[Foto] 2020 veulens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
salatiga1995

Berichten: 1944
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 00:18

Die Phylano kan zo de rol van Black Beauty spelen! Heel gaaf die foto’s <3

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-21 19:27

Heerlijk met dat dekje op het hoofd Lotte! :P

Rosie ziet er goed uit! Leuke foto van jullie samen <3

Phinne ziet er goed uit en wat is ze braaf met dat water!! <3

Daihyo zo fijn als ze zo braaf de trailer op gaan!

Philaina ziet er super uit! Ze heeft zo’n mooie uitstraling <3 en wat groeit ze goed!!

Wauw wat ziet Liv er ook prachtig uit!! Heel paard al om te zien zo!

Jelske ziet er ook super uit! En wat fijn dat ze nu zo goed groeit!

Wauw wat ziet Phylano er goed uit! <3

Pino is ook al zo knap!! <3 met zijn prachtige blonde manen <3 en heel herkenbaar hoe ze over 2
Jaar zullen zijn :D

Parker groeit ook lekker door! Hij is weer wat schraler want hij schiet weer de lucht in!
Hier nog wat foto’s van vorige week <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Babootje

Berichten: 26262
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 20:05

Oeh ik ben Parkerfan <3 <3 Waar staat hij eigenlijk in de opfok? Kan me voorstellen dat jij wel benieuwd bent hoe groot hij gaat worden, maar groot wordt hij in ieder geval :D

Erg groot gaat die van ons niet worden. Maar hij is ook weer niet de kleinste van zijn vriendjes in de opfok. Ik heb een goed idee hoe hij gaat worden want het is echt een duplicaatje van zijn moeder.
Waar ik wel heel blij mee ben is dat zijn sprongen mooi zijn geslonken. In 1 sprong RA zit nog wat vocht, maar voor de rest zie je er niks meer van.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat keuren betreft zou is 2,5 jaar natuurlijk prima, tenzij je merkt dat een kogel of sprong wat dikker wordt. Dan is eerder foto's maken wel aan te raden om schade in het gewricht voor te zijn.

Leuk om al die foto's weer voorbij te zien komen. Alles groeit en bloeit. Een paar leuke knappe nieuwe veulens erbij in het topic.

Dalhyo fijn zo braaf op de trailer! Die van ons heeft natuurlijk ook al mogen oefenen. En dat vergeten ze ook echt niet meer. Bijzonder ook dat Polletje ons nog steeds herkent ook al komen we niet zoveel nu ze op de wei staan. Hij parkeerde zn kont meteen in om zich te laten kriebelen :+

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-21 23:11

Hij staat vlakbij mij in de buurt bij een boer in de zomer. In de winter komt hij weer naar huis met Pim (de vos). Dan is daar te weinig plek.

Fijn dat zijn sprongen weer zijn geslonken! Hij ziet er goed uit! Hij heeft zo’n lieve uitstraling <3

Bij Parker in de groep staat een hengstje met een gigantische sprong!!! Hij is toen hij werd gebracht hardhandig de trailer uitgewerkt door de eigenaar, weet niet of het daardoor is gekomen. Maar daar hoef je geen dierenarts voor te zijn om te weten dat die niet ok is! Vind dat zo sneu!

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 06:34

Bizar dat je zo omgaat met een paard :\

Parker ziet er goed uit. Wordt al een heel paard!

Babootje: wat verwacht je aan hoogte? Ziet er ook goed uit!

Dit is mijn sprietje nu. De voorkant moet nog weer bijtrekken :+
Afbeelding

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-21 14:31

Ja was idd bizar! Hij is toen heel hard op de klep gevallen. Beestje was doodsbang!

Wel een heel knap sprietje!! Lekker aan het groeien! :D

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 15:55

Mag ik hier ook mee praten?

Eind vorig jaar heb ik het veulen van mijn bijrijdmerrie gekocht. Eindelijk een eigen paard en dan ook nog een veulen, van het paard waar ik zo gek mee ben.

Dit is Maan, geboren op 19 juni 2020.

Afbeelding

Op het moment zie ze er niet zo geweldig uit, vanwege schurft(?). Heb haar al 2x gewassen en nu is het even afwachten.

Dat brengt mij ook in dit topic, geven jullie je enter ook wat vitamine brok bij en zo ja, wat voor.

Op het moment krijgt ze alleen gras, ze staat in eigen beheer bij een vriendin en ik kan dagelijks haar bijvoeren, indien noodzakelijk.

Kyra013
Berichten: 106
Geregistreerd: 01-04-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 17:40

Nog even op je vraag Lau07. Wij laten ze altijd voor we er mee gaan beginnen op de foto zetten rond de 3e levensjaar. En dan na jaar gaan we er vaak mee aan de slag.


magootie
Parker is echt een prachtige hengst. Heel benieuwd hoe is als hij later groter is.


Daihyo
Wat een bijzondere verschijning met zijn verschillende ogen! En heerlijk nuchter!

CharmFaith
Wat is Philano gaaf! En prachtige foto’s!

Getty_Maan
Wat vervelend zeg! Wij voeren in de zomer geen brok bij. Ze staan altijd in een volle weide einde zomer beginnen we met hooi bijvoeren.
In de winter krijgen veulenbrok bijgevoerd.

Valt mij echt op dat ik hier geen echte Naarlingen zie. Ze zien er allemaal al zo goed en groot uit!

Momenteel kom ik vanwege mijn been niet bij Piña helaas. Kreeg gister een foto doorgestuurd. Zo te zien komt ze niks te kort. Wat is ze dik zeg :')

Afbeelding



Edit: te vroeg op versturen gedrukt

Lau07
Moderator

Berichten: 1567
Geregistreerd: 10-07-13

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 20:06

Dankjulliewel voor alle antwoorden! Ik gok dat ik Peer rond 2,5 of 3 op de foto laat zetten.
Je begint nu wel aan de foto's te zien dat het veulenachtige er echt af gaat bij de meesten. Heel tof om te zien, maar stiekem ook een beetje jammer. Die kleintjes zijn nog zo schattig. :(:)

Leuk Getty_Maan! Mijn jaarling voer ik niets bij, maar ik heb goede ervaring met Pavo HealthBoost voor het verhogen van de weerstand. Ik had toevallig ook een paard dat ineens problemen met de vacht kreeg door een te lage weerstand. HealthBoost geef je maar tijdelijk, maar ik durf niet te zeggen of het ook geschikt is voor jaarlingen. Pavo heeft wel een hele goede helpdesk, dus je zou het daar kunnen navragen. :D

Babootje

Berichten: 26262
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 22:43

Daihyo schreef:
Bizar dat je zo omgaat met een paard :

Parker ziet er goed uit. Wordt al een heel paard!

Babootje: wat verwacht je aan hoogte? Ziet er ook goed uit!

Dit is mijn sprietje nu. De voorkant moet nog weer bijtrekken :+
[ [url=m/3iu1Fw.jpg]Afbeelding[/url] ]


Zn moeder is 167. Dus ik denk wel iets in die richting. Tussen 165 en 167 zoiets.

Dit is mams.
Afbeelding

Afbeelding

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-21 21:43

Welkom Getty_Maan!

Piña ziet er goed uit!

Vandaag weer wat foto’s gemaakt van Parker <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lau07
Moderator

Berichten: 1567
Geregistreerd: 10-07-13

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 19:59

Afbeelding

Let je even niet op, lijkt het ineens alsof er iemand een haargroeimiddeltje over je jaarling heeft gegooid. Peer heeft ineens zo'n enorme bos manen. :D

Cioccolato

Berichten: 6608
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 20:51

Getty_Maan schreef:
Mag ik hier ook mee praten?

Eind vorig jaar heb ik het veulen van mijn bijrijdmerrie gekocht. Eindelijk een eigen paard en dan ook nog een veulen, van het paard waar ik zo gek mee ben.

Dit is Maan, geboren op 19 juni 2020.

[ [url=m/hkBZSt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Op het moment zie ze er niet zo geweldig uit, vanwege schurft(?). Heb haar al 2x gewassen en nu is het even afwachten.

Dat brengt mij ook in dit topic, geven jullie je enter ook wat vitamine brok bij en zo ja, wat voor.

Op het moment krijgt ze alleen gras, ze staat in eigen beheer bij een vriendin en ik kan dagelijks haar bijvoeren, indien noodzakelijk.


Welkom.

Ik voer in de zomer niet bij. In de winter brok die aansluit bij leeftijd. Nu pavo podo care. Maar ik wil overstappen op merrie brok, zit nagenoeg het zelfde in en is een stuk goedkoper.
Ik vul aan met vitamine en mineralen poeder

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 10:00

Kyra ze heeft wel een heel lief hoofdje, het dikke gaat er wel weer af als ze verder groeit!

Bedankt Lau voor de tip, deze zal ik onthouden.

Knappe merrie babootje!!

Wat ziet parker er goed uit, lief onschuldig hoofdje heeft hij <3

Jij ook bedankt voor de tip cioccolato!

De shampoo lijkt aan te slaan en Maan had zichzelf al even een spa gegeven :+ (ze vinden het erg lekker om in de greppels met water te rollen)
Afbeelding

Vacht begint alweer beter te worden, je kan het nog wel op de benen en hals zien, maar dat heeft tijd nodig.
Afbeelding

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 10:57

Hahahaha gepaneerde jaarling :D

Parker is wel gaaf hoor <3

Volgens mij heeft Noura haar eerste hengstigheid. Ze is anders. Gilde gisteren ineens toen ik aan haar onderlip friemelde. Vindt ze normaal ook niet zo fijn, maar nu kreeg ik er een gil bij. En ik mocht haar tepels niet schoonmaken. Ze haalde in 1x uit met een gil. Terwijl ze dat normaal zo lekker vindt dat ze haar achterbenen uit elkaar zet :+
En toen ze geplast had in stal, stond mijn ruin te flemen :=

Verder groeit ze en is ze mijn haflinger officieel voorbij. Ze groeit in fases. Bouwt eerst wat vlees op de botten en reserves op en wordt dan ineens weer schraal en schiet de hoogte in :+
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 18:16

Ze pakt haar groei in elk geval wel serieus en slim aan!!

Maar worden ze met 1 jaar al hengstig? :7 Dat wist ik helemaal niet...

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 18:34

Hier is mijn jaarling ook al hengstig geweest, denk nu zo'n 2-3x deze zomer. Misschien door mijn ruin die erbij staat of haar 2 jarige zusje die het met mooi weer vrij regelmatig is :=

Ze groeit in ieder geval mooi zeg Daihyo! <3

Hier is ze ook voornamelijk gewoon iets schraler en blijft ook flink groeien. Denk dat ze qua kont wel rond de 1.63 zit al :') ze groeit dus flink.

Vorige week iets vuil oog/ prut in oog. Oog was wel helder en op prut dat er uit kwam na, was ze goed te pas. Op advies van de DA oog paar keer gewassen. Ze was nog nooit afgespoeld maar kon zo de slang pakken, op haar hoofd zetten en oog zo schoon spoelen voor paar minuten. Ze was er natuurlijk niet super blij mee, maar ze bleef erg braaf staan.

Slapend in de wei, druk leven :')
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met 2 jarig 'zusje'. Kun je niet heel goed zien, maar de jaarling is dus al groter :)
Afbeelding

kevinsky

Berichten: 1979
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 20:45

Getty_Maan schreef:
Ze pakt haar groei in elk geval wel serieus en slim aan!!

Maar worden ze met 1 jaar al hengstig? :7 Dat wist ik helemaal niet...


Vanaf het voorjaar dat ze 1 jaar oud zijn kunnen ze idd hengstig worden én dus ook voor nageslacht zorgen.

Philaina groeit ook echt in gedeelten. Meestal van achter naar voren. Eerst haar kont omhoog, dan haar schoft en pas daarna groeit haar hals erbij. Echt grappig om dat zo te zien. Dan staat ze weer een beetje stil om weer wat dikker te worden en poefff. Haar kont gaat weer omhoog. :')

Ik ben nu 3 weken met vakantie. En ik ben zo benieuwd hoe mijn meisje er straks bij staat. <3

kevinsky

Berichten: 1979
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 20:48

Lotte_Wessel schreef:
Hier is mijn jaarling ook al hengstig geweest, denk nu zo'n 2-3x deze zomer. Misschien door mijn ruin die erbij staat of haar 2 jarige zusje die het met mooi weer vrij regelmatig is :=

Ze groeit in ieder geval mooi zeg Daihyo! <3

Hier is ze ook voornamelijk gewoon iets schraler en blijft ook flink groeien. Denk dat ze qua kont wel rond de 1.63 zit al :') ze groeit dus flink.

Vorige week iets vuil oog/ prut in oog. Oog was wel helder en op prut dat er uit kwam na, was ze goed te pas. Op advies van de DA oog paar keer gewassen. Ze was nog nooit afgespoeld maar kon zo de slang pakken, op haar hoofd zetten en oog zo schoon spoelen voor paar minuten. Ze was er natuurlijk niet super blij mee, maar ze bleef erg braaf staan.

Slapend in de wei, druk leven :')
[ [url=m/vFyEY9.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Qfx0ou.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/xpCYLm.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/TUdZoP.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/bl73S0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Met 2 jarig 'zusje'. Kun je niet heel goed zien, maar de jaarling is dus al groter :)
[ [url=m/aBn74x.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik vraag me wel eens af. Ze is zo mooi, maar vooral ook erg licht van kleur met weinig pigment. Moet je met haar dan ook extra goed oppassen met de zon? 8-)
En bij honden zie je vaak dat op dit soort bijzonder kleuren vaak ook wat andere minder fijne genetische dingen mee vererven. Zoals allergieën en andere gezondheidsproblemen. Is dat bij paarden ook zo? O:)

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 21:39

Hier groeit ze ook kont eerst, dan rest en dan lijkt ze bijna gelijk en gaat ze weer met haar kont :')

Hier heeft ze bij zon inderdaad een masker op tegen UV. Ik krijg vaak ook het idee dat ze minder goed ziet met felle zon, dan lijkt ze voorzichtiger te zijn met afrastering draden. Maar met masker is het prima {:} , en verder met roze neus gewoon op passen met zon maar dat heeft mijn ruin ook met een roze neus.

Qua genetische afwijkingen/ problemen ben ik niet van op de hoogte. Het is gewoon een dubbele creme verdunning op een vos en haar ouders en verdere afstamming zitten geen bekende problemen, haar grootvaders vader is van Voltaire :)

Haar vader <3
Afbeelding

Nu hopen dat het zo vader zo dochter is :')
Afbeelding

__Suzanne__

Berichten: 4296
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Woudenberg

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 08:37

Rosies kont is ook weer een stuk hoger dan de voorkant :+

Afbeelding

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 08:45

Echt naarlingfases dus :D

__Suzanne__

Berichten: 4296
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Woudenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 09:09

Daihyo schreef:
Echt naarlingfases dus :D

Jep :+ al is de jaarling van mijn zus erger naarling :+

Kyra013
Berichten: 106
Geregistreerd: 01-04-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 09:43

Hier is Piña ook al een aantal keer hengstig geweest deze zomer. Zelfs zo erg dat ze over de draden is gesprongen naar de buurman. Gelukkig is dat een ruin :+ .

Lotte_wessel
Gaaf dat je van die bijzondere kleurtjes in grote maten hebt!

Vorige week eindelijk weer hij Piña gaan kijken na 2 maanden. Normaal zie ik haar 4 dagen in de week. Was een hele opgave om daar met krukken heen te lopen. Daarna 3 dagen bijkomen maar hè ik heb haar gezien. Ze zag er goed uit! Gisteren voor het eerst zonder mijn bijzijn naar de hoefsmid geweest. Waar ze normaal heel braaf is was ze nu een beetje stout. Na paar keer stijgeren gaf ze zich gelukkig. Er zit genoeg karakter in :').

Afbeelding

Afbeelding

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 22:03