2018: Het wedstrijdjaar van Don & mij

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

2018: Het wedstrijdjaar van Don & mij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-18 16:14

2018 is voor Don en mij een jaar geweest met een hoop ups en downs, maar zonder dalen geen pieken :j

Ik ben toch wel onwijs trots op mijn ventje! Ik besef me met het schrijven van dit topic dat we dit jaar “even” 2 debuten hebben gereden en zelfs genoeg punten hebben voor alweer de volgende klasse!

Waarschijnlijk is er een moment geweest waarbij ik teveel van Don gevraagd heb waardoor we de dip zijn ingegaan, ik was zo in de ban van punten “MOETEN” rijden dat ik vergat naar hem te luisteren. Inmiddels sta ik weer met 2 voeten op de aarde en zijn we weer samen gaan werken.

We zijn van heel ver gekomen en hebben nog een lange weg te gaan maar we hebben er nu beide weer plezier in!

Hieronder een overzicht van ons wedstrijdjaar vol bloed (gelukkig alleen figuurlijk), zweet en tranen (deze zijn wel letterlijk _O- )

Januari:
14 Januari reden we onze laatste M1 wedstrijd. We moesten nog 1 winstpuntje om door te mogen naar de M2. We reden met 191 & 211 4 dikke winstpunten bij elkaar *\%/*
Daarnaast is de osteopaat voor Don geweest en dat was niet voor niets, meneer had best wat last van zijn lijf door slecht passend zadel waar we voorheen mee reden.

Februari:
We gingen voor ons M2 debuut. Met een lichtelijke trauma aan deze klasse zag ik er toch best wel tegenop :=
We debuteerde met 180,5 en 194,5 dus we waten officieel M2 *\o/*

Maart:
We hebben het deze maand rustig aan gedaan. 1 wedstrijdje meegepakt en 2 punten erbij

April:
In deze maand zat het ons niet echt mee. We reden 6 proeven en kwamen met maar 3 punten thuis en zelfs een keer moeten afgroeten omdat Don zo heftig in verzet ging dat ik besloot niet verder te rijden. -O-

We hebben wel wat mooie foto’s van een een van de wedstrijden.

Trots na de proef
Afbeelding

Opperste concentratie
Afbeelding

Mei:
Deze maand hebben we lekker doorgetraind met een les bij Tonnie Huberts waarbij we half dood gingen maar wel onwijs veel geleerd hebben!
Ook pakte we weer een wedstrijd mee en reden weer 2 winstpunten bij elkaar.

Samen met de baas kijken naar die gekke vogels die voorbij komen (locatie was naast een landingsbaan :') )
Afbeelding

Pakken langzaam wat Z1 oefeningen mee in de training
Afbeelding

Juni:
Ik ben inmiddels 7 kilo kwijt en trainen lekker verder. We pakken oa een clinic mee en sluiten met 191 & 202 punten onze M2 periode af.

Afbeelding

Afbeelding

Juli:
We maken een van onze dromen waar! We maken ons debuut in de klasse Z1 *\o/*
Helaas door wat spanning en onzekerheid van mijn kant komen we met 202 punten net te kort voor een winstpunt maar wat was ik trots en was ja het een eind over die A-C lijn in zo’n grote baan :wow:

14-7 reden we ons 1ste puntje en reden deze maand ook onze 3de punt erbij door dikke scores van 212 & 216 rijden!
De allereerste keer de 60 meter A-C lijn op wedstrijd
Afbeelding

Augustus:
Dit was niet onze maand. Ik krijg enorm veel spanning tijdens de proeven en stop met rijden. Resultaten blijven dan ook uit en we hebben zelfs weer een keer af moeten groeten omdat we midden in een enorme plensbui terecht kwamen en ik Don gewoonweg niet meer normaal gereden kreeg.
Na een proefperiode met een leenhoofdstel gereden te hebben besloten zelf een stang en trens aan te schaffen. Don loopt hier enorm fijn op, we trainen nu op trens en pakken voor les en wedstrijd de s&t erbij voor dat kleine beetje extra.
Afbeelding

September:
Rustige maand gezien wij vakantie hadden en ik het wel beetje gehad had met de wedstrijden.
We pakken toch 1 wedstrijd mee en gaan onverwachts met 2 punten naar huis.
Leukste deze maand was toch wel de foto’s die een vriendin wilde maken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oktober:
Wat een drama op wedstrijd.
6 proeven gestart waarvan 2 af moeten groeten ivm tongproblemen die we nog nooit eerder gehad hebben en maar 2 winstpunten gereden.
Ik raak in deze periode helemaal in de war en weet niet goed meer waar ik aan toe ben. Krijg black outs tijdens de proeven en raak in paniek waardoor wedstrijden ineens niet zo leuk mee zijn.
Afbeelding

November:
We proberen onszelf te herpakken en starten een weekend op dezelfde locatie.
Dag 1 was zeer geslaagd en we rijden een nieuw persoonlijk record met 218 punten!
Dag 2 soortgelijke proeven gereden maar de jury kon het niet waarderen en gingen weer vol verbazing zonder punten naar huis 8)7
Hierna heb ik besloten mijn startkaart voor 2019 voorlopig te deactiveren en Don thuis verder klaar te stomen want de wedstrijden worden me op dit momenteel te verwarrend.
We rijden van onze eigen vereniging nog een wedstrijd mee omdat we gratis konden starten en ik dus eigenlijk niets te verliezen had.
We eindigde in de middenmoot waar ik al heel tevreden mee was gezien dit een selectie wedstrijd was dus best een sterke groep.

We kampen al een tijdje met net niet lekker passend zadel en contacte mijn zadelmaakster.

Zo trots op onze punten
Afbeelding

December:
De teller staat inmiddels op -12 kilo bij mij, we zijn op de helft. Ik heb een leenzadel gekregen gezien mijn eigen zadel echt niet veel goeds deed voor Don, hij liep hier zo fijn mee dat ik besloot toch te proberen ons laatste puntje bij elkaar te rijden zodat we na onze wedstrijdstop misschien zelfs wel Z2 kunnen starten.
Ik had afgelopen weekend 2 wedstrijden op het oog met een meerdaagse en dacht ik ga ervoor. Dat ene puntje moet nog gaan lukken.

De eerste dag was ik erg tevreden met de proeven maar helaas net te kort met 202 en 202,5. Beetje zuur want ik had wel eens slechtere proeven gereden waar betere punten uit kwamen.
Toen kwam onze knal afsluiter. Afgelopen 2 dagen loopt Don “even” 7 winstpunten bij elkaar en hebben we dus ons doel bereikt!! *\%/*

Afgelopen weekend
Afbeelding

En natuurlijk heb ik ook een hoop lol met mn knol <3

Afbeelding

Bedankt voor het lezen/bekijken van mijn jaar samen met Don, ik hoop dat ik volgend jaar weer net zo mag genieten van deze kanjer!

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: 2018: Het wedstrijdjaar van Don & mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 17:36

Gaaf paard <3 En ondanks een dipje heb je 2018 prachtig af kunnen sluiten :oo Knap hoor!

kally
Berichten: 5246
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: 2018: Het wedstrijdjaar van Don & mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 01:31

Mooie prestaties van jou en je paard...wees niet te hard voor jezelf...het gaat toch
hartstikke goed...veel succes in 2019 en geniet van je knappe paard...

moor

Berichten: 775
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: Ruinen DR

Re: 2018: Het wedstrijdjaar van Don & mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 01:56

Een bijzonder jaar geweest dus!
Petje af met je behaalde resultaten en voor het komende jaar Veel plezier succes en geniet volop van je prachtige paard!!

Bernoe

Berichten: 1507
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 11:33

Mooi overzicht! Mooi dat je laat zien dat het niet altijd feest en winstpunten is...
En wat een prachtig paard is Don, daar staat nog een echt paard met massa in plaats van zon modern gefokte dressuur spriet!
Veel succes in 2019

Edit wauw ik lees nu in je profiel dat Don een PRE is, dat zag ik er niet aan af op de fotos, leuk zeg !

Dovahkiin

Berichten: 566
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 13:24

Ik reageer niet zo heel vaak maar wat een schitterend jaar hebben jullie gehad! Zo ontzettend veel bereikt. Heel knap van de punten die jullie bij elkaar gereden hebt maar ook de -12 kilo. Petje af!
En wat is een prachtig paard zeg! Ik ben er echt heel erg van gecharmeerd. Mag ik vragen wat hij voor afstamming heeft? (of heb ik er overheen gelezen)

2019 net zo'n knaljaar?




edit typo

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Re: 2018: Het wedstrijdjaar van Don & mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 13:56

Wauw wat een prachtig paard!

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-19 14:33

_Sofie schreef:
Gaaf paard <3 En ondanks een dipje heb je 2018 prachtig af kunnen sluiten :oo Knap hoor!

Dank je! Zit nog helemaal na te genieten en al zo veel zin om verder te trainen!


Zeepsop schreef:
Wauw wat een prachtig paard!

Dank je! Zijn karakter maakt hem nog mooier!

Dovahkiin schreef:
Ik reageer niet zo heel vaak maar wat een schitterend jaar hebben jullie gehad! Zo ontzettend veel bereikt. Heel knap van de punten die jullie bij elkaar gereden hebt maar ook de -12 kilo. Petje af!
En wat is een prachtig paard zeg! Ik ben er echt heel erg van gecharmeerd. Mag ik vragen wat hij voor afstamming heeft? (of heb ik er overheen gelezen)

2019 net zo'n knaljaar?

edit typo

Dank je! Ben ook enorm blij met hem!
Hij is een PRE (al zien heeeeel veel mensen het er niet aan af), heb de papieren niet thuis liggen maar zijn vader is Don Enamorado en moeder Allegria LXIX.

We gaan er voor om van 2019 weer een fantastisch jaar te maken! Voorzichtig het doelen gezet op Z2 starten en hopelijk als we voldoende punten hebben een ZZ-L wedstrijdje te mogen rijden, al is die maar voor spek en bonen :o

Bernoe schreef:
Mooi overzicht! Mooi dat je laat zien dat het niet altijd feest en winstpunten is...
En wat een prachtig paard is Don, daar staat nog een echt paard met massa in plaats van zon modern gefokte dressuur spriet!
Veel succes in 2019

Edit wauw ik lees nu in je profiel dat Don een PRE is, dat zag ik er niet aan af op de fotos, leuk zeg !

Dank je! Het is zeker niet tijd feest geweest haha, zo vaak met tranen van frustratie erop gezeten of ernaast gestaan niet wetende wat we moeten doen om het allemaal wel te kunnen.

Zijn lichaamsbouw is ook een van de redenen dat ik voor hem gekozen heb naast zijn karakter. Ik ben zelf ook best stevig/grove bouw dus ik moet geen sprietje hebben onder mn kont want dat ziet er niet uit :')

moor schreef:
Een bijzonder jaar geweest dus!
Petje af met je behaalde resultaten en voor het komende jaar Veel plezier succes en geniet volop van je prachtige paard!!

Ja zeer bijzonder jaar! Heb hierdoor wel geleerd iets niet te snel te willen behalen, het komt vanzelf als het de tijd ervoor is.
Genieten ga ik zeker weer doen dit jaar! :j

kally schreef:
Mooie prestaties van jou en je paard...wees niet te hard voor jezelf...het gaat toch
hartstikke goed...veel succes in 2019 en geniet van je knappe paard...

Dank je! Ik geniet elke dag weer van mijn topper. Het is naast een harde werker ook een ongelofelijke clown :+

_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Re: 2018: Het wedstrijdjaar van Don & mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 18:57

Wat gaan jullie goed en knap zoveel afgevallen zeg! Op naar een top 2019

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-19 20:03

_Zoe schreef:
Wat gaan jullie goed en knap zoveel afgevallen zeg! Op naar een top 2019

Dank je! Hoop nog steeds dat hij net zulke moves gaat krijgen als zijn vader O:)

overzee2

Berichten: 666
Geregistreerd: 13-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 20:08

Van harte met je prestatie in de ring en op afvalgebied. Gaaf paard heb je, leuke combi jullie beiden!

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-19 20:49

overzee2 schreef:
Van harte met je prestatie in de ring en op afvalgebied. Gaaf paard heb je, leuke combi jullie beiden!

Dank je wel! Nog 10kg te gaan en dan is mijn streefgewicht behaald.
Helaas weet niet elke jury ons als combinatie te waarderen, des te meer geniet ik er van als het wel gewaardeerd wordt <3

Amado7

Berichten: 10729
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: 2018: Het wedstrijdjaar van Don & mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 20:55

Wat ontzettend knap dat je zoveel bent afgevallen. Petje af, ook voor je doorzettingsvermogen! En wees niet te streng voor jezelf. Fouten maken mag, en dan pak je inderdaad gewoon even de rust, Wat je nu gedaan heeft.

En wat super dat je 2018 zo heb mogen afsluiten!

dropje_90

Berichten: 515
Geregistreerd: 26-11-09

Re: 2018: Het wedstrijdjaar van Don & mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 23:08

mooi overzicht, knap dat je toch nog het jaar positief af hebt kunnen sluiten!

Gaaf stang en trens hoofdstel heb je, welk merk is dat?

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-19 11:04

amado7 schreef:
Wat ontzettend knap dat je zoveel bent afgevallen. Petje af, ook voor je doorzettingsvermogen! En wees niet te streng voor jezelf. Fouten maken mag, en dan pak je inderdaad gewoon even de rust, Wat je nu gedaan heeft.

En wat super dat je 2018 zo heb mogen afsluiten!

Dank je!


dropje_90 schreef:
mooi overzicht, knap dat je toch nog het jaar positief af hebt kunnen sluiten!

Gaaf stang en trens hoofdstel heb je, welk merk is dat?

Dank je! Durf nu alleen niet meer te starten in het Z1, bang dag de punten weer tegen gaan vallen bij een andere jury :')
Hoofdstel is van Equibling :D

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: 2018: Het wedstrijdjaar van Don & mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 11:35

Een PRE? Zeker weten het juiste paard bij de papieren? :D

Maar wat is ie gaaf! Mooie combinatie zijn jullie!

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-19 13:17

Geryon schreef:
Een PRE? Zeker weten het juiste paard bij de papieren? :D

Maar wat is ie gaaf! Mooie combinatie zijn jullie!

Haha _O- wie weet.
Hij heeft geen brandmerk maar wel typische maaibeentjes en lijkt enorm op zijn vader dus ga er vanuit dat het goed zit haha.

Dank voor je compliment, ben ook zo blij met hem!