Voor en na foto's na 4 maanden trainen

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, LindyH, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 13:18

Het zou voor jou niet makkelijk zijn, maar probeer je handen en je benen te ontspannen i.p.v. vast te zetten en te blokkeren. Voor nu zeg ik laat je sporen af omdat sporen bedoeld zijn om je hulpen te verfijnen. Je hebt zelf geen stille onafhankelijke beenligging omdat je elke pas zit te drijven/klemen met je sporen erin. Het kan heel goed zijn dat jezelf hier niet bewust van bent TS maar probeer erop te letten. Probeer niet zover achterover te leunen met je onderrug in het zadel (want jouw paard is immers geen luie stoel) waarin je onderuitgezakt in mag zitten.

Als ik jou was, zou ik werken aan onafhankelijke zit en als je dat onder de knie hebt dan moet jezelf pas bezig houden met de nageeflijkheid. Zodra jij stiller en ontspannen gaat zitten gaat jouw paard zelf nageven zonder dat jij daarbij je handen hoeft vastzetten. Je hebt zo te zien een super braaf dier die zijn rondjes wel loopt. Hou je van muziek en zo ja ga dan een liedje meezingen op je paard of zet een koptelefoon op met rustgevende muziek aan. Dan denk je even niet aan de spannende gebeurtenissen en kun je daardoor toch heerlijk ontspannen op je paard zitten en rondrijden.

Het algemene basistempo mag een heel stuk hoger liggen wat mij betreft, maar ik zou stapje voor stapje beginnen TS zodat het zowel voor jou als je paard comfortabel blijft. Ga vooral genieten van je paard want dat is het allerbelangrijkste wat er is :D

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie