Milou@Bitloos M2 basis dressuur! Setje steeds meer compleet!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vilouma

Berichten: 1017
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: West-Brabant

Milou@Bitloos M2 basis dressuur! Setje steeds meer compleet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-10 22:16

HeeHee!

Even met het goede nieuws beginnen,ik ben weer heel wat euries lichter, ik heb eindelijk mn bitloze hoofdstel! En nog in zo goed als de zelfde kleur als mn laarzen ( nu heb ik al laarzen zweet en bitloos hoofdstel in die kleur bruin,zadel ..toekomst plan :+? ) het rijd heel anders,galop ging ook niet,draf heb ik het simpel bij wat ronder gehouden, ik vind de plaatjes wel fijn ,geen oprichting ed,wat wel moet voor de M2 uiterard,we doen dit voor de afwisseling en de lol , dit is de eerste keer met dit systeem :)

Waarom? Ze doet het geweldig met bit hoor,maar ik heb weer een leuke uitdaging ofzeu voor mezelf,bitloos HC M2 starten, voor de lol, moet er eerst mee om leren gaan,is gekruisd systeem rijd anders moet ik echt aan wennen ,het moet dus nog beter! Maar we proberen het!

ik ben nu 1 x M2 gestart met haar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de knaller van vandaag, loutje doet t goed!
Afbeelding

Nog een van vorige week ofzo :) Met bit hier, hier had ik haar net opgepakt na de vakantie!
Afbeelding

prisje_dw
Berichten: 154
Geregistreerd: 11-04-10
Woonplaats: ergens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 22:22

leuk paardje!
je haf kan lekker lopen zeg! <3

zit je niet kort? :o

Sodeletuut

Berichten: 21309
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Milou@Bitloos M2 basis dressuur! Setje steeds meer compleet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 22:25

Ziet er goed uit, mooi paard ook en mooie set!
Misschien kan je alleen je teugels iets langer doen en dan je handen wat minder naar voren? :)

tokedri
Berichten: 1557
Geregistreerd: 17-11-09

Re: Milou@Bitloos M2 basis dressuur! Setje steeds meer compleet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 22:28

Je houdt je teugels echt te strak. Bitloos kan soms strenger zijn als met bit

vilouma

Berichten: 1017
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: West-Brabant

Re: Milou@Bitloos M2 basis dressuur! Setje steeds meer compleet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-10 23:19

@ prisje_dw; voelt niet zo mr op de foto's zie ik het ook ja da ik redelijk kort zit!

@ sodeletuut; pony heeft enorm kort nekkie,had ze niet zo kort hoor,viel wel mee :) maar het is ook nog even uitvinden enzo! Ik reed eerst bitloos in de zin van; halster met 2 touwtjes ,dit is wennen maar fijner! :)

muiske07
Berichten: 551
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Mater, Belgiƫ

Re: Milou@Bitloos M2 basis dressuur! Setje steeds meer compleet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 12:59

Mooi paardje heb je daar! :j

De eerste foto vind ik heel fijn uitzien.
op de andere foto's lijkt het dat je paardje beetje komt te hangen op je teugels?
Nuja, je moet nog wennen en je paardje wss ook ;-)

Capricornia
Berichten: 79
Geregistreerd: 04-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 13:46

mooi setje hoor :) en je hafje loopt echt heel mooi, t lijkt alleen een beetje alsof ze aan je hangt? of zie ik dat verkeerd? ik vind de kleur wel echt geweldig staan!

calypsoo

Berichten: 1759
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Almelo

Re: Milou@Bitloos M2 basis dressuur! Setje steeds meer compleet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 13:52

1 is de eerste keer, daar valt niet zoveel over op te merken! vind het er best netjes uit zien hoor!
ga zo door :)

ik heb alleen een beetje het idee dat je je naar voren kanteld, komt dat door het zadel? ;$

Danitia
Berichten: 4
Geregistreerd: 28-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 13:57

Super kleur zeg! Een heel verschil, van met bit naar bitloos. Let hierbij vooral op het verschil 'constante aanleuning' met bit naar het geven van 'release' bij bitloos. Constante druk op de teugels houdt bij dit systeem in : constante druk net achter de oren en onder de kaak. Veel succes en plezier verder met het bitloos rijden!

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 14:11

Aanleuning behoort ook licht te zijn hoor Danitia :)

Waarom was dit opeens heel erg wennen?
Ik merk toch echt geen verschil in met bit of zonder bit. Merk je daar wel (veel) verschil in dan is het waarschijnlijk niet het juiste hoofdstel voor je paard.

Ze komt hier veel achter de loodlijn en loopt niet lekker over de rug. Vind het zadel ook te ver naar voren liggen, dan kan paard ook moeilijk ontspannen in de rug en schouder..
Aan de met bit foto te zien is dat niet iets wat bij het bitloos ligt, dat zou ook erg zeldzaam zijn.

Even weer terug naar de basis dus, en misschiene ven je zadel laten controleren? Tenminste ik neem aan dat hij naar voren schuift, zo niet dan mag je hem een stuk meer naar achter leggen bij het opzadelen.

vilouma

Berichten: 1017
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: West-Brabant

Re: Milou@Bitloos M2 basis dressuur! Setje steeds meer compleet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 18:27

Ze hangt totaal niet, ze heeft iets meer druk danop met bit,maar het ze is niet hangerig :)

@ x_marr; mijn zadel is ontelbaar 500x nagekeken door ruitersport zaken, beter zadel dna dit is er niet voor haar het schuift vreselijk nar voren ,en daarbij vertekent het ook nog omdat ze allemachitg lang is, lou loopt hier bewust wat ronder, en dus wat meer achter de ll,zo word ze fijner los, het was wennen,milou reageerde er heel anders op dan met bit, of het een juiste hoofdstel is kan ik niet zeggen na 1 x,

Ik kantel indd wat naar voren, mn rug is niet helemaal zoals die moet zijn,maar het naar voren kantelen is altijd een nare gewoonte geweest zodra ik lichtrij op milou,andere paarden heb ik dat niet!

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Re: Milou@Bitloos M2 basis dressuur! Setje steeds meer compleet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 18:30

Leuke pony zeg! Ziet er netjes en fijn uit :)
idd wat puntjes, maar dat is al gezegd hier en dat weet je zelf wel.

grappig dat je het zo'n verschil vond als met bit!
ik vond het de eerste keer al eigenlijk precies hetzelfde als met bit.

vilouma

Berichten: 1017
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: West-Brabant

Re: Milou@Bitloos M2 basis dressuur! Setje steeds meer compleet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 18:34

Met bit loopt ze er echt toppie bij de laatste tijd! ben ik echt blij mee! Maar ik deed het eerst met halstertje,redelijk vaak,dus ik denk,kan ik net zo goed een mooi hoofdstel kopen, en dan is een x hc starten, lijkt me leuk ,een uitdaging en laten zien dat we dat ook kunnen! mar nu kan ik alleen nog mr wat voltes rijden hoor zo bitloos, meer lukt niet, ik merk gewoon echt dat ze heel anders erop reageert,

EarthFocus

Berichten: 3233
Geregistreerd: 26-09-08
Woonplaats: In mijn eigen wereldje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 18:36

ziet er wel netjes uit,
ik zal als ik jou was alleen de neusriem 1gaatje hoger doen en net iets minder druk hebben met je teugels.
je kan heel makkelijk der neusje breken met een bitloos hoofdstel, zeker als je de neusriem te laag hebt :)

vilouma

Berichten: 1017
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: West-Brabant

Re: Milou@Bitloos M2 basis dressuur! Setje steeds meer compleet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 18:38

Ik heb echt niet veel druk op mn teugels, iets meer dan met bit,maar ze hangt toaal niet! Ik zal hem nog ff gaatje hoger doen,of 2,vind m ook wel erg laag zitten ja :)

EarthFocus

Berichten: 3233
Geregistreerd: 26-09-08
Woonplaats: In mijn eigen wereldje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 18:42

vilouma schreef:
Ik heb echt niet veel druk op mn teugels, iets meer dan met bit,maar ze hangt toaal niet! Ik zal hem nog ff gaatje hoger doen,of 2,vind m ook wel erg laag zitten ja :)


dat is dus de fout die mensen maken, je hoort bitloos juist minder druk te hebben als met bit, je paard snapt het minder goed als je hem heel strak houdt, want (neem aan dat het kaakgekruisd is) daardoor trekt het strak en moet je nog harder trekken om de hulp te geven zegmaar.

vilouma

Berichten: 1017
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: West-Brabant

Re: Milou@Bitloos M2 basis dressuur! Setje steeds meer compleet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 18:46

ik ben met op mn pinken rijden begonnen, xoals ik op bit ook rj,dat is echt heel licht van voren,heel fijn, mr ze loopt er niet beter op, miss is het nix voor ons, mr miss is het de eerste x gewoon wennen, macho gaat zowiezo niet bitloos, die blijft op bit. qua hulpen kan ik net zo klein blijven, ik hoef er niet aan te rukken ofzo om hem bij wijze van spreken om te krijgen met zit been en iets hand rij ik gewoon de baan rond,

is kaak gekruisd systeem dit ja :)

bitloos
Berichten: 0
Geregistreerd: 11-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 18:48

Hoi hoi,

Leuk dat er meer bitloos gereden wordt! Ik rijd al 2 jaar bitloos en in Sneek voor het eerst gestart.
In L2, 194 en 195 punten, in Diever ook gestart en daar had ik 193 en 197 in de L2
Vandaag heb ik HC M2 gestart in Kampen, ging erg lekker, 194 puntjes!!
Jammer dat ik voor de punten niet mee deed want diegene die op nummer 1 is geeindigd,
had 176 punten, toch weer een bewijs dat je makkelijk mee kunt komen met de combinaties met bit.

Ik hoop dat er veel meer animo voor komt, want tot nu toe ben ik nog steeds alleen gestart. Morgen in Groningen
starten er wel nog 2 combinaties, dus ben heel beniewd!

Ik kan de foto's er niet op krijgen, ik zal proberen ze zo snel mogelijk erop te zetten!

Groetjes Inge
Laatst bijgewerkt door bitloos op 11-09-10 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

vilouma

Berichten: 1017
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: West-Brabant

Re: Milou@Bitloos M2 basis dressuur! Setje steeds meer compleet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 18:50

Ja het is echt in opkomst ja! Netjes dat je bitloos ze zo eruit rijd zeg! Ik dek dat mijn punten niet hoog gaan zijn,maar ik rij echt voor de lol mee dan, lekker hc ( kan ook niet m2 officlee bitloos) en miss gaat het wel goed! We moeten er alleen beide nu nog erg aan wennen,want met bit gaat het beter :+

bitloos
Berichten: 0
Geregistreerd: 11-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 19:03

leuk hoor! Gewoon blijven trainen, je moet de handigheid even krijgen, maar in principe hoeft het niet heel anders te zijn met bit als je maar goed met zit, benen en kleine ophoudingen rijdt, maar dat heb je wel door denk ik:D Blijven trainen, want die foto's zien er beter uit, dan menig mens die ik bitloos heb zien rijden!

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 19:05

Als je er al veel ruitersportzaken naar hebt laten kijken zou ik toch eens overwegen om een zadelmaker er naar te laten kijken. Veel zadelpassers van ruitersportzaken vallen vaak toch wat tegen.
Tis gewoon een grote belemmering voor het paard als het zadel op de schouders ligt, dan kun je ook geen nageeflijkheid verwachten. :)

vilouma

Berichten: 1017
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: West-Brabant

Re: Milou@Bitloos M2 basis dressuur! Setje steeds meer compleet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 19:08

nageeflijk is ze iig wel, ;) bij de ruitersport zaak waar ik het zadel heb gekocht en na heb laten kijken,heb ik erg goede ervaringen mee,nix over te klagen, als het niet goed is zeggen ze het ook, dan gan ze niet hun eigen zaakje redden bij wijze van spreken wat sommige wel doen :)

Het ligt niet zozeer meteen op de schouders,ik moet alleen wel ff onderweg afstappen om zadel weer goed te leggen, mar milou is ook erg lang, dus het vertekent ook heel erg ( enorm lange rug,breed kort nekkie, zal is foto van dr bouw maken, beetje achterlijk..)

GinnyBanshee

Berichten: 1795
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Kerkrade

Re: Milou@Bitloos M2 basis dressuur! Setje steeds meer compleet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 19:27

ze ziet er prachtig uit Do :D vind het een heel fijn beeld geven, lekker ontspannen :)

vilouma

Berichten: 1017
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: West-Brabant

Re: Milou@Bitloos M2 basis dressuur! Setje steeds meer compleet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 20:30

Dankje Ginny :D

Silence_
Berichten: 1415
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: NB

Re: Milou@Bitloos M2 basis dressuur! Setje steeds meer compleet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 21:29

echt knap zo bitloos !
en mooie haflinger ook :9