;) Maar ze was wat gespannen, plus dat ik de proef nog nooit had gereden dus ik zeer geconcentreerd aan het rijden was en dan kan ik ooit echt een strontkop trekken :+
Ook kan ik de spanning steeds makkelijker afvloeien :)
@minimouse: idd, ik lijk daar idd erg terug te werken. Dat staat ook in mn openingspost ;) dan wordt ie heet en ga ik terug werken terwijl ik juist moet zitten loslaten en der aan blijven rijden. Dit gaat steeds beter en is me in de 2e proef wel gelukt :) (maar dat blijft lastig op wedstrijd om overal aan te denken :'))

Het is idd in Heesch, dankje :D

Yess

Berichten: 1345
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Hooge Zwaluwe

Re: Beatdith goes L1!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:03

Wat een supergaaf paard! Zit echt een hoop in. Zeker als de spanning straks wat meer gaat wegvloeien! Af en toe wordt ze wat eng in de hals, maar volgens mij is ze superfijn.

Anthonia_

Berichten: 1161
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:19

Leuke foto's Hilde <3. Ziet er weer super uit!

essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:53

mooie foto s hilde van een super mooie merrie!
het is al gezegd van dat je je mis wat vaker moet ontspannen in de hand/armen probeer je handen wat meer voor je te zetten :) komt helemaal goed

mychamp

Berichten: 628
Geregistreerd: 06-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:25

Je moet eens weten waar ze vandaan komen ;) ik vind dat ze echt al zo onwijs veel vooruit is gegaan. Voorheen was het constant opfokken en kort maken vanuit de merrie, dus het is al zoveel beter. Zo zie je maar weer wat voor een invloed een ruiter kan hebben op zijn paard, nu is ze gewoon de rust zelve op momenten.

Het valt me nu op dat ik je teugels in de galop gewoon wat te lang vind, waardoor ze niet mooi voor je blijft galopperen en het er strak uitziet. Ze moet hier dus nog meer op je zit terugkomen en meer voor je blijven galopperen. Ik snap dat het doel is dat ze meer op lengte blijft, maar dan kun je beter je teugels wat korter hebben, en je hand wat meer naar voren doen op dat moment.

Als je je teugels wat korter zou houden, dan hoef je er niet zo aan te gaan 'hangen', maar over een uurtje zullen we daar eens aan gaan werken.

Het gaat echt super en ik ben super trots op jullie!!
Je hebt een hele goede invloed op je merrie en samen gaan jullie het zeker wel redden.
Wat is ze trouwens mooi donker op deze foto's!!!

edit: Het komt misschien door je gezicht wat gespannen over, maar ik ken eigenlijk niemand die zo goed met zijn paard mee zit. Je zit je paard nooit in de weg en zit eigenlijk ook nooit echt verkrampt. Dit zijn dus ook echt momentopnames.

AmberHeijman

Berichten: 2243
Geregistreerd: 04-09-08
Woonplaats: Hilversum

Re: Beatdith goes L1!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 19:18

Heel erg netjes! :)
Super mooi paard ook, vind dat grijze erg leuk!

mimeslosydy
Berichten: 2600
Geregistreerd: 18-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:42

hele mooie gangen heeft je paard.
en gefeliciteerd met je punten.
wel is ze erg strak in de bovenlijn, ik zou met de training thuis veel lang/laag/rond rijden maar dat doe je vast al.
ook mag er nog een heel pak bespiering op, ze is nog onweis iel!
maar dat komt ook mettertijd, zit er niet in een dag op :P

Hebbesje

Berichten: 1702
Geregistreerd: 01-03-08
Woonplaats: Helmond

Re: Beatdith goes L1!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 21:53

dank jullie wel allemaal :D :D :):)
Vandaag liep ie weer SUPER!
Ik rijd haar in de training en met losrijden idd al vele lang, laag en rond ;) Bespiering is al onwijs toegenomen. Dit was de 3e keer er op:

Afbeelding

seabiscuitje

Berichten: 1419
Geregistreerd: 11-10-07
Woonplaats: Beilen

Re: Beatdith goes L1!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:57

Jaaa..ik kan me deze foto nog wel herinneren..wat een verschil he?!

Hebbesje

Berichten: 1702
Geregistreerd: 01-03-08
Woonplaats: Helmond

Re: Beatdith goes L1!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 22:00

Ja, nu heb ik een paard onder mn kont :+ :D

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Beatdith goes L1!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 22:04

Wat een mooie combi zijn jullie!
Wat betreft het hand voor houden:gewoon steeds weer je teugels kort pakken.Dat scheelt ook al veel met de spanning in je schouders.
Mooie set ook!Jullie komen er wel!

seabiscuitje

Berichten: 1419
Geregistreerd: 11-10-07
Woonplaats: Beilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 22:04

Nou inderdaad! En moet je eens opletten hoe ze er over een jaar of 3 uitziet :wow:

Hebbesje

Berichten: 1702
Geregistreerd: 01-03-08
Woonplaats: Helmond

Re: Beatdith goes L1!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 22:05

hahahah ik hoop het :D
Maar vandaag idd opgelet om mn teugels kort te houden en het ging al een stuk beter :) Maar in de proef blijft het zo lastig :')

stipke

Berichten: 461
Geregistreerd: 21-09-07
Woonplaats: SCHIJNDEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 08:39

De ''fotograaf'' meldt zich. :D

Het ziet er goed uit hoor.
Ik vind wel dat het op de foto's lijkt of ze heel erg gespannen is.
In het echt vond ik dat reuze meevallen, ze had wel wat spanning maar niet zoveel als de foto's tonen. (jammer dat ik de tweede proef niet op de foto kon zetten, maarja mijn paard moest de trailer op)

Die foto van het terugrijden van de middengalop vind ook echt gaaf. Oké je zit niet helemaal in je zadel maar Beatdith maakt een mooie sprong.
Ook die foto die je zelf zo mooi vindt vind ik ook super, loopt ze mooi over de benen.

belbellie
Berichten: 90
Geregistreerd: 04-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 08:41

Wat een plaatje is het zeg!
het rijden vind ik er goed uitzien, paard is nog jong en dan is er af en toe wat spanning.
In de galop moet je wat meer gaan zitten op je kont, dan komt ze ook meer terug. Nu kantel je je bovenlichaam wat naar voren, waardoor je d'r ook minder terug kan rijden.
ik zou zeggen ga zo door! veel succes:)

(ps. wat voor chabrakje heb je?)

Hebbesje

Berichten: 1702
Geregistreerd: 01-03-08
Woonplaats: Helmond

Re: Beatdith goes L1!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-10 08:48

Dankje :D
Idd, in de galop moet ik nog meer blijven zitten. Dit is gelukkig al enorm verbeterd :) Maar op wedstrijd blijft het wat lastig :+ Maar hij vertrok daar toen ook zooo groot dat ik achter in mn zadel vloog :')

Het shabrak is van kerkheart uit belgie. Ze hebben mij toen gesponsort voor de show op Horse Event met spullen en aangezien hij een grijs randje heeft O:) :P

Hoppje

Berichten: 756
Geregistreerd: 26-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 14:33

Wat een aansprekend dier zeg, en leuke combi zijn jullie... Mag idd nog meer in de bespiering maar als je die andere foto bekijkt is ze al enorm gegroeid!! Wat een sprietje was het toen :D

Verder zit je heel netjes recht maar moet je idd proberen om het toch allemaal losjes te houden, heel herkenbaar probleem hoor :o
Je weet in ieder zelf precies waaraan je moet werken dus dat zit helemaal goed ;)
Heel veel succes nog!!

Ga binnenkort zelf ook met mijn 4-jarige voor het eerst L1 starten en hoop dan net zo'n mooi debuut te hebben als jullie :D