[ITP] De eerste 3 maanden. Samen timmeren aan de weg.
nu het vervolg met de 3 maanden erna.
Eerst dus de vakantie... Dat vond hij niet zo leuk. Hij werkt echt heel graag en na 4 vrije dagen kreeg ik berichtjes van stalgenoten dat hij compleet uit zijn plaat ging in de wei... Niet heel handig en dat resulteerde dan ook in een los ijzer, waar hij in was gaan staan. De lip zat precies achter de hoefwand in de witte lijn. Goede vakantie stress.

Dankzij de smid en 2 super fijne stalgenootjes kreeg hij voldoende biotex badjes en werd zijn schoen netjes teruggelegd.
Daarna heeft mijn instructrice hem een paar keer wat beweging gegeven om herhaling van dit probleem te voorkomen

Vlak voor de laatste selectie werd de verdeelsleutel bekend. Daardoor wist ik al dat ik mocht starten op de Brabantse Kampioenschappen!!!

Zo tof! 4 maanden samen en dan al geplaatst!
In de ranking stond ik 3de en dat wilde ik heel graag vasthouden maar ik wist dat het heel lastig zou worden.
Voordeel was wel dat ik zonder enige stress de laatste selectie kon rijden. Het losrijden zonder instructrice vind ik altijd een beetje lastig en ik kreeg hem weer net niet zo zoals het thuis kan. Dat laatste stukje controle en nageeflijkheid heb ik wel nodig om een fijne proef neer te zetten. De proef werd wat rommeling. De afwerking was niet goed en ik was niet zo tevreden.
We werden uiteindelijk 4de met 192,5 net buiten de prijzen. Niet helemaal verdiend.
We hielden er wel een hele toffe foto aan over.

En dat bracht ons naar een 4de plek overal van de 23 starts in mijn kring. Achter 3 professionals

Gelukkig hebben we een binnenbak.

En als het droog is, het bos!

Zo trainde we lekker door tot 2 weken voor de kampioenschappen. We konden starten in Schijndel waar het allemaal moest gebeuren.
Hij vond het heel spannend daar op locatie maar deed wel echt hard zijn best. We hadden goede en minder goede stukken in de proef hierdoor en bleven steken op 185.5 punten en een 8ste plek van slechts 12 starts. Zo kwam hij de bak uit hahahaha

Er kwam een geweldige kans om een weekend te gaan trainen. Wat hebben we daar veel aan gehad! Het schepte echt een band. 3 dagen bij elkaar en zelf de zorg dragen voor alles.
Mocht je het nog niet gelezen hebben, ik heb er een topic van gemaakt.
[RIJ-ITP] Trainingsweekend bij Hof van Alexander ETC
Toen was het opeens vrijdag de 17de van januari.
Om 11:00 vertrok ik richting stal waar ik op me gemak alles kon voorbereiden. En rond 14:00 reden we weg naar Schijndel.
Ik kwam om te genieten en te proberen een ontspannen nette proef neer te zetten. Daarom had ik besloten gebruik te maken van het baan verkennen eerder op de dag. Om 15:00 zadelde ik hem dus al op. Hij was relaxed en bij mij dus na 10 minuten stappen besloot ik hem weer lekker terug op de trailer te zetten om zijn energie te sparen.

Uiteraard met genoeg hooi vond hij het best.
Ruim voordat ik moest opzadelen waren mijn instructrice en 2 vriendinnen al ter plekke. Mijn vriend was er uiteraard vanaf het begin al bij. Het losrijden ging fijn en ontspannen. Ondanks de enorme drukte vonden wij onze ruimte en ontspanning. Hij ging beter en beter lopen en hij voelde echt super! Het beste moment om te pieken!
Wat plaatjes van het losrijden in de losrij bak die vriendin gemaakt heeft. (Wel lampen/geen lampen het was nogal lastig).

Niet het beeld wat je wilt in de ontspanning maar ik moest er hard om lachen. (Hij heeft vaak zijn oortjes opzij/wat naar achter als hij geconcentreerd aan het rijden zijn overigens)

De proef ging super super fijn! Wat kleine dingetjes die beter konden en overal werd hij soms wat strak. Maar het was de beste proef van het hele seizoen. Wat een moment om dat hier en nu te doen.

Zo trots op deze foto:

Middendraf te zuinig gereden. Better safe then sorry.

Mag wat losser:

En heel blij na mijn proef

En tja toen was het wachten...
Wachten op de uitslag....
We werden uiteindelijk 12de van 16 met een groot jury verschil. Met 181.5 en 196 punten sloten wij ons hele korte wedstrijd seizoen af.

Hoewel we meer gehoopt hadden na onze super fijne proef hebben we niks om ons voor te schamen tussen al die grote namen. Trots was en ben ik op onze groei, ons teamwork en deze prestatie die we na zo een korte tijd samen hebben kunnen neerzetten.
Hoewel dit natuurlijk super gaaf was en we veel geleerd hebben samen vind ik het ook wel fijn dat we nu even niks op de planning hebben. Gewoon genieten samen en lekker verder trainen samen in ons eigen tempo

Tot onze volgende update