Paardentehuis in Portugal update

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Paardentehuis in Portugal update

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-24 00:05

Zo af en toe plaats ik foto´s van de paardjes die bij mij staan, de laatste rescue was Vincent, alweer 5 jaar geleden) dus eigenlijk geen spannende dingen te melden. Ik kan niet meer paarden aannemen wegens het watergebrek (toevallig nu wel genoeg water, maar jaren droogte gehad) en mijn financiële situatie om maar te zwijgen van onvoorspelbare gezondheid en mijn leeftijd (63j).
Enfin hier foto´s van gisteren.

Vincent (originele naam was Van Gogh), 20

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Chico en Gandhi

Afbeelding

Afbeelding

Chico

Afbeelding

Gandhi, met absurd lange manen (had hij al als veulen)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pócótó (=kataklop in het portugees), ook wel "Catootje", mijn enige merrie

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ik had eerst foto´s genomen van de andere vier en zag Olímpio (Franse draver) niet, dus gezocht in het het land met de kurkeiken, maar niks en omdat het een oud paard (29) is, begon ik al te vrezen dat ik zijn lichaam ergens zou vinden, maar toen ik uiteindelijk rondkeek in het stuk met de pijnbomen, stond hij daar in de schaduw te grazen. Ik had al een serie fotos´genomen voordat hij me opmerkte en het hoofd hief.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor die me volgden op de Facebook pagina Opvang Paarden Portugal. Die pagina is vorige maand gehacked en dus ben ik maar een nieuwe voor ze begonnen onder de naam Paardentehuis in Portugal en ik hoop mijn volgers daar weer terug te vinden.

Bedankt voor je bezoekje aan dit topic!

Furst
Berichten: 626
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: Paardentehuis in Portugal update

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 00:32

Bijzonder werk doe je! Doe zo verder! <3

Bernoe

Berichten: 1507
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: Paardentehuis in Portugal update

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 07:31

Ze zien er goed uit!
Lekker leventje zo tussen de pijnbomen en kurkeiken.

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Paardentehuis in Portugal update

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-24 20:27

Dank jullie wel!

Lukasje
Berichten: 11286
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Paardentehuis in Portugal update

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 21:59

Zo, die zien er goed uit !

Marigold

Berichten: 12587
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 22:30

O wat leuk om Vincent weer te zien. Ik heb dat toen hij kwam (waarschijnlijk van onder een meeleessteen) gevolgd, vind het een heel mooi paard. Zo’n gaaf koppie zit erop. Gewoon een gaaf paard.
Wat fijn dat het zo goed met hem gaat!
Wat een ruimte daar zeg!
Je moet dus gewoon zoeken waar ze zijn? Daar kan ik me niet zoveel bij voorstellen als iemand die alleen aan weilanden in NL gewend is.
Vriendin van mij woont met de hele kudde in Frankrijk en stuurde ook al eens een filmpje waarin ze het muildier aan het zoeken was, letterlijk. Ruimte is in die landen dus waarschijnlijk een heel ander begrip dan hier he.

Ziet er in elk geval goed uit allemaal, leuke beelden hoor!

Amber_anne

Berichten: 6923
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Paardentehuis in Portugal update

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 00:03

Je hebt inderdaad een prachtige plek

Lekker groen nu ook

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-24 19:31

Dank julie wel.
En ja, hier hebben we de ruimte.En er staan bomen en het land is niet plat, dus ja dan raak je een bruin of vos paard snel kwijt. Chico zie ik ook alleen maar goed als hij met de kant waar hij de witte vlekken op heeft naar me toe staat. De andere kant is bijna helemaal bruin en valt ook weg in de achtergrond.

Zo is Gandhi bij me gekomen als 8 maand oud veulen, toen ik nog in het noorden van Portugal woonde. Door zijn vervilte vacht kun je niet zien hoe nóg magerder hij was, je kon al zijn botten voelen. x-benen, bokhoeven, karperrug, iedereen dacht dat het ooit wat kon worden.

Afbeelding

Een maand of zo later, iets bijgekomen.

Afbeelding




Zo is Olímpio gekomen, totaal niet thuis betreffende zijn oog opslag en het heeft maanden geduurd voordat hij weer glans op zijn ogen had en me echt aankeek. Toen ik in de eerste dagen zijn hoeven liet doen (want 1 verloren ijzer en 3 losse) kwamen er gewoon tranen in me op omdat hij zo murw en triest aanvoelde.

Afbeelding

Er zo zag Vincent er uit bij aankomst..

Afbeelding

Amber_anne

Berichten: 6923
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Paardentehuis in Portugal update

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 21:21

Jeetje wat zijn ze opgeknapt allemaal, je hebt echt prachtig werk verricht met ze

Zappa

Berichten: 2742
Geregistreerd: 10-10-06

Re: Paardentehuis in Portugal update

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 15:06

Ik opende je topic gisteren eigenlijk zonder echte reden, maar er gebeurde iets toen ik je foto's zag

Volgens mij werd ik ergens door geraakt , ik weet het niet (ben eigenlijk helemaal niet zo 'zweverig'')
maar ik voelde zo'n rust bij de foto's
Tot ik bij de oude foto's van Olimpio kwam ... Bam ...dit paard was weg , achter een muur , verstopt
ik kijk weer naar de recente foto en zie een paard wat ontspannen is

Ik voel rust bij je foto's maar volgens mij vertellen je paarden dat jou zelf ook

Wat ik zei , ben niet zweverig dus vind het ook een beetje gek haha maar ik geniet echt van de foto's (ik merk dat ik mezelf niet adequaat kan uitdrukken )
Ik zie linkjes in je onderschrift, ik zal deze eens bekijken!

Lukasje
Berichten: 11286
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Paardentehuis in Portugal update

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 15:44

Wauw Lusitana! Deze paarden zijn bij jou van de hel in de hemel beland.

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-24 20:11

@Zappa: Ik ben zo blij dat je het kunt zien van de foto´s! Ik voel het natuurlijk, maar ik maak ze mee.
@Lukasje: ja ik denk dat het voor hen wel zo voelt.
Pócótó vertoonde prblematisch gedrag bij het rijden,door een rug probleem en angst voor de ruiter, en ik heb het vrij snel opgegeven om daar op te rijden; en Chico was doodsbang voor mensen in het algemeen toen hij kwam.