Widora (Casco x Obrecht) @ work bij Diederik van Silfhout

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tamtam

Berichten: 473
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Utrecht

Widora (Casco x Obrecht) @ work bij Diederik van Silfhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 18:30

Widora is een 6-jarige merrie (Casco x Obrecht). Zij is nu ruim 1.5 jaar in mijn bezit. De eerste periode hebben we behoorlijk wat ups en downs gehad, maar inmiddels heb ik er een heel fijn rijpaard aan.

Op dit moment starten wij in de klasse L2. We zijn echter al een paar maanden niet meer gestart, omdat ik op dit moment erg druk ben met afstuderen. Thuis maken we zo nu en dan ook een sprongetje tot ongeveer 1.00 m, maar we hebben nog geen wedstrijden gesprongen. Daarnaast heeft Wid inmiddels haar eerste crosslesjes achter de rug.

Onderstaande foto's zijn gemaakt door manzano hier op bokt, tijdens een van mijn lessen bij Diederik van Silfhout. Zelf ben ik vooral erg tevreden over hoeveel sterker Wid al begint te worden en hoe de spieren erop beginnen te komen. Daarnaast wordt ze steeds soepeler in het lichaam en is de scheefheid, die ze eerst had fiks verbeterd. Zelf moet ik er met name op letten dat ik niet te veel naar beneden ga kijken.

Commentaar en tips hoor ik natuurlijk graag!

Losrijden
1. Fijn beeld. Ik zak zelf net iets naar voren.
Afbeelding

2. Netjes, wel naar voren blijven kijken
Afbeelding

3. Ook weer naar voren blijven kijken
Afbeelding

4.
Afbeelding

Al wat meer van achteruit
5. Hier hangt mijn hoofd weer te veel naar voren.
Afbeelding

Middendraf
6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

Weer wat verzamelen
8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10. Beginnetje travers. Ze moet nog veel meer buigen, maar het begin is er en rechtsom is wat dat betreft toch haar lastigste kant.
Afbeelding

En heeeel soms is het al net echt! Het achterbeen mag er nog net wat meer onder, maar de activiteit is er in elk geval.
11.
Afbeelding

Even ter vergelijking:
12. Widora net op stal ruim 1.5 jaar geleden
Afbeelding

13. Widora mei 2008
Afbeelding

14.
Afbeelding

magic_lover

Berichten: 15571
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 18:33

Je hebt haar lekker aan de loop hoor!
en jeetje zo zie je pas hoe ontzettend veel ze eigenlijk is veranderd (en witter geworden :)) :D)

Ga zo door hoor! :)

TequilaRos

Berichten: 4466
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Leek

Re: Widora (Casco x Obrecht) @ work bij Diederik van Silfhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 18:36

Zo, zo, wat is die dame veranderd zeg!! Je bent goed met haar bezig! Ziet er toppie uit zeg en inderdaad ze is een stuk witter geworden :D

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Re: Widora (Casco x Obrecht) @ work bij Diederik van Silfhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 18:42

Wow Tamaar lekker bezig meid!! Heerlijk te zien dat ze zo vooruitgaat meid knap hoor !!
Je bent zelf ook naar mijn ideel een stukje fijner gaan zitten meer in balans .. tenminste zo lijkt het op de foto.

fijn meid ! Veel succes met haar en natuurlijk met afstuderen :)

Margriet_

Berichten: 7045
Geregistreerd: 11-05-05

Re: Widora (Casco x Obrecht) @ work bij Diederik van Silfhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 18:55

Zo dat ziet er super uit Tamara! Loopt lekker! Ze is idd ook een stukje witter geworden! :D

trisca

Berichten: 5744
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: Nieuw Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 19:02

Je hebt haar lekker aan het showen Tamara! Petje af.
ze wordt inderdaad witter, maarja dat heb je met een schimmel :+

Schok even weer van die foto dat je haar net had, maar daar hebben we het al over gehad :(:)

Veel succes met afstuderen en dat L2 gaat ook wel goed komen :j

manzano

Berichten: 23938
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 19:09

Wow!! Wat een enorm verschil!! Jullie gaan echt lekker :j +:)+

Carolita

Berichten: 123
Geregistreerd: 03-07-09
Woonplaats: Waverveen

Re: Widora (Casco x Obrecht) @ work bij Diederik van Silfhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 08:23

Jeetje Tam, wat zag ze eruit zeg!
Maar wat een vooruitgang, he!
Heel leuk om jullie bezig te zien!!! :)

En thnx dat ik ook mee mocht naar Diederik! Ik heb genoten van de les enneh... schimmels he!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78511
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Widora (Casco x Obrecht) @ work bij Diederik van Silfhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 11:14

ITP---> RIJ-ITP

NehnaDagmar

Berichten: 3949
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Roden

Re: Widora (Casco x Obrecht) @ work bij Diederik van Silfhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 12:34

Hee Tamara, leuk om weer een topic van Widje en jou te zien! Wid ziet er super uit en wow wat kan ze lopen :D
Veel succes en plezier nog samen, maar dat komt vast wel goed :j

Gamble82
Berichten: 262
Geregistreerd: 27-12-08

Re: Widora (Casco x Obrecht) @ work bij Diederik van Silfhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 12:38

Wat een ontzettend leuk paard ! Lijkt erg veel op een schimmelruin wat ik ooit heb gereden, hele mooie uitstraling. Ziet er al netjes uit, je puntjes weet je zelf heel goed denk ik en daarvoor staat het ook hier niet.
Geniet van het rijden!

x_Quinta_x
Berichten: 1370
Geregistreerd: 29-09-08
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 12:40

Ik vind je toch een hele slechte ruiter als je van foto 11 zegt dat het achterbeen er wat meer onder mag.... Mag je paard misschien eerst eens zijn been optilllen (wat hij ook echt goed doet) en het dan pas onder de massa neerzetten.
Nee sorry als ik ff bot overkom maar van jouw paard zijn houding kun je niet veel slecht zeggen. Als je dan toch iets negatief wil zeggen, zeg dan liever dat je in de travers erg tegen zit en dat je zo een goede travers belemmerd.

Bolzak23
Berichten: 474
Geregistreerd: 04-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Widora (Casco x Obrecht) @ work bij Diederik van Silfhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 21:02

Mooi paard! Volgens mij staan je fotos letterlijk op volgorde want elke foto is je hoofd roder :P haha vond het wel grappig!!

Succes ermee en als het springen niet wil kan je altijd nog blijven dressuurrijden want hij doet het prima!

tamtam

Berichten: 473
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 22:26

Dank voor alle enthousiaste reacties!

@x_Quinta_x: mensen meteen van een heel slecht ruiter betichten op een dergelijke opmerking gaat mij persoonlijk wat ver, maar ieder zijn mening natuurlijk. Naar mijn idee had het achterbeen, gezien de plek van het voorbeen, op het moment van de foto net wat verder onder de massa mogen zijn. Desalniettemin ben ik natuurlijk heel blij met het beed.
Daarnaast heb je inderdaad gelijk dat ik wat tegenzit in de travers. Ik ben nog steeds geen Anky, (en gelukkig pretendeer ik dat ook niet te zijn....), dus sorry als niet elke foto er perfect uit ziet. Niet alleen Wid heeft nog het nodige te leren, maar ik natuurlijk ook.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 11:57

Tam, laat je niet gek maken hoor door zo'n opmerking, het plaatje ziet er super uit en jullie zijn beiden nog volop in de leer. Het voorbeen komt er mooi uit en ook het achterbeen buigt al fijn, het meer eronder zetten kost ook kracht :). Je zit er ook keurig op, ook in de travers (je hangt iig niet tegen maar blijft er recht op zitten, iets meer mee in de beweging zou mogen maar is moeilijk weet ik ;) ).

Ik ben heel blij voor je dat je hier zo'n fijn paard aan hebt, dat heb je wel verdiend na al die eerdere pech :(:). Het ziet er super uit!

Waar werkt Diederik met name samen met jou en Wid aan :) ?

tamtam

Berichten: 473
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Utrecht

Re: Widora (Casco x Obrecht) @ work bij Diederik van Silfhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 08:20

Thanks Anoukie! Je hebt ook gelijk dat ik hier niet zo op in moet gaan, maar naar mijn mening was dit niet bepaald een normale manier van reageren. Discussie is prima, maar dit is niet echt de basis voor een vruchtbare discussie.

Diederik en ik zijn met name bezig om Widora wat meer op het achterbeen te krijgen door veel te schakelen. Verder gaat het actie=reactie principe bij hem ontzettend op. Ik dacht altijd dat andere instructeurs daar ook op hamerden, maar ik heb nog nooit op een paard gezeten wat zo scherp aan de hulpen staat als Wid nu, heerlijk. Verder zijn we rustig aan een beetje de oefeningen van het M en het Z aan het doornemen en proberen we de lengtebuiging, met name rechtsom te verbeteren.

tamtam

Berichten: 473
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 08:23

@ Bolzak: het is inderdaad waar dat de foto's op volgorde staan. Het viel mij ook al op, haha! Het is nogal hard werken in de les :o

Pollewoppy

Berichten: 7942
Geregistreerd: 07-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 08:26

Fijne foto's.
Leuke schimmel. Succes nog verder, maar dat gaat wel goed komen zo te zien. Leuk trouwens om de verandering te zien. Nu is het echt een paard, toen ze bij je kwam echt nog zo'n puppy..

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Re: Widora (Casco x Obrecht) @ work bij Diederik van Silfhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 08:29

absoluut een prachtige merrie en kwaliteit in de beweging. Haar kleur ben ik helemaal fan van.

In middendraf valt ze wel nog uiteen, maar neem aan dat daar aan gewerkt wordt.

Verder een beetje letten op je tippen en dat je niet onderuit gaat hangen in je schouders.

In elk geval veel succes toegewenst!!!

astridelise

Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-04-09
Woonplaats: Elst overbetuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 08:31

Super mooi gereden, vooral foto 11, de energie spat ervan af. Heerlijk ook jouw goed doorbloede hoofd!

tamtam

Berichten: 473
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 10:42

bulck schreef:
absoluut een prachtige merrie en kwaliteit in de beweging. Haar kleur ben ik helemaal fan van.

In middendraf valt ze wel nog uiteen, maar neem aan dat daar aan gewerkt wordt.

Verder een beetje letten op je tippen en dat je niet onderuit gaat hangen in je schouders.

In elk geval veel succes toegewenst!!!


Dank voor het compliment :o Dat onderuithangen is zeker een aandachtspunt, net als het uit elkaar vallen in de middendraf.

Misschien een stomme vraag, maar zijn tippen?

tamtam

Berichten: 473
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 10:43

astridelise schreef:
Super mooi gereden, vooral foto 11, de energie spat ervan af. Heerlijk ook jouw goed doorbloede hoofd!


Dank je! Ben zelf ook erg blij met die foto.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Re: Widora (Casco x Obrecht) @ work bij Diederik van Silfhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 11:09

Ik denk je tenen?

manonxxlove

Berichten: 766
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: meppel

Re: Widora (Casco x Obrecht) @ work bij Diederik van Silfhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 11:14

wauw wat een verschil met 1,5 geleden! foto's zien er goed uit, ga zo door... verder kan ik weinig commentaar geven

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Re: Widora (Casco x Obrecht) @ work bij Diederik van Silfhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 11:16

idd bedoelde de tippen van je tenen, je hebt dus een beetje Kapstokken.
Sorry voor mijn Belgisch ;-)