Aurelia is een PRE merrie die komend jaar 6 wordt en waar ik sinds dit jaar actief mee aan het dressuren ben. We werken vooral aan tact en losgelatenheid (bij ons beide). Het is een heel werkwillig en meedenkend paard. Komend jaar gaan we ook ons debuut maken in de wedstrijd ring.
Werkpunten, mijn rechterkant van mijn lijf. Ik heb rechts mijn heup gebroken gehad en compenseer daar veel uit krachtverlies. Die mag ik meer loslaten. En voor me uit kijken blijft ook moeilijk, zit al veel verbetering in maar kan nog beter. Aurelia mag wat meer van achter naar voren naar het bit gaan reiken, ze loopt graag bovenin in haar eigen houding. Hier gebruiken we veel zijgangen voor om haar rechter en langer te krijgen door middel van het gaan gebruiken van haar rompspieren.
1.

2.

Ik vermoed dat we hier bezig waren met traver op de diagonaal, voor het eerst. Ik laat daarom ook mijn zitbeenknobbel zakken maar dat kan wat subtieler

3.

4.

Wijken voor het linkerbeen, moeilijk om dan ook voorwaarts te blijven denken dus daar zijn we mee bezig.
5.

Travers, ik mag mijn buitenarm langs mijn lijf houden.
6.

Hier wordt ze mooi horizontaal, hier streven we naar voor nu.
7.

Hier zie je goed wat ik doe met mijn rechterbeen. Dat is onder de aandacht.
8.

9.

10.

11.

12.

13.

Ze ging nogal groot galoperen dus ik kreeg wat moeite om te zitten

14.

15.

Ik had nooit gedacht dat ik dressuur weer leuk zou gaan vinden maar ik stap iedere keer met een grote lach van mijn paard af en heb met de dag het gevoel dat we groeien samen. Onwijs tof!