Twee keer een derde plek met Ivy!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Twee keer een derde plek met Ivy!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-23 17:47

Ik bedacht me net dat ik nog geen beeldmateriaal had gedeeld van mijn afgelopen twee wedstrijden, dus dat wil ik nu alsnog doen! Eén van de twee was een wedstrijd met kerst, dus kerstliefhebbers kunnen hun hart ophalen :D

We beginnen met de kerstwedstrijd. Aangezien we in kersttenue mochten, hebben we daar natuurlijk goed gebruik van gemaakt. In dit topic is onze prachtige outfit te zien: [ITP] Kerstfoto's met Ivy!.

Het was voor de eerste keer dat we F10 gingen starten, dus ik verwachtte er eerlijk gezegd niet superveel van. Tijdens het losrijden was ze best wel fijn.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En tijdens het proefje was ze echt perfect! Volgens meerdere mensen zag het er heel goed uit en zijn we echt vooruitgegaan de laatste tijd. Daar ben ik heel erg trots op. Ze liep super regelmatig in haar lijf, al zeg ik het zelf. Uiteindelijk zijn we derde geworden van de zeven deelnemers met 240 punten (en maar één puntje verschil met de eerste en tweede plaats).


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding





Afbeelding

Tussendoor besloot ik dat het een goed idee was om even mijn teen te breken :+ Daarom lagen we er een tijdje uit en was ik pas twee weken weer aan het rijden toen we onze volgende wedstrijd hadden. Daar verwachtte ik dus wederom niet heel veel van, maar blijkbaar werkt dat goed voor onze plaatsing :D

Ook hier was ze tijdens het losrijden weer fijn. De proef zelf ging netjes, maar ik vind zelf dat ik wat activiteit miste. Ook was ik vergeten op mijn houding te letten (die sowieso nog erg zoekend was en is nu ik mijn balans opnieuw moet leren vinden), dus die was niet helemaal soepel. Wonder boven wonder haalde ik dus weer een derde plaats van de zeven deelnemers met dit keer 221 punten. Dat had ik natuurlijk absoluut niet verwacht!




Afbeelding

Bedankt voor het kijken! Tips en reacties zijn natuurlijk altijd welkom!

Jolliegirl

Berichten: 32970
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Twee keer een derde plek met Ivy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 21:42

Wat leuk!
Je bent lekker bezig en goed op weg. Je straalt! :)

Dandelion07

Berichten: 815
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

Re: Twee keer een derde plek met Ivy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 07:50

Goed bezig! Leuke kerstoutfit!

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10422
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 07:51

Ziet er goed uit en wat zijn jullie gegroeid de afgelopen tijd :j Beide PP dik verdient +:)+

T viel me alleen op dat het totaal aantal punten op het eerste protocol niet overeenkomt met de +24 -4 die onder op staat :x

Je komt dan op +20 uit en bij de F-proeven wordt uitgegaan van 210 punten bij overal een 6. Je zou hier uit moeten komen op 230 ipv 240.

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Twee keer een derde plek met Ivy!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-23 08:44

Dankjewel allemaal!

Ynskek, oh haha! Hoe wordt dit eigenlijk uitgerekend? Al die plusjes en minnetjes begreep ik sowieso al niet helemaal :+

karijn

Berichten: 5406
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 08:59

Prachtige outfit!

Dat van de activiteit in het tweede filmpje klopt wel. Ze loopt niet regelmatig. En jij werkt ook net teveel. Kijk of je daar wat aan kan werken in je oefeningen.
En ik vind dit zadel niet oké voor jou maar dat wist je al.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10422
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 10:46

Kimmie25501 schreef:
Dankjewel allemaal!

Ynskek, oh haha! Hoe wordt dit eigenlijk uitgerekend? Al die plusjes en minnetjes begreep ik sowieso al niet helemaal :+


Als je overal een 6 hebt kom je met 35 onderdelen op 35×6=210 punten

Voor iedere 7 die je hebt komt er een punt bij (+1) een 8 geeft 2 punten er bij (+2)

Voor een 5 gaat er een punt af (-1) bij een 4 zijn dat 2 punten (-2)

Als je alle pluspunten bij elkaar optelt op het eerste protocol kom je op +24 daar gaan de minpunten (de twee vieren) -4 vanaf.

Hierdoor kom je op +20 uit. Deze tel je bij de 210 op om bij de score uit te komen. Zo Kom je als het goed is op 230 uit.

Bij KNHS proeven heb je maar 30 onderdelen en ga je dus uit van 30×6=180 punten. De plussen en minnen werken daar verder wel het zelfde ;)

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Twee keer een derde plek met Ivy!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-23 17:02

Karijn, dankjewel! Hoe zou jij aanraden om daaraan te werken? Ik ben aan het sparen nu voor een dressuurzadel met de zitting van een veelzijdigheidszadel. Alleen het leven is best wel duur momenteel en ik moet ook veel andere dingen kopen, dus het gaat langzaam, maar het gaat in ieder geval.

Aha! Dit maakt al veel duidelijk. Dankjewel Ynskek!

karijn

Berichten: 5406
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Twee keer een derde plek met Ivy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 12:47

Als ze goed aan je been is, dan lift je enkel mee in de beweging. Dat is een kwestie van voelen. In staat zijn om je ledematen onafhankelijk van elkaar te kunnen gebruiken. Deels is het een beetje aanleg van nature, en deels kan je oefenen.

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Twee keer een derde plek met Ivy!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-23 16:27

Daar heb je gelijk in. De aanleg van nature mist een beetje bij mij :+ Wel inderdaad heel belangrijk om te oefenen en daar ben ik nu ook veel mee bezig. Bedankt voor je extra uitleg!

prugelpiet

Berichten: 12563
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Twee keer een derde plek met Ivy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 17:27

Wat ben jij lekker op weg zeg! Fijn om te zien hoe je alles altijd zo positief oppakt en keihard je best doet, ondanks dat het soms niet altijd makkelijk is.

Ik denk inderdaad ook dat een zadel waar jij goed in zit, je al heel erg veel gaat helpen. Maar ik snap niet zo goed wat je bedoelt met een dressuurzadel met de zitting van een veelzijdigheids zadel? Het belangrijkste is natuurlijk dat die goed op je paard past én jij er goed in zit. Het een is niet belangrijker dan het ander.

Wat tof om in zo'n kerstoutfit te rijden. Dat wil ik ook :+

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 19:00

prugelpiet schreef:
Wat ben jij lekker op weg zeg! Fijn om te zien hoe je alles altijd zo positief oppakt en keihard je best doet, ondanks dat het soms niet altijd makkelijk is.

Ik denk inderdaad ook dat een zadel waar jij goed in zit, je al heel erg veel gaat helpen. Maar ik snap niet zo goed wat je bedoelt met een dressuurzadel met de zitting van een veelzijdigheids zadel? Het belangrijkste is natuurlijk dat die goed op je paard past én jij er goed in zit. Het een is niet belangrijker dan het ander.

Wat tof om in zo'n kerstoutfit te rijden. Dat wil ik ook :+

Ze zoekt een niet te diepe zitting, maar wel wat steun voor de bovenbenen.

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Twee keer een derde plek met Ivy!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-23 19:30

Ja precies! Ik hou er niet zo van om in een houding gedwongen te worden, ik krijg dan snel last van mijn lijf. Maar ik denk wel dat een dressuurzadel eigenlijk beter bij Ivy haar lijf zal passen. Hier had ik het al over met mijn zadelmaker. Alleen zo’n zadel is wel erg duur, vandaar dat ik al een tijdje aan het sparen ben ervoor en ook nog een tijdje moet. Laatst zat ik toevallig op een paard van een vriendin van me en ik merkte meteen dat mijn houding zoveel beter was. Dat is dus wel weer een extra motivatiepuntje!

En verder dankjewel!